Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina ollut kiusattu ja nyt haluan muuttaa sen

Vierailija
24.06.2020 |

Uusi opiskelupaikka, uusi alku. Miten estän itseäni joutumasta kiusatuksi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua nuoruudesta.  Aloitin aina "uusia alkuja" jolloin olisin uusi ihminen, saisin kavereita tai ei ainakaan kiusattaisi.

Mutta ei se nin mennyt. En saanut missään kavereita, ja kiusatuksi joutuminen oli lähinnä sattuman kauppaa: jossain paikoissa oli kiusaajia, toisissa ei. Aikuisten maailmassa ei läheskään joka paikassa ole. 

Riippuu tietysti miksi sinua on kiusattu. Jos se on joku selkeä syy ja asia on sellainen joka on muutettavissa, voii olla että onnistuukin. Mutta jos olet kuin minä, yleisesti vaan liian outo persoona ihmisille, niin eipä ne uudet alut mitään auta. Sopeutuminen siiihen että yksin pitää pärjäillä auttaa.

Ei edes haittaisi jäädä yksin, jos sitten jätettäisiin kiusaamiselta rauhaan. 

AP

Itse nimenomaan hyökkään yksinäisten kimppuun, koska ovat vapaata riistaa. Verbaalisesti ja sopivasti ostrakismikla höystettynä toki, sillä eihän tässä elukoita olla. Rakennan vain sosiaalisessa stratifikaatiossa omaa asemaani vahvemmaksi.

Vierailija
42/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä niin voimakasta hajuvettä, että saaliinhaju ei haise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja niin käytännön vinkki että itsetuntoa vähän kuntoon ja juttelee mukavia ihmisille, mutta on vähän varuillaan jos huomaa noita ilkeitä tyyppejä. Ja pukeutuu siististi ja sulautuu massaan, ellei ole selvästi joku oma tyyli mitä haluaa pitää. Mutta siis että et erotu joukosta ja omaat perus sosiaaliset taidot.

Enkä tarkoita tällä ettei saisi olla itsensä. Toki saa. Mutta koittaa tarkastella itseään objektiivisesti. Itse kun olin masentunut koska kiusattiin se näkyi huonona ryhtinä ja vaatteissa ja kaikessa, vaikea selittää. Että ennen koulun alkua koittaa saada sisäisen hyvän olon ja se paistaa ulospäinkin

Vierailija
44/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei ole koskaan uhrin syytä.

Siitä kaikki totuus ja viisaus tässä asiassa lähtee!

Vierailija
45/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kukaan ei jaksa kiusata kauaa ellei sillä ole mitään vaikutusta kiusattuun."

Tosi kiusaajapiru kyllä jaksaa kiusata!

Jumala voittaa maailman ja nämä pirun kaltaiset tyypit.'

Suuri Kiitos kuuluu Jumalalle tästä korona-ajastakin. Kiusaajatkin saavat nyt kunnon kuritusta. 

Vierailija
46/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin käytännön vinkki että itsetuntoa vähän kuntoon ja juttelee mukavia ihmisille, mutta on vähän varuillaan jos huomaa noita ilkeitä tyyppejä. Ja pukeutuu siististi ja sulautuu massaan, ellei ole selvästi joku oma tyyli mitä haluaa pitää. Mutta siis että et erotu joukosta ja omaat perus sosiaaliset taidot.

Enkä tarkoita tällä ettei saisi olla itsensä. Toki saa. Mutta koittaa tarkastella itseään objektiivisesti. Itse kun olin masentunut koska kiusattiin se näkyi huonona ryhtinä ja vaatteissa ja kaikessa, vaikea selittää. Että ennen koulun alkua koittaa saada sisäisen hyvän olon ja se paistaa ulospäinkin

Huonon ryhdin takia kiusaaminen ei ole millään lailla objektiivista.

Vierailija
47/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma tässä keskustelussa on se, että harva tarjoaa ratkaisuja. Kiusaaminen ei ole kiusatun syy. Okei, mutta miten se auttaa ap:tä välttämään kiusatuksi joutumisen? Samoin väittäisin, että tuollaiset täydelliset psykopaatit jotka kiusaavat vaikka eivät saa mitään vastakaikua, ovat erittäin harvinaisia. Itselleni ei ole sellaisia tullut vastaan koskaan. 

Ja sitten tuo "välttely" kiusaamisena. Minusta on vain mukava, jos työkaverit ei tuppaudu seuraan. Tulee mieleen. että nämä välttelyä kiusaamisena pitävät ovat jonkinlaisia huomionkipeitä prinsessoja, joiden itsetuntoa tulee jatkuvasti kannatella kaikenlaisella tsemppaamisella ja paapomisella. 

Neuvoni vielä ap:lle: pidä huoli, että hoidat hommasi kunnialla. Kasvata paksu nahka. Älä tee ihmisistä oletuksia. Muista, että sinun persoonasi ja muut asiasi kiinnostavat muita huomattavasti vähemmän kuin kuvittelet. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä