Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen aina ollut kiusattu ja nyt haluan muuttaa sen

Vierailija
24.06.2020 |

Uusi opiskelupaikka, uusi alku. Miten estän itseäni joutumasta kiusatuksi?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista sinua on aiemmin kiusattu?

Vierailija
4/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asioista sinua on aiemmin kiusattu?

Aika lailla kaikesta.

Vierailija
5/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta asennettasi. Suurin osa kiusaamisesta on oikeasti kiusatun korvien välissä. Kun tutustut uusiin ihmisiin sillä oletuksella, että he eivät tahdo sinulle pahaa, huomaat että näinhän se onkin.

Vierailija
6/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua nuoruudesta.  Aloitin aina "uusia alkuja" jolloin olisin uusi ihminen, saisin kavereita tai ei ainakaan kiusattaisi.

Mutta ei se nin mennyt. En saanut missään kavereita, ja kiusatuksi joutuminen oli lähinnä sattuman kauppaa: jossain paikoissa oli kiusaajia, toisissa ei. Aikuisten maailmassa ei läheskään joka paikassa ole. 

Riippuu tietysti miksi sinua on kiusattu. Jos se on joku selkeä syy ja asia on sellainen joka on muutettavissa, voii olla että onnistuukin. Mutta jos olet kuin minä, yleisesti vaan liian outo persoona ihmisille, niin eipä ne uudet alut mitään auta. Sopeutuminen siiihen että yksin pitää pärjäillä auttaa.

Vierailija
7/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta asennettasi. Suurin osa kiusaamisesta on oikeasti kiusatun korvien välissä. Kun tutustut uusiin ihmisiin sillä oletuksella, että he eivät tahdo sinulle pahaa, huomaat että näinhän se onkin.

No tämä ei toimi.

Vierailija
8/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin ala-asteella. Menin yläasteelle kouluun, johon luokaltani ei kovin moni mennyt. Aloin itse kisuaajaksi suojellakseni itseäni. En voi suositella, vaikka minua ei tosiaan yläkoulussa sitten kiusattukaan.

Vierailija
9/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua nuoruudesta.  Aloitin aina "uusia alkuja" jolloin olisin uusi ihminen, saisin kavereita tai ei ainakaan kiusattaisi.

Mutta ei se nin mennyt. En saanut missään kavereita, ja kiusatuksi joutuminen oli lähinnä sattuman kauppaa: jossain paikoissa oli kiusaajia, toisissa ei. Aikuisten maailmassa ei läheskään joka paikassa ole. 

Riippuu tietysti miksi sinua on kiusattu. Jos se on joku selkeä syy ja asia on sellainen joka on muutettavissa, voii olla että onnistuukin. Mutta jos olet kuin minä, yleisesti vaan liian outo persoona ihmisille, niin eipä ne uudet alut mitään auta. Sopeutuminen siiihen että yksin pitää pärjäillä auttaa.

Ei edes haittaisi jäädä yksin, jos sitten jätettäisiin kiusaamiselta rauhaan. 

AP

Vierailija
10/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin luulin, mutta silti syrjitään ;( Ei nyt suoranaisesti, mutta aika paljon vältellään. Muutuin näkymättömäksi. Voi olla, että supistaan selän takana.

Vierailija
11/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä odota keneltäkään yhtään mitään. Luo ympärillesi sellainen "minä pärjään yksinkin" -aura. Käyttäydy kuten kaikki, mitä muut tekevät, olisi sinulle täysin yhdentekevää. Tämä ei tarkoita, että sinun pitäisi olla epäystävällinen. Kohtelias, mutta etäinen käytös on vastaus.

Vierailija
12/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin ala-asteella. Menin yläasteelle kouluun, johon luokaltani ei kovin moni mennyt. Aloin itse kisuaajaksi suojellakseni itseäni. En voi suositella, vaikka minua ei tosiaan yläkoulussa sitten kiusattukaan.

En pysty enkä toisaalta edes halua ruveta kiusaajaksi. Se olisi täysin arvojeni vastaista ja tekisi jo itsessään minut onnettomaksi. En itke asiasta, minkä olisin valmis tekemään muille. Sehän olisikin helppoa vastata tuleen tulelle ja antaa pahan kiertää ja jatkaa kasvuaan.

Ap

Vierailija
13/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, raivostuttava kommentti.

Vierailija
14/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä odota keneltäkään yhtään mitään. Luo ympärillesi sellainen "minä pärjään yksinkin" -aura. Käyttäydy kuten kaikki, mitä muut tekevät, olisi sinulle täysin yhdentekevää. Tämä ei tarkoita, että sinun pitäisi olla epäystävällinen. Kohtelias, mutta etäinen käytös on vastaus.

Tämä on ollut taktiikkani jo pitkään. Esitän että ei haittaa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että haittaa.

Ap

Vierailija
15/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartut härkää sarvesta !

Härkä-Zinc

Vierailija
16/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin, mutta silti syrjitään ;( Ei nyt suoranaisesti, mutta aika paljon vältellään. Muutuin näkymättömäksi. Voi olla, että supistaan selän takana.

Se supina/juoruilu ja kyräily juuri! En ymmärrä miten se tuntuukin niiin pahalta, vaikka kuinka päättäisi olla välittämättä. "Mitä väliä noilla kommenteilla on? Miksi arvostaisin tuollaisen ihmisen mielipidettä, joka kohtelee muita tuolla tavalla?" Silti, silti en pysty olemaan välittämättä. Pystyn toki esittämään tilanteessa, että en välitä, mutta kotona sitten... Kun on sillä sitten kuitenkin väliä olessa osa samaa yhteisöä, vaikka kuinka yrittäisi väittää muuta. 

Ap

Vierailija
17/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ollut taktiikkani jo pitkään. Esitän että ei haittaa, mutta ei se muuta sitä tosiasiaa, että haittaa.

Ap

Kukaan ei jaksa kiusata kauaa ellei sillä ole mitään vaikutusta kiusattuun. Jos koet että sinun kiusaajasi ovat poikkeuksia, niin sitten arvelen viestin nro 5 pätevän sinuun. Tai sitten et esitä tarpeeksi hyvin.

Vierailija
18/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista koittaa vaikka kehittää itseäsi sosiaalisesti? Liikut ihmisten ilmoilla, käyt vaikka harrastuksissa ja koitat olla sosiaalinen? Näistä tilanteista voi olla apua ja huomata miten voi kehittää itseään.

Vierailija
19/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttely ei ole kiusaamista. Minunkin työpaikallani on ihmisiä, joiden kanssa minulla ei ole kerrassaan mitään yhteistä. Voin sanoa vältteleväni heitä, koska yhdessä oleminen on niin vaivaannuttavaa. Missään tapauksessa en kiusaa. Sitä paitsi tuo välttely tuntuu olevan molemminpuolista. 

Selän takana supiseminen taas on täysin omaa keksintöäsi, eli tyypillistä uhriutumista. Ryhdistäydy!

Vierailija
20/47 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se supina/juoruilu ja kyräily juuri! En ymmärrä miten se tuntuukin niiin pahalta, vaikka kuinka päättäisi olla välittämättä. "Mitä väliä noilla kommenteilla on? Miksi arvostaisin tuollaisen ihmisen mielipidettä, joka kohtelee muita tuolla tavalla?" Silti, silti en pysty olemaan välittämättä. Pystyn toki esittämään tilanteessa, että en välitä, mutta kotona sitten... Kun on sillä sitten kuitenkin väliä olessa osa samaa yhteisöä, vaikka kuinka yrittäisi väittää muuta. 

Ap

Tiedän tunteen todella hyvin! Harmi, etten pysty auttamaan. Samassa sopassa ollaan :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä