Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa kissan juomaan helteellä?

Vierailija
24.06.2020 |

Raikas vesi aina tarjolla, mutta vain lipaisee sitä. Onneksi syö märkäruokaa, muuten varmaan olisi jo ihan kuivunut.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin nyt helteille veden lisäksi kissanmaitoa. Tykkäävät sitä lipittää.

Vierailija
22/43 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vesikuppeja useita. Yksi ruokapaikalla, toinen lasitetulla parvekkeella ja yksi kylppärin tasolla. Toinen kissoista tykkää vesileikeistä ja käy räiskyttelemässä vettä kupeissa, joten nää paikat ovat sellaisia ettei haittaa vaikka katti kippaisi koko kupin nurin (kuten aina välillä tekee).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmainen kaivaa aina turkintaskusta pillin ja imasee puolikuppia kerralla tyhjäksi. Ei ole vielä selvinnyt, onko sillä kuppi puoliksi tyhjä vai täys.

Vierailija
24/43 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suihkepullolla suihkia vettä naamaan. Siitä ne tykkää.

Vierailija
25/43 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jotenkin sellainen kutina, että kissat ei halua juoda helteellä niin paljoa, koska sitten alkavat hikoilemaan enemmän sen turkin alla ja joutuvat pesemään itseään jatkuvasti. Meillä ainakin tuntuu, että juominen on vähäisempää näin kesällä kuin talvella. Toki voi johtua myös siitä, että kesällä saavat enemmän raitista ilmaa, kun saavat olla parvekkeella ja ikkunat ja partsinovet on yötä päivä auki.

Vierailija
26/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Millaisia kokemuksia juoma-automaateista, kiinnostaako kissaa juoda mokomista ja onko juominen lisääntynyt.

Mitä merkkiä suosittelet ? Mikä laite on taas täys susi ?

Kiitos

Vierailija
27/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira oli toipumassa nukutuksesta eikä halunnut juoda, laitoin nakinpalasia juoma-astiaan ja tadaa - juotua tuli samalla kun napsi nakit.

Nesteytys on kuitenkin aika tärkeää.

Vierailija
28/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ole paljon märkäruokia missä on ihan kastiketta mukana? Sellainen varmaan sopisi hyvin helteellä.

Mikäli kissaa kiinnostaa leikkiä hanasta juoksevalla vedellä sekin olisi keino ujuttaa vähän lisää vettä elimistöön. Mutta eikös kissa lajina ole kotoisin kuumasta ilmastosta joten kaipa se pärjää vähällä vedellä?

Vierailija
29/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään ole paljon märkäruokia missä on ihan kastiketta mukana? Sellainen varmaan sopisi hyvin helteellä.

Mikäli kissaa kiinnostaa leikkiä hanasta juoksevalla vedellä sekin olisi keino ujuttaa vähän lisää vettä elimistöön. Mutta eikös kissa lajina ole kotoisin kuumasta ilmastosta joten kaipa se pärjää vähällä vedellä?

Ongelma on siinä ettei kissa kaiketi osaa tuntea janoa, ellei ole oikea hiirikissa jolloin nesteytys tulee jo hiiren myötä.

Itse olen päätynyt siihen , että koska kissani ei pidä märkäruuasta, lipittää vain sen liemen/ hyytelön,,

Niin ostan vai keittoja, joissa on lientä.

Olisin myös kiinnostunut noista juoma-automaateista.

Varsikin mikä on oikeasti hiljainen automaatti.

Ja muuten

Kissan pahin painajainen on ruokakuppi ja juomakuppi samassa paikassa.

Itselläni on kolme juomakuppia asunnon eri huoneissa ja parvekkeella.

Vierailija
30/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapumerrassa....XD

Vierailija
31/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on eläin. Kyllä se juo kun on jano.

Vierailija
32/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kissamme tykkäsi lähdevedestä, jota pystyi hakemaan reilun kilometrin päästä. (Kaupunki otti säännöllisesti vesinäytteitä ja ihmisetkin kävivät lähteellä kanisterien kanssa.)

Vierailija
33/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolkoon janoon jos ei tajua juoda. Se on luonnonvalintaa parhaimmillaan.

Vierailija
34/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kissamme tykkäsi lähdevedestä, jota pystyi hakemaan reilun kilometrin päästä. (Kaupunki otti säännöllisesti vesinäytteitä ja ihmisetkin kävivät lähteellä kanisterien kanssa.)

Tarkennuksena vielä, että me ihmiset haimme kissalle veden.

Vierailija
35/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläin pystyy itse säätelemään nämä asiat. Miten kaikki maailman villieläimet pärjäävät?

Vierailija
36/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolkoon janoon, jos vettä tarjolla, eikä tajua juoda. Kissat on vastenmielisiä elukoita!

Sinä olet vastenmielinen pelle. Tätä se teettää ku ei ole muuta elämää ku itkeminen internetisä 😂😂😂

Vierailija
37/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eläin pystyy itse säätelemään nämä asiat. Miten kaikki maailman villieläimet pärjäävät?

On paljon kissoja jotka ovat sairastuneet liian vähäisen nesteensaannin takia. Villieläimet elävät luonnollisessa elinympäristössään, kuivia raksuja syövä sisäkissa ei.

Vierailija
38/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa on aavikkoeläin jonka ei kuulukaan juoda paljon. Kyllä terve kissa juo kun on jano. 

Lisäksi se oma vesiastia on paljon tylsempi kuin esim. palvelijan vesikuppi josta pitäisi päästä latkimaan vettä. :D 

Vierailija
39/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne kissa ja koira-eläimet on pärjännyt luonnossa kaikki ajat jos eivät osaa itse juoda kun on jano ja vettä on tarjolla?

Vierailija
40/43 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä ettei kissa kaiketi osaa tuntea janoa, ellei ole oikea hiirikissa jolloin nesteytys tulee jo hiiren myötä.

Itse olen päätynyt siihen , että koska kissani ei pidä märkäruuasta, lipittää vain sen liemen/ hyytelön,,

Niin ostan vai keittoja, joissa on lientä.

Olisin myös kiinnostunut noista juoma-automaateista.

Varsikin mikä on oikeasti hiljainen automaatti.

Ja muuten

Kissan pahin painajainen on ruokakuppi ja juomakuppi samassa paikassa.

Itselläni on kolme juomakuppia asunnon eri huoneissa ja parvekkeella.

Jos kissa ei osaisi tuntea janoa silloin kun sen keho kaipaa nestettä niin olisihan tuo jo kuollut sukupuuttoon ihan olemassaolonsa alkumetreillä.  Ihan hölynpölyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän