Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi suuttui juhannuksena tiskaamisesta, haukkui lyttyyn ja otti kierroksia - vika on nyt minun kun en "anna anteeksi"

Vierailija
24.06.2020 |

ja teeskentele, että kaikki on hyvin eikä mitään tapahtunut.

Jotenkin miniänä rajojen laittaminen on nostanut sellaiset konfliktit, että melkein mietin jo avioeroa jollei kukaan ala tulla pikku hiljaa vastaan ja myönnä, että ainoa raivopää on anoppi, joka ottaa nokkaansa milloin mistäkin, sekoilee krapulapäissään ja soittaa suutaan kännissä. Olen aiemmin ollut melkein ylikiltti ja myötäilevä, että välttäisin kaikki turhat riidat, mutta nyt mennään niin pitkällä, että pakko laittaa vastaan. Juhannuksen kärhämä on kuitenkin pisteenä iin päällä, ja se ns. viimeinen tippa tynnyrissä, jossa ajattelin että tässä kulkee raja. Ensin mies suuttui äidilleen, sen jälkeen mulle ja seuraavaksi kävi räyhäämässä apelle kun en suostunut jäämään enää samaan paikkaan anopin kanssa. Muut suuttuivat ja vetosivat lapsiin, että nyt heille tulee paha mieli kun jää ohjelmisto vajaaksi, ja voi niitä kierroksia kun vastasin että sitä olisi kannattanut anopin ajatella ennen kuin avasi sanaista arkkuaan.

Joka ikinen elämänvalintani, lapsen kasvupyrähdys, häät, kaikki on ollut sitä, että pitäisi kierrättää anoppilan kautta. Vielä enemmän kirpaisee, että kaikki henkilökohtaiset valintani pitäisi myös hyväksyttää anopilla, ja jossei kelpaa, niin niin ei vain tehdä. Pahinta on, etteivät muut näe tilannetta, ja olen se ainoa joka nyt ensin sietää anopin rääkymistä milloin mistäkin ja seuraavaksi sitä, kun muut haukkuvat minut pystyyn kun en ole enää anopin juoksutyttö joka tekee mitä käsketään.
Lapset ovat myös anopin omaisuutta jollain kierolla logiikalla. Melkein jokainen kehitysaskel on nk spoilattu, mitään en ole saanut ajatella rauhassa kun anoppi soittaa ja tinkaa että olenko sitä tai tätä tullut ajatelleeksi. No miten kerkeän, kun itse vasta tutustuin aiheeseen tuoreena äitinä. silloin suutuin, kun olin suunnitellut vaippaiän loputtua viedä ensimmäisen pikkariostoksille, niin anoppi änki väliin tuomalla alkkareita paketillisen. Miksi pitää joka helkutin asiaan sekaantua?

Kommentit (230)

Vierailija
121/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko ehkä Intiassa ?.. Samahan se on koko maailmaassa.  Se epävarma  miniä ei päästä lasten mummia  lastensa elämään. Minä olen antanut anopin halata ja ostaa ihan mitä ikuna haluaa omalle kullannupulleen. Oikein kuullostaa  " rikolliselle" ettei antaisi lasten käydä appelassa. Eiköhän se ole jo liiottelua.  Olihan ne lahjat anopin ja hänen siskonsa maun mukaan ostettuja  , se antaja määrää mitä antaa.  Narattaa kun sanoit ottavasi avioeron,  kenestä.   Usein tulee naimakaupassa mukana  appi ja anoppi. Jos sinä juhlit kasvupyrähdyksiä , miksi muu suku ei saa juhlia.. Onhan ne lapsenlapset oikeastaan geneettisesti  hyvin lähellä isovanhempian,  usein jopa saman näköisiäkin. Lainsäätäjäkin katsoo heidät samaan perheeseen kuuluviksi.  Uuden lain mukaan ei mummoa tai muuta läheistä saa erottaa lapsesta.

Vierailija
122/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei varmaan enää lue ketjua, kun ei ole selvittänyt mikä tiskaamisessa mätti ja mitä mies tarkoitti sillä, ettei tee eroa vaimon ja äitinsä välille. Kunhan jotain kävi tiuskimassa väliin. 

Olen samaa mieltä kuin jotkut edellä on sanoneetkin - vika on miehessä ja se on saatava tajuamaan asioiden tärkeysjärjestys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aikuinen (?) jaksat kitistä jostain lahjaksi tuoduista pikkareista? En ihmettele enää, että jengillä heittää isopyörä, kun noin mitättömät asiat saa järjettömät mittasuhteet. Toinen hyvää hyvyyttää tuo lahjan ja sen nähdään jonain puuttumisena ja väliintulolla.

Olishan ne pikkarit voinut yhtä teatraalisesti ostaa, vaikka anoppi nyt lahjaksi housuja toikin. :D Ap varmasti tekee ekoista menkoistakin ison shown ja loukkaantuu, kun tytär ei tykkää.

Alunperinkin sun virhe on ollut se, että sulla on tuo kilttityttö esitys päällä ollut jo alusta saakka. Näitä tarinoita on suvut täynnä, kun miniät tulee anopiin eteen valmiiksi mietityssä roolissa.

Oma äiti ei tullut anoppiensa kanssa toimeen, kun piti esittää. Samoin siellä perheessä toinen miniä. Kolmas taas oli konstailematta oma itsensä. Kertoi mielipiteitään ja heitti huumoria. Eikä kaikki ollut niin justiinsa. Hän tuli toimeen anoppinsa kanssa.

Saman mokat ovat tehneet kaksi siskoistani. Paras paikka mitä mulla on ollut näitä tilanteita seurata oma anoppi. Hänellä on viisi poikaa ja kullakin vaimo. Kolme nöyristelee ja on vaikeuksissa, kaksi taas eletään omaa elämäämme ja ollaan rakennettu itse suhde anoppiimme.

Täällä aina kysellään, että miksei mies puutu tilanteeseen. :D Se on typerintä mitä voitte tehdä. Suhde on anopin ja miniän välinen, ei siihen kolmatta pyörää tarvita. Ottakaa itse se anoppinne haltuun. Monesta varmasti kuoriutuu ihan kelpo nainen.

Vierailija
124/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko ehkä Intiassa ?.. Samahan se on koko maailmaassa.  Se epävarma  miniä ei päästä lasten mummia  lastensa elämään. Minä olen antanut anopin halata ja ostaa ihan mitä ikuna haluaa omalle kullannupulleen. Oikein kuullostaa  " rikolliselle" ettei antaisi lasten käydä appelassa. Eiköhän se ole jo liiottelua.  Olihan ne lahjat anopin ja hänen siskonsa maun mukaan ostettuja  , se antaja määrää mitä antaa.  Narattaa kun sanoit ottavasi avioeron,  kenestä.   Usein tulee naimakaupassa mukana  appi ja anoppi. Jos sinä juhlit kasvupyrähdyksiä , miksi muu suku ei saa juhlia.. Onhan ne lapsenlapset oikeastaan geneettisesti  hyvin lähellä isovanhempian,  usein jopa saman näköisiäkin. Lainsäätäjäkin katsoo heidät samaan perheeseen kuuluviksi.  Uuden lain mukaan ei mummoa tai muuta läheistä saa erottaa lapsesta.

Luepas se laki uudelleen ajatuksella. Tuo, mitä sanoit on ET-lehden versio asiasta, totuus on karumpi.

Vierailija
125/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä aikuinen (?) jaksat kitistä jostain lahjaksi tuoduista pikkareista? En ihmettele enää, että jengillä heittää isopyörä, kun noin mitättömät asiat saa järjettömät mittasuhteet. Toinen hyvää hyvyyttää tuo lahjan ja sen nähdään jonain puuttumisena ja väliintulolla.

Olishan ne pikkarit voinut yhtä teatraalisesti ostaa, vaikka anoppi nyt lahjaksi housuja toikin. :D Ap varmasti tekee ekoista menkoistakin ison shown ja loukkaantuu, kun tytär ei tykkää.

Alunperinkin sun virhe on ollut se, että sulla on tuo kilttityttö esitys päällä ollut jo alusta saakka. Näitä tarinoita on suvut täynnä, kun miniät tulee anopiin eteen valmiiksi mietityssä roolissa.

Oma äiti ei tullut anoppiensa kanssa toimeen, kun piti esittää. Samoin siellä perheessä toinen miniä. Kolmas taas oli konstailematta oma itsensä. Kertoi mielipiteitään ja heitti huumoria. Eikä kaikki ollut niin justiinsa. Hän tuli toimeen anoppinsa kanssa.

Saman mokat ovat tehneet kaksi siskoistani. Paras paikka mitä mulla on ollut näitä tilanteita seurata oma anoppi. Hänellä on viisi poikaa ja kullakin vaimo. Kolme nöyristelee ja on vaikeuksissa, kaksi taas eletään omaa elämäämme ja ollaan rakennettu itse suhde anoppiimme.

Täällä aina kysellään, että miksei mies puutu tilanteeseen. :D Se on typerintä mitä voitte tehdä. Suhde on anopin ja miniän välinen, ei siihen kolmatta pyörää tarvita. Ottakaa itse se anoppinne haltuun. Monesta varmasti kuoriutuu ihan kelpo nainen.

Niin. Ne pikkarit eivät ole se ongelman ydin tässä, vaan pieni osa suurempaa ongelmaa.

Vierailija
126/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut työpaikalla että jollain on sellainen Justiina miniänä ettei enää  voi normaalisti pitää yhtä oman lapsena, siis poikansa  kanssa, vaan vain  päivällä voi soittaa työpaikalle. Kotona tämä perheenisä ei saa puhua puhelimessa siskonsa, veljensä eikä kenenkään lapsuuden ystävänsä kanssa. Pojan äiti ei myöskään saa soittaa heille.  Koiralenkillä sitten ollaan aika pitkään..  .. Eihän se miniä sitä miestä voi kotiin vangita ja eristää. Monenlaista näytelmää ja valetta tulee ennenkuin tavarat pakataan eri huusholliin. Lapset säälittää.

Vierailija
127/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta olen tiskannut väärin anopin mielestä mökkiolosuhteissa. En käytä hanskoja, niitä pitää käyttää. Esipesen pahimmat röhnät, ei saa tehdä niin. Huuhtelen astiat tarvittaessa kahdesti jos vaahtoaa, yksi kerta riittää. Huuhtelen astioita myös pesualtaassa, väärin tehty, pitää käyttää ainoastaan vatia. En kuuntele musiikkia, pitää kuunnella radiota koska tiskaaminen on tylsää. Kuivaan pesuvadin väärin kun laitan sen nojaamaan ilmavasti, se pitää kuivata alassuin, jolloin se alkaa haista ja nostetaan haisevana kaappiin seuraavana päivänä. Mitäs vielä... No kuivat astiat laitoin tietysti vääriin paikkoihin ja tiskatut anoppi kävi sormella läpi ja peilasi, ettei jäänyt mitään jälkeä.

Aloin tiskata anopilta salaa, koin että minun piti kuitenkin tiskata. Sitten lopetin sen. Kun alkaa keskustelu tiskivuoroista, lähden pois. Kukaan muu ei ikinä tiskaa kuin minä tai anoppi, nyt siis anoppi enää. En kuuntele edes hänen marttyyripuheitaan enää, lähdenkin silloinkin pois. Elämä nyt helpompaa.

Vierailija
128/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pahoittelut kamalasta tilanteestasi. Anoppisi on hullu ja miehesi avuton tossukka, joka on valmis uhraamaan muun perheen, jotta itse välttää oman äitinsä huudot. Yleensä näissä tilanteissa koko muu perhe osallistuu hullun meininkiin ja yrittää epätoivoisesti välttää kohteeksi joutumista. 

Oletko kokeillut nauhoittaa anoppisi huutamista? Nauha (ilman kuvaa) youtubeen ja jos joku ihmettelee miksi et enää mene mökille, niin laita linkki tai miehen kanssa perheterapeutille ja nauha pyörimään (nämä voivat olla huonoja neuvoja). 

Jos englanti sujuu niin 

https://www.reddit.com/r/JUSTNOMIL/ 

Ks. myös keskusteluketju don't rock the boat 

https://www.reddit.com/r/JUSTNOMIL/comments/77pxpo/dont_rock_the_boat/

Vierailija
129/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helkutin takia teidän pitää viettää juhlapyhiä anopin ja apen kanssa, kun se on tuollaista draamaa? Ja millainen lapanen sulla on miehenä, joka ei pidä jäkästi sinun puoliasi äitiään vastaan? Tästä lähtien juhlikaa joulut ja juhannukset omalla porukalla, niin ei verenpaine pääse kohoamaan. Lillukoon anoppi sukukuntineen omissa liemissään. Jos mies alkaa vikistä, pane kova kovaa vastaan. Hän saa valita, nauttiiko rauhallisista juhlapäivistä oman perheen kesken vai siirtyykö hänkin äitinsä esikuntaan. Jos siirtyy, niin se on sitten good bye!

Vierailija
130/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ne pikkarit eivät ole se ongelman ydin tässä, vaan pieni osa suurempaa ongelmaa.

Niin eihän tuossa aloituksessa edes oikein kerrottu yhtään mistään muusta kuin pikkareista. Hurjasti tekstiä ei mistään.

Tuon pikkarit jutun kohdalla meinasin, että on Porvoossa asuu noin tyhmä suku.

Vierailija
131/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka ihmeessä anoppi on päässyt teidän kaapille poistamaan sieltä sinun ostamiasi vaatteita? Kuka hänet sinne päästi? Jos meni kaapille itse, miksi siinä kohtaa ei ole käsketty kaapilta pois?

Kuinka ihmeessä vietät juhannusta lasten kanssa ryyppäävän anopin seurassa?

Tätä mä aina ihmettelen näissä anoppijutuissa. Asutteko te kolhoosissa ?

Ja miten se anoppi pääsee arvostelemaan, neuvomaan, haukkumaan mitä nyt tekekään, onko teillä anopin puhelintunti tai vastaanotto kerran päivässä, jos on niin ihan oma syy.En mä ainakaan viitsi kauaa kuunnella jotain p*skanjauhamista ja mitä tulee arvosteluun tai sellaiseksi koettuun niin " minä teen näin , on sun mielipiteesi mikä tahansa".

Jos anoppi kiljuu niin aja pois , jos ei usko niin jätä kiljuu kankaalle yksinään.

Jos miehesi "raportoi" lapsen edistysaskelista äidilleen niin en näe siinä mörköjä , jos hän ilmoittaa seuraavista kuukautisistasi niin kyllä.

T.anoppi

Joissain perheissä on jostain syystä tyylinä se, että naiset hoitavat sopimiset perheen kyläilystä, lahjojen ostosta kummi/sukulaislapsille jne. Meillä minä hoidan sopimiset omaan lapsuudenperheeseen päin ja mies omaansa. En ole vielä koskaan soittanut anopille eikä anoppi minulle. Välit on ihan hyvät 🙄 yhdessä miehen kanssa jo yli 30 vuotta.

-ohis

Samaa ihmetellyt tässä. Ei ikinä tulisi mieleenkään itse soittaa anopille, vaikka meillä on oikein lämpimät välit. Ei miehenikään äidilleni soittele, ihan itse sovin kuviot siihen suuntaan.

Vierailija
132/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eihän tuossa aloituksessa edes oikein kerrottu yhtään mistään muusta kuin pikkareista. Hurjasti tekstiä ei mistään.

Tuon pikkarit jutun kohdalla meinasin, että on Porvoossa asuu noin tyhmä suku.

Sinä vain olet tyhmä. Ja pahantahtoinen.

Vierailija
133/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkariasiaan takertuneet ei ymmärrä, tai tahdo ymmärtää koko pikkariesimerkin pointtia

Vierailija
134/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole anoppia enkä itse ole anoppi, mutta taloyhtiössä on yksi vastaavanlainen rouva, nokka aina muiden asioissa ja kovaan ääneen haukkuu milloin kenetkin ja kerää hovia ympärilleen. Mä olen yksinäinen susi, siksi aina hänen hampaissaan. Voimia ap.

Vierailija
135/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi naiset voisivat mennä naimisiin vaikka äidittömien ja isättömien kanssa.  Koulutetuilla perhepojilla on aina    yleensä ne huolehtivat äidit elämässä mukana.   Ettehän te itsekään läheistä   äitiäne helposti jätä.  Kunolliset  pojat varmaankin haluavat viettää ne joulut tietysti mummolassa. Jenkit sanoo  " näin rakennetaan muistoja, "   Niillä samoilla perheillä on jostain syystä vietetty ne kesätkin samoilla mererenrhuviloilla usein serkkujen kanssa. Ottakaa nyt ihmeessä kumppaniksi  mies jostain  banaanivaltiosta.  Takuulla ei tule anoppi  ostamanan telkkuja ja sohvia , eikä ole pakko  olla siellä Hangon huvilalla tekemässä anopin kanssa juhannusherkkuja. Kehitysmaissa ei vietetä suurellisesti Juhannusta huvilalla eikä reivata eikä heivata purjeita kun ei ole mitää purjevenettä. Teille sopisi kerätä omat kamppeet Ikean kassiin ja muutta Intiaan etsimään itseänne. Älkää enää sekaantuko povarispoikaan kun ette ymmärrä mitään porvariperheen vaatimuksista. Ei ne anna sulle rusnoita pullasta. Jätä se appiukon omistama asunto ja se American Express kortti miehelles.

Vierailija
136/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on vaan niin tyhmiä ja itsekkäitä. Mulle anoppina ei tulis mieleenkään mennä sotkemaan poikani ja miniäni elämää neuvoen tai arvostellen. Rakastan molempia ja heidän lapsiaan yli kaiken. Joka iltarukouksessa pyydän taivaan isältä suojelusta heille ja kahdelle lapselleen.

Vierailija
137/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniä sanoi täällä että hän haluaa vain rahaa anopilta , eikä mitään lahjoja, eikä anopin seuraa. Eikös olisi parasta olla kaltaisiensa parissa,  sopan saisi sitten sossun rahoilla. Todella tyhmä miniä, ei suostuntut edes tiskaamaan vaikka sai ilmaiset Juhannusjuhlat.R  ahaa rahaa mulle heti. Suku jatkaa niinkuin ennenkin,  ei sitä vuoden järjestystä  yksi Kouvola- miniä määrää.

Vierailija
138/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai pitää miniällä olla nyt anoppiin oikein suhde? Eikö se riitä, että on suhde anopin poikaan?

Vierailija
139/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehet koskaan valita tän tyylisistä jutuista?

Oiskohan siksi että miehet viisaampia eivätkä mene tuollaisiin tilanteisiin jos eivät tykkää?

Kyllä valittavat, mutta eivät tällä palstalla.

Vierailija
140/230 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyanopit on tämmöisiä. kun on lapsiluku jäänyt vajaaksi, niin jatketaan lapsenlapsien "kasvattamista". toista oli ennen, kun lapsilukua oli 6-10. nämä mummot ei enää sotke lastenlasten elämää mitenkään. ovat niit  herrtaisia mummoja joille kaikki käy.