Olipa nakkikastike hyvää uusien perunien kanssa
En ajatellut mitään kastiketta tosiaan tehdä uusien pottujen kanssa, mutta kun teini halus niin tein.
Onko teistä "rikos" tehdä joku soosi uusille perunille?
Kommentit (52)
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/peruna
Perunoiden, perunoitten, perunien - kaikki oikein.
Itse syön nakkikastikkeen marinoidun cobran kera.
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdä nakkikastiketta. Viimeksi kun yritin, siitä tuli ihan mykyistä ja suurin osa jäi syömättä. :(
Laita voita pannuun n. 3rkl, anna sulaa ja pannun kuumentua. Lisää vehnäjauhoja 2 rkl. Sekoittele seosta, kunnes ruskistuu. Lisää vettä sopivasti, keitä 10 min. samalla vispilällä sekoittaen.
Vierailija kirjoitti:
Itse syön nakkikastikkeen marinoidun cobran kera.
Kai nielaiset sen kokonaisena ja elävänä? Muuten olet beta.
..jatkoa lopuksi lisää suolaa maun mukaan.
Voisula, missä kevätsipuleiden varsia.
Matjessilliä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa tehdä nakkikastiketta. Viimeksi kun yritin, siitä tuli ihan mykyistä ja suurin osa jäi syömättä. :(
Laita voita pannuun n. 3rkl, anna sulaa ja pannun kuumentua. Lisää vehnäjauhoja 2 rkl. Sekoittele seosta, kunnes ruskistuu. Lisää vettä sopivasti, keitä 10 min. samalla vispilällä sekoittaen.
Ei kuulosta kamalan vaikealta, mutta jotenkin onnistun senkin pilaamaan.
Mäki tein tänään nakkikastiketta uusien perunoiden kans!!:D
Joo sitä kuulee joka kesä. " Ei uusien perunoiden kanssa voi sitä eikä tätä laittaa" pollshittiä, tottakai voi paistettu läski nam ja uuvet pernat.
Uuvet horsmanvarret ryöpättään ja syyvään voisulan kanssa, voiko parempoo ollaniikaa.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wiktionary.org/wiki/peruna
Perunoiden, perunoitten, perunien - kaikki oikein.
Perunain?
Nyt rupesi tekemään mieli samaa mutta täytyy odottaa huomiseen. Onpahan nyt selvä mitä tekee huomenna sen enempää miettimättä.
Vierailija kirjoitti:
Tää trolli kirjoittelee usein otsikoita, joissa jonkun substantiivin taivutusmuoto on väärin kirjoitettu. Ja aina siihen joku tarttuu. Viimeksi juhannuksena oli taivutettu sanaa ”hauki” jotenkin todella erikoisesti, en enää edes muista, miten.
En kyllä ole mikään haukitrolli enkä muukaan trolli :DDDD, HERRAN JESTAS.
Anteeksi kauheesti että erehdyin kirjottamaan kuten ajattelen/puhun. Olen satakunnasta ja muina päivinä oon laittanut uusien PERUNIEN päälle voita ja syönyt sillin tai muun kalan kanssa.
Vedä nuttura vähän kireämmälle vielä niin saat lämpöhalvauksen.
ap
Täytyypä ensi kerralla tarkastuttaa teksti kielipoliisilla, ettei tule sanomista.
ap