Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aurinkosuojakertointa käytätte?

Vierailija
25.06.2020 |

Niin, kysymys tulikin otsikossa. Olisin myös kiinnostunut kuulemaan ikäsi ja sukupuolesi - haluaisin tietää, onko stereotypia itsensä auringolta suojaavista nuorista naisista ja paidattomina ilman aurinkorasvaa heiluvista keki-ikäisistä miehistä totta! :P Olen huomannut eroja miesten ja naisten välillä ainakin omassa kaveripiirissäni. Miespuolisia harvoin kiinnostaa aurinkorasvan laittaminen edes rannalla kuumimpaan aikaan, vaikka ovatkin tietoisia auringon vaaroista. Toki naisten iho on ohuempi, mutta kyllä se miestenkin nahka palaa. En tiedä, koetaanko rasvojen levittelyt jotenkin nolona tai "akkamaisena" vai mistä kiikastaa.

Tähän ketjuun voi lisäksi suositella parhaita aurinkorasvoja niin kasvoille kuin vartalollekin, fysikaalisia tai kemiallisia.

Itse olen 30-vuotias nainen ja käytän suosiolla SPF50+ aurinkorasvaa. Vaalea ja pisamainen ihoni palaa helposti ja tietty olen kiinnostunut myös näyttämään nuorelta mahdollisimman pitkään! :D Käytän Yver Rocherin kasvoille tarkoitettua aurinkovoidetta, miellyttävän kevyt koostumus.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin osun stereotypiaan. Olen 27-vuotias nainen ja käytän SPF30 aurinkovoidetta läpi vuoden ryppyjen pelossa. Haluan kyllä kesällä vähän ruskettuakin, mutta turvallisesti. Poikaystäväni ei rasvoja käytä jos en itse laita sitä hänelle aamuisin ennen rantapäivää....veikkaan et ongelma on just se että se on muka liian naisellista tms.

Vierailija
2/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään kertoimella 50. Palan jo auringon ajattelustakin ja äidilläni ja hänen sisaruksillaan on kaikilla ollut melanooma ennen kuuttakymppiä. 

N31

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

21v nainen, käytän viiskymppistä.

Isäni on tehnyt ulkona töitä monta kymmentä vuotta eikä ole koskaan käyttänyt aurinkorasvaa. Jos palaa, niin toteaa siihen vain, että jaahas nyt kävi näin. :D

Vanhemmat miehet varmaan näkee aurinkorasvan jonain kauneudenhoitotuotteena eivätkä siksi suostu käyttämään sitä.

Vierailija
4/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34v mies ja olen alkanut vasta nyt käyttämään naamaan 30 kertoimista rasvaa koska olen huomannut kasvoissa hyperpigmentaatiota ja maksaläiskän poskessa. Luulin, että tällaiset iho-ongelmat olisi vain vanhempien ihmisten huoli.

t. ehkä entinen rusketusaddikti

Vierailija
5/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen olen ja nykyään käytän suojakertointa 50. Nuorempana otin aurinkoa innokkaasti ja se valitettavasti näkyy myös ihossa. Äitini parhaalla ystävällä todettiin melanooma viime vuonna ja myönnän, että tämä säikäytti. Lierihattu helteillä on myös pakko olla, jos meinaa auringossa oleskella! 

Ukkoni ei suojaudu kyllä ollenkaan, vaikka asiasta olen monta kertaa koittanut sanoa. Mielestään naisten hömpötyksiä eikä tosimies tietenkään pala. Ja jos palaa, sitten ihmetellään ja kärvistellään muttei opita mitään.

Vierailija
6/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N34, suojakerroin 50.

Nyt käytössä suihkutettava Garnier ambre solaire sensitive advanced. Olen käyttänyt kasvoillakin ja imeytyy omaan ihooni tarpeeksi hyvin.

Vierailija
7/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen prinssi Harry-tyyppinen punapää. Välttelen keskipäivän aurinkoa, koska palaisin niin helposti. Ulkona ollessa aurinkorasvan suojakerroin on mulla aina 50. Olen 24-vuotias nainen.

Vierailija
8/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 35v ja käytän suojakerrointa 50, joskus myös 30. Erityisesti kasvoja suojaan tunnollisesti, koska raskauksien jälkeen sain hormonaalisia maksaläiskiä jotka ilmestyvät nopeasti auringossa.

Myös lapsille laitan 50 suojakerrointa, mies käyttää myös - jos muistaa. Emme pala erityisen helposti, mutta pisamainen iho on uskoakseni herkempi ihosyövälle, joten koitan huolehtia ettei kukaan ala punoittaa.

Vierailija
9/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50

N27

Vierailija
10/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen prinssi Harry-tyyppinen punapää. Välttelen keskipäivän aurinkoa, koska palaisin niin helposti. Ulkona ollessa aurinkorasvan suojakerroin on mulla aina 50. Olen 24-vuotias nainen.

Kasvoille käytän Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive advanced 50+ -aurinkorasvaa. Se on ollut kaikista kokeilemistani ehdottomasti parasta.

Vierailija
11/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50

N27

Niin ja siis rusketun toooodella hyvin ja olen palanut tasan kaksi kertaa. Kerran Suomessa esiteininä kun makasin koko päivän ulkona ilman rasvaa ja kerran kun nukahdin aurinkoa ottaessa Etelä-Amerikassa saman ikäisenä.

Vierailija
12/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N31, vaalea iho ja hiukset, käytän suojakerrointa 50+. Nyt käytössä Garnierin Sensitive Advanced. Aurinkovoiteeksi imeytyy tosi hyvin, jättämättä sitä normaalia tahmeaa tunnetta.

Yritän suojautua mahdollisimman hyvin vaatteilla, mutta paljaat kohdat rasvaan.

Vierailija
13/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sk 30, vältän kovimman säteilyn aikaa ja olen yleensä max noin pari tuntia kerrallaan, aurinkolasit ja lakki päässä tietty

N 50+

Vierailija
14/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrointa! Miksi ihmiset eivät enää osaa äidinkieltään? Onko suomi äidinkielesi? Ymmärrän, että kirjoittaa esimerkiksi suomalaisen isolla alkukirjaimella tai ei tiedä tuleeko lukuun ottamatta yhteen vai erikseen, mutta että ei enää osata taivuttaa sanoja!

Vierailija
15/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N33, suojakerroin 50 ja peittävät vaatteet, mutta ennemmin pysyn täysin poissa auringosta, jos vain mahdollista. Paloin lapsena joka kesä suojautumisesta huolimatta, mikä hirvittää, koska se on melanooman suurimpia riskitekijöitä.

Vierailija
16/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin välttämään aurinkoa, mutta jos ei ole mahdollista niin suojakerroin 50 on käytössä. Nuorempana otin aurinkoakin jollain 30 suojakertoimen voiteella ja mm. hartiat paloi lomamatkalla.

Nainen 39

Vierailija
17/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

31-vuotias nainen. Aurinkorasvaa kyllä käytän ja yleensä sk on aurikorasvassa mulla 50.

Myös 30:n ja 15 SK:n aurinkorasvoja käytän.

Kasvoilla yleensä minulla on 30 tai 15 vaikka 15

sk ei ehkä parasta suojaa aina annakaan. Muualle kroppaan sitten 50.

Vältän myös liiallista oleskelua ja turhaa oleskelua auringossa. Aurinkoa en "ota". Vaatteilla toki suojaan myös.

Vierailija
18/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Biosoliksen kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa sk30 ja vartalolle tarkoitettua rasvaa sk50. Huulille laitan Algamariksen sk30 voidetta.

Lisäksi vältän aurinkoon menemistä, käytän hattua ja pukeudun peittävästi.

N23

Vierailija
19/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N25, palan helposti, mutta sitten onkin kestorusketus monta vuotta niiltä kohdista joista paloin. Aurinkoihottumaakin saan.

Palellun talvella myös helposti.

Ennen olin vain sisällä kuumilla ilmoilla mutta nyt uskaltauduin ulos 50+ very high nivea sun joka auttaa myös aurinkoihottumaan.

Mulla ehkä sinne oranssiin hiukset lasketaan ja vihreät silmät.

Vierailija
20/23 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen nainen, SPF 50. Pimeimpään vuodenaikaan saattaa olla vain 25 tai 30. UVA ja UVB. Suojaudun myös vaatteilla ja suosin varjoa kesäisin.

Olen vaaleaihoinen ja vaaleatukkainen.

Lapsena vanhemmat huolehtivat että suojaudun auringolta ja jatkoin itse siitä teininä ja aikuisena. Aurinkoa en ota itsetarkoituksena. Jos makaan rannalla uinnin jälkeen helteellä, makaan varjon/pyyhkeen/hatun suojissa.

En ole koskaan palanut pahasti kuin pienistä sattumakohdista jotka jääneet suojaamatta tms. Enkä aiokaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme