Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset vanhemmiten alkavat kuunnella junttimusiikkia?

Vierailija
24.06.2020 |

Ite oon 39 ja edelleen tykkään kuunnella esim. Ylex ja Radio Nova radiokanavia. Siskokin nuorempana niitä kuunteli, mutta nyt siirtynyt Radio Suomeen, on hieman päälle 30. Mun mielestä viimeksi mainittu kanava iäkkäämpien ihmisten kanava, ainakin vanhempani sitä kuuntelee.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on ne hiton köriläsbiisit...

Vierailija
2/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku muuttuu? Mutta oikeasti vanhojen kohdalla epäilisin, että kyseessä on ympäristön, etenkin nuorempien ihmisten taholta tuleva paine. Koska ennenkin mumma ja paappa kuuntelivat hanurilla soitettua Metsäkukkia ja Kulkurin valssia, varmaan nykyiset mummat ja paapatkin niitä kuuntelevat? Kenellekään ei vaan tuu mieleen että hanuri ja Metsäkukat olivat niiden isoisovanhempien nuoruudenmusaa, nykyisillä isovanhemmilla oli nuoruudessa jo eri musiikinlajit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylex ja Radio Nova soittaa lähinnä mainstream nuorisomusiikkia.

Vierailija
4/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun mielestäsi on junttimusiikki, jos YleX:n soittama listapoppi ja Novan aikuisiskelmä ei sitä ole? Radio Suomesta kuulee sentään uutiset, merisään, Kansanradion ja Puhelinlangat :) 

Vierailija
5/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä se oikeus on määritellä junttimusiikki? Yleensä siinä paljastaa oman juntteuden kun rupeaa sanelemaan muiden juntteutta.

Vierailija
6/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään silti niiden musasta vaikka en kovin nuori enää olekaan. Ehkä sitten oon jämähtänyt nuoruuteen?

Vierailija
7/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kuuntelee sitä mitä kuuntelivat nuoruudessaankin, mutta ajat muuttuu ja takavuosien "coolit" hitit on nykypäivän junttimusaa. Esim. nykyään Metallica on kauheaa iskärokkia jota keski-ikäiset käy niissä 90-luvun farkkutakeissaan fanittamassa stadioneilla.

Vierailija
8/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinun mioelestäsi on junttimusiikki, jos YleX:n soittama listapoppi ja Novan aikuisiskelmä ei sitä ole? Radio Suomesta kuulee sentään uutiset, merisään, Kansanradion ja Puhelinlangat :) 

Mutta enimmäkseen kotimaista ja etenkin jotain Paula Koivuniemeä ym. Eikö kukaan enää aikuisena halua kuunnella ulkomaista musiikkia?

Vierailija
9/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen Nostalgiaa, vanhoja pop/rock-hittejä. Olen 57-vuotias nainen. Tykkään lattareista, iskelmistä, kevyestä klassisesta, kaikki käy paitsi hevirock.

Vierailija
10/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisyys vähenee vanhetessa. Samoin se paine, että täytyy nyt tykätä tästä, mistä muutkin, etten olisi niin nolo. 

Vierailija
11/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet soittolistat saavat mieleisenkin musiikin maistumaan puulta.

Kuuntelen YLE Ykköstä mieluimmin, vaikka levyhyllyssäni on enimmäkseen 80- luvun brittiheviä.

Vierailija
12/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että osa on vaihtanut kovemmastakin metallista iskelmään vanhemmiten koska niin "kuuluu" tehdä. On siis mielikuva siitä millainen aikuisen kuuluu olla ja jokin tarve toimia sen mukaan tykkäsi tai ei. Ja ehkä vanhemmiten tulee se aikaisempienkin sukupolvien "mitä nyt muutkin sanoo" -mentaliteetti.

Vierailija
13/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomiräppi on teennäistä ja paskaa. Hyvä musiikki, jossa on ihan oikeat nuotit, säilyy ja kestää.

Vierailija
14/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuuntelee sitä mitä kuuntelivat nuoruudessaankin, mutta ajat muuttuu ja takavuosien "coolit" hitit on nykypäivän junttimusaa. Esim. nykyään Metallica on kauheaa iskärokkia jota keski-ikäiset käy niissä 90-luvun farkkutakeissaan fanittamassa stadioneilla.

On, mutta kyllä siellä lähes puolet on näitä iskien jälkikasvua. Olen ollut keikoilla.

N 24

Vierailija
15/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään silti niiden musasta vaikka en kovin nuori enää olekaan. Ehkä sitten oon jämähtänyt nuoruuteen?

Olet jämähtänyt mainstream nuorisopoppiin. Ei siinä mitään vikaa ole, ei kaikkien täydy ruveta kuuntelemaan jotain klassista, jazzia tms. mutten haukkuisi muiden musiikkimakua juntiksi, jos se poikkeaa omastasi.

Vierailija
16/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama juttu, kun esim. Rolling Stones 90-luvulla. Muistan, kun kaverin vanhemmat lähti niiden (stadion?)keikalle, olivat olevinaan kovin cooleja ja mietin vaan, että hitto mitä vanhusmusaa.

Vierailija
17/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta tuleva nykymusiikki ei ole oikeata musiikkia. Tämä on oikeata musiikkia.

Vierailija
18/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kyllä huomannut että nykykeski-ikäiset olisi siirtyneet kuuntelemaan Katri-Helenaa ja Olavi Virtaa 😅

Tosin onhan nuo Metallicat, Kissit, Waspit sun muut nykyteineille nimenomaan pappamusaa.

Vierailija
19/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut metallia 80-luvulta lähtien, kun olin nuori ja kuuntelen edelleen. Missään nimessä muhun ei kolahda mitkään iskelmät tai muut niittykukkaset.

50v.

Vierailija
20/81 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen muuttuu vanhetessaan, myös musiikkimaku voi muuttua. Ehkä sitä kaipaa jotain rauhallisempaa menoa, kun mieli ja korvat on saaneet elämän aikana jo liikaakin virikkeitä. Itse kuuntelin nuorena punkia ja metallia ja nykyään lähinnä oopperaa ja muuta klassista. Olen myös ihan erilainen ihminen kuin silloin olin.