Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää kasvattako lapsestanne selostajaa - selostajavanhemmat!

Vierailija
25.06.2020 |

Olette hvetin rasittavaa ympäristöllenne. Sen lapsen mielikuvituksellekinnvoi antaa sekunninnajan toimia, sanoilla ei tarvitse jatkuvalla syötöllä täyttää hiljaisuutta

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai mitäs jos keskityttäisiin niihin omiin asioihin, eikä puututtaisi muiden tekemisiin.

Vierailija
82/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi, että se lapsi ehkä juoksisi päättömästi ympäri kauppaa tai lähtisi namihyllylle, jos ei tietäisi että seuraavaksi otetaan omenia?

En minä siellä omaksi ilokseni selitä, vaan kyllä siinä ensisijaisesti pyritään saamaan aikaan itselle ja kanssaihmisille mahdollisimman mukava kauppareissu.[/quote]

Siis ettekö saa lasta pysymään kärryn vieressä muulla kuin taukoamattamalla selostuksella? Kyllä normaalisti kasvatettu lapsi osaa olla kaupassa juoksentelematta ilman selostustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitto kun kerran meni hermo ratikassa kun äiti selosti lapselle kaikki nähtävyydet

Tässä on eduskuntatalo

Tässä on museo

Tuolla on Finlandia-talo

Jne

Siis wn saatana kestä

Vierailija
84/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina selostanut ja lukenut lapsilleni. Nykyään heillä on hurjan rikkaat sanavarastot ja mielikuvitus. Saattavat vaikka kassajonossa alkaa kehittää tarinaa jostain muinaisesta merenalaisesta valtakunnasta.

Joskus joku av-mamma mulkoilee pahasti, kun oma samanikäisensä räplää kännykkää. Ei haittaa.

En ole selostanut lapsilleni koko ajan kaikkea, mutta on eletty normaalia elämää: oltu tekemisissä sukulaisten ym tuttujen kanssa, käyty kerhoissa, harrastettu jne. Luettu on (mutta mikä on paljon?) ja näillä asioilla meidänkin lapsista kasvoi mielikuvitusrikkaita ja ovat saaneet kehuja rikkaasta ja laajasta sanavarastosta. Mua ahdistaa kuunnella aikuisia, jotka selostavat koko ajan lapselle jotain, tekisi mieli sanoa, että anna sille lapsiparallekin joskus suunvuoro. Hiljaa olemisen taito on rikkaus.

Vierailija
85/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai komentelijalapset...

Vierailija
86/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo tarvinu kasvattaa selostajaksi. Selostaa silti aivan koko ajan, kerro toki miten sosiaalinen ja puhelias lapsi kasvatetaan hiljaiseksi? Niin...

Vierailija
87/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tommi leikkii autolla" "Tommilla on pissahätä"

Miksi on pahasta opettaa lapselle, että saa sanoa "minä" ja "minulla"? Kuulen tuota puhetyyliä todella usein. Haluaisin asiallisen vastauksen.

Oppii lapsi sen opettamattakin. 

Vierailija
88/88 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuvatunkaltainen aikuinen ystävä ja puhelut hänen kanssaan ovat kestämistä.

Kappas, mitäs tuo tuossa tekee, pitäisiköhän se viedä paikalleen? Kaupassa voisin käydä juu menisinkö kauppaan. Tätä jaarittelua tunti ja tekisi mieli kuristaa. Sananvuoroa et väliin saa.