Muita, joille vanhemmat eivät opettaneet mitään käytännön taitoja?
Olenko ainut, jolle vanhemmat eivät opettaneet mitään käytännön taitoja tai kikkakolmosia liittyen ruoan valmistukseen, puutarhan hoitoon, siivoukseen yms?
Olen 28 ja mieheni on saman ikäinen. Tuntuu, että miehelleni on opetettu todella paljon enemmän näitä taitoja lapsuudenkodissaan. Itse olen joutunut 16-vuotiaana omilleni muuttaessani lähtemään ihan nollasta näiden asioiden kanssa...
Kommentit (591)
Jotkut ihmiset nauttivat kun saavat puuhastella,minä en.Ainoa ruumiillinen kuormitus joka on miellyttävää on esim.jooga ja uiminen.Jos jonkun asian tekeminen ei tuota nautintoa,en tee sitä!
Joten en ole pelkästään nepsy-oreiden ta psykkisen diagnoosin kautta työkyvyttömyyseläkkeellä,vaan myös tuki-.ja liikunta- elimistön vaivojen vuoksi,olen vanha!
Ja heikkoutahan maailma ei koskaan tule hyväksymään,ruumiin heikkoutta!Ei,vaikka olisit pieni vaihdevuosissa oleva nainen:(
Ihmis-pelkoisena en voisi työskennellä,edes kaupan kassalla.Jos joku asiakas tulisi huutamaan minulle,saisi hän hyvin nopeastii palautteen minulta.Heittäisin ostokset tämän asiakkaan päälle ja haukkusin hänet! (mt-ongelmat)
Kuka ihme alkoi spämmimään tätä ketjua nyt parin viimeisen sivun verran? Ihme valitusta ja uhriutumista.
Äitini joi, joten me veljeni kanssa hoidimme koko kodin. Olin pikkuaikuinen. Ei siinäkään mitään kadehdittavaa ole.
Puhelin-myyjänäkään en voisi kuvitella työskenteleväni.Ai,että minäkö työkseni häiriköisin ihmisiä,EN VARMASTI! Mieluummin kuolen!
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme alkoi spämmimään tätä ketjua nyt parin viimeisen sivun verran? Ihme valitusta ja uhriutumista.
En kerjää sääliänne!Keskityn laiskotteluun,sopi se teille tai ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kerjää sääliänne!Keskityn laiskotteluun,sopi se teille tai ei!
Se on ihan sama minulle, mutta miksi spämmit tätä keskustelua tällä valituksellasi mikä ei liity koko ketjun aiheeseen millään tapaa?
Sanomallani oli tarkoitus!Minulle ollaan kateellisia ja halusin vain oikaista ihmisten väärän luulon.Kiitos,over and out!
Meillä vihervassareilla tämä ongelma on kaikilla ( toki me EI olla kuunelleet viisaampia ) joten meillä on palava AATE nyt kouluttaa määrätietoisesti väärin ajattelevia.
T. Sinnetännemäki ja Ohis
En voi sietää kateellisia ihmisiä!Se ärsyttää minua!Sksi minä mielenterveydellisesti sairastuinkin.Minulle oltiin niin kateellisia,että minut kiusattiin sairaaksi!Kantakaa siitä vastuu,kiusajat!Teidän kiusanne tuli nyt kalliiksi yhteiskunnalle!
Itse osasin peruskotityöt ja ruuanlaittamisen, kun muutin kotoa pois 18vuotiaana. Mutta eräs saman ikäinen ystäväni ei osannut edes perunoita tai makaronia keittää ja pyysi minulta apua.
Meillä jo 4vuotias tekee pieniä kotitöitä ja saa niistä pientä rahaa(ja oppii rahan arvoa) ja jo 2vuotias osallistetaan ruuanlaittoon.
Ei teini-ikäistä kiinnosta tehdä tai opetella mitään, mutta näitä voikin opetella ikätasoisesti jo pienestä pitäen.
Päättäjille vielä tiedoksii miten paljon olen yrittänyt elämässääni päästä opiskelemaan jotta saisin helpommin töitä.Olen pääsykokeitten konkari,mihinkään muualle,en päässyt opiskelemaan,kuin lähihoitaja kouluun.Kaikki mielenkiinnon aiheet kartoitettu!Yrittäjäksi minusta e ole,eikä kaupallinen ala ei ole koskaan kiinnostanut,koska en ole kilpailuviettinen.Kampaajaksi en halunnut,vastaan mileuummin ihmishengistä ,kuin niin arasta aiheesta kuin naisten hiukset.Tarjoilijaksi en halunnut,koska jännitän niin paljon ihmisiä.Eikä joku laitoshuolto- alan tutkintokaan oikein napannut!Halusin aikoinaan aromaterapeutiksi,siksii kävin lähihoitajakoulun,jotta saisin vakuuttavuutta koululääketieteestä,käsiini kuitenkin lähihoitaja vuosina puhkesi paha käsi-ihottuma, ,liiasta pesemisetä,Siksi ne aromaterapeutinkin haaveet oli kuopattava!
Jos ei tässä maassa pääse edes kouluihin,miten silloin voisi työllistyä?Akateemisuus on veren perintöä,jos olisin lukioni vähän vakavamin ottanutt,minä siellä yliopistolla olisin ja sieltä valmistuneena nyt siisteissä sisätöissä.En ottanut vakavasti,biletin!:(
Ja tunnustan että ,vastuun ottaminen pelottaa.En halua mitään vastuuta!
Eikä kaikesta tarvitse kokoa ajan kilpailla,elämän voi ottaa vähän rennommin,kuin koko ajan kilpailla verissä päin hakata toisiaan kyynärpäillä!Kumpikaan minä eikä puolisoni olla kilpailuviettisiä!
Asumme alueella,meren rannalla, jossa suurin osa asukkaista edustaa oikeistolaisia arvoja,asumme kaupunginvuokra-asunnossa,meren rannalla ,meri-näköala:)Olemme asuneet samassa talossa 26-vuotta:)
Terveitä ihmisiä ei työkyvyttömyysseläkkeelle päästetä,minä olen sairas ja siitä on ihan turha olla minulle kateellinen!
Juu ei mun lapsille opeteta mitään.Eivät osaa laittaa ruokaa, ei siivota, ei maksaa laskuja, ei mitään.
Noooot . Osaavat ksiken tarvittaessa ja jos nyt ei 10 eri ruokalajia osaa kun muuttaa pois kotia, niin äkkiäkös sen oppii.
No v..tun ääliöt uskoo niin kun jollekin kerrotaan niin. Sitten viel vähän valehdellasn, lavastetaan ja vääristellään asioita. Antaa idioottien uskoa mitä haluaa.
Ne rahstaidotkin jumalauta, kuka on niin ääliö etyä ettei ole tajunnut sabotointeja asioiden ympärillä. Sabotointeja että ei osaa muka käyttää rahaa järkevästi ja ei osaa sitä tsi tätä. Ei ole tarpeeksi fiksu päästäkseen opiskelemaan.
Vihje ääliöille gang stalking! Varsinaisia tomppeleita on ne, jotka eivät tajua tuota. Hahhah luulevat vielä opettavansa jotain, vaikka eivät tiedä läheskään kaikkea kaikesta. Eivät tiedä mm. että ne asiat, mitkä on näyttöytyneet jonain tymyytenö tai muuna. Niissä on törkeitä rikoksista sabotointeja takana.
Mieleeni iskostettiin se, että kokoajan pitää olla siistiä. Mutta siivoamaan ei opetettu ja siivoaminenkin tehtiin puolestani. En ole koskaan osannut asua siististi ja pitää paikkoja järjestyksessä. Vaikka kokoajan kuitenin pitää olla siistiä ja kaiken täydellisessä järjestyksessä. Näin ei kuitenkaan ole.
Minuun sattuu ruumiillinen kuormitus-en halua kärsiä!