Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelette järjestetyistä avioliitoista?

Vierailija
26.06.2020 |

Mitä ajatuksia järjestetyt avioliitot herättävät teissä?

"Liittojen taustalla on ajatus siitä, etteivät nuoret ole kykeneviä tai kypsiä valitsemaan omaa kumppaniaan, tai ettei ihastuminen ole oikea syy valita puolisoa. Puolisoiden välillä tavoitellaan kumppanuutta, jonka on tarkoitus liiton myötä kasvaa rakkaudeksi."

https://fi.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4rjestetty_avioliitto

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheksään yhtä vakava asia kuin miesten leveä haara-asento julkisissa kulkuneuvoissa.

Vierailija
62/66 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paljon intialaisia työkavereita projektissa. Kaikilla heillä on järjestetty avioliitto ja heille se on itsestäänselvyys. Siitä huolimatta sekä miehet ja naiset ovat ahdistuneita ennen avioitumistaan tuntemattoman kanssa. Jo avioliitossa olevista osa vaikuttaa onnellisilta, osa ei. Osa onnettomista tuntuu etsivän sivusuhteita, kun puoliso on kaukana toisessa maassa. Avioero ei tunnu olevan vaihtoehto.

Jännä, mun Intia-tiimistä kaikilla oli rakkausavioliitto. Vain yksi naimattomista oli juuri kirjautumassa johonkin palveluun jolle maksetaan parin löytämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä luonnon vastaista, että joku muu valitsee puolison eikä itse. Kyllä niillä geeneillä on väliä ja uskon että ihmiset jotka sopivat myös geenien puolesta yhteen, hakeutuvat yhteen. Tällaista valintaa ei tapahdu järjestetyissä avioliitoissa ja syntyy sitten mitä sattuu.

Ei siinä ole mitään lunnonvastaista, jos pyrkims on monogamiset suhteet. Nykymuodossan monogamiaa ylläpitäviä rakenteita ei vain ole ja naisten luonnolliset parinvalintamekanismit ovat rikki. Miehet taas aina sopeutuvat, joten miesten käytös on seurausta naisten toiminnasta.

Ohis, mutta mitä tarkoitat monogamiaa ylläpitävillä rakenteilla? Ja eikö se jo kerro riittävästi monogamian epäluonnollisuudesta jos siihen pitää rakenteiden avulla pakottaa, eli se ei tule luonnostaan?

Ja miten naisten luonnolliset parinvalintamekanismit ovat rikki? Tiedätkö mitä luonnollisia parinvalintamekanismeja naisilla on? Entä miehillä?

/5

Yhteisojen koko ja rajallisuus on yksi. ..Ja tiedän kyllä, mutta en ala täällä luennoimaan. 

Vierailija
64/66 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen näin, että luojan kiitos ettei ainakaan äitini ja isäpuoleni päässyt päättämään aviopuolisostani. Minulla on ollut sama hyvä ja rakastettava puoliso nyt 25 vuotta vaikka ihan itse sain päättää.

Vierailija
65/66 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että jos vanhemmat rakastavat lastaan, haluavat hänet hyviin naimisiin. Suhteeseen, jossa on rakkautta ja kunnioitusta. Ja toisinpäin: kylmät vanhemmat eivät välitä lapsestaan, vaan ajattelevat vain rahaa.

Yhtä lailla länsimaissa huonojen vanhempien lapset ajautuvat ongelmiin. Jotkut hakeutuvat jatkuvasti väkivaltaiseen suhteeseen, käyttävät päihteitä tai ovat muuten onnettomia.

Järjestetyn avioliiton tarkoitus olisi yhdistää kaksi perhettä. Jos vanhemmat tulevat toimeen keskenään, on todennäköistä, että lapsetkin.

Vierailija
66/66 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys onko meillä oikeus tuhota toisia kulttuureita vain siksi, että mielestämme meidän oma kulttuurimme on se ainoa oikea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi