Luetelkaapas biisejä joissa on hyvä basso!
Kommentit (663)
Vierailija kirjoitti:
Dua Lipa - Break My Heart (Vaikka tämä on tietty epämuodikasta sanoa ääneen muusikkopiireissä, koska kyseessä on kaupallinen musiikki).
Öh. Onko Ylen verorahoilla tuottama musiikki ainoa hyväksyttävä musiikki?
Metallican koko And justice for all levy.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sitä bassoa on riittävästi. Kiintoisaa muuten, puhuuko kukaan mistään levyistä enää viidenkymmenen vuoden päästä?
No Coke- Dr. Alban esitti, muistaako kukaan enää?
Moby - Why Does My Heart Feel So Bad?
40s kohdan jälkeen alkava basso on niin matala, että useimmat laitteet ei sitä ääntä kykene toistamaan, sitä ei muutenkaan voi kuulla vaan sen voi vain tuntea. Koko tila missä kuuntelee värähtelee kun laitteet sen toistaa oikein, YouTuben pakatussa lossi versiosta se taitaa olla jäänyt pois, mutta CD:ltä sen tuntee soittaessa hyvillä laitteilla.
Tämä ehkä ollut jo aiemmin: Frankie Valli & The Four Seasons: December, 1963 (Oh what a night). Aivan jäätävä bassosoolo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sitä bassoa on riittävästi. Kiintoisaa muuten, puhuuko kukaan mistään levyistä enää viidenkymmenen vuoden päästä?
Totta kai. Silloin kyseessä on jo kallis keräilytuote.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ehkä ollut jo aiemmin: Frankie Valli & The Four Seasons: December, 1963 (Oh what a night). Aivan jäätävä bassosoolo!
Og Ullamaija Ratasessarit, siinä on mammoille piristystä torstaihin =)
ps. oikeasti hyvä
It ain't over till its over -Lenny Kravitz
Beatlesin Something. McCartney vetää siinä bassolinjan, joka toimisi itsenäisenä sävellyksenä. Täytyy tosin myöntää, etten keksinyt tätä ihan itse: eräs huippubasisti suoraan Sibeliuksen alenevassa polvessa soitatti biisin radiossa, kun tehtävänä oli ottaa matkaan biisi, jossa basisti hoitaa työnsä ihailtavasti.
itse (poppisbasistina) olen aina tykännyt Led Zeppelinin John Paul Jones linjoista. Ihan hele-vetin tyylikästä soitantaa, eikä olla lähellekään osaamisen rajoilla.
Kotimaisista Pave Maijanen tekee persoonallista työtä Rock’n Roll Bandin ainokaisella levyllä. I’m gonna rollin kitarasoolon tausta suorastaan oivaltava.
Wyclef Jean, "Runaway" Wyclef feat Earth Wind and Fire