Surettaa ihan mielettömästi tuo lentoliikenteen tilanne :((
Lentoliikenne pyörii aivan minimitehoilla. Jos se ei elvy nopeasti edes 2/3-tasolle entisestään, niin ei hyvältä näytä kyllä.... työttömiä tulee KYMMENIÄ TUHANSIA! Norwegianin 450 suomalaistyöntekijää menetti jo työnsä, Finnairilla 6000 työntekijää odottaa kohtaloaan, Helsinki-Vantaalla lähes 20000 yritysten työntekijää on liipaisimella, Nesteen tulos putoaa putoamistaan ja paineet siellä kasvaa kun lentokoneet pysyy maassa jne..
Ei tää hyvältä näytä kyllä :(
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet on tosiaan panostaneet isot rahat kotilomailuun, on uima-altaat, mökit ja muut. On löydetty lähiluontokohteet. Matkailu ei palaa entiselleen.
Höpö höpö. Mökistä iloa vain kesällä, suurin osa Suomen vuodenajasta valitettavasti niin surkeaa, että porukka todellakin lähtee mieluummin etelään. Mökit myydään koronan jälkeen.
Tai eihän ne tietenkään myy joilla oli mökki ennen koronaakin, mutta just nää jotka vaan koronan takia otti mökin
Meidän työpaikalla ainakin heittäisin että 80% haaveilee jo ulkomaanmatkailusta 😂
Kyllä lentomatkailun kuumin buumi meni nyt. Etäpalaverit on keksitty ja mökkikauppa käy kuumana.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat ostaneet kasapäin mökkejä ja veneitä. Ulkomaan matkailu tuskin toipuu entiselleen. Hyvä niin, luonto kiittää.
Luonto ei kiitä todellakaan yhtään mitään niin pitkään aikaan kun ihmisiä on maapallolla näin paljon kuin nyt.
Kyl se siitä palautuu ja loppujen lopuks kovin moni yhtiö ei ajautunu edes konkkaan ja niiden tilalle tulee uudet yhtiöt jotka ajautuivat. Kyllä se siitä! Itse lähen ulkomaille heti kun tilanne on oikeasti kunnossa, vielä en uskaltaisi lähteä. Elokuun matkat on myyty jo nyt käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkeily ja veneily rasittaa luontoa suhteessa paljon enemmän
Koskaan kuullut purjeveneilystä?
Harvojen juttu ja liian vaativaa useimpien mielestä. Useimmille helpompi ostaa moottorivene, mitä tehokkaampi ja äänekkäämpi sen parempi.
ap
Mökki ja mökki plääh äkkiä pois suomesta, hyttyset ja paarmat ei kiitos
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Mökistä iloa vain kesällä, suurin osa Suomen vuodenajasta valitettavasti niin surkeaa, että porukka todellakin lähtee mieluummin etelään. Mökit myydään koronan jälkeen.
No tuo on kyllä kieltämättä totta kun miettii talviajan matkailua. Ehkä alkaa Thaimaa ja Espanja taas kutsua marraskuussa?
ap
Meidän työpaikalla sovittiin jo että jatkossakin voi pitää esim. kaikki perjantait etänä.
Osoitan lentoyhtiöille kannatusta ostamalla matkan sitten kun se on turvallista. Vielä liian riskiä lähteä kun eri maiden tilanteet elää kokoajan ja jotkut työpaikat suosittelee edelleen 2 viikon karanteenia yms.
Vierailija kirjoitti:
Mökki ja mökki plääh äkkiä pois suomesta, hyttyset ja paarmat ei kiitos
Malariat, denguet ym. kelpaa?
Miten mökki tai etätyöt matkailuun vaikuttaa? Minulla on mökki, teen osittain etätöitä ja myös matkustelen? Eihän nuo sulje toisiaan pois. Enkä minä puhu nyt mistään suomalaisten työmatkaliikenteestä mikä on ihan minimaalista verrattuna ulkomaiden työmatkaliikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
No juu tämmöiselle joka haaveilee lentoemännän ammatista niin aika turhauttavaa :D
Konduktööriksi junaan, pääsehän siinäkin palvelemaan matkustajia.
Itse en muutenkaan matkustele kesäisin vaan nimenomaan talvisin. Kesät menee aina Suomen ihanassa kesässä,valossa ja vehreydessä mökillä ja muualla maalla myös. Talvella ne matkat houkuttaa kun Suomessa on aivan järkyttävät ankeat säät ja mustaa tulee päivällä klo 15 tai välillä valoa ei oikeastaan ole koko päivän aikana. Kesät mökillä, talvet ulkomaanmatkailussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten mökki tai etätyöt matkailuun vaikuttaa? Minulla on mökki, teen osittain etätöitä ja myös matkustelen? Eihän nuo sulje toisiaan pois. Enkä minä puhu nyt mistään suomalaisten työmatkaliikenteestä mikä on ihan minimaalista verrattuna ulkomaiden työmatkaliikenteeseen.
Ei sulje mutta on ihan selvää että mm. etäkokouksia tullaan lisäämään, kokemukset oli niin hyviä.
Miten ihmeessä mökki ja ulkomaanmatkailu sulkee toisensa pois? Mökillä nautitaan kesät, ulkomaanmatkailua harjoitetaan enemmän esim. Syksyllä, talvella ja keväällä. Euroopassa muutenkin kesällä ihan valtavan kuumaa, +40 aika laajalti monessa paikassa. Syksyisin on semmosta mukavaa +25 kun Suomessa jo kylmää.
Jos perustellaan että ei voi tehdä ilmastotoimia, koska joku jää työttömäksi, samalla periaatteella esim. orjuutta ei olisi voinut lakkauttaa kun jää ne orjien ruoskijat työttömiksi.
Kyselytutkimukset kertoo muuta. Suurin osa haluaa etäillä jatkossakin, ainakin osan viikosta.