Pitääkö retinolin käyttö lopettaa kesäksi?
Ilmeisesti herkistää auringolle? Tai retinoidiahan mä käytän, joku ero niillä kai on? Ordinaryn tuote. Mutta kuitenkin, aurinkosuojaa käytän päivittäin.
Kommentit (17)
Kyllä mä ainakin vähentäisin. Itse käytän bha/aha iltaisin ja olen nyt vähentänyt, varsinkin jos tiedän että olen seuraavana päivänä auringossa. Lisäksi käytän kunnon aurinkosuojavoidetta.
Kuuriluontoisesti kannattaa käyttää
Vierailija kirjoitti:
Kuuriluontoisesti kannattaa käyttää
Pidin just parin viikon tauon. Tänään laitoin taas. Pitäisikö noi tauot oll lyhyempiä, pitempiä, vai minkälaisia? Ap
Lopetin kesän ajaksi. Syksyllä jatkan taas, käytän retinolia iltaisin.
Ilman reseptiä saatavat retinoidivalmisteet ovat muutenkin erittäin epästabiileja, ja tarvitsevat kaksinkertaisen hapettumisreaktion muuttuakseen yhtä vahvaksi aktiiviksi kuin tretinoiinivoide. Jos käytät ordinaryn valmistetta vain iltaisin, ja aamulla +50spf mielellään parilla lisälevityskerralla päivän mittaan, kaiken luulisi olevan ok. Vaikea sanoa näkemättä. Itse olen käyttänyt vuosia reseptivahvuista tretinoiinia kesät talvet iltaisin. En oleskele auringossa lainkaan, ja spf +50 korkealla UVA I ja UVA II suojalla toiminut mainiosti.
Anonyymi nettipalsta ei ole se paras lähde tälle tiedolle, mutta tässä silti yksi vastaus. Ihotautilääkäriltä viimekädessä parhaat neuvot.
spf 50 on ollut päällä ja olen levittänyt noin kolmesti päivässä. Rypyt on ainakin tässä kuukauden aikana tasoittuneet vaikka aurinkoa on ottamalla otettu, joten tuskin mitään erikoista haittaa on ollut. Ihon kuntokin pysynyt todella hyvänä. Iltaisin laitan hyaluronihapposeerumia kosteuttamaan yövoiteen alle.
Avicid heikensi näköä ja tuhosi ihon täysin.
Älkää käyttäkö ellette halua rasvakatoa ja tätä myötä laajentuneita ihohuokosia.
Miksi ihmeessä ottaa aurinkoa jos on rypyistä huolissaan? Se rusketus on ihovaurio.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ottaa aurinkoa jos on rypyistä huolissaan? Se rusketus on ihovaurio.
Aurinkoa ei tarvitse edes ottamalla ottaa, kun sitä saa. Jo kauppaan kävellessä joutuu auringon kohteeksi, kun varjoa ei ole kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
En ota aurinkoa, jos sellaista auringossa makaamista tarkoitat. Ap
Vierailija kirjoitti:
spf 50 on ollut päällä ja olen levittänyt noin kolmesti päivässä. Rypyt on ainakin tässä kuukauden aikana tasoittuneet vaikka aurinkoa on ottamalla otettu, joten tuskin mitään erikoista haittaa on ollut. Ihon kuntokin pysynyt todella hyvänä. Iltaisin laitan hyaluronihapposeerumia kosteuttamaan yövoiteen alle.
Levittänyt kolmesti päivässä, mitä? Aurinkosuojaako? Kerran päivässä iltaisin laitan tuota retinoidia. Ap
Olen käyttänyt retinolia myös kesällä, mutta olen lähes koko ajan sisällä ja verhot kiinni. Ulkona käytän suojakerrointa 50 ja hattua.
Vierailija kirjoitti:
Ilman reseptiä saatavat retinoidivalmisteet ovat muutenkin erittäin epästabiileja, ja tarvitsevat kaksinkertaisen hapettumisreaktion muuttuakseen yhtä vahvaksi aktiiviksi kuin tretinoiinivoide. Jos käytät ordinaryn valmistetta vain iltaisin, ja aamulla +50spf mielellään parilla lisälevityskerralla päivän mittaan, kaiken luulisi olevan ok. Vaikea sanoa näkemättä. Itse olen käyttänyt vuosia reseptivahvuista tretinoiinia kesät talvet iltaisin. En oleskele auringossa lainkaan, ja spf +50 korkealla UVA I ja UVA II suojalla toiminut mainiosti.
Anonyymi nettipalsta ei ole se paras lähde tälle tiedolle, mutta tässä silti yksi vastaus. Ihotautilääkäriltä viimekädessä parhaat neuvot.
Mitä tarkoittaa kaksinkertainen hapettumisreaktio? Miten tuota tretinoiinia saa lääkäriltä, jos ei ole aknea? Ei kai ne ryppyjen ehkäisyyn sitä kirjoita? Ap
Anyone?