Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maailma muuttuu, eikä se ole huono juttu.

Vierailija
27.06.2020 |

Sama raivo nousi varmaan siitäkin aikoinaan kun n suukon nimi vaihdettiin ja black face ei ollut enää komediaa. Ihan kun näillä asioilla olis teille oikeesti mitään merkitystä. Kunhan vain kapinoitte huviksenne.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iiris Suomela teki blackfacet  2015 eikä ole joutunut vastuuseen viharikoksesta.

Tää just sit kertoo siitä kuinka Suomessa ollaan vielä todella kaukana tasavertaisuudesta. En kylläkään tunne kyseistä henkilöä.

Vierailija
22/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aikakausi on trolleille yhtä juhlaa. Harmi vain etteivät intersektionaalinatsit trollaa vaan ovat kuoleman vakavissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutos ei aina ole hyväksi. Tämä muutos ei ole. Ei hyvää tarvitse muuttaa.

Tää nykyinen hyvä on hyvä vaan valkosille. Me jotkut halutaan se sama hyvä kaikille.

Vierailija
24/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta oli hauska kun Kauppaneuvos paukku kutsui avustajaansa nokikepiksi ;)

Tosin tuossa puolet haukkumisesta on se, että se ite oli lihava ja tämä laiha. 

Zinc

Ei kaikesta kannata yliloukkaantua ;)

Sit sulla on kyllä tosi köyhä huumorintaju.

Sanoo tosikko ..

Zinc

Se että jos en tykkää huonosta läpästä ei tee musta tosikkoa. Se että jos minä en pidä PPPtä hauskana, ei tarkoita sitä että olisin tosikko, vaan sitä, että mielestäni hänen vitsit ei ole hauskoja. Ymmärrätkö?

Vierailija
25/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kunnollista!

Eli sillon vielä kun maailmassa valkoiset olivat selvästi parhaimmistoa? Mun mielestä ihmisarvo kuuluu kaikille eikä vaan valkoisille. Ei me tässä menetetä mitään.

Haluaisin oikeasti rehellisesti kuulla mitä te alapeukuttajat tässä menetätte että kaiken värisillä olisi samanlainen ihmisarvo?

Kaiken värisillä on jo samanlainen ihmisarvo. Haluaisin sinulta vastauksen, miksi kuvittelet ettei olisi?

Ei todellakaan kaikilla ole samanlaista ihmisarvoa. Jenkit kärsii vieläkin mustien sortamisesta ja suomessakin vielä tapahtuu valtavasti rasismia. En ole törmännyt vielä sellaisiin tuotteisiin minkä nimessä tehtäisiin pilkkaa vaaleaihoisista ihmisistä. Ja valkoiset suuttuu kun enää ei saa sanoa n sanaa, joka on erittäin loukkaava. Seuraatko ollenkaan mediaa tai mitään?

Olipa lapsellinen vastaus. Ilmeisesti sinulla ei ole ainuttakaan perustetta väitteellesi. Kysyttiin ihmisarvosta ja sinä siirrät keskustelun hädissäsi ihan muualle :D

Vierailija
26/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihhminen on huoleton niiin kauan kunnne esim ydinvoimala posahtaaa.

Vierailija
27/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nykyinen hyvä on hyvä vaan valkosille. Me jotkut halutaan se sama hyvä kaikille.

Mikä hyvä? Etkö sinä osaa keskustella asiallisesti? Heittelet tyhjänpäiväisiä itsestäänselvyyksiä ja syytät valkoihoisia perustelematta mitenkään. 

Vierailija
28/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kitisette ilmastonmuutoksesta jos kerran muutos on hyvä juttu?

Vierailija
29/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iiris Suomela teki blackfacet  2015 eikä ole joutunut vastuuseen viharikoksesta.

Tää just sit kertoo siitä kuinka Suomessa ollaan vielä todella kaukana tasavertaisuudesta. En kylläkään tunne kyseistä henkilöä.

Iiris Suomela on vihreiden kansanedustaja. Sama tyyppi haukkuu kaikkia muita rasisteiksi.

Vierailija
30/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kunnollista!

Eli sillon vielä kun maailmassa valkoiset olivat selvästi parhaimmistoa? Mun mielestä ihmisarvo kuuluu kaikille eikä vaan valkoisille. Ei me tässä menetetä mitään.

Haluaisin oikeasti rehellisesti kuulla mitä te alapeukuttajat tässä menetätte että kaiken värisillä olisi samanlainen ihmisarvo?

Kaiken värisillä on jo samanlainen ihmisarvo. Haluaisin sinulta vastauksen, miksi kuvittelet ettei olisi?

Ei todellakaan kaikilla ole samanlaista ihmisarvoa. Jenkit kärsii vieläkin mustien sortamisesta ja suomessakin vielä tapahtuu valtavasti rasismia. En ole törmännyt vielä sellaisiin tuotteisiin minkä nimessä tehtäisiin pilkkaa vaaleaihoisista ihmisistä. Ja valkoiset suuttuu kun enää ei saa sanoa n sanaa, joka on erittäin loukkaava. Seuraatko ollenkaan mediaa tai mitään?

Olipa lapsellinen vastaus. Ilmeisesti sinulla ei ole ainuttakaan perustetta väitteellesi. Kysyttiin ihmisarvosta ja sinä siirrät keskustelun hädissäsi ihan muualle :D

Siis millä tavalla sä nyt et ymmärtänyt tota mun vastausta? Tossahan mä sanoin sorrosta ja rasismista ja luulisi sun ymmärtävän, että kyseiset asiat liittyvät vahvasti ihmisarvoon.

Vierailija
31/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kitisette ilmastonmuutoksesta jos kerran muutos on hyvä juttu?

Ota vaan asiat pois kontekstista jos se sun mieltä helpottaa.

Vierailija
32/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tänään kun näin linnunpoikasen, että olisi reilumpaa kutsua niitä vaikka linnunpienokaisiksi, sillä osa niistä on tyttösiä, muuten ei suku jatkuisi.

Vierailija
33/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hyvä? Etkö sinä osaa keskustella asiallisesti? Heittelet tyhjänpäiväisiä itsestäänselvyyksiä ja syytät valkoihoisia perustelematta mitenkään. 

Missä kohtaa mä olen syyttänyt valkoisia? En mä ole valkoisia syyttänyt mistään joten en koe että sitä pitäisi perustella. Yleisesti voin kyllä sanoa, että valkoiset eivät koe samanlaista päivittäistä rasismia kuin etniset ryhmät. Tarvitsetko tähän lähteitä tai perusteluja?

Vierailija
34/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kunnollista!

Siis millä tavalla sä nyt et ymmärtänyt tota mun vastausta? Tossahan mä sanoin sorrosta ja rasismista ja luulisi sun ymmärtävän, että kyseiset asiat liittyvät vahvasti ihmisarvoon.

Kerro nyt sitten esimerkkejä kuinka Suomessa sorretaan tummaihoisia, siten ettei heillä ole samanlaista ihmisarvoa kuin vaaleaihoisilla. Löytyykö edes yhtä esimerkkiä?

Vierailija
35/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kunnollista!

Ei se toisenvärisen ihmisarvo ole siitä kiinni, että minkä niminen on jäätelöpuikko! Voi herran jestas kuinka yksinkertaisia voivat ihmiset olla :D Tällä paapomisella mitä esim. suomessa harrastetaan, vähemmistöillä on paljon parempi ihmisarvo kuin kantaväestöllä. Laki kieltää edes arvostelemasta tiettyjä vähemmistöjä, he saavat kaiken ilmaiseksi; asunnon, koulutuksen, ravinnon, jopa ajokortit ja autot, jotka kantaväestö joutuu maksamaan omalla työllään.

Kuvaavaa onkin, että itse vähemmistöt eivät näistä jäätelöpuikoista kiihkoile, vaan ovat ihan hipi hiljaa, ettei jengi tajuaisi kuinka he vedättävät yhteiskuntaa kaikin tavoin.

Vierailija
36/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta oli hauska kun Kauppaneuvos paukku kutsui avustajaansa nokikepiksi ;)

Tosin tuossa puolet haukkumisesta on se, että se ite oli lihava ja tämä laiha. 

Zinc

Ei kaikesta kannata yliloukkaantua ;)

Sit sulla on kyllä tosi köyhä huumorintaju.

Sun täytyy ymmärtää yksi asia. Jos et ole syntynyt ennen 1995, niin et voi ymmärtää mikä ennen nauratti. Kaikki toi mistä nykyään loukkaannutaan, niin ennen naurettiin ja se oli täysin normaalia ympäri maailmaa. Kaikki leffat missä valkonen esitti mustaa nauratti ja erilaisista vähemmistöistä tehtiin huumoria jne. Mutta väitän, suurin suurin suurin osa ihmisistä, jotka nauroi niille vitseille ei ajatellut rasismia tai arvostellut niitä ja juurikaan ajatellut negatiivisesti.. Ne oli vaan vitsejä mitkä nauratti

Nyt kun kaikki firmat tuntuu poistavan paketeistaan kuvia ja nimiä, niin kuinka moni ennen 90-lukua syntyneet on ajatellut uncle bens paketin kuvaa ja nauranu tai ylipäätään edes miettinyt mikä siinä on. Mulle, kun äiti sanoi käy ostaa riisiä ja osta sitä, niin tiesin paketin väristä ja kuvasta mitä haen. Se paketti on kaikille tuttu. Nykymaailma on menossa siihen suuntaan, että ei mistään saaa puhua ja kaikesta loukkaannutaan. Ajat muuttuu aina ja se on normaalia, mutta vois silti uusi sukupolvi ottaa iisimmin kaiken. Nykysukupolvi elää nyt ja muuttaa asioita, mutta 100v päästä on uusi polvi, jotka ihmettelee mitä nykyset tekee, koska sillon on taas jotain uutta jos tämä pallo sinne asti elää.

Kouluissa olisi muutenkin hyvä alkaa puhua mikä on rasismia ja mikä ei ole. Hyvin moni ei edes tiedä mitä se on. Jos en kerro kellonaikaa intiaanille,niin se ei ole rasismia. Tossa vaan vertaus.

Vierailija
37/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa mä olen syyttänyt valkoisia? En mä ole valkoisia syyttänyt mistään joten en koe että sitä pitäisi perustella. Yleisesti voin kyllä sanoa, että valkoiset eivät koe samanlaista päivittäistä rasismia kuin etniset ryhmät. Tarvitsetko tähän lähteitä tai perusteluja?

Jaahas vai tällainen tapaus taas. Olen lukenut tutkimuksia näistä etnisten ryhmien kokemista päivittäisistä rasismitapauksista. Mukaan liitetyt etnisten omat kertomukset ovat todella silmiä avaavia. Rasismia heidän mielestään on esimerkiksi se, että opettaja ei anna somalille vastausvuoroa, vaikka somali viittaa. Kuinka sinä poistaisit suomalaisesta yhteiskunnasta esimerkin kaltaisen koetun rasismin? Annetaan somalille aina vastausvuoro, vaikka muutkin oppilaat viittaisivat?

Vierailija
38/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kunnollista!

Kerro nyt sitten esimerkkejä kuinka Suomessa sorretaan tummaihoisia, siten ettei heillä ole samanlaista ihmisarvoa kuin vaaleaihoisilla. Löytyykö edes yhtä esimerkkiä?

Sanoinko että suomessa sorretaan vai jenkeissä sorretaan? :) puhuin suomalaisten osalta rasismista, voit lukea uudestaan.

Vierailija
39/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kunnollista!

Faktaa pöytään miten eniten tappoja tekevät (mustat) kokevat sortoa? Eiköhän se ole Jenkeissä valkoiset jotka kokevat sortoa koska mustat tappaa ja tekee väkivaltarikoksia valkoisia kohtaan eniten.

Vierailija
40/62 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi kielletään maalarin valkoinen työssä syrjivänä ja vihreät kuulat poliittisesti kantaa ottavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän