Poliittisesti korrektisoidaan tuotenimet! Minä aloitan: Mummon muusi=
Isovanhemman perunamuhennos. Tai hetki, kaikki ikäihmiset eivät ole isovanhempia. Syrjintää. Ikäihmisen perunamuhennos? Seniorin survos?
Fazerin Sininen on tästedes Fazerin Väritön. Sininen viittaa liikaa nationalismiin.
Kommentit (932)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallen mätitahna, ihmisen mätitahna xDDD
Ihmisoletetun mätitahna. Joku voi kokea olevansa vaikka humanoidi tms. ja loukkaantuu sanasta ihminen.
Kala saattaa olla transkoiras ja kokea erittävänsä maitia. Ihmisen sukusolutahna on neutraali, mutta maininnalla, että tuote ei sisällä ihmisen sukusoluja.
Kuvitelkaa! Luin tänään mainoksen, jonka pääviesti oli seuraava: "Kuinka päästä eroon mustapäistä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin vielä täydentää että patriarkaalisiin valtarakenteisiin. T. Tuo kartanosipseistä loukkaantunut henkilöoletettu.
Ps. Henkilö on hiukan syrjivä koska joku meistä voi kokea olevansa alien. Näin esim. ns. Ihmis-Kenin ystävä selitti ihan hiljattain tv:ssä. Ehdottaisin tilalle sanaa elollinen korvaamaan viittaukset lajeihin.
Tuo elollinen on myös arveluttava, koska joku voi loukkaantua kuolleiden puolesta. Kuolleet harvemmin itse voivat loukkaantua. Tai mistä minä tiedän...
Elollinen terminä todennäköisesti loukkaa heitä, jotka kokevat olevansa esimerkiksi zombeja tai vampyyreja.
Elovena saattaa loukata niitä, joille jokin muu kuukausi kuin elokuu on se kaikkein tärkein. -> MikäTahansaKuukausiVena
Sale-kauppa = Hinnaltaan Kilpailukykyinen kauppa
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko, että valtio keksii nuo nimet tuotteille.
Kyllä ne ovat mainostoimistot jotka tuotteelle luovat brändin ja nimen ja taustan ja mielikuva.
Yritykset maksavat markkinoinista kovat summat rahaa ja näkyy tuotteen hinnassa.
Ei tuotteen nimeä kukaan päättäjä tai ministeri tai kansanedustaja päätä.
Höpönlöpön, kaikki nimet annetaan nimisteriöissä. Sisänimisteriö antaa kaikki suomenkieliset nimet ja ulkonimisteriö muun kieliset.
Just olen laatimassa molemmille kantelua Alkosta, koska siellä on valkoviinejä, muttei tummaviinejä. Vihreä valinta löytyy kyllä, muttei sinistä, punaista tai mustaa. Black and White -viski, voi kamala!
Eskimopuikko = Perusjäätelöpuikko
Geisha = Fasun Hasselpähkinäsuklaa
Mummon muusi = Kotoisa muusijauhe
Omar = Ikivanha kinuskikaramelli
Vauva-verkkosivun nimi loukkaa vauvattomia ja vauvaiän ohittaneita. Sivun nimeksi vaihdettakoon Kaikenikäiset henkilöoletetut.
Valion Dallaspullat eivät ole oikeasti Dallasista, minkä lisäksi nimi voi loukata ylipainoisia texasilaisia. Tämä tekee huonoa Suomen ulkosuhteille. Nimi pitäisi vaihtaa vaniljan makuisiksi rahkatäytepulliksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaarallista lähteä esittämään tuollaista "perus"-oletusta Eskimopuikosta, ikään kuin se olisi jäätelöiden normi. Jäätelöpuikko nro X voisi olla turvallisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omar = Ikivanha kinuskikaramelliAika vaarallista lähteä esittämään tuollaista "perus"-oletusta Eskimopuikosta, ikään kuin se olisi jäätelöiden normi. Jäätelöpuikko nro X voisi olla turvallisempi vaihtoehto.
Eikä se ole eden puikon muotoinen. Jäätelö olisi ihan riittävä.
Mun mielestä suklaa on ylipäätänsä rasistinen elintarvike, koska se on ruskeaa. Valkosulkaakin on kellertävää. Tämän vuosikymmenen yksi poliittinen tavoite voisi olla värittömän suklaan luominen. Sit kun henkilötunnukset on saatu kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Siskonmakkarakeitto -> veljenmakkarakeitto
Sisaruksenmakkarakeitto
Vierailija kirjoitti:
Mites kodittomat perunasoseen ystävät?
Onko pappoja syrjivä "mummopyörä" jo käsitelty?
Täytyy olla iäkkäänpyörä. Tai vanhuspyörä.
Pappa-Tunturi on oltava Vanhus-Tunturi, vaikka tuntureita on vain Lapissa ja se syrjii kyllä muunsuomalaisia. Vanhus-Kukkula?
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen maustekurkku = Suomen naapurimaan maustekurkku. Näin ei syrjitä ruotsalaisia tai norjalaisia.
Missä naapurimaassa tahaansa asuvan elollisen organismin maustekurkku.
Vierailija kirjoitti:
Korvapuusti, tämä loukkaa lapsia ja aiheuttaa suuria traumoja aikuisille, nimeksi vain kanelikierre. Tosin kierre sana kalskahtaa negatiiviselta, joten se pitää muuttaa positiivisemmaksi... olkoon vaikka kanelivehnänen.
Kierretty vehnäkanelileivonnainen.
Mistäs tuo nainen tohon tupsahti.
Mummon muusi - Vanhemman vaginallisen homo sapiensin perunasurvos.. Jotenkin ei tee enää mieli perunamuusia :D
Sunnuntai-brändi syrjii vuorotyöntekijöitä. Ei kaikilla ole mahdollisuutta leipoa sunnuntaisin vapaapäivinä kun on töissä. Parempi nimi olisi "joka päivä" tai sen tapainen.
Tuo elollinen on myös arveluttava, koska joku voi loukkaantua kuolleiden puolesta. Kuolleet harvemmin itse voivat loukkaantua. Tai mistä minä tiedän...