Surettaa ihan mielettömästi tuo lentoliikenteen tilanne :((
Lentoliikenne pyörii aivan minimitehoilla. Jos se ei elvy nopeasti edes 2/3-tasolle entisestään, niin ei hyvältä näytä kyllä.... työttömiä tulee KYMMENIÄ TUHANSIA! Norwegianin 450 suomalaistyöntekijää menetti jo työnsä, Finnairilla 6000 työntekijää odottaa kohtaloaan, Helsinki-Vantaalla lähes 20000 yritysten työntekijää on liipaisimella, Nesteen tulos putoaa putoamistaan ja paineet siellä kasvaa kun lentokoneet pysyy maassa jne..
Ei tää hyvältä näytä kyllä :(
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Valtio pitää Finnairin pystyssä. Norjan valtio tais ottaa Norwegianin hoitaakseen vai mikä maa se oli, vai oliko Kiina?
Kiinalaiset osti. Norjan valtio on kiinni SAS:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäkokoukset ja -työskentely löivät itsensä voimalla läpi. Harva haluaa palata entiseen reissaamiseen.
Höpö höpö. Lähipiirissä ihan toista, nimenomaan halutaan päästä takaisin menemään ja tulemaan ja näkemään ihmisiä ja saamaan kokemuksia. Monet hajoilee kotona etätyöhön.
Työmatkailu tuskin tulee palaamaan. Se oli muutenkin aivan järjetöntä ja matkustamisen aika pois tuottavasta työstä. Vaikea kuvitella mitään palaveria, jota ei voisi järjestää etäyhteydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäkokoukset ja -työskentely löivät itsensä voimalla läpi. Harva haluaa palata entiseen reissaamiseen.
Höpö höpö. Lähipiirissä ihan toista, nimenomaan halutaan päästä takaisin menemään ja tulemaan ja näkemään ihmisiä ja saamaan kokemuksia. Monet hajoilee kotona etätyöhön.
Kaikkihan on siitä kiinni että jääkö viivan alle enemmän nykyisellä etätyökäytännöllä vai työmatkoin tapahtuvilla tehtävien hoidolla. Ei siinä valinnassa henkilökohtaiset halut paina vaakakupissa juuri mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lentoliikenne on kyllä muutenkin kuoleva ala, melurajoitukset ja kaukana olevat kentät ja hihaat turvasysteemit ajaa ihmiskunnat nopeisiin juniin, näin on jo tapahtunut Aasiassa ja Euroopassa että vuoroja poistuu kokonaan.....vain mannertenväliset jää jäljelle
Tämä muuten hyvä mutta meillä maantieteellinen sijainti nyt kyllä haittaa tätä. Jos mulla on asiakastapaaminen Frankfurtissa niin aikamoisen lenkin joutuu tekemään että pääsee ajoissa paikalle junalla. Tallinnan tunneli tietysti parantaisi asiaa, mutta se auttaisi asiaa ehkä aikaisintaan 2030. Sama juttu tietysti Ruotsinkin suuntaan, Tukholmaan tunti lentokoneella tai se päivä laivalla.
Ja toivon kyllä että matkailuala toipuisi, niin paljon työpaikkoja siellä vaarassa. Yritysten kaatuminen vaikuttaa välillisesti meihin kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmasto kiittää kun koneet ei pörrää taivaalla kaiken aikaa.
Mä olen tyytyväinen.
Hmm, sinäkin täällä surffaat netissä. Käytätkö Facebookia, Instagramia, Netflixiä, jne? Niinpä...
Kun katsot taas yhden jakson Netflix-sarjaa tai lataat taas yhden uuden sovelluksen puhelimeesi, et ymmärrä saastuttavasi ilmastoa, vai mitä? Mutta kun kaikkien ihmisten näiden palvelujen käyttö ja jatkuvasti kasvava ruokahalu digitaalisiin palveluihin lasketaan yhteen, ollaan ihan samalla tasolla kuin lentoliikenteen saastuttavuus! Molemmat ovat vastuussa n. 2% kasvihuonekaasupäästöistä maailmanlaajuisesti.
Mitä tulee lentoliikenteen palautumiseen ennalleen, ottaa se hiukan aikaa, mutta kyllä se tapahtuu.
Elokuussa ennen 9/11 tapahtumia lentomatkustajia oli ennätysmäärä, 65.4 miljoonaa ihmistä. 9/11 jälkeen määrä laski dramaattisesti ja kesti lähes 3 vuotta, että lentoliikenne palautui lähestulkoon normaaliksi. Heinäkuussa 2005 lentomatkustajien määrä oli jo 71 miljoonaa.
Itse olen heinäkuussa lähdössä pariksi kuukaudeksi Espanjaan, ihan hyvällä omallatunnolla. Toivottavasti saan nauttia puolityhjästä koneesta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen.No onhan se noinkin, mutta kannattaako sen takia tuhota kokonainen toimiala ja viedä toimeentulo suoraan kymmeniltä tuhansilta ja välillisesti toisilta kymmeniltä tuhansilta?
ap
Ei se tuosta tuhoudu ja vaikka menisikin, niin mitä sitten. Ihmiset haluavat matkustaa jatkossakin, tilalle tulisi todennäköisesti nopeita laivayhteyksiä Saksaan (ja siitä junalla eteenpäin) ja kotimaan matkailu alkaisi kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen.No onhan se noinkin, mutta kannattaako sen takia tuhota kokonainen toimiala ja viedä toimeentulo suoraan kymmeniltä tuhansilta ja välillisesti toisilta kymmeniltä tuhansilta?
ap
Ei se tuosta tuhoudu ja vaikka menisikin, niin mitä sitten. Ihmiset haluavat matkustaa jatkossakin, tilalle tulisi todennäköisesti nopeita laivayhteyksiä Saksaan (ja siitä junalla eteenpäin) ja kotimaan matkailu alkaisi kukoistaa.
Who:n pomo sanoi että samanlaiseen matkustushulluuteen ei ole paluuta enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen.Hmm, sinäkin täällä surffaat netissä. Käytätkö Facebookia, Instagramia, Netflixiä, jne? Niinpä...
Kun katsot taas yhden jakson Netflix-sarjaa tai lataat taas yhden uuden sovelluksen puhelimeesi, et ymmärrä saastuttavasi ilmastoa, vai mitä? Mutta kun kaikkien ihmisten näiden palvelujen käyttö ja jatkuvasti kasvava ruokahalu digitaalisiin palveluihin lasketaan yhteen, ollaan ihan samalla tasolla kuin lentoliikenteen saastuttavuus! Molemmat ovat vastuussa n. 2% kasvihuonekaasupäästöistä maailmanlaajuisesti.
Mitä tulee lentoliikenteen palautumiseen ennalleen, ottaa se hiukan aikaa, mutta kyllä se tapahtuu.
Elokuussa ennen 9/11 tapahtumia lentomatkustajia oli ennätysmäärä, 65.4 miljoonaa ihmistä. 9/11 jälkeen määrä laski dramaattisesti ja kesti lähes 3 vuotta, että lentoliikenne palautui lähestulkoon normaaliksi. Heinäkuussa 2005 lentomatkustajien määrä oli jo 71 miljoonaa.
Itse olen heinäkuussa lähdössä pariksi kuukaudeksi Espanjaan, ihan hyvällä omallatunnolla. Toivottavasti saan nauttia puolityhjästä koneesta :)
Monet on kyllä ihan valmiita vähentämään kaikenlaista turhaa netissä pyörimistä, lähiretkeily on paljon antoisampaa.
Eiköhän ihmisille nyt pikkuhiljaa ala mennä kaaliin että tällainen ympäri palloa reissaaminen on tullut tiensä päähän.
Luonto ja ilmasto ei kestä sellaista menoa.
Näissä turistikohteissa ihmiset on nyt tosi tyytyväisiä kun on rauhallista eikä turisteja parveile joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytyväinen.Hmm, sinäkin täällä surffaat netissä. Käytätkö Facebookia, Instagramia, Netflixiä, jne? Niinpä...
Monet on kyllä ihan valmiita vähentämään kaikenlaista turhaa netissä pyörimistä, lähiretkeily on paljon antoisampaa.
Ja vauvapalstailu ei ole turhaa :D:D:D?
Ihmisten on helppo ulista ilmastoasioista lentoliikenteestä puhuessa kun ei tarvi painostaa firmoja tekemään tuotantolaitoksistaan ekologisempia. Lentoliikenne tuottaa kaikista hiilidioksidipäästöistä 2% ja suurin osa tulee rahtiliikenteestä, ei matkustajaliikenteestä. Suurimmat saastuttajat ovat tien päällä liikkuva liikenne (rekat, autot, yms.) eli 26% kaikista päästöistä, 27% päästöistä tulee sähkötuotannosta koska halutaan pysyä fossiilisissa polttoaineissa. 22% tuotantoteollisuudesta joka kytkeytyy suoraan fossiilisilla polttoaineilla tuotettuun sähkönkulutukseen. Jos ydinvoimaa ei jarruteltaisi poliittisista syistä, korjaantuisi tämäkin ongelma.
Kesällä ei ulkomaille mutta jos ens keväänä suinkin mahdolloista niin lähden ulkomaille, en aurinkoon löhöämään.
Vierailija kirjoitti:
No juu tämmöiselle joka haaveilee lentoemännän ammatista niin aika turhauttavaa :D
Miksi haluat juuri lentoemännäksi? Esim. VR:llä on ns. "junaemäntiä" jotka kulkevat tarjoilukärryn kanssa pitkin junaa ja myyvät siitä matkustajille. Joku univormukin niillä on, eli ei eroa lentoemännistä paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten on helppo ulista ilmastoasioista lentoliikenteestä puhuessa kun ei tarvi painostaa firmoja tekemään tuotantolaitoksistaan ekologisempia. Lentoliikenne tuottaa kaikista hiilidioksidipäästöistä 2% ja suurin osa tulee rahtiliikenteestä, ei matkustajaliikenteestä. Suurimmat saastuttajat ovat tien päällä liikkuva liikenne (rekat, autot, yms.) eli 26% kaikista päästöistä, 27% päästöistä tulee sähkötuotannosta koska halutaan pysyä fossiilisissa polttoaineissa. 22% tuotantoteollisuudesta joka kytkeytyy suoraan fossiilisilla polttoaineilla tuotettuun sähkönkulutukseen. Jos ydinvoimaa ei jarruteltaisi poliittisista syistä, korjaantuisi tämäkin ongelma.
Tuo on ihan pötyä, voisi päteä siinä tilanteessa jos matkustajat asuisi lentoasemilla.
Mutta lentokentille kuljetaan autoilla ym kulkuneuvoilla pitkienkin matkojen päästä ja ne päästöt täytyy laskea mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lentomatkailun kuumin buumi meni nyt. Etäpalaverit on keksitty ja mökkikauppa käy kuumana.
ihmiset haluaa nähdä eri kulttuureja ja mökistä huolimatta haluaa käydä ulkomailla välillä.
Vierailija kirjoitti:
Who:n pomo sanoi että samanlaiseen matkustushulluuteen ei ole paluuta enää koskaan.
Koronapaniikissa vähän joka taho hokee että siihen sun tähän ei ole ikinä paluuta. Pa**anmarjat. Elämä palaa just ennalleen vuodessa tai kahdessa.
Vierailija kirjoitti:
Vai että oikein matkutushulluus? Ihan normaalia elämää. Matkustussäännöt saattavat muuttua, kuten tapahtui esim. 9/11-iskujen jälkeen mutta siihenkin sopeuduttiin.
Loppupeleissä lähiretkeilyn nousu lienee lähinnä uutuudenviehätystä. Ainakin minun kuplassani moni katselee vanhoja lomakuvia ja haaveilee siitä, että pääsisi jonnekin reissuun.
Ja matkailuala vaikuttaa suoraan monen valtion talouteen, koska ovat täysin riippuvaisia siitä. Näin on jopa suurien teollisuusvaltioiden Italian ja Espanjan kanssa, monista pienemmistä puhumattakaan. Suomessa Lappi on nykyisin täysin riippuvainen lentoteitse saapuvasta ulkomaalaisesta massaturismista.
ap