Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttaisitko Saudi-Arabiaan työn perässä, vai olisitko

Vierailija
26.06.2020 |

ennemmin Suomessa työtön?

Saudeissa olisi hyvä palkka, ilmainen asunto, ilmainen autokuljetus töihin ja sieltä kotiin, kuukauden palkallinen loma joka vuosi.

Suomessa olisit työtön ja eläisit toimeentulotuella, joutuisit laskemaan senttejä ruokakaupassa joka päivä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin Suomessa työtön. Ei kiinnosta naisia sortava maa, jossa on hemmetin kuuma koko ajan. 

Vierailija
2/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Suomalainen ystäväni on siellä töissä jo vuosia ja viihtyy hyvin. Aikanaan kun tulee takaisin, voinee ostaa asunnon käteisellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin. Olen ollutkin saudeissa töissä.

Vierailija
4/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi brutaaliin valtioon, missä uskonto 100% mukana kaikessa yhteiskunnan toiminnassa ja käytössä s'harialaki eli perjantaisin: julkiset pään. katkomiset ja köyden jatkona rokottaminen, ruoskiminen, ristiinnaulitseminen, kivi tys. Kristittyjä ja shiioja vainotaan, vankilat, joissa ihmisten rääkkäys arkipäivää, täynnä lapsivankeja, feministejä (Huom. Palstazilakat), jotka esim. ajaneet salaa autolla ennen lakiuudistusta, kritisoineet uskoa kuten Raif Badawi(900 ruoskaniskua+vankeus) , mielenosoituksiin osallistuneita. Maassa käydään noitaoikeudenkäyntejäkin ja filippiinokotiapulaisia kuol.. tuomittu. Toki Puoliksi turisti ei sellaiseen törmää, mutta jos tuolla tapahtuu jotain, esim. Auto-onnettomuus johon itse vahingossa syypää niin oikeutta ei saa mistään eli huonosti käy. Luonto on kyllä hienoa siellä ja ihmiset varmaan pinnallisesti ystävällisiä, mutta riskit ovat liian suuret ei-muclimille eli ehdottomasti ei. Jo se kertoo minulle riittävästi, että ateistit ja vapauteen haluavat ihmiset pyrkivät nimenomaan terhakkaasti pois tuolta, miksi kukaan haluaisi rahan takia vapaaehtoiseen avovankilaan. Mieluummin rutiköyhänä kotimaassaan.

Vierailija
5/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinut r*iskataan siellä esim. varattujen miesten toimesta, niin sinut kivitetään kuoliaaksi kun sait ne miehet tekemään aviorikoksen. Kannattaisi miettiä vielä, onko valmis myymään sielunsa ja riskeeraamaan henkesä ja vapautensa rahan takia.

Vierailija
6/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse menossa mihinkään Saudi Arabiaan! Kysyn vaan mielenkiinnosta, Suomea kun niin herkästi aina haukutaan ja kaikki muut maat on muka parempia :D

ap

Vierailija
7/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes arabit halua sinne muuttaa. 

Vierailija
8/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän vuoden päästä, kun lapsi on käynyt yläkoulun ja lukion, voisin lähteä. siihen saakka kyllä pysyisin täällä Suomessa.

Tuo kuukauden palkallinen loma vain vaikuttaa lyhyeltä. Tällä hetkellä minulla on sopimus 8 viikon palkallisesta lomasta joka vuosi.

Vierailija
9/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti sinne työttömäksi jos joku maksaa mahdolliset kulut ja olen nyt työtön. 

Vierailija
10/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi sinne edes käymään, saati asumaan sitten. Sitä paitsi täällä Suomessa on kyllä töitä. Itse aloin yrittäjäksi yli kymmenen vuotta sitten ja töitä riittää.

En pidä jotakin "ilmaista" asuntoa ja autonkuljettajaa mitenkään hyvänä asiana jossakin täysin sairaassa maassa. Siinä maassa ei tavallisella ihmishengellä ole arvoa ollenkaan.

Vierailija
11/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudeissa myös työskennellään 16 tunnin työpäiviä ja yli. Siellä ei ole mitään kevyttä menoa. Mutta toki voisin lähteä hetkeksi tienaamaan, tulisin sitten sairaslomaa viettämään Suomeen kun burnout veisi puoliksi hautaan.

Vierailija
12/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin siellä pari vuotta. Tienasin sen verran että sain ostettua Helsingistä hyvän asunnon ja vielä jäi vähän säästöönkin. Kyllä kannatti.

Vierailija
13/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa minne tahansa riittävän kiinnostavan ja hyväpalkkaisen työn perässä. Vaikka tiedänkin tiettyjen maiden ongelmista, en silti koe niiden estävän muuttoani niihin maihin. En kuitenkaan ole aktiivisesti hakenut töitä ulkomailta tai suunnitellut muuttoa ulkomaille, mutta ajatuksen tasolla en näe esteitä työn perässä muuttamiselle.

Vierailija
14/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Vaikea rasti. Kenties korkeintaan kahdeksi vuodeksi. Säästöön rahaa mahdollisimman paljon ja sitten pois.

Vierailija
15/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttanut, täällä tosin töissä.

Mies, sillä kun on väliä.

Vierailija
16/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin perheetön mies, voisin hyvinkin lähteä säästämään rahaa.

Naisena en ikipäivänä lähtisi. Naisella on siellä koiraakin huonommat ihmisoikeudet.

Vierailija
17/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se melko aivoton ratkaisu lähteä aikamatkalle keskiajalle, kun ei ole mikään pakko. Mutta enpä minä tiedä miten hirveä rahapula tämän skenaarion työttömällä on.

Vierailija
18/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin muuttaa minne tahansa riittävän kiinnostavan ja hyväpalkkaisen työn perässä. Vaikka tiedänkin tiettyjen maiden ongelmista, en silti koe niiden estävän muuttoani niihin maihin. En kuitenkaan ole aktiivisesti hakenut töitä ulkomailta tai suunnitellut muuttoa ulkomaille, mutta ajatuksen tasolla en näe esteitä työn perässä muuttamiselle.

Lähtisitkö myös Etelä-Afrikkaan jos ro tuerottelujärjestelmä olisi vielä käytössä tai nykypäivän Etelä-Afrikkaan, missä lienevät maailman korkeimmat valkoisiin kohdistuvat henkirikosluvut mitä raaimmilla tekotavoilla ja oman turvallisuutensa takia on asuttava korkeiden muurien suojaamilla asuinalueilla ja pidettävä ase käden ulottuvilla esim. Autolla ajaessa ja öisin.

Vierailija
19/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saudeissa on kyllä suomalaisia töissä. Heitä ovat esim. suomalaisten rakennusliikkeiden työntekijät, sairaanhoitajat, matkaoppaat, opettajat, lääkärit ja monet muut.

Ja suomalainen kielitaidoton typerys ei edes pääsisi töihin Saudeissa, sillä pelkällä suomen kielellä, siellä ei pärjää.

Vierailija
20/25 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Eläisin mieluummin kodittomana Suomessa. Nehän leikkaisi siellä multa pään poikki. Oikeasti.

En uskaltaisi edes lentää maan yli siinä pelossa, että kone joutuisi jostain syystä laskeutumaan sinne.

Olen köyhä, mutta en ihan helposti lähtisi Suomesta mihinkään.