Miksi ihmiset vanhemmiten alkavat kuunnella junttimusiikkia?
Ite oon 39 ja edelleen tykkään kuunnella esim. Ylex ja Radio Nova radiokanavia. Siskokin nuorempana niitä kuunteli, mutta nyt siirtynyt Radio Suomeen, on hieman päälle 30. Mun mielestä viimeksi mainittu kanava iäkkäämpien ihmisten kanava, ainakin vanhempani sitä kuuntelee.
Kommentit (81)
Ajatelkaa, joskus tulevaisuudessa esim. Pyhimyksen ja Sannin musiikki on junttimusiikkia ja milleniaalit perivät boomereiden aseman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori kasarilla ja kuuntelen edelleen paljon kasarimusaa, Prince on edelleen kova. Olen aina kuunnellut motown-musiikkia ja siitä ammentavaa. Myös country menee. 2000-luvun musiikilla ei ole juuri mitään annettavaa.
Iskelmät taas on sietämättömiä. Kävisin mielelläni Lavis-tunneilla mutta oksu tulee niistä biiseistä. Lattarit menee Bailatinossa kyllä.N51
Et vain tunne 2000-luvun musiikkia, etkä viitsi ottaa selvää. Vanhassa ja tutussa pysyminen on turvallista ja henkisen laiskuuden merkki.
En tiedä kuinka pitkään olet stalkannut mua, mutta jotain siinä on mennyt pieleen. Minulla on 2000-l alussa syntyneet lapset eli olen hyvin selvillä siitä mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylex ja Radio Nova soittaa lähinnä mainstream nuorisomusiikkia.
Tykkään silti niiden musasta vaikka en kovin nuori enää olekaan. Ehkä sitten oon jämähtänyt nuoruuteen?
Olet jämähtänyt mainstream nuorisopoppiin. Ei siinä mitään vikaa ole, ei kaikkien täydy ruveta kuuntelemaan jotain klassista, jazzia tms. mutten haukkuisi muiden musiikkimakua juntiksi, jos se poikkeaa omastasi.
Juntit harvemmin kuuntelevat jazzia ja klassista.
Juntti purskahtaa nauruun kuullessaan Yön Kuningattaren aarian, naurettavaa ulinaa hänen mielestään.
Kuten todettu, ihminen kuuntelee vanhana sitä musiikkia, mitä nuorenakin. 40+ mieheni kuuntelee juuri tuossa hard stylea, ja hän on tykännyt elektronisesta musiikista jo 30 vuotta. Varmaan sitten aikanaan vanhainkodissakin hänen huoneessaan soi tuo jytä!
Itse olen saman ikäinen ja musiikkimakuni on varsin laaja. Menee hevi, rap, k-pop, jazz, 50-luvun romantiikka jne jne...
Kuten todettu, ihminen kuuntelee vanhana sitä musiikkia, mitä nuorenakin. 40+ mieheni kuuntelee juuri tuossa hard stylea, ja hän on tykännyt elektronisesta musiikista jo 30 vuotta. Varmaan sitten aikanaan vanhainkodissakin hänen huoneessaan soi tuo jytä!
Itse olen saman ikäinen ja musiikkimakuni on varsin laaja. Menee hevi, rap, k-pop, jazz, 50-luvun romantiikka jne jne...
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä siinä mielessä kalkkis etten siedä näitä nykyteinien ihannoimaa japanilaista ja korealaista poppia. Se kimitys ottaa korviin.
Kuuntelevatko nykyteinit vielä japanilaista? Korealaisen musiikin tiedän olevan tällä hetkellä IN, onhan se hyvin länsimaalaistyylistä (pop-rintamalla ainakin) ja ns. helposti pureskeltavaa, sujahtaa lähes huomaamatta länsisoittolistojen joukkoon, joten on monelle nuorelle varmasti ensikosketus ei-englanninkieliseen musiikkiin.
Mutta että japanilainenkin? Itse olen ollut siinä käsityksessä, että japanilainen musiikki oli/on 90-luvulla syntyneiden (2000-luvun alun mangabuumin kokeneiden) juttu, ja korealainen sitten 2000-luvun tuotosten.
Miksi pitäisi kuunnella jotain vain siksi, että se on trendikästä tai "kaikki muutkin" kuuntelee sitä.
Itse olin nuorempana aika rajoittunut musiikin suhteen. Nykyisin kelpaa melkein mikä vain, jos siinä vain on joku pointti, mikä tekee siitä kuuntelemisen arvoista. Nykyisin kuuntelen musiikin lisäksi myös muuta äänitaidetta, jopa suomalaista räppiä (jos sanat koskettavat minua henkilökohtaisesti).
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, joskus tulevaisuudessa esim. Pyhimyksen ja Sannin musiikki on junttimusiikkia ja milleniaalit perivät boomereiden aseman.
Millenniaalit ovat 25 - 40-vuotiaita joten eivät ihan noiden artistien kohderyhmää. Tarkoitat varmaankin zoomereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori kasarilla ja kuuntelen edelleen paljon kasarimusaa, Prince on edelleen kova. Olen aina kuunnellut motown-musiikkia ja siitä ammentavaa. Myös country menee. 2000-luvun musiikilla ei ole juuri mitään annettavaa.
Iskelmät taas on sietämättömiä. Kävisin mielelläni Lavis-tunneilla mutta oksu tulee niistä biiseistä. Lattarit menee Bailatinossa kyllä.N51
Et vain tunne 2000-luvun musiikkia, etkä viitsi ottaa selvää. Vanhassa ja tutussa pysyminen on turvallista ja henkisen laiskuuden merkki.
En tiedä kuinka pitkään olet stalkannut mua, mutta jotain siinä on mennyt pieleen. Minulla on 2000-l alussa syntyneet lapset eli olen hyvin selvillä siitä mistä puhun.
Juu et ole. Sun lapset kuuntelee musaa korvakuulokkeilla Spotifysta, et sä sitä kuule. Ja vaikka kuulisitkin, sun asenteella varustettu pistää henkiset korvarulpat korviin, koska "kahteenkymmeneen vuoteen ei ole mitään kuunneltavan arvoista tehty"!
Ei kukaan fiksu ihminen päästele tuollaisia aivopieruja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinun mielestäsi on junttimusiikki, jos YleX:n soittama listapoppi ja Novan aikuisiskelmä ei sitä ole? Radio Suomesta kuulee sentään uutiset, merisään, Kansanradion ja Puhelinlangat :)
Ja ENS:n
Vierailija kirjoitti:
Mä miellän Novan just vanhusten kanavana.
Nova on muka nuorekas väritön-hajuton-mauton -kanava.
Kyse ei ole aina musiikista, vaan jaksaako kuunnella Novan ja YleX:n juontajia. Heillä on hyvin vähän sellaista asiaa, jota jaksaisin seurata ja jota olen koettanut autolla pitkiä matkoja ajaessa kuunnella. Hehheetä ja hoohoota sun muuta älytöntä kikatusta, hörötystä ja minua ei naurata yhtään. Ketä voi kiinnostaa jonkun juontajan henkilökohtainen elämä ja juontajien sisäpiirivitsit? Joten se musiikki, mitä Novalla saavat välillä tungettua juttujensa ja mainosten sekaan on huomattavasti helpompi kuunnella suoraan Spotifystä. YleX on pakko vahtaa ihan heti, kun en kestä osan juontajista äänenkäyttöä.
Kanavat, joissa ei ole mainoksia ovat yksinkertaisesti edes jollakin asialla täytetty ja osa myös yleissivistäviä. Ja joskus on mielenkiintoista kuunnella eri aikakausien musiikkia. Sitäkin puolta itsessään voi kehittää, eikä sitten nolata itseään kun joku mainitsee vaikkapa nimen Tauno Palo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millenniaalit ovat 25 - 40-vuotiaita joten eivät ihan noiden artistien kohderyhmää. Tarkoitat varmaankin zoomereita.
Varmaan sitten tarkoitan heitä. Mutta aika, jolloin nuo esimerkkeinä mainitsemani artistit ovat auttamatta vanhanaikaisia tulee nopeammin kuin arvaakaan. Itse kuuntelen Rammsteinista Laila Kinnuseen, rokkia, punkkia, diskomusiikkia, poppia (jazzia ja klassista unohtamatta). Kuuntelen sitä, mikä miellyttää. Olen 70-luvulla syntynyt. Joku Juha Tapio, Suvi Teräsniska ja Kaija Koo on mulle aika junttia musiikkia, mutta tykätköön he, jotka tykkää.
eilen kuuntelin spotifystä topi sorsakoski & Agents kahta levyä, "in beat" sekä "besame mucho" ekaa kertaa elämässä. Kun laittaa silmät kiinni tulee mieleen 80-luvun savuinen baari missä ukot vetää kaljaa ja tupakansavu tunkee jo ovella vastaan. Ahh näitä mielikuvia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä huomannut että nykykeski-ikäiset olisi siirtyneet kuuntelemaan Katri-Helenaa ja Olavi Virtaa 😅
Tosin onhan nuo Metallicat, Kissit, Waspit sun muut nykyteineille nimenomaan pappamusaa.Niin on. Minun lapselle joku Metallica on ihan nevöhööd. Noita kuunnella siksi, että tulee hyvä fiilis. Aika kultaa muistot ja siis olihan maailma parempi silloin 70-90 luvuilla. Silloin oli mustat vielä mustia, kaikilla oli sukupuoli ja joka perkeleen asiasta ei loukkaannuttu ja alettu vetää masennuslääkkeitä.
Ai. Mun lapset kuuntelee ihan sujuvasti esim. Metallicaa, ac/dc:tä ja jopa Pink Floydia, josta en itse ole ikinä niin välittänyt. Toisella on jopa Iron Maiden fanitavaraa ja haluaisi lähteä keikalle. Kyllä nuoret tietävät hyvän musiikin vieläkin vaikka valtavirta on mitä on.
Radio Suomi on varmaan ainoa kanava, missä samat biisit ei soi muutaman tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole aina musiikista, vaan jaksaako kuunnella Novan ja YleX:n juontajia. Heillä on hyvin vähän sellaista asiaa, jota jaksaisin seurata ja jota olen koettanut autolla pitkiä matkoja ajaessa kuunnella. Hehheetä ja hoohoota sun muuta älytöntä kikatusta, hörötystä ja minua ei naurata yhtään. Ketä voi kiinnostaa jonkun juontajan henkilökohtainen elämä ja juontajien sisäpiirivitsit? Joten se musiikki, mitä Novalla saavat välillä tungettua juttujensa ja mainosten sekaan on huomattavasti helpompi kuunnella suoraan Spotifystä. YleX on pakko vahtaa ihan heti, kun en kestä osan juontajista äänenkäyttöä.
Kanavat, joissa ei ole mainoksia ovat yksinkertaisesti edes jollakin asialla täytetty ja osa myös yleissivistäviä. Ja joskus on mielenkiintoista kuunnella eri aikakausien musiikkia. Sitäkin puolta itsessään voi kehittää, eikä sitten nolata itseään kun joku mainitsee vaikkapa nimen Tauno Palo.
Tuo sama käkätys ja hölötys on ulotettu Yke Puheelle. Kanava on melkein täysin pilattu.
Vierailija kirjoitti:
Radio Suomi on varmaan ainoa kanava, missä samat biisit ei soi muutaman tunnin välein.
Ylen Ykkönen on toinen.
Juonnettuja ohjelmia, mm. Muistojen bulevardi, Välilevyjä jne.
Koskahan hektinen juontajaparihölötys ja soittolistat änkevät ykkösellekin?
Siis mikä on junttimusiikkia? Vanha suomalainen vai? Itse kuuntelen enimmäkseen vanhaa suomalaista ja ulkomaalaista musiikkia, koska se nyt on mun korville parhainta musiikkia. Jos joku pitää tällaista junttia niin huh huh siitä vain :D
N22