Miksi ihmiset vanhemmiten alkavat kuunnella junttimusiikkia?
Ite oon 39 ja edelleen tykkään kuunnella esim. Ylex ja Radio Nova radiokanavia. Siskokin nuorempana niitä kuunteli, mutta nyt siirtynyt Radio Suomeen, on hieman päälle 30. Mun mielestä viimeksi mainittu kanava iäkkäämpien ihmisten kanava, ainakin vanhempani sitä kuuntelee.
Kommentit (81)
Nuorisokanavilta tulee se junttimusiikki nykyään. Kaikki rumpukoneen päälle puhutut räpätykset ja nuorten instaperseilijöiden autotunekiekumiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut metallia 80-luvulta lähtien, kun olin nuori ja kuuntelen edelleen. Missään nimessä muhun ei kolahda mitkään iskelmät tai muut niittykukkaset.
50v.
Sä kuuntelet pappamusaa, Metsäkukkia on isopappamusiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut metallia 80-luvulta lähtien, kun olin nuori ja kuuntelen edelleen. Missään nimessä muhun ei kolahda mitkään iskelmät tai muut niittykukkaset.
50v.
Olen vieläkin vanhempi, ja musiikkimaku muuttuu koko ajan raskaammaksi, joten ei se aina mene kuten väitetään. Humppa on kauhistus ja oikeastaan kevyt poppikin.
Vierailija kirjoitti:
Koska suomiräppi on teennäistä ja paskaa. Hyvä musiikki, jossa on ihan oikeat nuotit, säilyy ja kestää.
Lisäksi aidot soittimet ei mene koskaan muodista. Tietokoneella lasketaan, ei tehdä musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä huomannut että nykykeski-ikäiset olisi siirtyneet kuuntelemaan Katri-Helenaa ja Olavi Virtaa 😅
Tosin onhan nuo Metallicat, Kissit, Waspit sun muut nykyteineille nimenomaan pappamusaa.
Niin on. Minun lapselle joku Metallica on ihan nevöhööd. Noita kuunnella siksi, että tulee hyvä fiilis. Aika kultaa muistot ja siis olihan maailma parempi silloin 70-90 luvuilla. Silloin oli mustat vielä mustia, kaikilla oli sukupuoli ja joka perkeleen asiasta ei loukkaannuttu ja alettu vetää masennuslääkkeitä.
Junttimusaa kuten? Muiden musiikin sanominen juntiksi on sitä itseään.
Vanha kotimainen iskelmä on suurten ikäluokkien juttu, 40-50-vuotiaat kuuntelee kasariheviä ja -poppia, joka taas edustaa teineille yhtä lailla kalkkismusiikkia.
Olin nuori kasarilla ja kuuntelen edelleen paljon kasarimusaa, Prince on edelleen kova. Olen aina kuunnellut motown-musiikkia ja siitä ammentavaa. Myös country menee. 2000-luvun musiikilla ei ole juuri mitään annettavaa.
Iskelmät taas on sietämättömiä. Kävisin mielelläni Lavis-tunneilla mutta oksu tulee niistä biiseistä. Lattarit menee Bailatinossa kyllä.
N51
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että osa on vaihtanut kovemmastakin metallista iskelmään vanhemmiten koska niin "kuuluu" tehdä. On siis mielikuva siitä millainen aikuisen kuuluu olla ja jokin tarve toimia sen mukaan tykkäsi tai ei. Ja ehkä vanhemmiten tulee se aikaisempienkin sukupolvien "mitä nyt muutkin sanoo" -mentaliteetti.
No höpö höpö. Nykyajan vanhukset vaan ovat nuorenaKIN kuunnelleet iskelmiä.
Me rock/punk/diskosukupolven nuoret emme ole vielä vanhuksia, vaan viisi-kuusikymppisiä.
Meillä ei ole mitään painetta olla "kuin muutkin", eikä meidän ikäpolvessamme ole mitään yhtenäistä musiikkimakua. Esimerkiksi minä kuunteleen Loopia, korkeintaan uutiset Radio Suomesta. Kuten nuorenakin, tykkään edelleen tanssimusiikista, lemppareitani ovat Harry Styles, Dua Lipa, Rita Ora ja Weeknd. Nuoruuteni musiikista - Eurythmicsistä, Policesta ja Bryan Ferrystä esimerkiksi - toki tykkään myös, mutta en kamalasti sitä kuuntele ja kaipaa, uusi musiikki on ihan ok.
N53
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ole kyllä huomannut että nykykeski-ikäiset olisi siirtyneet kuuntelemaan Katri-Helenaa ja Olavi Virtaa 😅
Tosin onhan nuo Metallicat, Kissit, Waspit sun muut nykyteineille nimenomaan pappamusaa.Niin on. Minun lapselle joku Metallica on ihan nevöhööd. Noita kuunnella siksi, että tulee hyvä fiilis. Aika kultaa muistot ja siis olihan maailma parempi silloin 70-90 luvuilla. Silloin oli mustat vielä mustia, kaikilla oli sukupuoli ja joka perkeleen asiasta ei loukkaannuttu ja alettu vetää masennuslääkkeitä.
ok boomer
Vierailija kirjoitti:
Vanha kotimainen iskelmä on suurten ikäluokkien juttu, 40-50-vuotiaat kuuntelee kasariheviä ja -poppia, joka taas edustaa teineille yhtä lailla kalkkismusiikkia.
Olen viisikymppinen enkä tosiaankaan kuuntele mitään kasaria. Kasari oli oikea huonon maun vuosikymmen, eikä musiikki tee siihen poikkeusta.
Mun mielestä junttimusaa on esim. juha tapion KELPAAT KELLE VAAN ja muut ällöt "rakkaus"laulut, joita tunikamammat kuuntelee ihastuksesta voihkien. Sanoitukset on jotain niin junttia..
Vierailija kirjoitti:
Olin nuori kasarilla ja kuuntelen edelleen paljon kasarimusaa, Prince on edelleen kova. Olen aina kuunnellut motown-musiikkia ja siitä ammentavaa. Myös country menee. 2000-luvun musiikilla ei ole juuri mitään annettavaa.
Iskelmät taas on sietämättömiä. Kävisin mielelläni Lavis-tunneilla mutta oksu tulee niistä biiseistä. Lattarit menee Bailatinossa kyllä.N51
Et vain tunne 2000-luvun musiikkia, etkä viitsi ottaa selvää. Vanhassa ja tutussa pysyminen on turvallista ja henkisen laiskuuden merkki.
En tunnista itseäni ketjusta.
Oon 50v ja kuuntelen metallia. En kuitenkaan mitään nuoruudessa fanittamaani Metallicaa, Iron Maidenia ym. vaan musiikkimakuni muuttuu kokoajan raskaampaan suuntaan ja viimeaikoina oon myös löytänyt paljon uusia bändejä omalle soittolistalle.
Radiota en kuuntele vapaaehtoisesti lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä junttimusaa on esim. juha tapion KELPAAT KELLE VAAN ja muut ällöt "rakkaus"laulut, joita tunikamammat kuuntelee ihastuksesta voihkien. Sanoitukset on jotain niin junttia..
Ok. Kerropa mieleisesi esittäjä ja kappale, jossa ei ole junttisanoitus.
Moni musiikki on niin huonoa, että sitä ei viitsi kuunnella ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylex ja Radio Nova soittaa lähinnä mainstream nuorisomusiikkia.
Tykkään silti niiden musasta vaikka en kovin nuori enää olekaan. Ehkä sitten oon jämähtänyt nuoruuteen?
Olet jämähtänyt mainstream nuorisopoppiin. Ei siinä mitään vikaa ole, ei kaikkien täydy ruveta kuuntelemaan jotain klassista, jazzia tms. mutten haukkuisi muiden musiikkimakua juntiksi, jos se poikkeaa omastasi.
Okei. Saa jokainen kuunnella mitä haluaa. Ehkä lähinnä harmittaa, kun kaikki ystävä- ja tuttavaporukassa kuuntelee vain suurimmaksi osaksi kotimaista eikä siis löydy yhtäläisyyttä kenenkään kanssa.
Mä olen varmaan junttien juntti.
Suosikkimusiikkia on metalli mutta ihan huolella kuuntelen myös Katri Helenaa, Paula Koivuniemeä, Topi Sorsakoskea, Kari Tapiota yms.
Olen kyllä siinä mielessä kalkkis etten siedä näitä nykyteinien ihannoimaa japanilaista ja korealaista poppia. Se kimitys ottaa korviin.