Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan pysytellä kotiäitinä vältelläkseni töitä

Vierailija
24.06.2020 |

Onko väärin haluta useita lapsia osittain siitä syystä, että saa olla heidän kanssaan kotona, eikä tarvi käydä töissä? Minulla on jo kaksi lasta, toisen kanssa olin 2 vuotta kotona, sitten 5 kk töissä, ja nyt tarkoitus on olla taas ainakin 2 vuotta kotona. Haaveilen ainakin neljästä lapsesta. Toki rakastan lapsiani älyttömästi, ja haluan vilpittömästi itse hoitaa ja kasvattaa heidät mahdollisimman pitkään kotona.

Töissäkäynti ei vaan nappaa, vaikka amk-tutkinto ja vakituinen työpaikka löytyykin. Tosin ala ei oikein tunnu omalta, ja pelkään mokaavani. Lisäksi tunnen aina alemmuuden tunteita työpaikalla, koska olen nuorin ja kokemattomin. Enkä muutenkaan vaan jaksa niitä kiireisiä aamuja ja turhaa stressiä, etenkin, kun palkkakin on huono...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi miehesi kanssa, että saat puolet omaisuudesta ja eläketurvan. Opettele sijoittamista. Hanki pääomatuloja.

Vierailija
2/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käy töissä, et saa palkkaa etkä eläkettä. Onko sinulla rikas mies, joka on halukas maksamaan ne sinulle vai miten meinasit elämisesi rahoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten elätät lapsesi?

Vierailija
4/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä useammalla lapsella tienaa jo niin hyvin että voi hyvin olla kotona eikä se eläke monella muullakaan iso tule olemaan vaikka persruvella raatais 40.v 

Vierailija
5/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikään ei ole niin arvokasta kuin oman lapsen kasvattaminen ja sen näkee kun lapset kasvaa aikuisiksi.

Kotihengettären työ on arvokkainta työtä mitä voi olla ja toivon miehesi ymmärtävän sen arvon.

Nosta hattua sinulle ja toivon että löydän samoilla elämänarvoilla omaavan naisen vaimokseni joku päivä.

Vierailija
6/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et käy töissä, et saa palkkaa etkä eläkettä. Onko sinulla rikas mies, joka on halukas maksamaan ne sinulle vai miten meinasit elämisesi rahoittaa?

Vähintään takuueläkkeen saa. Lisäksi voi sopia miehen kanssa, että otetaan vaimolle eläkevakuutus tai sijoituksia.

Vierailija
7/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini oli kotona piilossa juurikin noin.

Jumalaton kiviriippa meille lapsille.

Vierailija
8/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanhan minä äitiyspäivärahaa ja lapsilisät. Tämän jälkeen sitten tietenkin kotihoidontukea. Kyllä minä töihin joudun palaamaan vimeistään sitten, kuin "viimeinen" lapsi on sen 3 vuotta. Mieheni tienaa sen verran hyvin, että pärjätään ihan hyvin hänen palkallaan ja kelan tuilla. Täällä maalla omassa omakotitalossa asuminen on aika edullista. Eikä näihin pieniin lapsiin määräänsä enempää rahaa kulu, eli lasten elättäminen ei ole mikään ongelma.

Ollaan kyllä naimisissa ja omaisuus (eli tämä omakotitalo) on puoliksi kummankin omistuksessa. Tällä palkkatasolla kotiäitinä olo ei niin ihmeitä vaikuta eläkkeeseen, vaikka esim. 10-12 vuotta kotona olisikin...

Vierailija
9/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää free rideröintiä. Jos itse maksaisitte kotona olemisesi, niin mikäs siinä. Murra ensin on yhteiskunta maksamat koulutuksesi mutta sinua ei nappaa, niin toisten veroilla jäät kotiin koska ei huvita mennä töihin

Jäädään kaikki kotiin, ei kai ketään oikein nappaa töissäkäynti.

Vierailija
10/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää free rideröintiä. Jos itse maksaisitte kotona olemisesi, niin mikäs siinä. Murra ensin on yhteiskunta maksamat koulutuksesi mutta sinua ei nappaa, niin toisten veroilla jäät kotiin koska ei huvita mennä töihin

Jäädään kaikki kotiin, ei kai ketään oikein nappaa töissäkäynti.

Pakko jonkun on niitä lapsiakin tehdä, ei se syntyvyys muuten nouse.

Vierailija
11/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sankari, kun haluat tehdä lapsia Suomeen. Teet erittäin tärkeää työtä.

Vierailija
12/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kyselet tuollaista muilta? Se riittää, että olet itse tyytyväinen elämääsi ja päätöksiisi. Jokaisella on lupa elää miten parhaaksi näkee, kunhan noudattaa lakia. Ei sinun tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa mistään.

Lapsillekin varmasti mukavampi kasvaa kotona oman vanhemman/vanhempien kanssa.

Vierailija
13/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kustantaa, ei sossu, ei kela, ei yhteiskunta. Mies saa vastineeksi perheen.

Vierailija
14/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvää vaan-

Pysy kotiäitinä ja tee niin monta lasta kuin sinä ja miehesi haluatte.

Ei se mua haittaa.

Älä sitten marise joskus tulevaisuudessa jos olet eronnut ja elät sinkkuna, ettei sulla ole edes eläkettä joka auttaisi sinua niiden tukien viidakossa, jossa joudut elämään.

Vierailija
15/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että monilapsisen perheen äidillä on kyllä töitä kotonaan, ihan riittämiin.

Itseasiassa pääsee helpommalla, jos käy töissä, sillä joku muu hoitaa lapset noin 8 tuntia päivässä.

Tarvii laittaa vain illalline ja iltapala.

Meillä on kolme lasta, enkä ikinä pysytyisi enkä jaksaisi hoitaa heitä täysipäiväisesti, eikä se edes taloudellisesti olisi kannattavaa, sillä silloin koulutukseni menisi aivan hukkaan.

Työssäkäyminen on toki turva myös tulevaisuuden varalta.

Vierailija
16/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kait jokainen kansaneläkkeen saa aikanaan, työeläke on sit toinen juttu.

Vierailija
17/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka yli 15 000 €/kk ja lapsia yli kymmenen. Kaikki saman korkeastikoulutetun vaimoni kanssa.  Vaimo valitsi koulutuksestaan huolimatta perheen, ei uraa. Minulla on ura. Vaimo päättää kaikesta mitä teen perheen kanssa ja päättääkin hyvin. Vaimo huolehtii myös sijoituksistamme.

Tiedättekö kuinka paljon työtä vaatii saada sijoitukset tuottamaan? Itse en ehdi kuin ansaita, joten jäisi puolitiehen. Olisi harmi, jos hukkaisimme ansaitsemaani rahaa sijotusneuvojan ohjeilla, kun vaimolla on kyky hankkia meille parempaa tuottoa. Hän myös hoitaa kodin logistiikan, niin että saamme kulutetulle rahalle parasta vastinetta. 

Vaimo päättää milloin kaikki lapsen on saatu. Minun osuus on helppo. Meillä ei ole ole uskonnollista vakaumusta.

Vierailija
18/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se sopii miehellesi ja sulle ja rahat riittävät niin miksipä ei. Ei kuulu muille teidän ratkaisut. Itse käyttäisin kotiäidin ajan opiskellakseni paremminpalkattuun ammattiin. Tulevaisuudessa eläkkeet tulevat olemaan pienemmät, kun ei ole niille maksajia, joten omaisuutta kannattaa hankkia miehen kanssa eikä suostua avioehtoon.

Vierailija
19/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhut ihan BStiä. Moni meistä on käynyt kouluja, ottanut lainaa ja olisi halusta oman alan töissä, mutta kun niitä ei ole! Jos joskus löytyy pätkiä, niin hyvä. Turha valittaa, että koulutus on maksanut yhteiskunnalle, jos yk:lla ei ole tarjota alan töitä valmistumisen jälkeen. Ja meitä on monia. Ja kaikki meistä eivät ala tekemään lapsia, monesta syystä, niin on hyvä jos joku niitä haluaa tehdä, olivat hänen motiivit mitkä hyvänsä.

Vierailija
20/40 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini oli kotona piilossa juurikin noin.

Jumalaton kiviriippa meille lapsille.

Mun äiti oli työssäkäyvä alkoholisti, mutta en silti kuvittele että kaikki olisivat samanlaisia.

Itse olen kotiäiti, koska voin olla eikä minulla ollut mitään erityistä kunnianhimoa työn suhteen.

Miehellä iso palkka, joten myös tulevaisuus on turvattu. Enkä ole myöskään millään tavalla alistettu vaan kaikki on aina ollut yhteistä.

Hoidan myös meidän sijoituksia, koska mies ei ehdi. Työpäivän jälkeen hän haluaa keskittyä lapsiin ja puuhataan kaikenlaista yhdessä.

Olen ollut mielestäni tosi onnekas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän