HElmiKUisET SUnnUNtaINa!
Kommentit (12)
Heips!
Kirjoitin äsken pitkän viestin, mutta se onnistu johki häviään... Eiku uudestaan!
Päivittelin vaan, että olenko ainut, joka ei oo vielä päässy tositoimiin...? Nyyh!
Viimeyön sain nukuttua piiitkästä aikaa todella hyvin! Mentiin vasta puolen yön jälkeen nukkuun, mutta heräsin ekaa kertaa vessaan vasta kuuden aikaan aamulla!! No, en meinannut kyllä ylös päästä, ku koko yö samas asennos ja kuhee vessahätä! Supisteli ja selkää särki, mut ku tarpeeks kaun ähisi ja puhisi, nii kyllähän siitä sitten jotenkin ittensa ylös sai! Nyt on jo pidempään ollut selkä aivan mahdottoman kipee! Ei pysty kauaa istuun, ei makaan, ei seisoon, ku selkää rupee ihan mahottomasti särkeen! Sitte alkaa supisteleen ja olo on mitä mainioin! Ääääähhh! Syntytis jo!!!
Ei tu kesää! Kävin sitten perjantaina siel tayssis erikoislääkäril. Anemialle ei tehdä mitään, kunhan ei pääsisi hemoglobiini enää laskemaan! Nostamaankaan sitä ei yritetä, koska ei kuulemma nouse, ku vast imettäessä! Ja käynnistää eivät suostuneet!!! :( Vauva kun voi hyvin eikä ollut aneeminen! Kohdunsuulla ei ollut kahteen viikkoon tapahtunut yhtään mitään! Mikä pettymys! Ihan sama tilanne, ku kaks viikkoo sitte, ku viimeks tayssis kävin, eli pari senttiä pehmeää kanavaa ja sormelle auki! Olin ihan varma, et jotain edistystä on tapahtunut, kun on tullut jo todella kipeitä supistuksia ja alapääkin on ihan hellänä, mutta ei!! Tosi kiva, ku saa kärsiä ja on kipee ja tietää, ettei niist oo mitää hyötyä! Mies koitti " lohduttaa" ja sano, et onhan siitä ollut hyötyä, ku oon kärsiny ja ollu kipee, ku on jo kaks lastakin... Ei kyl paljo lohduttanu täs tilanteessa!!! Sitä kun jo toivois pääsevänsä pois näistä vaivoista... Laitto sitten YAkontrolliin laskettuna päivänä 20.2, ku vauva ei ollut kasvanu oikeestaan yhtään parissa viikossa. Kaks viikkoo sit rv 36+3 painoarvio oli 3000g ja nyt rv 38+4 painoarvio oli 3100g. Lääkäri kyl sano, et voi johtua siitäkin, ku on eri mittaaja ja eri laitteet, mutta silti täytyy mennä uudestaa painoarvioon, niin näkee, kasvaako vauva vai ei. Toivottavasti niin kauaa (viikkoa) ei tarvii odotella vaan pääsis jo aikasemmin synnyttään!!!
Mutta se siitä, taidan vastata siihen galluppiin, mikä tääl on ollut, josko se vähä piristäis tätä mieltä...
Mitä teette työksenne kun ette ole äippälomalla ?
Valmistuin lähihoitajaksi toukokuussa 2002. Olen tehnyt siitä lähtien eripituisia sijaisuuksia, lähinnä vanhainkodilla. Ja työttömänäkin olen ollut! Ennen tytön syntymää syksyllä 2003 sain pidemmän sijaisuuden,ennekun jäin sitten äitiyslomalle! Äitiysloman jälkeen kesällä 2004 menin taasen töihin. En saanut ku parin kuukauden sijaisuuden, ku jäin työttömäksi. Sitte vain muutamien päivien tai viikkojen sijaisuuksia. Tammikuussa 2005 alko sitten uus äitiysloma. Nyt aattelin jäädä pitemmäksi aikaa kotiin ja lähtee seuraavaksi sitten opiskelemaan, sairaanhoitajaksi... Mene ja tiedä!
Kuinka kauan olet nykyisen miehesi kanssa ollut ?
Ollaan miehen kanssa ensimmäistä kertaa tavattu, ku olin viisivuotias!!! Ollaan siis vanhoja perhetuyttuja. 13 vuotiaana meillä oli pientä säpinää joka sitten laantui, mutta tämä tyttö ei vain unohtanut sitä poikaa ;) Vuonna 2000 alettiin sitten seurusteleen ja puolen vuoden yhdessäolon jälkeen mentiin kihloihin! Naimisiin mentiin vasta, ku mies armeijasta pääsi, kesällä 2002 (mä oisin ollut valmis menee vaik heti ku 18v täytti ;) ).
Kuinka asutte ?
Ostettiin kesällä 2003 pieni omakotitalo, jota vähän rempattiin ja kerettiin kuukausi asuun, enneku esikoinen syntyi! Nyt joulukuussa 2005 myytiin se talo pois ja mentiin vuokralle kaksioon! Ostettiin paritalon puolikas, joka valmistuu nyt toukokuussa 2006, eli kohta!! Muutama kuukausi joutuu oleen ahtaassa, sitte arvostaa enempi tilaa ;)
Eli ollaan naimisissa keskenämme ja pankin kanssa!!!
Ketä teidän perheeseen kuuluu !?
Perheeseen kuuluu minä, mies, tyttö 2v4kk, poika 11.5kk ja lukuisa pölykoirien joukko!!
Ja vielä lopuksi ennenkun unohtuu, niin kaikille vauvansa saaneille ja kotiutuneille oikein paljon onnea ja enkeleitä sinne vauva-arkeen!! Meille muille paljon kärsivällisyyttä tulervaan h-hetkeen! (Jos tääl viel muita on, kuin minä!!!)
sinilila 38+6
Onko kaikki rynnänneet synnärille vai muuten vaan menoa? Voihan se näin sunnuntaina olla muutakin tekemistä...
Meillä kävi tänään ikävästi aamulla, poika kaatoi kuumaa teetä päälleen :( Kiljuin saman tien miehen ylös sängystä joka viiletti pojan suihkuun, sitten sairaalalle näyttämään. On ylärintakehässä reilu kätensä kokoinen punoittava alue ja kuulema hilkulla onko 1 vai 2 astetta. Siinä nyt sitten rasvaa ja lappu päällä, keskiviikkona käydään näyttämässä samalla kun käydään korviakin tarkistuttamassa. Eipä tuo enää kotiin tultua kovin kipeältä vaikuttanut kun mennä viiletti kamalaa vauhtia. Se ainoa poolobody päällään ettei nypi lappua pois, täytyy pitää sitä samaa nyt niin pitkään kun on liian likainen. Äitiä harmittaa kun jätin kupin liian lähelle reunaa. Sen verran kauas onneksi ettei vetänyt koko kuppia päälleen vaan korvasta kaatoi teet pöydälle josta ne tuli päälle. Onneksi lapsilla nuo paranee niin helposti kuitenkin.
Mahassa on ollut aika rauhallista tänään, jonkin verran supistelee, en ole kellottanut koska ei ole kipeitä vieläkään. Jotenkin outo olo kyllä on, välillä tuntuu että tuosta ihan alamahasta vauva tulee läpi. Siis tuo kohta mikä on navan ja karvojen välissä. Mistähän se johtuu. Paine alhaalla on kova ja olis tosi kiva päästä tästä jo eroon, laskettu aika on huomenna, samoin se täysikuu... ;) Saisi tulla ennen keskiviikkoa ettei käy niin että ollaan juuri siellä sairaalassa kun poikaa pitäisi lääkäriin viedä. Veisihän tuo äitini, mutta meillä on se auto juuri silloin. Niin se todennäköisesti juuri käy sitten.
Mutta ihmeen hiljaista tosiaan on, mitähän kun sitruunallakin näyttää jääneen viesti kesken? Mullehan lääkäri jo 4 viikkoa sitten sanoi että aika kypsältä näyttää, tuskin menee lasketun ajan yli. Että onhan tässä vielä 1vrk aikaa, mutta eipä nuo lääkärien arviot paikkaansa kovin hyvin pidä :-/ Johan tässä on pari viikkoa ollut " sellainen tunne" että tulee kohta, mutta nyt sekin on poissa... Maanantaina soitan vyöhyketerapeutilta ajan jos ei ole alkanut olla enemmän merkkejä synnytyksestä. Jos se ainakin tuohon selkään osaisi auttaa edes, vaikkei synnytystä sekään käynnistäisi. Kokeilla voi ainakin aina, kuulemma se on ihan rentouttavaa.
t. Tuuliina 39+6
Ei taida olla pelkoo (tai lähinnä toivoo) et mihinkään pääsis viä pitkään aikaan... Olo on ihan liian hyvä. Välillä supistelee, mut ei kovinkaan kipeesti. Liitoskipuja ja menkkamaista jomotusta, siinä se vaivat. Huomaa kyllä, et vauveli on laskeutunu, ku painaa entistä enemmän alavatsaan ja närästys on helpottanu. Mut ei taida olla ulos tulossa...
Tuo valkovuoto on täälläki riesana. Sitä ois vaikka muille jakaa... Mut sit kuitenki jos miehen kans yrittäis jotain puuhailla, ni paikat on kuivat ku saharan autiomaa... Tosin alkaa nekin yrittämiset oleen hiljalleen aika vaivalloisia tän ison mahan kans. Missään asennossa ku ei vois olla kahta minuuttia kauempaa, ilman et joku paikka puuttuu..
Onnittelut taas kaikille synnyttäneille ja tsemppiä meille odottelijoille! =)
Jos menis silittään pikkusen vaatteita, muutamat on viä silittämättä.
Jansku & Möhkis 37+6
Ja paljon paljon onnea kaikille jo synnyttäneille, ja tsemppausrutistukset meille kaikille, jotka vielä kotona kärvistelemme...
En oo päässyt kuukausiin kirjoittelemaan, kun muutettiin tosiaan sieltä Lapista etelä-Suomeen, ja olipahan ruljanssi! Nyt on kuitenkin elämä asettunut jo täälläkin paikoilleen, kotikin tuntuu jo ihan omalta ja vanhalta tutulta... Meillä ei vain ole saatu vielä nettiyhteyttä auki, nytkin kirjoittelen mummolasta.
Mulla siis laskettu aika ollut ja mennyt, eikä loppua näy. Supistuksia tulee pitkin päivää, mutta ei mitenkään tasaisesti, eikä oo kipeitä. Limatulppa on poistunut tässä viikonlopun aikana - että joskohan olis toivoa, että tän sais ennen pitkää syntymään...? Ärsyttävää, kun kaikki (oma äiti, anoppi, mies jne) olivat " varautuneet" siihen, että vauva syntyy viime viikolla, ja kun ei syntynyt, niin nyt mua ikään kuin " syytetään" siitä, etten oo saanut mitään aikaiseksi! Ihan kuin paljon auttaisi meikäläisen toivomiset tai yrittämiset! Meillä esikoinen syntyi 39+6, eli ehkä siksi kaikki ajatteli, että tää seuraavakin tulee ajoissa... Noh, eipä tullut. Nyt viikkoja 40+4. Ja on muuten saunottu ja siivottu ja sekstailtu oikein olan takaa, eikä mitään edistystä!!!
Olo on muuten tosi hyvä. Tietty paikkoja kolottaa ihan hirveästi ja ne supparit on ärsyttäviä, mutta ei väsytä eikä energiaa puutu... Siks ei tunnukaan yhtään siltä, että synnytys vielä käynnistyis. Meillä on vaan se ikävää, että mies lähtee viikon työmatkalle 21.2 (eikä voi olla sieltä pois), ja jos vauva päättää sinnitellä niin pitkään, joudun YKSIN synnyttämään! Se olis aika masentavaa. Meillä 2v5kk esikoinen odottaa hänkin jo hirveästi vauvaa - kaikki siitä puhuvat, eikä vauvaa vaan näy missään... =)
Vastaanpa minäkin gallupiin:
Mitä teette työksenne kun ette ole äippälomalla ?
Aion alkaa hakea töitä heti kesän jälkeen, aikaisemmin oon ollut lähinnä erilaisissa asiakaspalveluhommissa kaupan alalla, nyt hakusessa ois koulutusta vastaava työ (eli lähinnä pankkiin/sihteeriksi/assariksi tms). Voipi olla, ettei oo kauhean helppoa työllistyä...
Kuinka kauan olet nykyisen miehesi kanssa ollut ?
Yhdessä ollaan oltu nyt reilut 4v, naimisissa kohta vuoden.
Kuinka asutte ?
Nyt asutaan ihanassa vastavalmistuneessa asunnossa (4h) luhtitalon alakerrassa... Aika ahtaasti tosin, mutta ah niin ihanasti.
Ketä teidän perheeseen kuuluu !?
Minä, mies ja poika n.2v4kk - ja tämä sinnittelevä masukaveri!
Siinäpä se. En tiedä koska pääsen seur. kerran nettiin, mutta lupaan ilmoitella kun jotain tapahtuu... Lopun aikojen odotusta teille, kohtalotoverit, toivottavasti pian nähdään vauva-puolella!
Minde ja masukaveri 40+4
huomenna tasan viikon yli, tuntuu ettei vauvalla mikään kiire, ei supistele, ei limatulppaa, ei vettä, ei mitään, ei yhtikäs mitään. liikkeitä kyllä tuntuu :) muttei synnytykseen viittavaa mitään elettä.
no, kyllä se ulos tulee, yksikään vauva ei mahaan oo jääny, toivon vain ettei tarvis alkaa käynnistään eikä pitkälle odottaa.
kaverilla käynnistettiin perjantaina, oli jo reilusti 2vko yli, ja eilen tuli viesti että sektiolla syntyi tyttö. en sitte alkannu enempiä kyseleen, kylläpä hän sitte toivuttuaan kertoo enempi. mietin vain että jotain siinä oli tullu kun käynnistys oli pe ja la leikkaus... ?
siivosin tässä esikoisen huonetta, petasin häkkisängyn vaikka pakkauslaatikossa on tarkoitus ensin nukkua, mutta kun ei oo mitään tekemistä, tallinkin jo ukko siivos ja hoiti pollet että ei sinnekään mitään hommaa jääny.
jos menis päiväunille, sais muutaman tunnin kulutettua?
lapanen ja kohta viikon yli
Pah, koko viime viikon oli joka aamu sellainen olo että tänään tulee lähtö, mutta nyt on kaikki oireet hävinneet. Huoh, ja niistä kolmesta perinteisestä konstista se saunominen on ainoa mitä jaksan kokeilla, eipä näytä auttavan. Mies vaan ihmettelee että mikäs kiire tässä on, no hyvähän sen on sanoa! Kerrankin olisi muuten kiva kun mies olisi gyne, saisi päivittäin tarkastaa tuon alapään tilanteen :D.
Vauvalle olisi nyt kaikki mahdollinen valmiina, sängynreunuksenkin ompelin tänään. Tule nyt jo... : )
Onnea taas kaikille vauvan saaneille!
FannyK 39+1
Onkohan Sitruuna mennyt kun on jääny viesti kesken ? ? Hassua ;)
Mulla aivan järkyttävät menkkakivut että jos nyt olis se aika niin tulis kunnon ne päivät ;) Täällä muuten ihmeen virkeenä, mä tein eilen mokkapaloja ja paahtopaistia ja muusia =) Minäkö se olin ? mies on ihan ihmeissään, sanoikin jo että oot sä mun vaimo ?? Mä en tosiaan oo mitään keittiö ihmisiä ja nyt mikä ihme vimma... Ja tekis mieli siivota yms... hullua !
Meidän suku/kaverit odottaa kun kuuta nousevaa -raivostuttavaa joko joko kyselyä joka päivä ? Muuta ei sitten kysellä että kuinka sä voit yms... vaan että joko on syntyny ja sit keskustelu muuttuu muuksi.. kysyis edes kui mä voin ;) -eipä yhtään omanapainen olo täällä ;) Niikui varmaan kaikilla muilla !!
Nyt kyllä pakottaa niin että en tiedä mikä hätä on vessa vai joku muu... pakko mennä !
Kaikille vaavin saaneille onnea paljon !!
minkki kera oskun 38+5
...Mutta ei kyllä mitään merkkiä, että tässä synnyttämään olisin lähdössä. Muutama kivuton supistus silloin tällöin ja sitä menkkajomotusta, mutta siinä se sitten onkin. Tänäänkin oltiin jäällä kävelemässä ja Veetiä opettamassa hiihtämään, mutta ei mitään vaikutusta, eikä muuten niillä paljonpuhutuilla ässillä sen enempää.
Onnea kaikille oman helmensä jo saaneille!
Jos sitten vastailisin siihen gallupiin:
Koulutukseltani olen ravitsemusteknikko. Olen työskennellyt suurtalousalalla. Esikoisen syntymästä asti olen ollut kotona.
Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä kahdeksan vuotta. Emme ole saaneet häitä aikaiseksi, joten elämme avoliitossa. Aikomus on kyllä joskus vielä naimisiinkin mennä.
Asumme kolmiossa luhtitalon ala-asunnossa. Asumme vuokralla, haaveilemme omistusasunnosta sitten kun palaan takaisin töihin.
Perheeseemme kuuluu minä, mies ja Veeti 1v 11kk:tta.
Hyviä vointeja kaikille=)
nonnu78 rv 40+0
Ihan vaan aamulla tulikin hoppu johonkin.. en nyt edes muista mihin ja sitten jäi kirjoittamatta.
Tuuliina: Mulla kanssa sellasia suppareita ettei mitenkään säännöllisiä eikä kauhean kivuliaita mutta alaselkää ja vatsaa vihloo muuten vaan kaiken aikaa. Tätä vihlontaa nyt kestänyt eilisestä asti ja miehelle sanoinkin että ei tämäkään kivaa ole jos tää nyt jatkuu tälläsenä seuraavat kaksikin viikkoa. Kokoajan tuntuu että olis menkat alkamassa, vähän kovempana ja välillä vähän lievempänä tuntuu tuo kipu. ÄRSYttävää! Mutta kai nuo kivut nyt sitten luulisi saavan edes jotain aikaiseksi tulla alhaalla. Vajaa viikko sitten oli kohdunsuu 2cm pitkä, kiinni ja kiinteä ja vauva ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt joten olisihan se jo aika jotain tapahtuakkin. Jos meinaa et tää muksu ikinä omin neuvoin ulos tulee. Meillä on kyllä suvussa taipumusta että menee 2 viikkoa yli melkein aina ja sitte joutuu käynnistää. Tai mun kohdalla ei edes ihan helpolla lähde käynnistykseen kun tuo esikoinen on leikattu... Saa nähdä makaanko leikkuripöydällä 2 vk. päästä.
Mies lähti pojan kanssa veljensä luona käymään. Menevät muksujen kanssa pulkkailemaan. ihanaa olla hetki yksin ja rauhassa. Mä toisinaan odotan kauheasti sitä että saa siellä sairaalassa olla vähän aikaa ihan omissa oloissaan ja vaan nimenomaa olla..
No ensiviikkoon! =) Suppareita kaikille! Niin ja onnittelut nyytin jo omaaville!
-sitruuna ja minttuvihtori 39+3-
Onhan sitä kyllä viikonloppuisin varsinkin näin loppuvaiheessa muutakin tekemistä kun roikkua netissä. Varsinkin kun viimeinen " vapaa" viikonloppu pariinkymmeneen vuoteen, huh huh.
Kyllä on tukala olo tän mahan kanssa, kuten muillakin. Onneks kohta helpottaa siltä osin. Taitaa jotkut olla taas päässyt synnärille viikonlopun aikana. Eiköhän huomenna tihku uutisia, kun muutenkin on joka päivä ainakin pari ilmoitusta tullut.
Onnea vaan tasapuolisesti kaikille jo vauvan saaneille.
niisku 38+4
Laskettuaika on tänään, eli ei tullut tämä vaavi kalenterin ja kellon mukaan. Huomenna siis suuntaan vielä neuvolaan.
Olo on hyvä, eilen suppareita tuli ihan hiukan ja tänään ehkä kerran. Mutta mitään muuta limaa tms. ei ole tullut. No odotellaan. Miehen sisko sanoi, ettei sais hiihtolomalla synnyttää, eli olis sit ens viikko aikaa vielä. =)
Mäkin voisin vastata galuppiin vielä: eli olen siis luokanopettaja minäkin. Miehen kanssa ollaan tunnetu jo siitä asti kun opiskelemaan tulin tänne Turkuun, mutta seurustelu ollaan aloitettu vasta keväällä 2003. Naimisiin mentiinkin sitten jo helmikuussa 2004 eli pian vietetään 2v hääpäivää. Asutaan nyt kerrostalo kolmiossa ja rakennetaan omakotitaloa(perustusvaiheessa). Perheessä siis vain me kaksi vielä muutaman hetken ja sitten maailman täyttää tää esikoinen.
Semmosia. Katsotaan koska mennään tsempit kaikille ja koittakaahan jaksaa. Onnea kaikille jo jakaantuneille!
Terveisin Minna ja OnniElsa tasan 40
Meillä oli eilen aika kiireinen päivä, vaikkei mitään kovin kummosta tehtykään. Poika heräsi eilen vasta klo 10.30 ja " aamupäivällä" käytiin pulkkamäessä. Sitten lähdettiin kaupungille asioille, jossa menikin monta tuntia. Illalla ompelin pojalle päiväpeiton. Tänään ois tarkoitus ommella verhot. Mulla meni viime yö ihan pyllylleen. Ekaks en saanut millään unta ja sitten just kun olin nukahtanut, heräsin kamalaan vessahätään. Normaalisti olen käynyt ehkä 2 kertaa yössä vessassa, mutta nyt kävin 8 tunnin aikana ainakin 4 kertaa, enkä meinannut saada sen jälkeen millään uudestaan unta. Todella raivostuttavaa! Ja lonkkia särki koko yön.
Äsken käytiin puistossa ja menomatkalla tuntui, että jotain alkoi lorista housuun! Hetken aikaa jo luulin/toivoin, että se olisi SITÄ JOTAKIN (lapsivettä tai limatulppa), mutta kotona kun asiaa tarkastelin, taisi olla ihan vain valkovuotoa =( No, eihän mun vielä tänään pitänyt lähteä synnyttämään, vaan vasta huomenna (se oli se mun valinta). Vaikka oikeasti tuntuu nyt siltä, ettei tämä vauva todellakaan synny vielä pariin viikkoon. Hassua, kun olin niin varma, että syntyy 1-2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja heti kun esikoisen " syntymäviikot" meni, alkoi tuntuakin siltä, ettei taidakaan vielä vähään aikaan syntyä.
ONNEA TAAS KERRAN KAIKILLE UUSILLE VAUVAN SAANEILLE! Kiva, kun kirjoitatte noita synnytyskertomuksia. Musta niitä on aina niin kiva lukea!
T:Fassiloora rv 39 tasan!