Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui juhannuksena tiskaamisesta, haukkui lyttyyn ja otti kierroksia - vika on nyt minun kun en "anna anteeksi"

Vierailija
24.06.2020 |

ja teeskentele, että kaikki on hyvin eikä mitään tapahtunut.

Jotenkin miniänä rajojen laittaminen on nostanut sellaiset konfliktit, että melkein mietin jo avioeroa jollei kukaan ala tulla pikku hiljaa vastaan ja myönnä, että ainoa raivopää on anoppi, joka ottaa nokkaansa milloin mistäkin, sekoilee krapulapäissään ja soittaa suutaan kännissä. Olen aiemmin ollut melkein ylikiltti ja myötäilevä, että välttäisin kaikki turhat riidat, mutta nyt mennään niin pitkällä, että pakko laittaa vastaan. Juhannuksen kärhämä on kuitenkin pisteenä iin päällä, ja se ns. viimeinen tippa tynnyrissä, jossa ajattelin että tässä kulkee raja. Ensin mies suuttui äidilleen, sen jälkeen mulle ja seuraavaksi kävi räyhäämässä apelle kun en suostunut jäämään enää samaan paikkaan anopin kanssa. Muut suuttuivat ja vetosivat lapsiin, että nyt heille tulee paha mieli kun jää ohjelmisto vajaaksi, ja voi niitä kierroksia kun vastasin että sitä olisi kannattanut anopin ajatella ennen kuin avasi sanaista arkkuaan.

Joka ikinen elämänvalintani, lapsen kasvupyrähdys, häät, kaikki on ollut sitä, että pitäisi kierrättää anoppilan kautta. Vielä enemmän kirpaisee, että kaikki henkilökohtaiset valintani pitäisi myös hyväksyttää anopilla, ja jossei kelpaa, niin niin ei vain tehdä. Pahinta on, etteivät muut näe tilannetta, ja olen se ainoa joka nyt ensin sietää anopin rääkymistä milloin mistäkin ja seuraavaksi sitä, kun muut haukkuvat minut pystyyn kun en ole enää anopin juoksutyttö joka tekee mitä käsketään.
Lapset ovat myös anopin omaisuutta jollain kierolla logiikalla. Melkein jokainen kehitysaskel on nk spoilattu, mitään en ole saanut ajatella rauhassa kun anoppi soittaa ja tinkaa että olenko sitä tai tätä tullut ajatelleeksi. No miten kerkeän, kun itse vasta tutustuin aiheeseen tuoreena äitinä. silloin suutuin, kun olin suunnitellut vaippaiän loputtua viedä ensimmäisen pikkariostoksille, niin anoppi änki väliin tuomalla alkkareita paketillisen. Miksi pitää joka helkutin asiaan sekaantua?

Kommentit (230)

Vierailija
161/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lasten äiti on ollut tuollainen äiti koko ajan. Voin vain säälien miettiä lasten tulevia puolisoja, miten kaikkeen tämä ämmeliini tuleekaan sotkeuttamaan itsensä.

Oma taktiikkani on ollut aina olla etäinen. Eli en alakaan koskaan kaveeraamaan anoppien/appiukkojen kanssa. 

Vierailija
162/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä aikuinen (?) jaksat kitistä jostain lahjaksi tuoduista pikkareista? En ihmettele enää, että jengillä heittää isopyörä, kun noin mitättömät asiat saa järjettömät mittasuhteet. Toinen hyvää hyvyyttää tuo lahjan ja sen nähdään jonain puuttumisena ja väliintulolla.

Olishan ne pikkarit voinut yhtä teatraalisesti ostaa, vaikka anoppi nyt lahjaksi housuja toikin. :D Ap varmasti tekee ekoista menkoistakin ison shown ja loukkaantuu, kun tytär ei tykkää.

Alunperinkin sun virhe on ollut se, että sulla on tuo kilttityttö esitys päällä ollut jo alusta saakka. Näitä tarinoita on suvut täynnä, kun miniät tulee anopiin eteen valmiiksi mietityssä roolissa.

Oma äiti ei tullut anoppiensa kanssa toimeen, kun piti esittää. Samoin siellä perheessä toinen miniä. Kolmas taas oli konstailematta oma itsensä. Kertoi mielipiteitään ja heitti huumoria. Eikä kaikki ollut niin justiinsa. Hän tuli toimeen anoppinsa kanssa.

Saman mokat ovat tehneet kaksi siskoistani. Paras paikka mitä mulla on ollut näitä tilanteita seurata oma anoppi. Hänellä on viisi poikaa ja kullakin vaimo. Kolme nöyristelee ja on vaikeuksissa, kaksi taas eletään omaa elämäämme ja ollaan rakennettu itse suhde anoppiimme.

Täällä aina kysellään, että miksei mies puutu tilanteeseen. :D Se on typerintä mitä voitte tehdä. Suhde on anopin ja miniän välinen, ei siihen kolmatta pyörää tarvita. Ottakaa itse se anoppinne haltuun. Monesta varmasti kuoriutuu ihan kelpo nainen.

Niin. Ne pikkarit eivät ole se ongelman ydin tässä, vaan pieni osa suurempaa ongelmaa.

Nouse ylös.

Alkoholismi jos on kyseessä, niin nouse sittenkin ylös.

Ihan sama, kaikkea ei tarvitse silti sietää.

? Käsitit väärin.

Sitähän minä tarkoitinkin. Nouse ylös. Älä ole kynnysmatto.

Älä ole alkoholistin oikkujen kynnysmatto. Anopilla on alkoholiongelma ja se haijastuu koko lähisukuun.

Peitellään ja palvellaan. Vähätellään ja paetaan, ei sanota ei reagoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien pitää antaa nuoren perheen itse omalla tavallaan kokea lastensa kehitysvaiheet. Ehdottomasti pikkaripaketti pitää palauttaa mummolle. Antakoon sen jollekin toiselle. Mutta, jos asia ei häiritse, silloin voi vastaanottaa. Olemme erilaisia. Se mikä toiselle on iso loukkaus, on toiselle pikku juttu. Ja totta on, että anopin ja miniän välit on heidän keskenään selvitettävä. Jos anopille miniä on inhokki, silloin pitää vain elää anopista erillään. Mulla ei olisi onnistunut muuttaa anoppia itselleni myönteiseksi, joten mies käy siellä lasten kanssa.

Vierailija
164/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niin lopen kuluneita, ja väsyneitä aloituksia nämä anopin parjaus aloitukset. Vielä 2020- luvulla joku kehtaa sälyttää anoppinsa niskaan oman paskan olonsa, huonon valintansa. VAIHDA UKKOA, NIIN PÄÄSET PAS KASTA ANOPISTASIKIN EROON samalla, vai etkö voi, onko rahat ukkosi takana? Voi voi, siten et voi syyttää kuin omaa vi tun tyhmää päätäsi.

Vierailija
165/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tältä keskustelulta menee pohja pois, kun ap ei kerro, mistä siinä tiskausepisodissa oli kyse. Jos asia on niin tärkeä, että se pitää otsikossakin mainita, olisi ihan kohtuullista avata sitä varsinaisessa tekstissäkin vähän.

Vierailija
166/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on niin lopen kuluneita, ja väsyneitä aloituksia nämä anopin parjaus aloitukset. Vielä 2020- luvulla joku kehtaa sälyttää anoppinsa niskaan oman paskan olonsa, huonon valintansa. VAIHDA UKKOA, NIIN PÄÄSET PAS KASTA ANOPISTASIKIN EROON samalla, vai etkö voi, onko rahat ukkosi takana? Voi voi, siten et voi syyttää kuin omaa vi tun tyhmää päätäsi.

Ei kun se anoppi aiheuttaa sen paskan olon. Miestä en vaihda anopin takia, kun muuten on hyvä mies, ja anoppiongelmaankin on löytynyt ratkaisu (=yhteydet minimissä). Mies ei ole ollut huono valinta, anopista huolimatta. Kukaan ei ole täydellinen, pitää tuossa siivossa joku vika olla.

Rahasta meillä ei ole puutetta, kahden korkeakoulutetun työssä käyvän huushollissa.

Vierailija
167/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää etsiä uusi anoppi joka palvelee sinua kuin prinsessaa ja kuvittelee sinun olevan korvaamaton

Vierailija
168/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä minä en usko yhtään ap:n kirjoituksia, en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
169/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt AP  on vaiennut kokonaan siitä  tiskistä mitä ihmettä siellä tapahtui.    Olen kuitenkin ketjusta ymmärtänyt   että he eivät  olleet missään mökkiolosuhteissa.   Tämä nuorempi ja isovanhempien perheet asuvat   maalla siis samalla maatilalla.  Kun AP hoitaa maatilan hommia,  vie lounasta  talon työmiehille  anoppi auttaa lapsen hoidossa siellä tuvan puolella.  Talo on ymmärtääkseni sitten miehen ja    anopin kotitalo.  No vanhastaan se on ollutkin noin tuo työjako.  Nykyään pitää sopia tarkemmin kuka johtaa huushollissa.   Vaikeaata on varmaan sopia jos kumpikin vihaa toisiaan.  Jos nuorempi menis vähän vastaan ja ymmärtäis että anopin vanhetessa on töistä ja talouasioista kuitenkin pakko sopia.    Minun serkun talossa uusi miniä laittoi köyden keskelle taloa, tämä puoli on meidän puoli.  Sisarukset saivat kääntyä pihassa poispäin. Miniä huusi portailla:  mitä helvetin mutalaisia taas tänne tunkee. Sai kuitenkin monta sataa  hehtaaria ja metsää. siasruksia oli 7.

Vierailija
170/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siitä saa kun nai mammanpojan, niin makaa kun petaa.

Vierailija
171/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu alkoholiongelman vähättely ja peittely viimeiseen asti. Anopille kaksi vaihtoehtoa pöytään. Joko hakeutuu hoitoon tai ei enää tapaa lapsenlapsiaan. Kaikki hyssyttely sikseen. Piste.

Vierailija
172/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, elät pidempään.

Vierailija
173/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu alkoholiongelman vähättely ja peittely viimeiseen asti. Anopille kaksi vaihtoehtoa pöytään. Joko hakeutuu hoitoon tai ei enää tapaa lapsenlapsiaan. Kaikki hyssyttely sikseen. Piste.

On lähinnä outoa, että Suomessa joutuu selittelemään juomattomuuttaan ei juomistaan.

Vierailija
174/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaminen meni siten, että tein sen kuten on hygienisintä enkä siten, miten anoppi sen on tottunut tekemään. En joskus juo ollenkaan kupeista tai laseista, koska tiskaamisen jälki on niin sotkuista ja ällöttävää. Lautasiin jäänyt kiinni ruokaa tai lusikat on likaisia, hyi hele. Tästä anoppi otti nokkiinsa ja se meni sotimiseksi. 

Mitä miesten viisauteen yms tulee, niin haluan nähdä ne vanhakantaiset akat jotka alottaisivat ylipäätään miehille samaan sävyyn puhumisen kuin miniöille. ei ole näkynyt. 

Vierailija
175/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä minä en usko yhtään ap:n kirjoituksia, en tiedä mistä johtuu.

Jostain syystä minua ei kiinnosta yhtään mitä sinä ajattelet kirjoituksistani, en tiedä mistä johtuu. Ap

Vierailija
176/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt AP  on vaiennut kokonaan siitä  tiskistä mitä ihmettä siellä tapahtui.    Olen kuitenkin ketjusta ymmärtänyt   että he eivät  olleet missään mökkiolosuhteissa.   Tämä nuorempi ja isovanhempien perheet asuvat   maalla siis samalla maatilalla.  Kun AP hoitaa maatilan hommia,  vie lounasta  talon työmiehille  anoppi auttaa lapsen hoidossa siellä tuvan puolella.  Talo on ymmärtääkseni sitten miehen ja    anopin kotitalo.  No vanhastaan se on ollutkin noin tuo työjako.  Nykyään pitää sopia tarkemmin kuka johtaa huushollissa.   Vaikeaata on varmaan sopia jos kumpikin vihaa toisiaan.  Jos nuorempi menis vähän vastaan ja ymmärtäis että anopin vanhetessa on töistä ja talouasioista kuitenkin pakko sopia.    Minun serkun talossa uusi miniä laittoi köyden keskelle taloa, tämä puoli on meidän puoli.  Sisarukset saivat kääntyä pihassa poispäin. Miniä huusi portailla:  mitä helvetin mutalaisia taas tänne tunkee. Sai kuitenkin monta sataa  hehtaaria ja metsää. siasruksia oli 7.

Yleensä nuori väki on sitä joka niistä taloustöistä sopii, vanhempi väki se joka simputtaa ja kulkee perässä urputtamassa. Ap 

Vierailija
177/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erota voi, pitää etäisyyttä, pitää puoliaan, kaikki on nykyään sallittu ja oikeasti mahdollista.

Mutta ei, on mukavampi ulista.

Vierailija
178/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erota voi, pitää etäisyyttä, pitää puoliaan, kaikki on nykyään sallittu ja oikeasti mahdollista.

Helpommin sanottu kuin tehty. Yritin pitkään tulla toimeen anopin kanssa, on hän kuitenkin mieheni äiti. Yritin keskustella tilanteesta, mutta eihän siitä tullut mitään kun toinen ei kuuntele. Asiat menivät vaan pahemmaksi. Kun aloin pitää puoliani, välit katkesi kokonaan, koska minusta oli anopin mukaan tullut hankala. Mutta mitäpä tuosta, nykyään ei tarvitse nähdä anoppia kovin monta kertaa vuodessa.

Vierailija
179/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaaminen meni siten, että tein sen kuten on hygienisintä enkä siten, miten anoppi sen on tottunut tekemään. En joskus juo ollenkaan kupeista tai laseista, koska tiskaamisen jälki on niin sotkuista ja ällöttävää. Lautasiin jäänyt kiinni ruokaa tai lusikat on likaisia, hyi hele. Tästä anoppi otti nokkiinsa ja se meni sotimiseksi. 

Mitä miesten viisauteen yms tulee, niin haluan nähdä ne vanhakantaiset akat jotka alottaisivat ylipäätään miehille samaan sävyyn puhumisen kuin miniöille. ei ole näkynyt. 

Mun anoppi alkoi kerran huushollaamaan mun luona. Oli kristallilaseja ja hopeisia aterimia odottamassa tiskipöydällä pesua. Anoppi tehokkaana tunki ne tiskikoneeseen. Onneksi ehdin pelastamaan ne ennen kuin kone napsautettiin päälle. Sain anopillani pilkallisen ylimielisesti kotkottaen esitetyn saarnan, kuinka HÄN ei tarvitse astioita, joita ei voi pestä astianpesukoneessa. No, sen kyllä huomaa.... Mä taas tarvitsen, koska satun olemaan suomenruotsalainen kermaperse ja tykkään kauniista tavaroista. Pidän niistä myös hyvää huolta. Tilanteessa mä olin aika wtf-ilmeellä ja totesin, että nämä on mun.

Vierailija
180/230 |
26.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty. Yritin pitkään tulla toimeen anopin kanssa, on hän kuitenkin mieheni äiti. Yritin keskustella tilanteesta, mutta eihän siitä tullut mitään kun toinen ei kuuntele. Asiat menivät vaan pahemmaksi. Kun aloin pitää puoliani, välit katkesi kokonaan, koska minusta oli anopin mukaan tullut hankala. Mutta mitäpä tuosta, nykyään ei tarvitse nähdä anoppia kovin monta kertaa vuodessa.

Eihän monikaan asia tässä maailmassa ole helppoa , silti ne pitää tehdä.

Sinähän olet jotakin tehnyt asian eteen, hyvä niin.