Olen melkein päättänyt jäädä lapsettomaksi, koska en halua jäädä yh:ksi
Jos tietäisin, että riski jäädä auton alle tietä ylittäessä on 50 %, en lähtisi ylittämään tietä. Ja koska noin puolet eroaa, en vain halua ottaa sitä riskiä, että perhe hajoaisi ja olisin kokonaan tai osa-aikaisesti yksin vastuussa lapsista. Oletteko muut päättäneet olla hankkimatta (saamatta) lapsia, koska riskit ovat liian suuret?
Kommentit (8)
Mitä ihmettä pelkäät? Olin itse yh ja se oli elämäni onnellisinta aikaa!
Mikä yh elämässä muka pelottaa? Usein se mies on työläämpi kuin useampi lapsi.
Mietin itsellistä äitiyttä kyseisen ongelman takia. Minua ei haittaa vastuu, mutta haittaa se, että siinä olisi sitten ex riehumassa, pilaamassa minun ja lasteni elämää. Ideaalitilanteessa toki mies osaisi ottaa vastuuta lapsesta ja pitäisi lupauksensa myös eron jälkeen, mutta kaveripiirissä 9/10 eronneesta miehestä on ollut näitä riehujia ja jättäneet hakematta lapsen silloin kun on sovittu. Ja toki sitten syytellyt lasten äitiä "vieraannuttamisesta", vaikka ihan itse jättänyt tulematta eikä ole edes vaivautunut ilmoittamaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin itsellistä äitiyttä kyseisen ongelman takia. Minua ei haittaa vastuu, mutta haittaa se, että siinä olisi sitten ex riehumassa, pilaamassa minun ja lasteni elämää. Ideaalitilanteessa toki mies osaisi ottaa vastuuta lapsesta ja pitäisi lupauksensa myös eron jälkeen, mutta kaveripiirissä 9/10 eronneesta miehestä on ollut näitä riehujia ja jättäneet hakematta lapsen silloin kun on sovittu. Ja toki sitten syytellyt lasten äitiä "vieraannuttamisesta", vaikka ihan itse jättänyt tulematta eikä ole edes vaivautunut ilmoittamaan siitä.
Toisena vaihtoehtona olen miettinyt tätäkin... lapset suunnitellusti yksin. Tai sitten minulla olisi yksi tuttu mies, joka voisi ainakin osittain auttaa kasvatuksessa, ehkä jopa olla biologinen isä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mikä yh elämässä muka pelottaa? Usein se mies on työläämpi kuin useampi lapsi.
Äitini oli yh, joten näin miten rankkaa hänellä oli. Haluaisin, että lapseni voisi saada mallin hyvästä parisuhteesta, jota en itse saanut.
Mutta voihan yh löytää uuden kumppanin?
Melkein päätökset ovat parhaita päätöksiä.
Lapset on parempia kuin mies.