Minä en muuten laita aurinkovoidetta
Miksi ihoa pitäisi päällystää jollakin voiteella kerran tunnissa?
Kommentit (26)
Minulla on luontaistuotekaupasta ostettu aurinkovoide. Ruokakaupan aurinkovoiteet ovat myrkkyä sekä iholle, että vesieläimille.
"
Koralleja kuollut UV-filttereihin
Aurinkorasvoilla on vaikutuksensa myös ympäristöön. Joutsenmerkin asiantuntija, kemisti Terhi Uusitalo kertoo, että vesieliöt voivat kärsiä aurinkosuojavoiteiden kemikaaleista. Kemikaaleja liukenee vesistöön uimareiden välityksellä.
– UV-filtterit ovat toksisia vesieliöille, ja on filttereitä, joita epäillään hormonitoimintaa häiritseviksi. On tutkimustuloksia, joiden mukaan koralleja on jopa kuollut UV-filttereihin. Jo yksi pisara tätä kyseistä filtteriä aiheuttaa vaikutuksia kuuteen olympiauima-altaalliseen vettä. Vaikka tietysti se on pisara meressä, voi pisarallakin olla vaikutuksia."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kemikaali-asiantuntija-varoittaa-au…
Vierailija kirjoitti:
Mä en muuten maksa sun ihosyöpäs hoitoa
Aurinkovoiteesta itsestään voi tulla pahempi syöpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoiteesta itsestään voi tulla pahempi syöpä.
Lähde?
En laita minäkään, mutta enpä ota aurinkoakaan. Ainakin tällä hetkellä piha on aivan liian kuuma, eikä varjopaikkojakaan oikein ole. Ehkä sitten iltakymmenen jälkeen voin siellä istuskella, kun ei enää porota.
Vierailija kirjoitti:
Missä Suomessa on koralleja?
Luuletko, että aurinkovoide on myrkyllistä vain ja ainoastaan koralleille?
Voi teidän ällejänne...
Jumala on luonut auringon meitä varten. Ettekö te tajua? Se on täysin turvallinen kapistus tuolla taivaalla, tietenkään sitä ei pidä liioitella.
Tunnollisesta rasvaamisesta ja monen eri merkin kokeilusta huolimatta naamalle ilmestyi taas pigmenttiläiskät kesän tullen, joten lopetin aurinkorasvan käytön minäkin. On vain ällön tuntuista iholla ja muutenkin se parin tunnin välein läträäminen ja sen kiillon peittely raskasta.
Oliko kivikaudella aurinkovoidetta? Onko ihmiskunta edelleen olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Joo on, mutta on tässä ihmisten elinikäkin vähän ajan saatossa pidentynyt...
Vierailija kirjoitti:
Sun äo on ainakin jäänyt sinne kivikaudelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on, mutta on tässä ihmisten elinikäkin vähän ajan saatossa pidentynyt...
Se on pelkkä tilastoharha. Ei liity aurinkovoiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkovoide ei estä syöpää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on luontaistuotekaupasta ostettu aurinkovoide. Ruokakaupan aurinkovoiteet ovat myrkkyä sekä iholle, että vesieläimille.
"
Koralleja kuollut UV-filttereihin
Aurinkorasvoilla on vaikutuksensa myös ympäristöön. Joutsenmerkin asiantuntija, kemisti Terhi Uusitalo kertoo, että vesieliöt voivat kärsiä aurinkosuojavoiteiden kemikaaleista. Kemikaaleja liukenee vesistöön uimareiden välityksellä.
– UV-filtterit ovat toksisia vesieliöille, ja on filttereitä, joita epäillään hormonitoimintaa häiritseviksi. On tutkimustuloksia, joiden mukaan koralleja on jopa kuollut UV-filttereihin. Jo yksi pisara tätä kyseistä filtteriä aiheuttaa vaikutuksia kuuteen olympiauima-altaalliseen vettä. Vaikka tietysti se on pisara meressä, voi pisarallakin olla vaikutuksia."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kemikaali-asiantuntija-varoittaa-au…
Niin minullakin, ostos oli pitkällisen tutkinnan lopputulos.
Vaan nyt saan tästä luontaistuotekaupasta ostetusta voiteesta ihottumaa jos laitan sitä lähelle kasvoja.
Voide on lisäksi hyvin tahmaista. Tavan voiteista ei ole hyötyä elleivät ole 50+ kerrointa.
Olin viime viikolla ilman aurinkovoidetta ja paloin. Palan joka vuosi ensimmäisellä kerralla aurinkoa ottaessani. Mikä oli erilaista? Kassissa oli kallista luontaistuotekaupasta ostettua voidetta :D
Moni rasva on muuten oikeasti itsessään, kemikaaleiltaan, yhtä vaarallista kuin aurinko on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Tämä on perustietoa jokaiselle. Aurinkoa tulee ensisijaisesti välttää, sitten suojata ihoa vaatteilla, ja sitten jos on pakko olla, aurinkorasva estää palamista. Itsensä grillaajat lisäävät syöpäriskiään käyttivät sitten rasvaa tai eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla useinkin vaikeuksia luetunymmärtämisessä? Luetko artikkeleista muuta kuin otsikot?