Naiset deittipalstoilla: "Ootko vielä töissä vai jo lomalla? Miten meni juhannus, ootko ollu töissä? Mitä teet muuten työksesi?"
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni työ on aivan tavallinen asia kysyä. Usein miehet kysyvät minulta tuon lisäksi missä päin kaupunkia x asun, mistä olen kotoisin, onko sisaruksia ja harrastanko muuta kuin profiilissa mainitsemiani asioita. Mielestäni nämä ovat aivan normaaleja kysymyksiä. Ei kai kukaan ala huutamisen alkuvaiheessa tiedustella toiselta lapsuuden suurinta traumaa tai muuta hyvin henkilökohtaista.
*tutustumisen, ei huutamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi outoa olla puhumatta työstä. Työpaikalla vietetään paljon aikaa. Ammatinvalinta kertoo myös ihmisestä paljon. Työ ei ole sivuseikka juuri kenenkään elämässä.
Olen eri mieltä. Monille työ on vain pakollinen paha tai keino rahoittaa harrastukset ja varsinainen elämä.
Juuri näin. Minä haluan tietää mistä ihminen pitää ja mitä hän tekee vapaa-ajallaan, koska ne koskettavat yhteistä aikaamme. Minulle on aivan sama mitä tekee tykseen jos elättää itsensä. Olenkin kylläkin mies, joten en ehkä osaa samaistua miksi se ammatti on niin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyn (mahdollisista) liikuntaharrastuksista, tulkitsevatko miehet sen sitten niin, että vaadin täydellistä kroppaa? Mitä saa kysyä?
Tuo olisi mieluinen kysymys. Tuntuu että naiset ei ole kovin kiinnostuneita juttelemaan urheiluharrastuksista vaan aina työ sitä ja työ tätä.
Itse olen kohdannut joitain miehiä, jotka ovat duunariammatissa ja tällainen herroja ja renkejä -ajattelumalli on voimissaan. Mikään asiantuntijatyö ei ole minkään arvoista ja kaikki yliopiston käyneet ovat yliopistopellejä. Tällaisten kohdalla on hyvä, että työ tulee puheeksi alkuvaiheessa, jotta emme tuhlaa enempää aikaa toisiimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perus small talkia tietää mitä toinen tekee työkseen. Mitä sulta ylipäätään saa sitten kysyä?
Olen mies ja en ole koskaan udellut naiselta hänen työpaikastaan.
Miksi ihmeessä? Minusta olisi hyvin outoa, jos olen treffeillä ja toista ei kiinnosta edes näin oleellinen asia elämässäni.
Oletit nyt väärin. Minulle naisen työpaikalla tai työtehtävillä ei ole merkitystä. Niiden rooli siinä miksi kiinnostuin naisesta on hyvin pieni. Tietenkin jos nainen on intohimoinen työnsä suhteen ja se tuntuu olevan iso osa häntä niin sitten ehdottomasti voin siitä keskustella.
Eri, mutta et ymmärtänyt pointtia. Vaikka työtehtävät eivät varsinaisesti vaikuttaisikaan kiinnostukseen niin, että nainen alkaa himottaa heti kun saat tietää onko tämä vaikkapa personal trainer, kyllähän työ tai sen puute kertoo paljon ihmisestä. Vai eikö se että joku on esimerkiksi personal trainer, saksan opettaja, eräopas, koodaaja tai ammattimuusikko herätä mitään mielikuvia kyseisen ihmisen kiinnostuksen kohteista ja elämäntavasta?
Entä kaupan kassa? Kampaaja, maanrakentaja, asentaja, sihteeri jne. Onko ylipäätään järkeä tehdä ihmisestä olettamuksia työpaikan perusteella? Minusta ei. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi outoa olla puhumatta työstä. Työpaikalla vietetään paljon aikaa. Ammatinvalinta kertoo myös ihmisestä paljon. Työ ei ole sivuseikka juuri kenenkään elämässä.
Olen eri mieltä. Monille työ on vain pakollinen paha tai keino rahoittaa harrastukset ja varsinainen elämä.
Juuri näin. Minä haluan tietää mistä ihminen pitää ja mitä hän tekee vapaa-ajallaan, koska ne koskettavat yhteistä aikaamme. Minulle on aivan sama mitä tekee tykseen jos elättää itsensä. Olenkin kylläkin mies, joten en ehkä osaa samaistua miksi se ammatti on niin tärkeä.
Miksi luulet sukupuolesi liittyvän asiaan? Onko jotain oikeaa syytä vai pelkkää mutua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan rehellisen suomalaisen Elovenatytön puolisoksi ja lasteni äidiksi.
Niitä ei vaan enää mistään löydä.
M. 26
Jos etsit Tinderistä, saatat etsiä neulaa heinäsuovasta. Me elovenanaiset ei olla siellä.
Miksei siellä voisi olla. Eihän sitä tiedä mitä tulee eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika perus small talkia tietää mitä toinen tekee työkseen. Mitä sulta ylipäätään saa sitten kysyä?
Miksi ihmeessä? Minusta olisi hyvin outoa, jos olen treffeillä ja toista ei kiinnosta edes näin oleellinen asia elämässäni.
Oletit nyt väärin. Minulle naisen työpaikalla tai työtehtävillä ei ole merkitystä. Niiden rooli siinä miksi kiinnostuin naisesta on hyvin pieni. Tietenkin jos nainen on intohimoinen työnsä suhteen ja se tuntuu olevan iso osa häntä niin sitten ehdottomasti voin siitä keskustella.
Kyllähän ihmisiltä kysellään tutustuttaessa muitakin asioita, kuin niitä jotka ovat oleellisia nimenomaan kiinnostuksen kannalta. Esim. onko sisaruksia, mitä teki viikonloppuna, missä asui lapsuutensa.. jne. Eipä nuo asiat romanttiseen kiinnostukseen vaikuta.
Vai etsitkö naisia niin kevyellä mielellä, ettei muutenkaan paljoa kiinnosta tietää asioita? Todella kummallistahan se on jos ei kiinnosta, mitä toinen tekee työkseen. :D
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut joitain miehiä, jotka ovat duunariammatissa ja tällainen herroja ja renkejä -ajattelumalli on voimissaan. Mikään asiantuntijatyö ei ole minkään arvoista ja kaikki yliopiston käyneet ovat yliopistopellejä. Tällaisten kohdalla on hyvä, että työ tulee puheeksi alkuvaiheessa, jotta emme tuhlaa enempää aikaa toisiimme.
Tätähän tuo työstä kyselykin on. Moni hakee kumppania statuksen vuoksi, eikä sen ihmisen itsensä vuoksi. Kun sitten tuleekin vaikea, esim lomautus, tai firma menee nurin, niin mitä sitten?
No tee selväksi heti alussa, että nainen ei saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, vaan töissä pitää käydä jos sun kanssa yhteen menee. Et aio ruveta todelliseen avioliittoon, jossa elämä ja myös rahat jaetaan ja turvataan jälkeläisten tulevaisuus.
Olet käytännössä jo päättänyt, että sinusta tulee eroisä, joka ei ota lapsistaan vastuuta, viehän nekin sinun rahoja.
Joten se, mitä naiselle tarjoat ihan kättelyssä on yksinhuoltajuus ja olet ehkä valmis siemenesi antamaan, mutta sinusta ei ole tukijaksi raskausaikana, eikä muissakaan elämän myrskyissä. Et halua kasvatus- tai muutakaan vastuuta, haluat vaan naisen kun muillakin on, koristamaan elämääsi. Älä sitten ihmettele, jos kysyntäsi naisten taholla on huono.
Toisenlaiset miehet vievät parhaat naiset, koska nämä miehet tajuaa hyvän puolison olevan painonsa arvosta kultaa ja kohtelee naistaan sillä tavalla kuin kohdellaan jotain äärimmäisen merkityksellistä elämässä. Huomaat sen näiden miesten naisista, miten arvostaen ja rakastaen he miestään katsoo. He ovat perhe, sinä haluat vaan jonkun roikkumaan kylkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet työksesi kysymyksellä voi kalkudoida toisen tulotasoa jonkun verran. Siksi se on oleellinen kysymys.
Hyvin toimeentuleva nainen ei yleensä halua tyhjätaskun kanssa aloittaa suhdetta.
Myöskään tyhjätasku nainen ei yleensä halua tyhjätaskua miestä
-Jos nainen on työtön, ei hänelle kelpaa työtön mies
-Jos nainen on työtön, ei hänelle kelpaa 1500e/kk siivoojamies
Myös työtön nainen vaatii vähintään jotain 3k/kk palkkaa miehelle
Minulta nämä itse tyhjätaskut naiset kyselevät asunnostani tyyliin "sinulla on varmaan hieno asunto", ihme ettei pankkitilin saldoa suoraan kysytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet sukupuolesi liittyvän asiaan? Onko jotain oikeaa syytä vai pelkkää mutua?
Usein se liittyy, vaikka sitä on kielletty sanoa. Saat saivarrella ihan rauhassa.
Suomalaisessa kulttuurissa työ on ylitärkeä juttu. Ja itse teen ihan eri alan töitä mihin on koulutus, joten ei se musta persoonana kerro mitään. Kyllästyttää työ aihe.
Vierailija kirjoitti:
No tee selväksi heti alussa, että nainen ei saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia, vaan töissä pitää käydä jos sun kanssa yhteen menee. Et aio ruveta todelliseen avioliittoon, jossa elämä ja myös rahat jaetaan ja turvataan jälkeläisten tulevaisuus.
Olet käytännössä jo päättänyt, että sinusta tulee eroisä, joka ei ota lapsistaan vastuuta, viehän nekin sinun rahoja.
Joten se, mitä naiselle tarjoat ihan kättelyssä on yksinhuoltajuus ja olet ehkä valmis siemenesi antamaan, mutta sinusta ei ole tukijaksi raskausaikana, eikä muissakaan elämän myrskyissä. Et halua kasvatus- tai muutakaan vastuuta, haluat vaan naisen kun muillakin on, koristamaan elämääsi. Älä sitten ihmettele, jos kysyntäsi naisten taholla on huono.
Toisenlaiset miehet vievät parhaat naiset, koska nämä miehet tajuaa hyvän puolison olevan painonsa arvosta kultaa ja kohtelee naistaan sillä tavalla kuin kohdellaan jotain äärimmäisen merkityksellistä elämässä. Huomaat sen näiden miesten naisista, miten arvostaen ja rakastaen he miestään katsoo. He ovat perhe, sinä haluat vaan jonkun roikkumaan kylkeesi.
Kiva olettamusten lista katkeralta ihmispololta.
Vierailija kirjoitti:
Yleisemmin ne "herrat" kuitenkin suhtautuvat alentuvasti duunareihin. Kuten arkkityyppi Kirkkoherran Rouva "Täällä Pohjantähden alla -romaanissa."
Se asenne on syvään iskostunut sukupolvesta toiseen. Palstallahan usein ihannoidaan akateemisuutta ja yleisesti pidetään duunariammatteja osoituksena laiskuudesta.
Eli, on hyvä lyödä kortit ja asenteet pöytään heti ja ihan alussa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä samaa ne miehet kyselee ja tenttaa naisiltakin: Töissä? Missä? Tuletko omineen toimeen? Lapsia? Miksi/Miksei lapsia? Vihaat lapsia?
Ihminen, joka ei keksi muuta avausta, jää huomioimatta ainakin minulta. Persoonallinen, huumorintajuinen aloitus kantaa juttua eteenpäin ja jokaisen lompakon paksuus tulee tietoon jos/kun homma etenee.
Yleensäkin v*tuttaa ihmiset, jotka arvottaa ensimmäisenä ihmisen työnteon kautta - ei siinä, jokainen tietenkin tavallaan.
Itse ainakin haluan tutustua ihmiseen itseensä. Mitä väliä vaikka olisi joku rikas huippujohtaja, jos luonne on ahne ja ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisessa kulttuurissa työ on ylitärkeä juttu. Ja itse teen ihan eri alan töitä mihin on koulutus, joten ei se musta persoonana kerro mitään. Kyllästyttää työ aihe.
Niin on! Minulla on varakkuutta ihan mukavasti, eikä töitä tarvitse tehdä. Minulla on siltikin vaikeuksia löytää sellainen ihminen kumppaniksi, jolle varallisuuteni ei merkkaa, vaan pääasia olisi minä ihmisenä. Sanonkin nykyään näihin kyselyihin, että olen työtön, sillä se on totta. Tuolla tavalla en oikein kumppania taida löytää, mutta jos löydän, niin hän on kiinnostunut minusta, eikä omaisuudestani. Kyllä se on vain kylmä ja surullinen fakta, että raha määrittelee parinvalintaa kohtuuttoman paljon. Omilla aivoilla ajattelevia ihmisiä on nykyään vähän, kun koohotetaan kaiken maailman tilpehöörin perässä koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri, mutta et ymmärtänyt pointtia. Vaikka työtehtävät eivät varsinaisesti vaikuttaisikaan kiinnostukseen niin, että nainen alkaa himottaa heti kun saat tietää onko tämä vaikkapa personal trainer, kyllähän työ tai sen puute kertoo paljon ihmisestä. Vai eikö se että joku on esimerkiksi personal trainer, saksan opettaja, eräopas, koodaaja tai ammattimuusikko herätä mitään mielikuvia kyseisen ihmisen kiinnostuksen kohteista ja elämäntavasta?
Entä kaupan kassa? Kampaaja, maanrakentaja, asentaja, sihteeri jne. Onko ylipäätään järkeä tehdä ihmisestä olettamuksia työpaikan perusteella? Minusta ei. Sivusta
Harrastukset ja mielenkiinnon kohteet kertovat ihmisestä enemmän kuin työ.
Mites sitten jos nainen on rikas/ hyvässä duunissa? Pitäisikö sen sitten mukisematta elättää joku elämäntapatyötön? Joo ei käy. Aktiivinen nainen haluaa aktiivisen miehen jne. Puolison valinnalla on suuria vaikutuksia koko elämään eikä se ole silloin mikään vähäpätöinen asia. Etsikää oman tasoinen partneri. Silloin on molemmat onnellisia.
Mielestäni työ on aivan tavallinen asia kysyä. Usein miehet kysyvät minulta tuon lisäksi missä päin kaupunkia x asun, mistä olen kotoisin, onko sisaruksia ja harrastanko muuta kuin profiilissa mainitsemiani asioita. Mielestäni nämä ovat aivan normaaleja kysymyksiä. Ei kai kukaan ala huutamisen alkuvaiheessa tiedustella toiselta lapsuuden suurinta traumaa tai muuta hyvin henkilökohtaista.