Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka ovat aina myöhässä. Miten siedätte? Miten suhtaudutte?

Vierailija
27.06.2020 |

Tunnetteko tällaisia ihmisiä? Mielestäni on kohteliasta tulla muutama minuutti ennen sovittua aikaa, paitsi kylään muutama minuutti myöhässä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Töissä tms tärkeässä erittäin ärsyttävää, samoin jos ollaan vaikka menossa leffaan tai tapaamassa kahden kesken. Jos on joku isomman porukan grilli-iltamat tms. niin ihan sama. Ärsyttävimpiä ovat tyypit, jotka sanovat tulevansa vaikka kello 15, mutta kun 20 yli kolme soitat että onko bussi ehkä myöhässä niin ovat kotona menossa suihkuun... Sellaisten kanssa jää nopeasti kaikki muut paitsi nuo rennommat porukkatapaamiset pois. Minulla on muutakin tekemistä kuin odotella tuntikausia jotain ajantajutonta joka olettaa että voin siirtää kaikkia muita menoja/hommia hänen mielihalujensa mukaan, se on sitten oma häpeänsä jos suoriutuu johonkin kaverihengailuun vasta puoli tuntia ennen kuin muut haluavat lähteä kotiin.

Vierailija
22/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä muutama tällainen jotka tulivat palavereihin säännöllisesti myöhässä.

Alussa koollekutsuja ehdotti että odotellaan vielä kun se ja se ei ole vielä paikalla. Muutaman kerran ok mutta siiten mulla meni hermo ja kysyin että miksi muiden pitää odottaa aina samoja myöhästyjiä? Menee monen aika odotellessa ja pahimmassa tapauksessa palaveri venyi loppupäästä yli.

Saattaa kuulostaa liitolta mutta ihmisillä voi olla jo seuraava tapaaminen alkamassa josta ei halua myöhästyä toisten vitkastelun vuoksi.

Nykyään helpompaa kun on etäkokoukset niin aloitetaan täsmällisesti ja porukkaa ilmestyy linjoille jos ilmestyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Muuten oikein mukava ihminen, anoppini siis. Vuosien varrella olen oppinut toimimaan hänen kanssaan sujuvasti, vaikka itse olen ihminen, joka haluaa aina olla ajoissa ja ahdistun jos olen myöhässä. Ilmoitan aina hänelle puoli tuntia aikaisemman ajan esim. juhlissa kuin muille vieraille jos on tärkeää, että kaikki tulevat ajoissa (esim. ristiäiset, hautajaiset). Lasten synttäreille hän saa saapua vähän myöhässä ilman ongelmia. Jos menemme yhdessä teatteriin ja sovimme, että tapaamme aulassa, pidän huolen, että meillä on kummallakin jo omat lippumme. Siten pääsen nauttimaan myös esityksen alusta, kun anoppi saapuu paikalleen aina vasta esityksen jo alettua.

Vierailija
24/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakoin ja olen itsekäs. En koskaan sovi tapaamisia ulkotilaan, paitsi kesällä terassille. Tapaamiset aina sisällä kahvilassa, ravintolassa, leffan aulassa tms. Jos toinen ei ole tullut vartin kuluttua tapaamisajasta, tilaan kahvin/ruuan, ostan leffalipun ja menen sisään, tai lähden pois. En koskaan odottele varttia kauempaa.  Selitys voi olla mikä hyvänsä mutta teen tämän ihan itseni takia, koska en halua tuhlata aikaa odotteluun.

Vierailija
25/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen tunnin myöhästely ei vielä ole niin vaikea tapaus.  Jos todella vielä toimisi se, että sopisi aikaisemman ajan ja toinen tulisi sitten sen puoli tuntia myöhässä ja olisikin siis tosiasiassa ajoissa.

Mutta kun oli sellainen kaveri, joka myöhästyi säännöllisesti vähintään tunnin,  usein kaksikin.  Ylipäätään ei ikinä voinut sopia mistään menosta tarkan ajan kanssa. Ei ikinä.  Vaikka tein tuotakin, että sovittiin tapaaminen klo kaksi, vaikka oikea aika olisi ollut kolmelta.  Hän myöhästyi joka tapauksessa.  

Varsinkin silloin, kun oltiin lähdössä matkaan minun autollani.  Menin hakemaan häntä, ja hän otti asian niin, että vasta kun minä tulen, alkaa hänen valmistautumisensa.  Raivostuttavinta oli, ettei hän voinut esim. jättää vastaamatta puhelimeen, vaikka olisi ollut miten kiire.  Siinä hän sitten lätisi puhelimessa ja minä heiluttelin auton avaimia oven suussa.  Aina oli vaatteet silittämättä, jotain hukassa, koira piti pissattaa, milloin mitäkin viime hetken tekemisiä, jotka aina kesti kauan.

Yhden kerran tein niin, että lähdin sitten itse yksinäni.  Sanoin, että en halua nyt myöhästyä, kun yleensä sain sitten minäkin syyt päälleni, että kun olette myöhässä, tule muulla kyydillä, minä lähden nyt.  Jollain kyydillä hän sinne ilmestyi, mutta oli tosi tuohtunut.  Syytti minua, kun ei saanut tilaisuuden alussa tarjottavia kahveja enää, ne oli jo korjattu pois.  

Vierailija
26/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Heidän kanssaan yksinkertaisesti vain sovin eri ajan. Esim jo on aikomus tavata jossain klo 14, sovin tapaamisajaksi klo 13:30 ja menen itse paikalle muutaman minuutin ennen kahta. Näin ollaan suunniilleen samaan aikaan paikalla. 

ööö siis... sovit tapaamisen klo 13.30, ja sitten oman pääsi sisällä päätät, että tarkoitus on tavata klo 14?? Mikä logiikka tuossa on?? Jos menet työhaastatteluun klo 10, niin onko haastattelu ollutkin klo 9, koska haastattelija päätti niin ja päätti pelata varman päälle???

Vierailija
27/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kotiin 15min päästä enkä ole uudestaan yhteydessä, jos tää soittaa mulla on aina muita menoja.

Katkaisen välit täysin ja kokonaan. Kerta on kerta, kahdesti on jo suunniteltua v i t t u i l u a

Vierailija
28/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen. Heidän kanssaan yksinkertaisesti vain sovin eri ajan. Esim jo on aikomus tavata jossain klo 14, sovin tapaamisajaksi klo 13:30 ja menen itse paikalle muutaman minuutin ennen kahta. Näin ollaan suunniilleen samaan aikaan paikalla. 

ööö siis... sovit tapaamisen klo 13.30, ja sitten oman pääsi sisällä päätät, että tarkoitus on tavata klo 14?? Mikä logiikka tuossa on?? Jos menet työhaastatteluun klo 10, niin onko haastattelu ollutkin klo 9, koska haastattelija päätti niin ja päätti pelata varman päälle???

Leffat, laivat, junat, lennot yms. Tavataan ja mennään jonnekki. Vai onko moinen ihan outoa?

Vierailija
29/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt tajua ongelmaa?Jos tiedän että henkilö on aina vähintään sen puoli tuntia myöhässä, niin kyllä, ilmoitan hänelle että tavataan 1330 ja tulen itse paikalle 1400. Tai että juhlat alkaa 1330 mutta silloin vielä siivoilen paikkoja ja odotan vieraita paikalle klo 1400. Ihan hyvin tämä toimii. Ei hän ole koskaan paikalla ilmoitettuna aikana.

Vierailija
30/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei pystyisi asumaan esim Italiassa. 😂 😂

Siellä nimittäin ihmiset osaavat elää, ei niuhottaa.

Toki tämä sopii, kun eletään Italiassa Italian kansalaisina tai -tyylillä, mutta mites onnistuu näiden välinpitämättömien "elely" täällä meillä, kun aika useissa paikoissa on oltava määräaikaan.

Kukaan ei varmasti suutu, jos saa pari minsaa odotella, ja bussitkin usein myöhästelevät, on myös ruuhkaa ja vaikka mitä, mutta nämä elämäntapamyöhästelijät ovat ärsyttäviä. Kuumassa autossa on niin helvetin kiva odotella vaikka varttikin. Toinen tulee freesinä suihkusta juuri astuneena, ja naurahtaa vinosti, että et kai sä nyt vaan kovin kauaa tässä ole venannut?

Ja jos tekstaat "missä olet, mä jo odottelen"? niin joko ei saa vastausta tai "Menee vielä, älä hermostu" ja pari vttumaista hymiötä perään.

Vierailija
31/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leffat, laivat, junat, lennot yms. Tavataan ja mennään jonnekki. Vai onko moinen ihan outoa?

Niin näissä siis pidän oman lippuni (eikä niin, että hän tuo sen) ja menen itse sisään laivaan/leffateatteriin ajoissa. Anoppi sitten suurinpiirtein hyppää laivan kulkusillalle kun sitä jo nostetaan pois 😁

Vierailija
32/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun siis että haastattelu sovitaan klo 10, vaikka oikea aika olisikin klo 10.30. 

ööm minusta on 'vähän' outo ajatus, että luotetaan sokeasti siihen, että myöhästyjä tulee AINA saman verran myöhässä. miksi se olisi jokin kirkossa kuulutettu aika?? ja miksi pitää sopia myöhästyjän kanssa mitään menoja?? eli kyllä, moinen on ihan outoa.

Vierailija
33/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on toisen aliarvioimista ja alistamista. Toisen aika ei ole arvokasta, ei ole syytä pitää sovitusta kiinni. On hyvin nopeasti entinen tuttava/ystävä. Ammattilaisilta/töissä en käytä tällaista palvelua koskaan uudestaan.

Vierailija
34/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetun ymmärtäminen!

Eli kaveri on joka kerta vähintään puoli tuntia myöhässä. Jos sanot kaverille, että ”tavataan klo 14”, niin kaveri tulee paikalle aikaisintaan klo 14.30 ja olet odottanut puoli tuntia turhaan.

Jos sanot kaverille, että ”tavataan klo 13.30”, niin kaveri tulee paikalle aikaisintaan klo 14. Itse tiedät tämän, joten jos haluat nähdä klo 14, niin kaverille on pakko sanoa aikaisempi kellonaika, niin saattaa ehkä olla paikalla suunnilleen klo 14.

Vierailija
35/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on toisen aliarvioimista ja alistamista. Toisen aika ei ole arvokasta, ei ole syytä pitää sovitusta kiinni. On hyvin nopeasti entinen tuttava/ystävä. Ammattilaisilta/töissä en käytä tällaista palvelua koskaan uudestaan.

Tunnen tällaisen ”ammattilaisen”. Myöhästelyn lisäksi hänellä on ikävä tyyli määräillä/dominoida - kaikki tulee käskymyuodossa kuin ”luonnostaan”. Kertoo paljon ihmisestä ja hänen suhtautumisestaan muihin.

Vierailija
36/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä myöhästelijän kanssa. Sanon hänelle Yleensä, että voisi tulla paikalle vähän aikaisemmin, niin ehditään katsoa yhdessä asiat ennen kokousta. Näin tulee edes kokoukseen ajoissa.

Vierailija
37/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, joka aina myöhästyy.  En osaa selittää asiaa, koska sille ei ole mitään järjellistä perustelua. Uppoudun vain omiin tekemisiini niin, että en tajua ajan kulkua.  Olen elämäni varrella käyttänyt yhden itäsavolaisen yksiön verran rahaa takseihin, kun on muka kiire.

Vierailija
38/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tällaisen ”ammattilaisen”. Myöhästelyn lisäksi hänellä on ikävä tyyli määräillä/dominoida - kaikki tulee käskymyuodossa kuin ”luonnostaan”. Kertoo paljon ihmisestä ja hänen suhtautumisestaan muihin.

Törkeitä, narsistisia ihmisiä. En halua olla tekemisissä.

Vierailija
39/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä, käytän samaa taktiikkaa mieheni kanssa. Mies on krooninen myöhästelijä ja muutenkin todella hidas lähtijä, joten jos meillä on lähtö viimeistään vaikkapa klo 12, sanon, että pitää olla lähteä klo 11.30. Silloin olemme oikeaan aikaan liikenteessä, kun miehellä kuitenkin lähtö venyy.

Olen itse ripeä lähtijä, tarkka kellonajoista ja tykkään olla ajoissa joka paikassa. Miestä taas saa lähes aina odottaa, kun venytään ja vanutaan, eikä hänellä ole oikein ajantajua muutenkaan. Olen monet kerrat saanut kunnon raivarit ja hermoromahduksen, kun kiire olisi ja itse olen istunut tunnin valmiina, kun toinen vaan haaveilee. Miehen mielestä varmaan yhtä rasittavaa, kun minä hoputan 😄

Vierailija
40/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se, joka aina myöhästyy.  En osaa selittää asiaa, koska sille ei ole mitään järjellistä perustelua. Uppoudun vain omiin tekemisiini niin, että en tajua ajan kulkua.  Olen elämäni varrella käyttänyt yhden itäsavolaisen yksiön verran rahaa takseihin, kun on muka kiire.

Sinä vain arvostat itseäsi muiden yli. Muulla ei ole merkitystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän