Puutarhaihmiset, kuunliljojen istutuksesta
Äkkiä jeesiä, ennenkun menee mun istutus pieleen. Eli kahden Syyshortensia Grandifloran eteen ajattelin istuttaa muutaman kuunliljan. Noilla hortensioilla taimivälisuositus on sen metrin, mut paljonko on hyvä jättää väliä jos haluaa istuttaa kuunliljaa hortensian eteen? Enempi kun metrin? Hortensiasra tulee kuitenkin iso pensas...
Kommentit (11)
Laita se metri, saahan sitä siirrettyä ja jakaakin pitää varmasti ennenkuin hortensia on lopullisessa mitassa.
Mielellään enemmän kuin metri, kasvavat niin isoiksi. Varjoon, ei viihdy auringossa.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään enemmän kuin metri, kasvavat niin isoiksi. Varjoon, ei viihdy auringossa.
Kuunliljat viihtyy missä vaan ja niistä tulee valtavia pöheikköjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät viihdy. Nimimerkillä kokemusta on. Liian paahteinen paikka ei sovi, kukoistavat varjossa/puolivarjossa, kosteutta tarvitsee myös.
Riippuu minkäkokoisesta lajikkeesta kyse. Niitä on eri kokoiseksi kasvavia.
Lajikkeet on francee, Queen Josephine, Multasormi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät viihdy. Nimimerkillä kokemusta on. Liian paahteinen paikka ei sovi, kukoistavat varjossa/puolivarjossa, kosteutta tarvitsee myös.
Tule kertomaan toi mun kuunliljoille. Ne rehottaa auringossa sekä kotona, että mökillä, enkä edes kastele niitä koskaan.
Minulla varjossa kasvavat isommiksi kuin aurinkoisella paikalla.
Tuosta franceesta ainakin mulla tuli julmetun iso pehko ja ihan täysauringossa koko päivän. Vaatii vaan silloin syvän multapohjan.
Muista, että on tärkeää, ettei istuta auringonvalossa. Paras istutusaika on siis yöllä.
Zinc
Koskee myös montaa muuta lajia ..