Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltaisessa suhteessa väkivallalle tosiaan sokaistuu

Vierailija
27.06.2020 |

Vasta jälkikäteen ymmärtää, että sitä väkivaltaa oli paljon ja joka muodossa..

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa: nollalinja, soittamalla tai netissä.

Vierailija
2/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani ja toivon, että tilanteesi on huomattavasti parempi. 

Jokaisesta tekijästä pitäisi tehdä rikosilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani ja toivon, että tilanteesi on huomattavasti parempi. 

Jokaisesta tekijästä pitäisi tehdä rikosilmoitus.

On hyvä tilanne nyt, vuosi jo vapaana suhteesta ja oma ihana asunto..

Vierailija
4/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai kiihottuu?

Sairasta ajatella noin. Pelossa elämistä se oli.

Vierailija
5/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä

Vierailija
6/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon huomannut myös saman. Häpeäkin tuli vasta jälkeenpäin kun tajusi tosissaan, miten sokaistuna oli kulkenut ja miten se oman suhteen "normaali" oli kaukana normaalista.

Ymmärrän ainakin paremmin, miksi ihmiset on huonoissa ja vaarallisissa suhteissa ja mitä sillä tarkotetaan, kun sanotaan että niistä ei ole niin helppo vain ottaa ja lähteä.

Onneksi itse osasin lähteä ennenkuin olin siinä pisteessä että olisin kadottanut itseni ihan kokonaan.

Vierailija
7/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se häpeä jälkikäteen on pahinta. Miksi antoi kohdella niin.

Vierailija
8/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan etsineeni netistä määritelmiä mikä on väkivaltaa parisuhteessa, koska en enää tiennyt mikä määrä pahoinpitelyä on väkivaltaa. Sitten vielä piti selvittää koskeeko yksilönsuoja myös minua eikä vain muita ihmisiä. Koska minulle oli puoliso selkeästi näyttänyt, että jos hän tekee jotain minulle niin se on ok. Mutta jos saman tekee joku muu vaikka hänen naispuoliselle kaverilleen, niin siitä voi alkaa riehua ja suunnitella kostoretkeä ja kirota ihminen alimpaan helvettiin. Kun sinulle jatkuvasti osoitetaan, että sinun pahoinpitelylle on eri säännöt kuin kaikille muille, niin lopulta uskot siihen, että asioiden kuuluu olla niin.

Vierailija
9/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin muistan etsineeni netistä määritelmiä mikä on väkivaltaa parisuhteessa, koska en enää tiennyt mikä määrä pahoinpitelyä on väkivaltaa. Sitten vielä piti selvittää koskeeko yksilönsuoja myös minua eikä vain muita ihmisiä. Koska minulle oli puoliso selkeästi näyttänyt, että jos hän tekee jotain minulle niin se on ok. Mutta jos saman tekee joku muu vaikka hänen naispuoliselle kaverilleen, niin siitä voi alkaa riehua ja suunnitella kostoretkeä ja kirota ihminen alimpaan helvettiin. Kun sinulle jatkuvasti osoitetaan, että sinun pahoinpitelylle on eri säännöt kuin kaikille muille, niin lopulta uskot siihen, että asioiden kuuluu olla niin.

Voih kyllä :'( ymmärsin mikä kaikki on väkivaltaa vasta vuoden jälkeen erosta :(

Vierailija
10/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä väsyin siihen väkivaltaan ja muuhun vallankäyttöön ja manipuloimiseen niin paljon, että suhteen loppuvaiheessa olin itsekin sitä mieltä että ihan sama ja pikkujuttuja. Uskomatonta miten siihen turtuu.

Ystävät ympärillä ei ymmärtäneet miksi en lähtenyt ja jokusen siinä menetinkin kun eivät halunneet sitä touhua edes olla näkemässä enää, kun kenenkään viisaat neuvot ei menneet mun jakeluuni. Se hävettää. Ystävänä itsekin olisin toiminut kuten nekin teki.

Mulle myös tuttua toi oikeuksien selaaminen netistä, exää kohtaan olisi voinut ja voisi vieläkin nostaa useampiakin syytteitä, mutta kun tietää että sen kanssa on turha lähteä vääntämään. Hän osaisi puhua kyllä asiat toisin kuin ne on menneet.

Kun itsekin on vaikea uskoa hyväksyneensä kaikkea sitä pskaa, niin vaikea se on varmasti ulkipuolistenkin.

Mut tärkeintä että se on ohi ja kärsitty ja tulevaisuus on edessä :) Tsemppiä muille samassa tilassa!

Vierailija
11/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli vasta suhteen jälkeen tajuatte, että "hei, sehän löi mua nyrkillä naamaan"?

Vierailija
12/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eli vasta suhteen jälkeen tajuatte, että "hei, sehän löi mua nyrkillä naamaan"?

Väkivalta on muutakin kuin lyömistä....

Vierailija
13/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turtunut uhri kyllä tietää että naapuria ei saa lyödä, työkaveria tai ystävää ei saa lyödä, mutta sen tajuaminen, että sama koskee myös itseä. Se puuttuu.

Vierailija
14/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juoman heittäminen toisen päälle väkivaltaa ja miten suhtautuisitte sellaiseen?

Vierailija
15/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko juoman heittäminen toisen päälle väkivaltaa ja miten suhtautuisitte sellaiseen?

On väkivaltaa. Nuorena katsoin läpi sormien, nyt jättäisin.

Vierailija
16/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mietin vaan, että voisikohan olla ok jos on itse ensin puhumalla ärsyttänyt. Tiedän kyllä tavallaan ettei, koska en itse tekisi niin kenellekään.

Onko teidän mielestä kumppanin väkivaltaisuus tai riehuminen hyväksyttävämpää, jos toinen ärsyttää juurikin puhuen vaikkei itse käytäkään väkivaltaa tai sillä pelottelua? Olen raskaana ja lapsen isästä tullut väkivaltaisempi humalassa ja mietin, olisiko parempi vaan olla olematta missään tekemisissä.

Vierailija
17/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoman heittäminen ei mielestäni ole väkivaltaa, mutta kiusantekoa voi olla. Jos esim. lapsi heittäisi juomat toisen päälle, vaatisin että siivoaa jäljet ja pyytää anteeksi.

Vierailija
18/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turtunut uhri kyllä tietää että naapuria ei saa lyödä, työkaveria tai ystävää ei saa lyödä, mutta sen tajuaminen, että sama koskee myös itseä. Se puuttuu.

Turtumus ei ole ihan oikea ilmaisu kuvaamaan kaikkea,vaikka sitähän se myös on- alistuneisuus,pelko- siinä olivat ainakin omat päällimmäiset tuntoni päivittäin vuosien ajan. Niiden hallitsemiseksi sitten tarvittiin tietty 'turtuminen', vaikka todellisuudessa on kyse psyyken traumatisoitumisesta. Väkivallan tekijä sairastuttaa uhrinsa,manipuloi ja hyväksikäyttää sitten aikaan saatua heikkouden ja puolustuskyvyttömyyden tilaa ja nurkkaan ajettua ihmistä. Ympärillä olevat ihmiset eivät tunnista todellisuutta,koska tekijä on yleensä psykopaatti tai narsisti ja hel..tin hyvä puhumaan itsestään positiiviseen sävyyn/ korostamaan omia saavutuksiaan ja muutenkin loistava syyllistämään kohteensa ja parhaimmillaan vaikka koko muun maailman etsiessään oikeutusta väkivallalleen- tekijä ei kykene kohtaamaan pahuuden todellisuutta itsessään,ihan kuten ei pysty yhä juova alkoholistikaan,sillä hän saattaa todella itsekkin kuvitella rakastavansa uhriaan-väkivalta nyt van johtuu jonkun muun toiminnasta eikä hänen omista ongelmistaan. Väkivalta on AINA vallankäyttöä/ terroria ja se ei ole mahdollista,jos kohde ei suostu alistumaan tyyliin:' kun rakastaahan se kuitenkin mua, enkä mä ketään muutakaan saa,kun oon niin huono ja ruma ja pas..a ihminen,niinhän se sanoo ja on ihan oikeassa..että tää nyt on vaan kestettävä,lasten takia edes ja enhän mä voi kasvojani menettää seurakunnassa/ työpaikalla/ kylillä jne..' Jos (vielä jotenkin järjissään oleva) kohde kuitenkin kieltäytyy alistumasta,voi olla hengenlähtökin lähellä- siksi on viisautta,ei pelkuruutta,vain pakata kamansa ja häipyä salaa kerättyään riittävän matkakassan jos mahdollista. Haista vi..u huutelut ja muu verbaalinen uho kannattaa jättää väliin ja vain lähteä- heti-nämä väkivaltaiset apinat kun eivät osaa pitää älyllisiä kehityskeskusteluita,vaan ottavat mitä haluavat lihasmassallaan. Älykäs ja vielä jonkinlaisen omanarvontunteen omaava nainen ymmärtää lähteä ja muuttaa/ salata kaikki tietonsa heti uuden osoitteen saatuaan. Aina tämäkään ei riitä, vaan toinen ryhtyy vainoamaan- videointi on yksi keino todistaa vaino, kaikkien viestien tallettaminen, puheluiden jne. Samalle paikkakunnalle ei yleensä kuitenkaan uhrin kannata jäädä, mikäli kyse todella vakavasti häiriintyneestä tekijästä, kuten omalla kohdallani oli.

Vierailija
19/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mietin vaan, että voisikohan olla ok jos on itse ensin puhumalla ärsyttänyt. Tiedän kyllä tavallaan ettei, koska en itse tekisi niin kenellekään.

Onko teidän mielestä kumppanin väkivaltaisuus tai riehuminen hyväksyttävämpää, jos toinen ärsyttää juurikin puhuen vaikkei itse käytäkään väkivaltaa tai sillä pelottelua? Olen raskaana ja lapsen isästä tullut väkivaltaisempi humalassa ja mietin, olisiko parempi vaan olla olematta missään tekemisissä.

Ei väkivalta ole koskaan oikeutettua. Eikä riehuminen ja väkivalta ole hyväksyttävää käytöstä parisuhteessa myöskään milloinkaan. Aikuisen ihmisen tulee osata hillitä tunteenpurkauksensa. Suojele itseäsi ja lastasi, älä ole yhteydessä äkkipikaiseen, arvaamattomaanja väkivaltaiseen mieheen. Suosittelen soittamaan naistenlinjalle tai nollalinjalle. Saat sieltä vielä ammattilaisen perspektiiviä tilanteeseesi. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja terveyttä loppuraskauteesi. 😊

Vierailija
20/90 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoman heittäminen ei mielestäni ole väkivaltaa, mutta kiusantekoa voi olla. Jos esim. lapsi heittäisi juomat toisen päälle, vaatisin että siivoaa jäljet ja pyytää anteeksi.

On väkivaltaa aikuisessa ihmissuhteessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi