Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka ovat aina myöhässä. Miten siedätte? Miten suhtaudutte?

Vierailija
27.06.2020 |

Tunnetteko tällaisia ihmisiä? Mielestäni on kohteliasta tulla muutama minuutti ennen sovittua aikaa, paitsi kylään muutama minuutti myöhässä.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tällainen. Tiedän, että joitakin se hermostuttaa mutta kukin taaplaa tyylillään. Töihin tietysti skarppaan.

Vierailija
2/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että tulee kenkää jos jatkuu tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei pystyisi asumaan esim Italiassa. 😂 😂

Siellä nimittäin ihmiset osaavat elää, ei niuhottaa.

Vierailija
4/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Heidän kanssaan yksinkertaisesti vain sovin eri ajan. Esim jo on aikomus tavata jossain klo 14, sovin tapaamisajaksi klo 13:30 ja menen itse paikalle muutaman minuutin ennen kahta. Näin ollaan suunniilleen samaan aikaan paikalla. 

Vierailija
5/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän. Todella ärsyttävää. Kertoo muutenkin puutteellisesta elämänhallinnasta.

Vierailija
6/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Itse olen taas aina noin puoli tuntia etuajassa. Yksi kaveri taas sen puoli tuntia myöhässä. Eli jos tapaaminen sovittu klo: 18, ajattelen, että se on sovittu 18:30 tämän ihmisen kanssa. Ei mua odottelu yleensä haittaa, kun oon ton oman etuajassa olemisen takia tottunut.

Vierailija
7/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ärsyttäviä ovat! Itselläni työkaverina tuollainen henkilö. Aina myöhässä palavereista ja kun suvaitsee saapua, niin räplää kännykkäänsä koko ajan. Lisäksi todella usein tulee joku tosi tärkeä puhelu kokouksen/ palaverin/ koulutuksen aikana, jolloin hän säntää muualle vartiksi. Lähtee myös aina 15-30 minuuttia ennen koulutuksen loppua pois. Meillä on näitä palavereja noin kerra kk ja koulutuksia noin neljä kertaa vuodessa.

Sitten tää tyyppi kehtaa ihmetellä kun pomo mulkoilee pahasti häntä.

Vierailija
8/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei pystyisi asumaan esim Italiassa. 😂 😂

Siellä nimittäin ihmiset osaavat elää, ei niuhottaa.

Juu korona saa kans elää ihan vapaasti.

Vierailija
9/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on ihme sählääjä aina kun pitäisi jonnekin lähteä ja aina saa olla ruoskimassa, että ehditään edes nippanappa ajoissa. Todella stressaavaa ja raivostuttavaa, itse kun olen todella säntillinen.

Tosin meillä on myös läheinen ystävä, joka on lähes aina about 30min etuajassa, tämäkin on ärsyttävää. Tulee itse hosuttua kun tietää, että toinen odottaa jo. Tai sitten se, kun vieraat ovat ovella 30min ennen aikojaan ja itsellä on vielä keittiössä hommat kesken. En tykkää.

Jos sovitaan klo 12, niin se on sitten klo 12, pienellä joustovaralla matkan pituuden ja tapaamisen luonteesta riipuen.

Vierailija
10/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystäväni myöhästyy aina sovituista tapaamisista. Mielestäni tämä on epäkunnioittavaa ja olen tämän vuoksi ottaut etäisyyttä tähän ystävään. Kertoo minulle myös pahoista elämänhallinnan ongelmista kun aikuinen ei osaa koskaan olla oikeaan aikaan sovitussa tapaamisessa. 

Vierailija
11/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ystäväni myöhästyy aina sovituista tapaamisista. Mielestäni tämä on epäkunnioittavaa ja olen tämän vuoksi ottaut etäisyyttä tähän ystävään. Kertoo minulle myös pahoista elämänhallinnan ongelmista kun aikuinen ei osaa koskaan olla oikeaan aikaan sovitussa tapaamisessa. 

Miten paljon hän myöhästyy?

Vierailija
12/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiden käytäntö olla aina 30 min etuajassa ärsyttää. Jos meillä on perhejuhliin kutsu klo 12, niin aina samat porukat on siellä liian aikaisin. Jaloissa pyörimässä ja etsimässä maljakkoa kukilleen. Myöhästyneet eivät haittaa lainkaan.

13/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on matkapuhelin, joten voi ilmoittaa, jos on vaarassa myöhästyä. Jos ei soittoa tule, soitan itse.

Jos henkilöllä on tapana myöhästyä jatkuvasti, sovin treffit sellaiseen paikkaan, jossa on helppo odottaa, esimerkiksi kirjaston lehtisaliin Kohtuullinen odotteluaika on 15-30 minuuttia. Jos ei tässä ajassa näy, laitan tekstiviestin, että jouduin lähtemään.

Tuttu lastentarhanopettaja on saanut potkut myöhästelyn takia jo ties miten monesta työpaikasta. Tämän lisäksi kaahannut ajokorttinsa hyllylle ehtiäkseen ajoissa töihin ja menettänyt kortittomuuden takia työpaikan, kun hänellä oli julkisilla hankala pitkä työmatka työmatka. Oli jo saanut potkut kaikista lähempänä olevista lastentarhoista. Ammatissaan hyvä, mutta myöhästely estää ammatin harjoittamisen. Hoitajia on aina oltava paikalla tietty määrä.

Vierailija
14/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sen verran ajoissa sovituissa tapaamisissa, että ehdin ennen sovittua aikaa vielä hetken ihmetellä jotain muuta kaupungilla ja mennä sitten ajallaan tapaamispaikalle. Lisäksi jää pelivaraa jos matkalla onkin jotain epätavallista, enkä silti myöhästy. Otan muut ihmiset huomioon.

Jos joku tulee tarkoituksella tai huolimattomuuttaan jatkuvasti myöhässä, niin muutaman kerran jälkeen ei tarvitse enää tulla. Sanon suoraan, että hirveän epäkohteliasta tuhlata toisten aikaa sinun odotteluusi, joten en sovi enää sinun kanssasi yhtään mitään. Mikä sovitaan, se pidetään.

Se, että alkaa säätämään omia aikataulujaan sen kroonisen myöhästyjän mukaiseksi on huonon käytöksen hyväksymistä ja mahdollistamista. Aikuisen ihmisen pitää pystyä olemaan aikaan X paikassa Y.

Vierailija
15/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi myöhästelevä kaveri. Olenkin vähentänyt tapaamisiamme, enkä juuri sovi kodin ulkopuolisia tapaamisia, koska ärsyttää odotella toista. Suosinkin hänen kutsumistaan kotiini ja nekin sellaisina päivinä, kun ei ole muita menoja ja ei haittaa vaikka ei tulisi ajoissa.

Vierailija
16/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joiden käytäntö olla aina 30 min etuajassa ärsyttää. Jos meillä on perhejuhliin kutsu klo 12, niin aina samat porukat on siellä liian aikaisin. Jaloissa pyörimässä ja etsimässä maljakkoa kukilleen. Myöhästyneet eivät haittaa lainkaan.

Jos on välttämätöntä kutsua tällaiset ihmiset paikalle, ilmoittaisin heille kutsuajan samaiset 30 minuuttia myöhemmin.

Vierailija
17/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä palaverihuoneen ovi menee lukkoon minuutin yli kun kokous pitäisi alkaa. Tehokas keino opettamaan ihmisiä olemaan ajoissa.

Vierailija
18/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi myöhästelevä kaveri. Olenkin vähentänyt tapaamisiamme, enkä juuri sovi kodin ulkopuolisia tapaamisia, koska ärsyttää odotella toista. Suosinkin hänen kutsumistaan kotiini ja nekin sellaisina päivinä, kun ei ole muita menoja ja ei haittaa vaikka ei tulisi ajoissa.

Mulla oli yksi opiskelukaveri, joka oli yleensä hurjasti myöhässä. Joskus koko ryhmätyötapaaminen meni ohikin jo ennen kuin hän ehti paikalle ja joskus seisoskelin jossain kadunkulmassa nälkäisenä odottelemassa jäähtyvä pizza laatikossaan tuoksumassa, kun hänen piti harjata hampaat ja ei sitten ehtinyt bussiin... Kännyköitä ei vielä ollut, mutta ei hän puhelimeensakaan vastannut, vaikka joskus ehkä vielä oli kotona, jos tapaamisen piti olla kampuksella. Lakkasin sitten pitämästä yhteyttä, kun mikään sanominen tai järjestely ei auttanut eikä oma kärsivällisyys riittänyt.

Paljon myöhemmin kaveerasin naapurin kanssa, jolla aikataulut myös venyi kovasti. En sitten itsekään hosunut lähdön kanssa ja laitoin esimerkiksi lenkkivaatteet valmiiksi päälle tai varasin grillausvälineet koriin eteiseen ja otin vaikka torkut odotellessa. Kotona aika ei mennyt samalla tavalla hukkaan.

Viimeksi nyt juhannuksena odotin veljen perhettä mökillä. Heidän kanssaan en sovi mitään tiettyä aikaa, kun se ei toteudu. Ilmoittivat olevansa lähdössä ja jonkin perheselkkauksen takia menikin pari tuntia pitempään ja vielä lisäksi olivat pysähtyneet kymmeneksi minuutiksi matkalla pelaamaan online-visaa, viesteihin eivät vastanneet. En monta kertaa vuodessa tällaista jaksaisi, mutta asian tietäen olin tehnyt kannun sangriaa ja nautin pari lasillista saunan päälle kauniissa kesäillassa mukavassa rauhassa laiturilla. Selkkauksen takia tulivat kahdella eri autollakin eri aikoihin, heidän oma ongelmansa sekin.

Vierailija
19/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miten sä et too vielä valmis?" no enpä tiedä, ehkä siksi että ajattelin keretä vielä tekemään vaikka mitä kun sovittu aika oli 14:00, eikä 13:30.

Vierailija
20/58 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunsin.

Omahyväisenä hymisteli että kyseessä akateeminen vartti.

Hohhoijaa, onneksi ei olla enään missään tekemisissä, oli muutenkin aika erikoinen tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän