~**~ EX-HAAHUT - VIIKKO 28 ~**~
Kommentit (74)
mutta mä en ole enää yhtään vedossa, mua nyt jotenkin masentaa kaikki. En ole saanut tehdyksi oikein mitään (siis järkevää) moneen päivään, pyörin vain huoneesta toiseen ja saatan purkaa ja kasata sairaalakassia ja väliin tarkastan vauvalle varatut vaatteet. Ihan pimeetä! Mua taitaa alkaa jännittämään, vaikka en sitä tietoisesti tajuakaan. Mutta ei tarviis vielä jännittää, ja kun ei oikein selvästi tiedä mikä se asia on, jota jännittää. Ehkä se on se lääkärikäynti joka mietityttää nyt ihan liikaa.
Pitänee lähteä käymään kirjastosta hakemassa lukemista iso kasa niin saa ajtuksiin vaihtelua ja jos sitten päivittäis tuon jääkaapin sisällönkin näin perjantain kunniaksi. Pyykkiä olen pessyt niin, että ei enää ole likakorissa kuin tyhjyyttä, ei viitsi konettakaan tyhjänä pyöritellä...
Mutta jospa se tästä kun käy vähän päätään tuulettamassa ihmisten ilmoilla. Nyt on parina päivänä suppaillut, mutta kivuttomasti. Viime yönä kyllä tuntui selän puolella sellaista ikävää tuntemusta, mutta se meni ohi. Ja mies on alkanut valittamaan että minä muka kuorsaan.
No, nenä mulla on ollut tukossa koko raskauden ja näin allergia-aikaan vielä enemmän. Ja nyt tuo mahakin alkaa jo painaa mua, niin voihan olla että kuorsaan. Pitänee lähteä toiseen huoneeseen aina nukkumaan että toinen saisi nukutuksi. Oli kyllä valvoneen näköinen mies, jos minäkin olin aamulla kuin pommin jäljiltä : )
Mutta minäkin kiittelen hieman viilennyttä keliä, hieman on helpompaa kantaa kilonsa kun ei ole + 30 mittarissa..
Mutta ei auta, nyt on tartuttava itseä niskasta ja lähdettävä piristymään!!
Jaksuja ihan kaikille ja titille vielä erityishalaus! Me ei sua päästetä mihinkään täältä!!!
T. wbm
TITILLE hyvää reissua! Toivottavasti matkasi menee hyvin ja matkan jälkeen ultrassa näkyy sitten pikkuinen kanssamatkustaja hyvissä voimissa!
Hyvää viikonloppua kaikille!
HANNELE
Mä yritän sinnitellä täällä mukana tuon salamatkustajan kera. =)Toivottavasti olisi tällä kertaa hieman onnea matkassa....
*ottaa wbm:n erikoishalaukset avosylin vastaan kiitollisena* =)
titi75
saanko liittyä seuraan?
mulla oli 1.IVF 1.PAS siirto 9.6. eli viikolla 23.
nyt on meneillään rv7+2. la olis kai 28.2.2007
aiemmin kun on ollut kaiken maaliman keskenmenoja, niin en halunnut ennen ekaa ultraa ilmoitella täällä odottajissa itsestäni.. varsinkin, kun pp6 alkoi tiputtelu, joka loppui vasta rv6 tietämillä.
mutta tänään oli siis eka ultra, ja 11mm sintti oli kyydissä, ja sydän sytkytteli sinnikkäästi. =) nyt sitä sitten ollaan raskaana, oikeasti.
vielä, kun jalat kestäisi maassa ainakin sinne rv12 asti..
-ennis- ja sintti rv7+2
että mikä ihme se on tuo yahoo, mistä puhutte?
mä olen vähän yksinkertainen näissä tietokoneasioissa.. justiin sähköpostia osaan käyttää.. =)
-e-
Ja me pidetään sut mukana kyydissä loppuun asti- niinkun kaikki muutkin!!!!
Yahoo on sellanen suljettu keskusteluryhmä, johon ei pääse muut kun jäsenet lukemaan viestejä eli periaatteessa kaikki ex-haahut voi sinne hakea ja otetaan jäseniksi.. Femmis osaa neuvoa siitä hakuprosessista tarkemmin. Kuitenkin, kun siellä ei muut voi lukea niitä viestejä niin sitten henkilökohtaisemmin sielläö lörpötellään ja laitellaan kuvia ym kansioihin :-) Tervetuloa!
Titille täälläkin hyvää matkaa ja rentouttavaa viikkoa! Toivottavasti voit olla mahd. vähillä huolilla!!
ON: Neuvolakäynti ok- paineet 124/60 tai jotain ja painoakin vaan alle 200g/vko.. Muuten olo on kun omenalla :-) Perätilailija osaa hiukan välillä tuota vatsalaukkua poukkia, mutta muuten ok olo. Tuli jopa leikittyä hiekkalaatikolla (jonka mies eilen teki) esikon kanssa, nyt täytyy lähteä laittamaan se petiin- jonne se sit (toivottavasti) suosiolla jää nukkumaan..
peebee 30+0
Kiva, kiva kun uusia plussanneita oikein satelee tänne meille!! : )
Tuo mainitsemasi yahoo on meidän ex-haahujen " intiimimpi" keskusteluyhteisö. Osoite löytyy tuosta meidän esitteylistan lopusta.
Onnellista odousaikaa t. wbm
Kiva että neuvolassa oli kaikki ok!
Nyt minä lähden nauttimaan appelsiinikiisselistä, joka toivon mukaan on jo jäähtynyt...
Viikko ollaan nyt lomailtu ja vaikka olen silloin tällöin käynyt netissä, en ole joutanut kirjoittelemaan. Ensi viikolla alkaa äitiysloma ja työhommia teen korkeintaan iltaisin kun päivät olen tytön kanssa (mies palaa töihin).
Ihan ensin oikein lämpöiset tervetulotoivotukset uusille exille! En tiedä muistanko mainita kaikkia, mutta Ennis, Titi (erityisstempit sulle sen vuodon takia...) ja Mami ovat tuttuja viime syksyn haahuiluista. Hanneli on tainnut liittyä haahuihin vasta tämän vuoden puolella, kun nikki ei oo tuttu? Anyways, teillä kaikilla on vielä hermoja raastavia viikkoja edessä: kumma kyllä hermoilut ne ei lopu edes ekaan ultraan (ainakaan mulla...) ja vielä np-ultrankin jälkeen sitä kehitteli mielessään jos mitä kauhukuvia, kun liikkeitä ei vielä tuntunut. Mutta uskokaa pois, eiköhän kaikki mene kuitenkin hyvin!!!
Femmis: kiva kuulla onnistuneesta ultrasta! Jäin miettimään tuota kun mainitsit vauvan korkeasta sykkeestä ja vilkkaudesta. Onnihan on siis liikkunut joka kerran sykettä mitattaessa ja kertaakaan ei ole bpm ollut alle 160...! Esikoinenkin oli kyllä vilkas masulainen (Vilpertti muuten tekonimeltään, Hanneli :D), mutta sillä sentään sykkeet vaihteli 130-150 välillä ja jostain luin, että sykkeiden vaihtelu on itse asiassa parempi kuin ainainen sama syketaso. En nyt osaa tästä stressata, mutta asia käväisi taas mielessä.
(.) olo on suht pyöreä, masun ympärysmitta ylitti nyt metrin :) Turvotuksia ei ole, supistuksia tulee, mutta ovat kivuttomia eikä niitä tule kovinkaan usein (n. 10 päivässä). Yöt ovat muuttuneet katkonaisemmiksi, kun pitää herätä useammin vessaan ja lisäksi lonkkia alkaa herkästi särkeä jos nukkuu pidempään toisella kyljellä. Edelleen Onni touhuaa vilkkaammin kun olen oikealla kyljellä, mutta ilmeisesti sillä on vaan silloin paremmin tilaa kun on silläkin selkä patjaa vasten. Kävelyllä olen yrittänyt käydä, ettei kunto vallan romahda ja paino pysyisi aisoissa, mutta välillä vihloo niin ikävästi virtsarakkoon, että pitää pysähtyä vaikka keskelle suojatietä. Ensi maanantaina on " pitkästä" aikaa (2,.5 vkoa) neuvola ja seuraavalla viikolla vika lääkärineuvola. Sit tietää varmasti tarkemmin, missä mennään laskeutumisen/kiinnittymisen ja kohdunsuun tilanteen suhteen.
Tänään pesin ekan koneellisen vauvanvaatteita, eli eiköhän tässä aleta pikkuhiljaa valmistautumaan Onnin tuloon. Silti yritän pitää mielessä, että voi mennä syyskuulle, ennenkuin tää poju näkee päivänvalon... Jännä muuten, että vaikka ultranäkymät oli suht varmat pojan suhteen, mulla on edelleen enempi tyttöfiilis. Se ei taida väistyä ennenkuin saa käärön syliin ja varmistuu siitä sukupuolesta ihan konkreettisesti!
Nyt tilaa muille. Taidan käydä vielä yahoon puolellakin lukemassa kuulumisia.
Kerttukasperi ja Onni rv 34+3
Just kun mietin, että meen varmasti sekaisin Hannelissa (yhden elomamman nikki) ja Hannelessa, niin eikös se tapahtunut heti :) Siis Hannelelle tervetuloa exiin!
KK
Enni-Maija:tervetuloa joukkoon ja myös sinne Yahoolle,missä voipi jutustella hiukan yksityisemmin :) Tosi hienoa,että se pikkuinen löytyi,toivottavasti myös pysyy matkassa!!
Mullakin iski illalla lievä siivouskärpäsen purema kun oli niin mukavan viileä.Lastenhuonetta ei oltu siivottu kunnolla koko kesänä *nolo* ja mä sit aattelin laittaa hihat heilumaan.Ja kylläpä siitä tuli siisti =) Nuorempi tyttö ei ollut kotona kun siivoilin ja huoneeseen mennessään ihmetteli,että miks täällä on näin oudon näköistä ja tuoksuukin hyvälle :) Kai se vaikuttaa kun imuroi pölyt nurkista ja pesee lattiat hyvän tuoksuisella pesuaineella ja heittää viel puhtaat matot lattiaan ;) Tänään sit kaupasta ostin uuden moppisetin,mä oon niin laiska raahaamaan noita vehkeitä eestaas,että siksikin on jäänyt niin heikolle lattioitten pesut ylhäällä.
Sokereitten kanssa oon taas ihmeissäni.Aamuarvot painui selvästi omalle tasolleen kun helteet loppui.On ne vaan ihme juttuja,kun ihan kaikki vaikuttaa.Nyt oli jopa ennen ruokaa 3,9,vaikka olin syönyt kauppareissulla mehujäden (joka oli kylläkin sokeriton,mutta yleensä jonkin verran nostaa nekin).Saas nähdä mitä näyttää sit kohta.Mulla kyllä noi ruuan jälkeiset arvot on ollut ihan ok.
Juu,mutta kai mä meen yrittään jos sais alakertaankin jonkinlaista järjestystä.Eilisestä kyllä on vielä sen verran alapää kipeenä,et en uskalla kovin kauheesti riehua...
Sari+ Poikanen 33+2
tuli eilen käytyä miehen kanssa kaupungilla baarissa kuuntelemassa live-bändia, oli kiva ilta ja pitkästä aikaa oltiin ihan kahdestaan liikkeellä ja nautittiin toisistamme. Tänään sain aamulla nukkua pitkään ja mies heräsi esikoisen kanssa ja sain vielä päikkäritkin nukkua, nyt kyllä taas jaksaa.
Kivut ovat pysyneet poissa, olen koko ajan tarkkaillu mahaa et sattuuko ja tarkkaillut olosuhteita et jos alkaa sattua et mistä voisi johtua, edelleen oon sitä mieltä et yöllä se kipu tulee nukkuessa, nyt kun olen ollut herkempi herään jo kylkeä kääntäessä.
Mitenkäs niitä liikkeitä alkaa kuulumaan näin kun ei ole ensisynnyttäjä? Välillä tuntuu sellasia jänniä muljahduksia, mutta ei ne nyt viel kai voi alkaa tuntumaan, ne varmaan on ilmakuplia tai jotain, tuntuu vaan jotenkin eriltä.
Tuossa juuri tein ihanan iltapalan ihan itsetehdyistä sämpylöistä, innoustuin viikolla siitä pullien leipomisesta niin paljon että tein seuraavana aamuna heti sämpylöitäkin. Ja tytöllä oli hauskaa kun sai olla molemmissa mukana ja värkätä ihan yllin kyllin.
Nyt c.s.i.:tä kattomaan
nippula rv14+1
täälläpäs on hiljaista ollu tän päivän.
No ei itellekkään kummosta kuulu, touhuttu kotosalla ja nyt illasta kävin katsastamassa meän hilla tilanteen ja litran verran löyty kypsiä ja sit raakileita oli paljonkin.
nippula rv14+2
Voi itku noita tuhruja, mutta jospa se olisikin ärtynyt toi sun limakalvosi ja vaalenapunainen vuoto olisi siitä johtuvaa. Voi että harmittaa sun puolesta kun tiedän itse sen kokeneena miltä se tuntuu. Se on ahdistavaa!!
Mutta mulla on kädet kyynärpäitä myöten ristissä ja toivon, että tää on nyt vain joku ärtyneen limakalvon oire ja raskautesi saa jatkua eteenpäin!!!
Olet ajatuksissa t. wbm 37+2