~**~ EX-HAAHUT - VIIKKO 28 ~**~
Kommentit (74)
kiva nähdä uusiakin tällä puolella, tulkaa rohkeesti vaan joukkoon. ymmärrän kyllä että pelottaa olla tällä puolella " liian" aikaisin, minulla oli sama olo ja välillä on vieläkin sellanen olo et mitä jos sittenkin joutuu täältä pois, mutta tänne minä uskaltauduin rantautumaan ja olen vielä täällä ja vakaasti aion pysyä vielä seuraavat 27 viikkoa tai jotain.
Hannele mulla alko tässä raskaudessa pahaolo oikeestaan ihan heti siis siin rv5 tietämillä ja kesti reilun kuukauden, samaten samaan aikaan oli kamala väsymys koko ajan. Nyt ei enää ole pahaaoloa, välillä jotain etovaa tietty, mutta ei sellasta koko ajan päällä olevaa ole.
Lähekkäinhän me taaperretaan, kiva että on tullut lisää meitä joilla on la ensi vuoden puolella. Välillä tuntuu et muilla on niin paljon jo viikkoja takana, ei tietty että se mitään haittaisi, ihanaa että te olette sinne asti päässeet ja mekin olemme jossain vaiheessa myös siellä loppu päässä raskautta.
Sartsu, wbm, neronja, peebee ja muut jotka miettivät niitä mun kipuja. Ne ei oo sellasia menkkamaisia kipuja, ne tulee aina siin vaiheessa ku normaalisti ois menkat. Nää on sellasii toisaalta vihlovii ja toisaalta sellasii kipupiikkejä ja painavaa kipua. Eilen aamulla tuntu et aivanko ois pari sellasta supistuksen tyylistä ollu, mutta varma en oo oliko ne niitä, mulla nimittäin on niin korkea kipukynnys et esikoisen synnytyksen alkaessa en tienny et mikä ihme kipu välillä tuntuu sit sinnillä sairaalaan silläkin uhalla et kotiuttaa niin eiköhän suoraan saliin vieneet. No ne kivut on tänään olleet pois, viime yön tarkkailin kylkeä kääntäessä et sattuuko ja et en käännä liian rajusti ja nopeasti kylkeä. Olen aatellu et jos se kipu iskee yöllä liian levottomasta yöstä. Pitää tässä tarkkailla ny tota tilannetta, et miten usein se kipu tulee ja millasesta tilanteesta. Tähän mennessä se on aina alkanu aamusta/yöstä jos on tullut.
Neuvolaan soitin niistä mun labrakokeista, ku ottivat sen fluorin ja bakteeriviljelmän, missään ei ollut mitään et toi kipu ei johu bakteereista ainakaan ja se on hyvä et yksi asia on nyt pois suljettu.
Toivottavasti vain toi kipu nyt lakkaisi, luultavasti se on niitä kasvukipuja ja muita mitä kaikissa vauvanootus oppaissakin on kerrottu, mutta sitä silti säikähtää ja jää miettimään joka ainoaa kolotusta mikä kohalle tulee.
Niin ja oon miettinyt myös että olisiko mahdollista et se johtuisi kovasta vattasta. Nyt kun en juo kahvia paljon mitään ja viel jouduin noi rautatabletit alottaan niin vatta on välillä kovalla, et oisko sitä, kun sit ku vessaan viimein pääsee ni hieman helpottaa se kipu. (onpa jotenkin nolo aihe puhuu ulostamisesta).
Vielä en pyytänyt päästä kuunteluttaan niitä sydänääniä, katsotaan miten olo tästä muuttuu, voi olla et ens viikolla menen jo juoksujalkaa sinne kuunteleen niit. On se kiva et Neronja hieman lohdutit mua että ne ei ainakaan sua oo hulluna pitäny et oot siel juossu ja se tuo itelle rohkeutta käydä siel myös, vaikkakin tietty eri neuvolantäti meil on, mut eiköhän ne kaikki oo tottunu niihin siel ravaajiin, eli siis meän laisiin ihmisiin ;)
Oon mie tuolla yahoolla käyny kurkkimassa välillä ja " tutustumassa" porukkaan paremmin, mutta sen yhden esittely viestin jälkeen en ole saanut lisää kirjotettua. Yritän ruveta ahkerammaksi.
Tänään tuli leivottua ja pakastettua pari laatikkoa mansikoita, nyt on hyvä olo et on saanu jotain aikaseksi.
Eilen huomasin et pyöräily mun on lopetettava, tulee sama homma kuin esikoisen kans, et ku masu alkaa hieman kasvaan niin pyöräily alkaa sattumaan, eli kävely miehiksi täs on alettava jos liikkua tahtoo.
Mut nyt vien pullat pakkaseen
nippula rv13+5
Vai on jossain päin Suomea ollut raikas ilma?! Täällä oli aamulla pilvistä, mutta eipä kauaakaan, kun aurinko rupesi taas paahtamaan. Lämmintä oli tänäänkin yli hellerajan, mutta onneksi tuuli aika kovastikin. Täällä ei ikävä kyllä ole sateesta tietoakaan. Kohta alkaa koivuistakin pudota lehdet kuivuuden takia. Kyllä täälläkin sitä vettä kaivattaisiin.
mami74: sydämelliset onnittelut plussasta! Toivottavasti tämä raskaus kestää täyden ajan ja saatte kaipaamanne nyytin syliinne. Ei täältä niin vain pois päästetä - synnärin kautta vaan ;-).
femmis: kurjaa, että oikein poskiontelontulehdus sulla olikin. Onneksi sait nyt lääkkeet ja pääset ikävästä taudista eroon. Toivottavasti saat ensi yön nukuttua paremmin, ettei tarvitse hätäillä pikkaraisen liikkumattomuudesta. Taisi pikkuinen vaan olla väsynyt ;-).
neronja: kiitos kysymästä, kipuja ei onneksi ole ollut enää. Kyllä se säikäytti, kun niin kovaa sattui... Jos olisi jatkunut, olisin kyllä marssinut polille näytille. Vauveli on taas möyrinyt tuttuun tapaansa. Oikein mukavaa Kalajoen reissua teille! HArmi, ettet pääse uimaan ja nauttimaan kylpylän kylvyistä. Koita keksiä jotain muuta mukavaa ja rentouttavaa puuhaa! Olette pikku lomasenne ansainneet!
peebee: hienoa, että kaikki oli kuitenkin hyvin ja kivut lievittyivät lääkkeen avulla. Kylläpä säikäytit tosissaan. Toivottavasti voit jatkossa paremmin eikä sinun tarvitse enää tuolla tavalla kärsiä.
wbm: Onnittelut uusista tasaviikoista ja täysiaikaisuudesta! Onpas kurjaa, että se sinun varpaasi on noin kipeä. Näillä helteillä vielä kun saa olla tarkkana, ettei vaan pääse tulehtumaan. Toivottavasti se rupeaa pian paranemaan.
titi: onpas mukavaa, että uskaltaudut tänne kirjoittelemaan! Hienoa, että oireet jatkuvat. Onpas teillä ollut varsin miellyttävä lääkäri, kun tuolla tavalla voi lomallakin konsultoida! Toivottavasti pääset ultraan heti reissunne jälkeen ja saatte sieltä mitä parhaimpia uutisia. Kyllä tämän raskauden täytyy nyt kestää, kun tuolla lailla yllätti. Oikein mukavaa Mallorcan matkaa. Olimme Palma Novassa lokakuussa ja tosi mukava paikka oli. Nauttikaahan lomastanne täysillä!
nippula: hyvä, ettei niissä labrakokeissa löytynyt mitään. Eiköhän nuo kivut ole vain niitä kohdun kasvukipuja. Mulla oli juuri noilla viikoilla varsin inhottavia kipuja - viilteli välillä ja tuntui, että jokin repeää tuolla sisällä... Kaikki on kuitenkin mennyt tähän saakka hyvin erikoisista kivuista huolimatta. Tsemppiä ja älä yhtään aristele sydänäänien kuunteluttamista neuvolassa, jos huolestuttaa. Mulle oikein th sanoi silloin alussa, että voi tulla kuunteluttamaan ääniä milloin vaan, jos huolettaa. Se on ihan normaalia meidän taustoilla. Oletpas sinäkin ollut ahkera, kun olet oikein jaksanut leipoakin!
Täällä ollaankin keskitytty taas ruoan laittoon. Tein tuossa 30 jauhelihapihviä ja 12-hengen satsin stroganovia pakkaseen. Aion ladata pakkasen taas täyteen ruokaa ja leivonnaisia, ettei tarvitse heti kotiuduttua ruveta ruuanlaittoon. Kunhan saa perunat tai pastaa keitettyä erilaisten soosien lisäksi. Loppuviikosta ajattelin leipoa pari tiikerikakkua ja pullaakin tekisi mieli. Jos helteet vähän helpottaisivat perjantaina, kuten ennustettu, voisi jaksaakin paistella leivonnaisia.
Masussa taidetaan venytellä, koska rinnan alla pusketaan taas oikein urakalla. En todellakaan ymmärrä, missä asennossa masussa majaillaan. Tänäänkin on tuntunut kunnon potkuja sekä alhaalla että ylhäällä. Taitaa olla sen verran tilava yksiö, että siellä mahdutaan tekemään kuperkeikkoja ja muuta akrobatiaa. Jotenkin kuitenkin tuntuu, että edelleen ollaan jossain muussa asennossa kuin raivotarjonnassa. Täällä on kyllä kummallinen pt-buumi :/. Toivottavasti kaikkien masuasukit kuitenkin keksisivät heittää kuperkeikan oikein päin.
Huomenna pitäisi vielä istuttaa muutama perenna ja hieman siistiä perennapenkkien reunoja. Sitten alkaakin vähäksi aikaa helpottaa nuo puutarhahommelit jotain kitkemistä lukuunottamatta. Olen silti vielä suunnitellut elokuussa istuttavani tuijia ja muita kasveja. Saas nähdä pystyykö siinä vaiheessa mitään tekemään vai onko hommat delegoitava muille. Niin ja meillä on pihassa kaksi isoa vajaa, jotka pitäisi maalata... Eipähän pääse aika ainakaan käymään pitkäksi ;-).
Nyt pitää ruveta lopettelemaan, jotta jaksan taas aamulla nousta, kun neiti herää siinä klo 7 aikaan. Olen nimittäin viime aikoina herännyt aina siinä klo 4 jälkeen enkä ole saanut unen päästä uudelleen kiinni kuin vasta reilun puolen tunnin kääntyilyn ja puhinan jälkeen...
Lähettäkäähän tännekin päin vähän sitä sadetta!
Voikaa hyvin, hyvää yötä!
masunasu rv31+5
Ääh, tämä kone temppuilee. Viestit häviää, kun yritän lähettää niitä palstalle. Toiv.tuli kommentoitua mitä pititkin, ainakin suurin piirtein.
Tervetuloa uusille plussanneille! Titi; mulla oli menkkamaisia ja jos jonkin laista jomotusta rv 15 asti. Se kyllä johtui varmaan suurimmaksi osaksi endometrioosista, mutta kuitenkin. Kohdun kasvu varmaan aiheuttaa nipistelyjä, mutta ymmärrän huolesi. Tällä taustalla kaikki erityistuntemukset aiheuttavat murheita ja harmaita hiuksia.
Sartsu: jaksamista. Itse olen sokerihiiri, joten makean syönnin hillintä on vaikeaa. Mun pitäis suosia tuota matala hiilarista ruokavaliota taas siitä syystä, että sokrut laskee muuten niin äkkiä ja tosi alas. Toivottavasti tämä sinunkin vaivasi loppuisi vauvan syntymään.
Nonna: kiva kuulla sinustakin. Olen välillä käynytkin kurkkimassa haahupuolella kuulumisia. Paljon +++++++ tähän kiertoon. Minunkin puolestani yahooseen tervetuloa, jos se modeille käy.
Tuolla yahoossa tulee enimmäkseen oleiltua nykyään. Varmaan myös siksi, että siellä palstailu jatkuu myös vauvan saamisen jälkeen.
Neronja: toivotaan, että sun pt vauveli kääntyisi. Tuntuu tosiaan jo olevan vähän niin kuin buumi meneillään. Olotilakin on varmaan inhottava, kun venytystä on joka suuntaan.
Wbm: olikos se sun sisko, joka asui siellä missä oli niitä jättirakeita? Hurjaa jälkeä! Minä seurailin kuuroja täältä
http://www.flcenter.net/ukkostutka.html
Viimeyönä tuli sade, mutta ilma tuli samalla kosteaksi ja pyykit eivät tunnu kuivuvan millään. Elokuuhun ja la ei enää ole pitkälti, mutta olo on jo kärsimätön.
T:Lauris 34+3
Toivottavasti ei nyt enää kauan kestäis. Olisinhan nuo voinut jo aiemmin laittaa, mutta minkäs teet.
Masunasu, teillä on varmaan tosi hieno piha, kun niin ahkerasti sitä hoidat ja istuttelet kukkia ym. Vai tuijiakin meinasit vielä laittaa. Mullahan oli pari kesää sitten yksi tuija tuolla omassa penkissäni, mutta se alkoi mennä ihan ruskeaksi. Lahjoitin sen äidilleni, joka muutenkin oli ostanut itselleen useampia tuijia. Äiti on tosi kova hoitamaan pihaa ja laittamaan kukkia amppeleihin ja penkkeihin, mutta niin vaan silläkin tänä kesänä ne tuijat on aivan ruskeita. Kevätauringon aikaan sillä oli peitettynä ne vihulaissäkeillä (miksiköhän niitä mahdetaan muualla päin Suomea sanoa ;-) eli siitä ei johtunut, etteikö olis suojannut niitä auringolta. Voihan olla, että sinä olet niin hyvä hoitamaan kasveja, että saat tuijatkin pysymään vihreinä ja ehkäpä siihen on jotain tiettyjä niksejä, mitä äitinikään ei tiennyt, mutta itse olen ajatellut pysytellä vain " varmoissa" lajikkeissa. Monta vuotta sittenhän hommasin tuohon pihaan peräti alppiruusun, mutta eihän se menestynyt alkuunkaan. Tuija oli sitten se seuraava hankala tapaus ;-). Hienon näköisiähän ne on, jos ne saa vaan pysymään vihreinä.
Mitähän muuta minun piti kommentoida. Nyt en enää muista. Tänään tuli mieleen, että vuosi sitten kun oltiin Kalajoella (15.-17.7.), niin mullahan oli sielläkin se tuulimuna masussa. Mutta niin vaan reissu tehtiin ja ihan kivaa oli. Eipä sitä tuulimunaa voinut koko aikaa ajatella. Ihmeesti sitä pystyy tuollaisessakin tilanteessa olemaan ihan normaali. Just viime vuoden kalenterista tarkistin, niin kaavinta tehtiin 19.7. Huh, tuntuuhan ne synkeiltä muistoilta. Lapsillekin vaan sanoin silloin, että äiti menee käymään asioilla. En viitsinyt kertoa sen tarkemmin. No, täytyy pyyhkiä nuo synkät muistot mielestä taka-alalle ja keskittyä tähän päivään. Tällä hetkellä kaikki on hyvin.
Juu, mutta nyt on pyykkikone lopettanut pesemisen, joten täytyy lähteä levittelemään narulle. Uskaltaakohan viedä pihalle, jos sattuu yöllä satamaan. Masunasu, missä päin Suomea sinä asutkaan, kun teillä ei ole satanut ollenkaan? Täällä on ainakin jo kaksi päivää ollut varsin vilpoista ja kuivuus on lähtenyt. Ei taida Kalajoellekaan olla helteitä luvassa, mutta toivottavasti olis kuitenkin sopivan lämmintä.
Mut nyt täytyy mennä, että pääsee nukkumaan.
neronja rv 32+4
MAMILLE onnittelut plussasta ja säkkikaupalla vauvaliimaa ja tarrasukkia! Toivottavasti nuista lääkkeistä on apua ja kaikki sujuu tällä kertaa hyvin!
Ja ihanaa tosiaan kun meitän alkutaipaleen kulkijoita nyt on enemmänkin, kuten WBM sanoi. Ei tunne itseään yksinäiseksi kulkijaksi.
NERONJA: Mukavaa Kalajoen matkaa! Käytte vissiin usein siellä? Minä oon tässä jonkun matkan päässä töissä...
NIPPULA: Toivotaan ettei kivut oo miitään mikä ei kuuluis asiaan. Mutta tosi on että tällä historialla jokainen erilainen kipu tuo harmaita hiuksia...
TITI: Sulla on kyllä ihana lääkäri! Ja ihana että ultrataan niin pian ja jos siten vielä säännöllisesti niin se varmasti helpottaa sun alkutaivalta. Kalliiksi toki tulee mutta eiköhän se oo sen arvosta. Olen kateellinen sun lomasta! Haluaisin myös mutta mies ei meillä innostu muuta ku metsästysreissuista kotikonnuilleen tai kalastusreissuista norjaan... pöh! Toivottavasti vanhat merkit ei pidä paikkaansa etkä ala vuotaa!
MASUNASU taitaa olla varsinainen puutarhuri ja leipuri! Ja minä kun saan ne ainokaisetkin kukat kuolemaan, vaikka tuolla kuivuudellakin on varmaan tekemistä asian kans... Mutta ylpeänä voin ilmoittaa että ensimmäiset itse kasvattamani kukat kasvaa hyvllä vauhdilla: eilen laskin että penkissä on 13 auringonkukkaa. Ostettiin tuo huusholli tässä keväällä joten tässä vasta harjotellaan puutarhahommia ;o) Mutta koskas nuo auringonkukat kukkii? Elokuussako vasta? On ne jo jotain 30 cm korkeita =o)
Mulla ois jo valmiiksi yahoo-tunnukset. Mutta luulen että jos alkaisin siellä kirjottelemaan niin ei varmaan jaksais sitten enää tänne... Mutta yahoossa on se hyvä puoli että ei oo kaikki lukemassa, siis ulkopuoliset meinaan...
Mukavaa torstaita kaikille!
HANNELE +vilpertti rv 8+4
Hannele, me ollaan nyt toista kertaa menossa Kalajoelle. Viime kesänä oli ihka ensimmäinen kerta ja kiva paikkahan tuo on. Nyt otettiin mökki ihan läheltä merenrantaa ja Jukujukumaahankin taitaa päästä ihan kävellen, kun sinne oli mökiltä matkaa alle kilometri. Viime kesänä kyllä ehdottelin porukalle, että mentäiskö seuraavaksi Vaasaan ja Vaasalandiaan, mutta lapset oli niin tykästyneitä tuohon Jukujukumaahan, joten mennään sitten taas sinne. Kivahan se tietysti on, kun on jo tutut paikat. Viime kesänä tytöillä meni eka päivä vähän niin kuin totutellessa Jukujukumaassa (eivät olleet aikaisemmin käyneet missään tuollaisessa), mutta toisena päivänä osasivat jo ottaa kaiken ilon irti :-).
Voi että. Eipä tässä joutais nyt koneella istumaan. Klo 11 on suunniteltu, että lähdetään, kun klo 14 pääsee mökkiin. Pitäis imuroida ja pestä autokin vielä. Tavarat on muuten oikeastaan valmiina, kun vaan pakkaan ne kasseihin. Ei kai se auta kuin lähteä touhuamaan. On se ihana helpotus, kun kaikki istuu autossa ja ei muuta kuin liikkeelle. Tämä lähtötohina on kaikista stressaavinta.
Oikein ihanaa loppuviikkoa kaikille! Käyn kyllä varmaan vielä lukaisemassa täällä ennen kuin suljen koneen ;-).
neronja rv 32+4
Nyt oon keksinyt uuden huolenaiheen... Meinaa ihan hysteerisyys iskeä. Kun nimittäin ensin voin kaks viikkoa tosi huonosti ja nyt tällä viikolla pahoinvointi on loppunut lähes kokonaan ja eilen ja tänään ei ole ollu ollenkaan huono olo. Heti aloin tietysti sitten miettimään pahinta, eli onko tää nyt sitten sitä mistä jotku on kertoneet että oireet loppuu ykskaks ja sitten jälkikäteen ultrassa selviää että sikiö on kuollut niille viikoille...
Voisko kroppa tottua näin pian niihin hormooneihin...? Toivottavasti mää panikoin ihan turhaan... Taas tuntuu vaan niin tuskasen pitkältä aika siihen että saa taas tietää millä tolalla asiat on. Seuraava ultra on vasta 4 viikon päästä. Neuvola on viikon päästä mutta saa nyt nähdä sitten kuuluuko sydän äänet siellä vai ei...
Kumma kirous tässä että tuulimunaraskaus meni täydellisesti ilman huolen häivää ja nyt olen sitten tässä raskaudessa ja vuotanut verta ja oireet loppunu ykskaks...
Suht hyvin mää oon pärjännytkin vaikka km onkin takana mutta nyt meinaa pelko saada yliotteen. *syvä huokaus*
Mitä muuten luulette mitä ne siellä neuvolassa sanoo ja tekee, kun sen edellisen tuulimunan takia neuvolaan on lähetty ohjeet että jos ei sydänääniä kuulu eka neuvolareissulla niin saan lähetteen ultraan. Mutta sitten kävin yksityisellä ultrassa viime viikolla. Eli lähettävätkö nyt sitten kuitenkaan ultraan enää kun kuulevat että oon jo ultrassa yksityiselä käynyt ja on jo todettu että ei ole uus tuulimuna? Toisaalta ei tuossa neuvolan ja np-ultran välissä oo ku reilu kaks viikkoa...
huolestunut HANNELE
Jos vaikka et sanokkaan sielä neuvolassa, että olet jo yksityisellä ultrassa käynyt ja " esität" autuaan tietämätöntä mitä sielä masussa tapahtuu. Pistäisköhän ne sut sit eteenpäin? Saisit vähän niin kun kax kärpästä yhdellä iskulla ja oman huolesi pienemmäksi. Hirveetä olla paniikissa kaiken aikaa.
Yleinen kysymys: Uskallanko ihan normaalisti uida sielä Mallorcalla meressä ja uima-altaassa jos mulle ei tule sielä mitään vuotoja? Olis vähän kurja olla, jos en voisi niistä iloista nauttia ja kuumakin on varmaan sielä ja olis kiva pulahtaa aina välillä veteen. Eikös se tulehdusriski ole sillon jos on vuotoja...että sielä on joku paikka ns. auki ja sinne voi päästä pöpöjä. Olen kans tässä vähän säikky kun nää kaks km on jo takana. Haluaisin nauttia matkasta kaikilla muilla tavoin normaalisti, vaikka siitä punaviinistäni joudunkin nyt tinkimään. Mitä olette mieltä?
titi (rv 4+6)
hannelelle ensin: tuo pahoinvointi kuule aaltoilee niin että ole vaan onnellinen jos sulla on 1-2 pv hyvää,sitten taas ykä lentää ;) mut siis aikuisen oikeesti asia on näin että pahoinvoinnin määrä vaihtelee,syytä en tiiä,mutta se on ihan ok!
ON,eli polikuulumisia siis =D ja tää levee smaili tuli nyt siitä että MÄ SAIN VARMISTUKSEN PIKKARAISEN SUKUPUOLESTA!!!! Kysyin että vieläkö tää on se**** ja lääräri sanoi että ILMISELVÄ ****on .Vau.Ompas pöllähtäny fiilis,mutta jälleen kerran ne mun omat vaistot meni juuri päin vastoin ,heh heh,meikäläinen on siis oikea intuitio" mestari" haahhhhaahhaha :)
No oma vointi on edelleen mainio,ja ktg käyrillä Pikkarainen piti oikeen bileitä että kätilö toivoi että rauhoittus että saatas perustason sykettäkin näkyviin.Sanoi että on tosiaan vilkas vauva.Ja juuri olin sanonu että on jo vähän huolta välil ollu liikkeistä.Verenpaineet 120/60 pissa puhdas.Sokerithan nyt tietty pyllyllään ihan kuten tiesinkin,mutta hoitaja tykkäs että se on nyt siksi kun oon kipee.Ruokavalio on ilmiselvästi kunnossa koska painoo tullu yhteensä se 2 kiloa.Pikkaraisen painoarvio oli 1,7 kiloa,joka oli kuulema 48 prosentin? käyrällä,ajatelkaa,syntymä painoarvio tällä hetkellä 3,6 kiloo,siis ajatelkaa!!!!Mä voin saada ekan alle 4 kiloisen vauvan-jeeeee
Niitä jalkoja katottiin nyt paremmin,jalkojen rakenne on ihan normaali,eikä nyt mittauksessa ollu mitään hämminkiä reisiluun mitassa,se vastas juuri 31+2 tilannetta.Ihanaa.Nyt mä alan käydä polilla 2 viikon välein!!!Mitäs sulle sartsu annettiin poliohjeeksi...milloin seuraavaksi?No mulla nyt nostettii noita insuliinejakin,ja synnytyslääkäri sanoi että juurikin insuliinihoitoisen r-diabeteksen vuoksi käynnit 2vk välein.Ja neuvolakäynnit päälle,kun eihän ne tuolla polilla punnitse,ei kato verta,ei sf:ää...että nauroinkin et saan nyt sit urakalla käydä kaikkii tätejä ja setiä kattomassa :) 27.pv kun on seuraava poli aamulla niin ip mulla on neuvola,heh heh.
Kyllä on taas huojentunut olo,napavirtaukset oli niin hyvät ku olla ja voi ja vauvan vointi oli hyvä,vaikka kerkisin sitä jo toissayön horrorin takia pelkäämäänkin että nytkö se on kuolemassa :(
Ai niin,eilen käytii katsoo se hamekyttä 2 likan kaa ja kyllä oli hauska! ja nyt tänää saan käydä uudelleen lääkärissä,eilen olin itseni vuoksi,tänään vien tuon isoimman kölvin kun sillä on joku hitsin jumitus hartioissa ja niskassa...kaamee näky kun koko lapsi on " vinossa" .
Jep,päiväkahveeta tässä kittaan,ja tyhmä hymy hiipii suupieleen...miehelle kun laitoin tekstarin että NYT mä tiiän varmaksi kumpi Pikkarainen on ,niin se vastas et " niin hänkin,hyvä että on virkeä **** " eli se pitää tiukasti kiinni omasta haaveestaan,en tiiä mikä järkytys se sit on kun syntyykin ihan muuta :) kauhistus.mitä suosittelette,shokkiterapiaa jo valmiiksi,eli kerronko " väkisin" vaikkei se haluu tietää, vai annanko järkyttyä synnärillä? :)
Femmis ja Pikkarainen 31+2
Kyllä vähän helpotti kun kokenut mamma noin sanoo =o)
Mää yritän ottaa rennosti välillä, eihän tuo aika nyt niin mahdottoman pitkä oo kuitenkaan sinne seur. ultraan. Pitäis yrittää nauttia ylipäätään siitä että pitemmällä tämä on jo ku viimeksi, ei siis viikkojen perusteella vaan muuten (kun edellinen oli tuulimuna ja nyt sentään on jo sydämensyke nähty ja se pieni 14 millin olento)
Etkö sää FEMMIS meille kerro sitä sukupuolta? Onkos se salaisuus? Käykö sulla tuttuja lukemassa myös näitä juttuja? Jos oisin ollut täällä ex-haahuissa pitempään niin varmaan tietäisin selityksen ;o) Ihanat kuulumiset kun vauva voi hyvin!
TITI: Kyllä sinuna uisin siellä. Koita vaikka sitten pestä aina alapää hyvin ;o) Mää oon ainaki käyny uimassa vaikka kieltämättä piti kaks kertaa miettiä... Mutta ei sen pitäis mitään aiheuttaa, tosiaan jos vuotaa niin sillon on paikat auki ja tulehusriski suurempi. Ui menemään vaan =o)
HANNELE jo vähän helpottuneena
mä tuolla yahoolla oon kyl ainakin paljastanu mitä ne veikkas viime polikäynnilkin,ja samanahan se ol pysyny,ei ollu saanu uusii vehkeitä peffaan :) Mä en sitä viimeksi paljoo huudellut kun mä en itsekkään uskonu,mutta nyt on kaks eri lekurii sanonu niin kaippa se o pakko uskoo,vaikka onkin niin uskomatonta :)
*F täällä jälleen raportoi*
Tänne pinoon on tullu nyt niin hurjasti uusii etten mä taas osaa sanoo kellee mitää,muutaku kaikille kauheesti onnee plussista ja kaikkee hyvää.Tulkaa yahoolle turiseen,siel on helpompi tutustua!
huh, mittari alkaa taas hivuta lähemmäksi + 30 astetta... nyt jo + 27, onneksi tuulee niin hieman viilentää oloa. Mutta tuo tuulikin on aika outoa ollut tänä kesänä, saattaa olla ihan tyyni ja sitten yksi kaksi hirmuinen tuulenpuuska iskee mielettömällä raivolla.
Mä olen normaalisti ihan sosiaalinen ihminen, mutta olen huomannut, että tässä siunatussa tilassa rajansa on kaikella. Tänä kesänä on käynyt erityisen paljon vieraita, ihan ok, mutta kyllä mä olen niiden käyntien jälkeen ollut ihan kuitti. Vaikka mukava on nähdä tuttuja ja sukulaisia, eipä siinä. Tänäänkin kävi sukulaisia kyläilemässä, lomalla kun ovat. Hieman kyllä alkaa korvista jo tulla ulos kaikki lässytykset, joko alkaa syntymään jne. Ja eihän tässä ole kuin kolme viikkoa vielä laskettuun aikaan ja olen kyllä kaikille kertonut, että vauva on sitäpaitsi väärinpäin ja voi olla että se tietää leikkausta. Ilmeisesti kukaan ei kuuntele tai muutoin ymmärrä...plääh. tai sitten alkaa se " voi ota ihmeessä se leikkaus, pääset helpommalla" . Voi p***ska! Ensinnäkin miten " ota" ja toiseksi " helpommalla" ... kaikuu korvissa ikävästi? eikö?
Mutta se siitä, en enää edes jaksa ajatella noita, menee vain turhaan oma fiilis miinukselle. Iäkkäämpiä olivat, joten ymmärränhän minä ettei ihan kaikkea pitäisi ottaa kuuleviin korviinsa.
masunasu: sinä olet kyllä mahdoton pihanlaittaja, voin vain kuvitella että teidän pihalla viihtyy. Mahtavaa, että jaksat laittaa pihaa tuolla innolla ja näillä keleillä. Hatunnosto sinulle! Mutta huilailehan välillä, ettet ihan pökerry.
Kiitos Laurikselle linkkivinkistä, kyllä tosiaan on ollut outoja sääilmiöitä tänä kesänä. Joko sinä olet alkanut henkisesti valmistautumaan synnytykseen? Sullakin on noita viikkoja hurjasti kasassa!
femmikselle onnittelut mukavasta äippäpolikäynnistä ja ultrasta! Oli ilmeisen mieluinen uutinen : ) kiva juttu! Ja kaikki oli vauvalla kaikin puolin ok! Ja niin sopivan kokoinen nassikka että : ) Olet kyllä saanut tosi vähän lisäpainoa!!! Näkisitpä minut turvotuksieni kanssa, painoa on tullut ja ei ihan vähän : ) Mutta toivoa sopii että joskus lähtee poiskin. En jaksa nyt stressata..
Titille: onko sulle annettu millaista ohjeistusta aiemmin, onko ollut uintikieltoa aiemmin? Minullahan on ollut uintikielto koko tämän raskauden ajan, johtuen, että ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa mulla oli jatkuva vti-infektio ja siksi en saa uida raskaana ollessa. Se on lähinnä sellaista riskien minimointia. Arvaat varmaan, että näillä keleillä on tehnyt mieli mennä uimaan, mutta tämä kesä nyt jää väliin minulta. Lilluttelen varpaita (tosin nyt kun on toi haljennut kynsi, niin en viitsi sitäkään tehdä, ettei mene mitään pöpöä). Mutta olen asennoitunut, että vielä noita uintikelejä varmaan minunkin elämäni aikana tulee. Entäs jos soitat th:lle ja kysäiset asiasta, saat sitten mielenrauhan. Hyvää matkaa sinulle!! Ja kiva että pääset reissun jälkeen heti ultraan : )
Neronja on jo siis matkalla, toivottavasti heidänkin reissu sujuu hyvin!
Mutta nyt ihan kaikille jaksuja ja minä lähden puhdistamaan mansikoita, vieraat toivat tullessaan 3 litraa mansikoita. Ne meneekin varmaan ihan napostellessa, osan söimme jätskin kanssa.
Kirjoitellaan!
t. wbm 37+1
wbm: Ai sulla on ollut riesana nyt tuollainen kielto tässä raskaudessa. Itseltäni kun ei selkeetä syitä noihin km:n olla annettu, muuta kun että sikiöperäinen km, eli sikiön kehityksestä itsestään johtuva km, niin ei ole kyllä mitään kieltoja annettu. Nytkin kun soitin sille polin lääkärille ja tiedustelin siitä ultrasta, niin kai se olis siinä heittänyt, että en saa sielä sitten uida jos se olisi jotenkin tärkeä pointti. Ja kyllä mä siinä mainitsin, että Mallorcalle ollaan menossa. Silti itseä epäilyttää (tietysti kaikki tällä hetkellä epäilyttää =) mutta ei sitä tosiaan haluaisi mitään ehdoin tahdoin mahdolliselle matkalaiselle aiheuttaa ongelmaa. Kuitenkin on tosi kalliisti maksettu nimenomaan siitä, että pääsee sinne uimaan ja lilluttelemaan ihaniin altaisiin ja mereen ja sitten jos sitäkään ei uskalla tehdä sillä mielellä, ettei koko ajan mieti, että onkohan tästä jotain haittaa. No kai se riski on vaan otettava. Paitsi sitten jos tulee vuotoa tms. niin pysyn kyllä kaukana vedestä.
Sullakin alkaa noita viikkoja jo olla niin paljon, että loppusuora häämöttää¿ihmekkös tuo jos ei ihan nappaa kestitä sukulaisia ja olla niin sosiaalinen. Voimat alkaa varmaan huveta näillä helteillä ja noilla viikoilla normaalia helpommin ja olotila on varmaan aikas tukala. Eihän tässä Sinulla tosiaan ole montaa viikkoa jäljellä ja sitten saat oman nyytin syliin. *huokailee haltioituneesti* ;-)
Masunasu: Minähän voisin sut tilailla laittelemaan tätä meidänkin pihaa. Ukko on kääntänyt pikku Avantilla nyt melki koko meidän nurmikon ylösalaisin (karsee näky)¿se tekee sellaiset ojitukset sinne, että päästään sitten istuttamaan noita pensastaimia. On tullut vaan vähän mutkia matkaan kun pihassa on kauhurin nokka kolahtanut isoihin kiviin jo monta kertaa. Eli saa nähdä miten istutusten käy kun ne kivet on niin isoja, ettei lähdetä niitä sieltä poistamaan. Meidän pihan olis sen jälkeen ihan räjäytetyn näköinen. =) Yleensähän mä en saa edes kaktuksia pysymään hengissä. Että hatun nosto sulle jos olet niin kova touhuamaan puutarhassa.
Femmis: Vai sait sieltä vakuuttavia uutisia ultrasta. Hieno homma. Mitenkähän tosiaan tuolle miehellesi uskallat asian takoa päähän. Eiköhän tuo loppupeleissä kuitenkin ole onnellinen ihan kummasta vaan kun se käärö sieltä ilmestyy. ;-) *huokailee haltioituneesti samoin sulle kun wbm:lle* =)
Nippula: Toivottavasti noi sun kipuilut tosiaan johtuu ihan vaan siitä kohdun kasvamisesta ja jos tuollaiset bakteeri-infektiot on pois suljettu, niin helpottaa varmaan oloa. Ei vaan ole kiva olla niiden kanssa kun sitä hypähtää aina pelosta kattoon kun kipu iskee. Menet kuule sinne vaan vonkaamaan, että pääset riittävän usein kuutelemaan niitä pikkuisen sydämen pampatuksia, jos se vaan helpottaa oloa.
Neronjalle tosiaan hauskaa reissua. Me vähän mennäänkin ristiin.
ON: Täällä tosiaan ihan tohkeissaan kun vettä taas saadaan. Vuorokausi meni ilman. Hirveetä miten riippuvainen on juoksevasta vedestä¿tai tosiaan esim. sähköstä. Joku jo heitti, että katkon korjaaminen voi viedä jopa 2vkoa (hui)¿mutta onneksi saivat jo nyt kuntoon. Mehän oltais tuosta ajasta nyt vko oltu sielä matkalla, mutta silti.
Täällä ihmettelen tätä masun turvotusta. Aamuisin ihan normaali, mutta iltaa kohden turvottaa kauheesti. Muuten ihan suht ok olo. Pitäisi hakea tuo matkalaukku ja alkaa vähän pakkailemaan. Eihän tässä ole ennen lähtöä aamua kun huominen päivä. =) Kaikki muut jutut pitäs olla ok, paitsi, että käyttörahaa tarvii käydä nostamassa. Onhan mulla sitten tuo Visa vielä, mutta en mielelläni sillä lähde automaatista rahaa nostamaan. Ruokapaikoissa kyllä monesti maksetaan sapuska visalla ja muita pikku juttuja, drinksuja miehelle (ja mulle niitä holittomia) pientä purtavaa, jätksiä ja muuta tilpehööriä sitten käteisellä. Tässä olenkin miettinyt, että jaahans, olisko tämä nyt sitten viimeinen etelänreissu hetkeen mitä tullaan tekemään. Toivottavasti ensi kesä vietellään kotimaisemissa sellaisen 3kk:n ikäisen nyytin kanssa. Voi kun se oliskin ihanaa. Kyllä me sitten ollaan matkusteltukin sen edestä, että nyt voisi ihan rauhassa keskittyä ensi kesänä nauttimaan uudesta tulokkaasta. Mutta sinne on vielä piiiiiiiiiiiiiiitkä matka. Sanoo titi, joka ei edes tiedä onko sielä masussa oikeesti ketään. = /
Ja nyt pakkailemaan. Tuntuu niin hassulta, että just tultiin ja pyykkiä on saanut vähän pestyä ja taas lähdetään. Hulluja mekin ollaan. =) No saapahan vähän muuta ajateltavaa. Saan nähdä romahtaako maailma taas kertaalleen ultrassa reilun vkon päästä¿jos/kun toivon mukaan sillon jo pääsen sinne ekan kerran syyniin. Nyt ainakin haluan elää siinä haavemaailmassa reissuun lähtiessä ja sielä, että kaikki on hyvin kunnes toisin sanotaan.
titi rv 4+6
Kiitoksia kaikille tsempityksistä. Hannelelle lisäksi lohdutteluja ja peukkuja raskauden suhteen; eiköhän siellä masussa kuitenkin ole kaikki hyvin!
Neronjalle mukavaa Kalajoen reissua toivottelen myös. Mekin on lomailtu siellä varmaan neljänä perättäisenä kesänä, mutta nyt sitten käytiin vähän kauempana, eli Vaasassa. Upeita paikkoja kyllä olivat Vaasalandia ja Tropiclandia! Pitkästä aikaa oli mukava asustella hotellissa. Lapsillekin oli ihan uusi kokemus.
ON: Nyt menossa tosiaan eka raskaus, jossa nuo piikit apuna. Kyllähän se näköjään hetken masua jomottelee ja kirvelee piikin laittamisen jälkeen, mutta jospa tuohon tottuisi. Ja mustelma, tai ainakin sellainen punainen pistosjälki taitaa tulla mahaan joka kerta.. Myöntää täytyy, että nyt ovat toiveet aika korkealla tämän raskauden suhteen, eikä vähiten tämän lääkityksen ansiosta. Jalat maassa täytyy kuitenkin muistaa pitää!! Ei esim. todellakaan ole minkäänlaista hinkua kertoa tutuille/sukulaisille, että taas ollaan raskaana...
Positiiviset fiilikset on ehkä eniten kuitenkin sen takia, että aivan mielettömän paha olo ja väsymys on nyt vaivannut useamman päivän. Mielestäni en ole aiemmissa raskauksissa (4kpl) mitään ihan näin yököttävää tunnetta kokenut.. Lähes kaikki hajut, maut, jopa värit yms. etovat. Jopa niin, että syöminen on jäänyt selvästi vähemmälle (mikä on erittäin hyvä juttu!!). Toinen ero edellisiin raskauksiin on se, että pisaraakaan vuotoa ei ole vielä ainakaan näkynyt. Se tuntuukin suorastaan oudolle, kun kolmessa edellisessä raskaudessani niukkaa veristä vuotoa näkyi aina eka kerran aika tasan rv 5+4.
Nooh, rauhallisin mielin tässä on edettävä ja katsottava mitä tuleman pitää. Hyvä kuitenkin, että nyt ovat nuo lääkkeet apuna. Tosin sen verran kalliita ovat (n.75¿/25 päivän annos), että montaa kertaa ei ole vara yrittää vauvan saantia näillä eväillä.. :-/
mami, 6+5
Ihan vaan tulin ilmoittautumaan :)Meillä on taas netti toiminut niin nihkeesti,että ainakaan eilen en päässyt koko vauvan sivuille :-/
Titi:kyllä mä olisin myös samaa mieltä kuin moni muukin,että etköhän uskalla uida huoletta,jos ei mitään vuotoja ole :)
Wbm:kyllähän toi sisäänpäin kääntyminen kuuluu vallankin loppuraskauteen.Ite oon aina huomannut,että mitä lähemmäs la tulee,sitä erakommaksi mä muutun.Puhelimessa ja tietokoneen välityksellä on ihan kiva jutustella,mutta jossain vaiheessa tulee sellanen kausi,ettei oikeesti halua nähdä ketään,tekis vaan mieli ryömiä yksin nurkaan piiloon :-S Ja sit vallankin,jos tosiaan saa noita enempi ja vähempi viisaita kommentteja ja neuvoja...heh tuli mieleen äitini fiksu neuvo kun toka lapsi meni yli la:n ja sitä valitin.Äitipä fiksuna neuvoi,että " mee vaan sinne sairaalaan ja valita,että supistelee kauheesti,kyllä ne sisään ottaa..." Ja mitähän hyötyä tästä sit olis ollut??Ensinnäkin olishan se käyrässä näkynyt ettei niitä suppareita ole,ja toisekseen eipä se sairaalassa norkoilu olis nopeuttanut luultavasti toimitusta ;)
Mami:toivottavasti piikittelystä on nyt hyötyä!!Täällähän noita piikittäjiä on ainakin jonkin verran.
Omaan napaa ei uutta kai.Olo on paljon parempi kun helle helpotti,ihokin on selvästi parempi,tosin nyt mulla on ilmestynyt toiseen nilkkaan joku ihme patti,joka on kipee ja sitä kuumottaa :-S Mietin tässä vaan,oonko saanut siihen jonkun pöpön kun oon raapinut ihon rikki.No,pitää katella,jos ei se parane,niin kai se täytyy käydä näyttämässä lääkärille.
Äitille kerroin eilen raskaudesta :) Aika pitkälle pääsin kertomatta.Ei kyllä olla juuri oltu yhteydessäkään.Meillä välit viileni huomattavasti syksyisen keskenmenon jälkeen.Ei vaan sit huvittanut juuri kertoa mitään.
Eipä tässä kai mitään sen kummempia kuulumisia ole,vaavi elämöi masussa,on nyt innostunut pyörittämään pyllyään edestakas (ei aina tunnu niinkään mukavalta).Pääasiassa viihtyy selkä tuolla mun vasemman kyljen puolella,mutta sit vääntää pyllynsä tohon keskelle rintojen alle :-o Silloin tuntuu maha olevan aika täynnä vauvaa ;) Vallankin,jos vielä venyttelee siellä niin,että mahanahka vaan rutisee =)
Ja nyt uusinta-aamukaffeelle :)
Sari ja Poikanen 33+1
Eipä ole vieläkään sadetta täällä Espoon perukoilla näkynyt :/. Kovasti olen sitä odotellut, mutta ehkä vielä joskus... Tänään taitaakin olla pitkästä aikaa vähän " viileämpi" päivä, kun on ennustettu vain vähän päälle 20 astetta.
Sainpahan nyt sitten aamulla imuroitua koko yläkerran ja alakerta taitaa jäädä miehen imuroitavaksi. Sängyn alta imuroiminen alkaa olla melkoista taidetta tämän masun kanssa, mutta hyvinhän siitä kuitenkin selvittiin. Eilisen helteen kunniaksi sain sentään silitettyä kaikki rästissä olleet silitykset. Tänään pitäisikin sitten kaivaa ompelukone esille ja ommella muutamien pyyhkeiden ripustuslenkit, yksi uusi pöytäliina ja parin verhon kiinnitysnauhat paikalleen. Alakerran takkahuonekin odottaa uusia verhoja, joten nekin pitäisi mitata. Niissä pääsee muuten kyllä helpolla, kun ovat noita Ikean valmisverhoja, joissa tarvitsee vaan silittää se liimanauhalla sopivan mittaiseksi.
Titi: kuten muutkin ovat sanoneet, kyllä sä varmaan voit ihan normaalisti uida meressä ja uima-altaassa. Jos ja kun mitään vuotoa ei ole, ei mitään estettä luulisi olevan. Itse ainakin uin vaikka kuinka maaliskuussa ollessamme Lanzarotella. Kunhan vaan pitää huolen puhtaudesta ja siitä, ettei kylmety. Jälkimmäistä ongelmaa ei varmastikaan Mallorcalla ole, sillä vesi on ihanan lämmintä. Oikein mukavaa matkaa!!!
femmis: onnittelut vahvistuneesta sukupuolesta ;-). Niin sitä vaan voi oma intuitio olla väärin... Vai on miehesi vahvasti toista mieltä. Eihän siinä mitään, annapa miehen yllättyä oikein toden teolla synnärillä! Siinäpähän riittää ihmettelemistä. Hienoa, että kaikki oli kunnossa eikä ne reisiluun mitatkaan enää olleet mitenkään poikkeavat. Sulla onkin jatkossa sitten oikein tehokas " valvonta" .
sartsu: onpas mukavaa, että sulla on vointi parempi ja ihokaan ei enää vaivaa samalla tavalla. Vai näin pitkään sait pidettyä salaisuuden äidiltäsi. Hyviä vointeja ja toivottavasti vointi pysyy edelleen hyvänä. Munkin masussa viihdytään enemmän vasemman kyljen puolella ja peppu heiluu...
Viime yönä möngerrettiin oikein kunnolla masussa. Heräsin kahteen kertaan varsinaiseen pepun heilutukseen ja ilmeisesti puskemiseen... Eipä ole ainakaan vielä liikkeet vähentyneet. Neuvolakin on vasta 1,5 viikon päästä. Kunpa siellä olisi osaava sijainen, joka osaisi tunnustella vauvan asentoa. Taitaa vaan vielä olla pikkuisella niin paljon tilaa, että asento vaihtuu jatkuvasti. Ainakin siltä tuntuu. Nyt on muuten parina yönä peräkkäin vetänyt suonta tosi ilkeästi jommasta kummasta jalasta :/. Kääntyminenkin alkaa olla jo melkoista äheltämistä. Voi että mä kaipaan sitä, että voisin taas nukkua mahallaan.
Meillä muuten on opittu kuivaksi! Jippii!!! Reilut pari viikkoa siinä meni harjoitellessa ja nykyään osataan jo tosi hyvin sanoa, koska tarvitsee mennä potalle. Yöllä olen vielä pitänyt vaippaa, mutta eipä siihen mitään ole tullut. Jospa tämä nyt jatkuisi näin hyvin, ettei syksyllä enää tarvitsisi kuin yhden vaippoja vaihdella.
Nyt pitää mennä neidin kanssa pihalle leikkimään...
Voikaa hyvin ja nautitaan kesästä!
masunasu rv32
Omaan napaan ei kummempaa. Pahoinvointi ei oo erityisemmin takaisin tullu, täytyy nyt vaan toivoa että kuuluu asiaan. Toivon tosi kovasti että viikon päästä neuvolassa kuuluis sydänäänet jollon vois taas huokasta. Jos ei kuulu, niin sitten pitää sitä ultraa ootella, siihen on nyt 3,5 viikkoa.
TITI: En tiiä näkeekö ne sitten jostain neuvolassa että oon käyny yksityisellä. Mutta sielä yksityisellä tekivät mulle neuvolakortin, joten taian sen neuvolassa niille ojentaa kun siinä on kuitenkin tarkennettu LA. Mutta saa nähä. Jos ei pahoinvointi tuu takas niin aattelin kyllä sitten neuvolassa kertoa huolia, ja katsoa mitä sanovat. Ehkä jos on oikeen mukavalla päällä täti niin laittaa lähetteen ultraan. Mutta tällä hetkellä oottelen nyt vaan sitä neuvolaa ja sitten teen uuden suunnitelman... Mukavaa reissua sulle! Ai niin, sinä kun oot niistä rinnoista " valittanut" , niin voin sanoa että mulla on sama homma että ilman liivejä käy kipeetä, eli ehkä se tuettomuus selittää miks aamusin ne on sulla kipeet. Ja siitä uimisesta vielä, itse kun kävin uimassa niin ei se kyllä sitten niin kivaa ollutkaan koska rinnat oli aivan helvetin kipeät tosi kauan uinni jälkeen, niitä sai tosissaan lämmitellä, niin huonoa tykkäsivät kylmässä vedessä uimisesta!
WBM: Höh kylläpä ne sukulaiset jaksaa laukoa! Mulla on vähän eri joko joko-kyselyt menossa. Ne jotka keskenmenosta tietää, jaksaa kysellä koko ajan että joko on tärpänny. Se on ahistavaa ja ärsyttävää. Just lauantaina on yhet juhlat jossa nään yhtä serkkua joka erityisen uteliaana kyselee joka kerta että joko on tärpänny, joko on ilouutisia... Rasittavaa. Ihan ku mää sille ensimmäisenä haluaisin tietää. Syy miksi se ylipäätään tietää mun edellisestä raskaudesta on, että sillä on LA samoihin aikoihin kun mulla olis ollu eli hetkisen verran odotettiin lasta syntyväksi samoihin aikoihin. Sillä on nyt hieno iso vatsa, toisin ku mulla...
MAMI: Toivotaan että piikittelyistä on nyt tosiaan hyötyä!
Laitoin hakemuksen yahooseen.
HANNELE + vilpertti rv 8+5
mun aamu alkoi kusipyykillä,neiti iloisesti aamulla ilmoitti että on pissannut sänkyynsä " keskiyöllä" .Onneks oli hyvä petauspatja joka ei päästäny pissaa patjaan asti vaikkei muoveja enää ole ollutkaan ikuisuuksiin koska typy ollu jo miltee 3v yökuivakin.No kyllähän näitä vahinkoja sattuu.
masunasu: meilläkin on juuri opittu about kuivaksi,ja olen entistä ylpeempi tästä suorituksesta koska kyseessä on POIKA,ja hän on oppinu kuivaksi kaikista varhimmin,tytötkin tais olla juuri 2v kun oppivat.Yövaipassa on pissit viel mutta päikyillä en oo ees pitäny vaippaa enää :) ihanaa.Tuolla nuo kestiskasat nyt sit on tyhjän pantteina,voisi pakata pikku hiljaa isot kestot pois tulevien pienten tilalta :) sain eilen saumurinkin lainaan niin silläpä kuulkaa noita täyttiksii ompelee ihan sikanopsaa.Eli kunhan mummola tourneelta kotiin päästään niin alkaa vaippatehdas taas pyöriä puksuttaa.
Niin ja tuosta mun polikäynnistä ja sukupuoli varmistuksesta...Mullehan se sukupuoli olis ollu ihan sama kunhan elävä ja terve vaavi tulis,mutta kyllä mäkin olin yllättynyt,kuten ootte kuullu,kyllä mä poikaa odotin.Se vaan olis ollut loogisempi jatko tuon nasun jälkee,olis suoraan saanu hänen vaatteet antaa pikkuveikalle.Kun mä oon joutunu ostaa miltee kaiken uutena nasulle,niin " vähän" harmittaa nyt joko antaa ne pois tai sit kauhee vaiva myydä niitä eteenpäin...ja edellinen tyttöhän on kohta 5,että kestää aika kauan ennenku hänen vaatteet käy,eikä niitäkään oo pienii enää jäljel kun nekin oon kerinny maailmalle laittaa.Vaikeaa tää jokatoinen-rytmi.Mutta PÄÄASIA et Pikkarainen on virkee,terveeltä vaikuttava vauva!
jaaha,kohta saa taas mittailla aamusokrut.Insut nostettiin 10 yksikköön ja paastosokerit pitää mitata viikon ajalta,et voi olla et joudun joko pitkävaikutteiselle insulle,taikka pistämään viel illalla,että aamupaastot tulee matalemmaks.no ihan sama,kunhan homma pelittää.Ihan kivaa kyllä käy useesti siä polilla,kyllähän sitä tuntee olevansa hyvissä käsissä siellä.
hannelekin pääsi Yahoolle,terveppä tulloo tänkin kautta,ja tervetuloo muutkin ketkä ei viel mukana oo.Mä laitan tänään pari uutta mahakuvaa sinne kunhan tuon oman koneen jaksan avata,kuviensiirto-ohjelma kun on sillä koneella
Femmis ja Pimu-Pikkarainen 31+3
Pelkkää ON: No niin¿tässä taas housut alkaa tutista. Äsken veskireissulla valui taas pönttöön sitä tuttua vaaleanpunaista valkkaria. Toivo romahti taas heti, että tässä sitä tullaan taas korkeelta ja kovaa alas. Jos nyt jo vuodot alkaa, niin tää raskaus onkin sit lyhin mihin olen yltänyt. Suoraan sanoen paniikki on kova kun huomenna lähdetään sinne etelään ja jos tää lähtee nyt näillä linjoilla eteenpäin, niin en voi tehdä sielä yhtään mitään, muuta kun pelätä joka veskireissulla, että mitä tapahtuu. Lämmöt on edelleen koholla 37,2C mutta eipä paljon lohduta. Pelottaa! Mä NIIN olisin toivonut, että tuo vuoto olis pysynyt poissa edes tän meidän matkan ajan. Olisin edes siitä ajasta voinut nauttia jos loppulomasta pari vikaa viikkoa menis taas vuotojen kanssa. Eilen miehen kanssa vielä illalla touhuttiin ja sai olla tosi varovainen kun kohdunsuuta aristi hieman. Ehkä sieltä on sitten päässyt tuota vaalpunaista vuotamaan vähän valkkarin joukkoon, mutta en vaan saa päästäni pois sitä ajatusta, että tällä tavalla molemmat aiemmatkin km:t ovat alkaneet. ja toiseksi kun tää raskaus alkoi muutenkin vuotojen saattelemana, niin ei kauheen hyvät lähtökohdat. En yhtään tiedä mitä ajatella. Toinen puoli yrittää jaksaa uskoa, että hyvä tästä tulee ja toinen puoli on menettämässä toivoaan. Ei millään jaksais tätä ylä-ja alamäkee näissä mielialoissa kun ei voi rauhassa nauttia tästä olotilasta. Mitään kipuja ei kyllä ole. Toivottavasti vuodon määrä ei lisäänny. =( Kuinkahan paljon tuo Canesten ärsyttää limakalvoja¿kun limakalvot tuntuivat aroilta eilen. Voisiko tuota tihkua tulla sieltä tuohon valkkariin? Eka-Vekarako se oli joka sanoi just, että se Canesten oli liian voimakasta limakalvoille. Laiha lohtuhan tuo on. En pääse omasta taustastani eroon ja siitä että edelliset km:t alkoivat myös näin. *huokaa surullisesti erittäin syvään*
titi75 (nyt olis vasta rv 5+0)
P.S. Olis vaan pitänyt kiltisti pysyä vielä tuolla toisella puolella... =(
Hannele: Pyöritään täällä nyt sitten yhdessä. Sitä minäkin tässä mietin, että kokemusta kun ei vielä ole kun vaan näistä alkuraskauksista, mutta ei yhtään pidempiaikaista juttua. Toivotaan, että tästä kolmannesta kierroksesta tulee sellainen. Huonoa oloa tosiaan pukkaa ja rintoja aristaa... toivottavasti tosiaan on hyvä merkki.
Mami-74: Kiva kun saimme Sinutkin mukaan tänne puolelle alkutaipaleen taivaltajiin. Ihanaa kun sykkeenkin olet jo nähnyt ja saanut tueksesi ne pistokset. Tuntui tosia pahalta lukea, että sullakin kuitenkin jo ns. tuon riskiajan yli periaatteessa raskaus oli ennättänyt ja sitten olikin ollut keskeytynyt keskenmeno. Tälle raskaudelle ja pikkuiselle tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan _ehdottomasti_!!!
Ja nyt sinne leffaan.
titi75 (rv 4+5)