Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 ikävuoden kieppeillä olevat (vähän yli tai ali) minkälaisia kremppoja teillä on?

Vierailija
25.06.2020 |

Jaetaan vertaistukea. Mitä sairauksia ja vaivoja ja lääkityksiä on ehtinyt kertyä "elämän puoliväliin" ehtiessä? Jotkut onnekkaat tietty selviävät vielä viiskymppisinä puhtain paperein, mutta monilla on jo vaivoja jos jonkinlaisia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 65v ja käyn vielä töissä. Ei sairauksia eikä lääkityksiä, mutta verenpaine- ja kolesteroliarvot saisivat olla alhaisemmat. Umpisuoli on poistettu. Hyvästä terveydestäni saan kiittää kiltin miehen siistiä elämäntapaa.

Vierailija
22/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

47v. Astma ollut teini-iästä lähtien, verenpainelääkitys. Kyykkyjä teen päivittäin vähintään 50 treenatessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäykkyyttä.

Vierailija
24/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työperäinen selkäsairaus ja ei ole lääkitystä. Sairaus tuli 30v.

N50

Vierailija
25/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

48.

Lapsesta saakka astma, atooppinen iho ja likinäköisyys.

Likinäön lisäksi ikänäkö, 2-teholasit tarvitsen.

Nivelvaivoja, vaivaisenluut.

Rasituksessa oikea polvi jäykistyy, lääkäri ei löytänyt syytä.

Suvussa kyllä epätyypillisiä reumaoireita.

Keskivaikea masennus läpikäytynä ajoittain kummittelee yhä.

Hampaat alkoivat nelissäkymmenissä hajota, 3 jo poistettu.

Vierailija
26/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit olleet lapsesta saakka. Hiukan suonikohjuja toisessa sääressä. Ei mitään muuta. Liikun tosi paljon ja jaksan hyvin, olen hoikassa kunnossa. Vaihdevuosioireita ei ole. Ikää 48 v.

Vierailija
27/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mitään sellaista minkä voisi laittaa vain ikääntymisen syyksi.

Vaihdevuosivaivat on silleen aika ikävät kun nyt on ulkonakin kuuma ja mun elimistö on kuumissaan, niin olo on aika tukala luvalla sanottuna!

Vierailija
28/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma, työperäinen

Verenpaine, perinnöllinen tai ison kasvaimen tekosia, en ole ylipainoinen, terveelliset elintavat.

Kohdunpoisto edessä, kasvain

Kaikki tämä 1,5v sisään. Sitä ennen ei mitään. Urheilen ja työkseni liikun paljon. Ei mitään jäykkyyksiä tms kyykkyyn pääsen ja poiskin.

Vierailija
29/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 54. Viime syksynä hommasin elämäni ensimmäiset silmälasit. Monitehot.

Eipä tässä varsinaisia kremppoja ole mitään, mutta jäykemmäksi olen tullut ja huomaan että väsyn helpommin kuin ennen. Eiköhän se ole aika normaalia.

Mitään lääkityksiä ei ole. Virolainen ystäväni on 10 v nuorempi ja hänellä on neljä säännöllistä lääkitystä ja rutkasti ylipainoa.

Vierailija
30/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselkä on toisinaan "lukossa" ja muutenkin jäykkä. Myös ikänäkö vaivaa, jos silmät ovat kuivat tai väsyneet. Otsaan ja silmänurkkiin on tullut ryppyjä, mutta ne näyttävät oikeastaan aika hyvältä. Parta pitää ajaa vähintään kolmen päivän välein, koska muuten seassa olevat harmaat karvat saa minut näyttämään vanhalta.

M47

Vierailija
31/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus, verenpainetauti, kilpirauhasen vajaatoiminta, siitepölyallergia, lähinäkö heikko eli tarvitsen lukulasit, välillä närästystä ja ärtynyt suoli vaivaa silloin tällöin N51

Vierailija
32/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynärpää nyt leikattu kahdesti ja jonossa kolmanteen leikkaukseen, näyttöpäätetyötä tehty 36 vuotta ja siitä mennyt käsi, kilpirauhasen vajaatoiminta, vaihdevuosien estrogeenilääkitys, verenpainetauti.

Vierailija
33/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkövamma. Oli jo teininä sen verran paha, että jäi lentäjän ammatti haaveeksi. Näkö on kuitenkin laseilla korjattavissa sellaiseksi, että autolla ajaminen onnistuu.

Allergioita ja yliherkkyyksiä on myös. Joskus on ollut enemmänkin, joskus vähemmän, mutta ei kai ne koskaan kokonaan häviä.

Hormonikierukka runsaiden kuukautisten vuoksi, toimii, eli sen kanssa kuukautiset ovat lähes olemattomat.

Mielenterveyskin on jossain vaiheessa vähän heittänyt, mutta tällä hetkellä silläkin saralla menee ihan hyvin.

N51

Vierailija
34/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairauksia, ei lääkkeitä. Miinuslasit on ollut lapsesta saakka joten ikänäkö tuo vaan parannuksen siihen; näen nyt paremmin ilman laseja kauas ja lähelle edelleen ilman laseja. Silmänpaineet hieman koholla, toistaiseksi ei lääkitystä. Kroppa (lähinnä polvet) ei kestä enää esim.juoksemista vaikka olen muutoin liikunnallinen. Nivelrikon alkua. Lisäksi lievä kohdunlaskeuma (lapsia on). Kiloja tulee helpommin. Ennen olin hoikka ja ”tyttömäinen”. Nyt pitää katsoa, mitä syö ja myös kuluttaa se. Ikää pian 53v. Tukka on tallella ja voimissaan. Allergiat ja atooppinen ihottuma helpottaneet / poistuneet viime vuosina. Vaihdevuodet tulivat ja menivät lähes huomaamamatta. Väsyn helpommin ja otan päikkäreitä jos mahdollista. En kestä rasitusta samalla tavalla kuin ennen ja kovat penkit tuntuvat liiankin kovilta.

Vierailija
35/38 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtu poistettu ja vatsassa arpia useiden gynekologisen leikkausten jäljiltä. Vaihdevuodet. Kaksiteholasit. Väsymys ja paino meinaa nousta. Olen alkanut punnita itseni pari kertaa viikossa ja viilaan vähän kerrallaan ruokavaliota terveellisemmäksi. Unen laatu huonontunut samoin tasapaino. Pienikin liikunta auttaa ja yritänkin lisätä liikuntaa. Hiukset ihan harmaat jo monta vuotta, käyn joka kuukausi kampaajalla vörjöyttämässä. Kasvoihin ilmestynyt karvoitusta.

Ei onneksi verenpainetta, sokeri, kolesteroli yms normaalit.

Sänkyhommat kiinnostaa hiukan vähemmän kuin aikaisemmin.

Onneksi on hyvä parisuhde. Odotan että lapset kasvaa, nyt kolmesta kaksi vielä kotona. Koiraa en jaksaisi hoitaa mutta hoidan silti koska se on jo iäkäs eikä varmaan elä enää montaa vuotta.

Iso kiitos ap tämä on kiva ketju.

Vierailija
36/38 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”nItkoselle”... siis notkoselkä!

Olen samanikäinen ja notkoselkä minullakin. Pilates kaksi kertaa viikossa auttaa alaselän jumitukseen ja jomotukseen. Kokeile!

Vierailija
37/38 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä 46. Vaivoina suonikohjut, vaivasenluu ja ylipaino.

Vierailija
38/38 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M51. Ei sairauksia, ainoastaan polvissa huomaa, että on aina pitänyt liikunnasta. Luonnollisesti ikänäköä on tullut mutta ei liikaa vielä. Henkisesti voin hyvin, jonkinlainen sisäinen rauha, ei kuuluisaa kriisiä. Ei tarvetta päteä duunissa tai ulkonäöllisesti, molemmat asiat kuitenkin normaalia paremmassa kuosissa kuulemma. Lihasvoima ja alkoholin kestävyys eivät kuitenkaan ole kuin nuorempana, se on hyvä tiedostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi