Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se jännä, kuinka moni Tori- tai Huutonet-myyjä joutuu heti rahat saatuaan sairaalaan eikä ehdi postittaa pakettia

Vierailija
24.06.2020 |

Ei hitto näitä tekosyymyyjiä. Tämä on toistunut niin monta kertaa vuosien varrella eri myyjien kanssa, etten enää jaksa edes kummemmin ihmetellä, miten viitsivätkään lasketella moista lööperiä. Ensin maksan ripeästi, jotta saadaan kaupat nopsaan tehtyä ja myyjä lupaa postittaa "tänään" ja kun pakettia ei kuulu viikkoon tai kahteen ja alan kysellä, niin sitä ollaankin maattu sairaalassa henkitoreissaan tai vähintään lapsi on siellä ollut teholla ja ollaan niin vihaisia marttyyreita, miten kehtaan näin vähäpätöisen pikkukaupan takia häntä, sairasta ihmistä nyt hätyytellä. Onko muut törmänneet tähän melko klassiseen tekosyyhyn, kun laiskuuttaan tai mistä syystä nyt ikinä onkaan jäänyt kauppojen teko myyjän puolelta puolitiehen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ikinä itse maksaisi ostostani ja odottaisi pakettia postissa.

Mutta itse kyllä minulle on tehty niin, että maksavat tilisiirrolla etukäteen ja postikulut päälle. Tietenkin olen aina lähettänyt tavaran. Mutta en ole niin sinisilmäinen, että uskoisin kaikkien tekevän niin.

Olen ostanut kymmeniä kohteita torista ja huutonetistä ilman ongelmia.

Harrasteradiolaitteira, soittimia, kirjoja.

Aina olen maksanut etukäteen.

Upouusi kännykkä neljäsosalla oikeasta hinnasta tms. tietää varmasti ongelmia.

Vierailija
22/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vahingossa sovin kaupat kitaravahvistimesta, enkä huomannut toimitusehtoa "nouto".

Myyjä halusi, että haen.

"Pari tuntia ja parin kympin bensathan siihen vain menee".

No ei ihan onnistu Oulu-Lahti-välillä...

Sain ylipuhuttua hepun lähettämään matkahuollolla ja oli äimänkäkenä, kun halusin maksaa etukäteen.

Molemmat olivat tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä törmäsin tyyppiin, joka ei ensin raskauspahoinvoinnin vuoksi päässyt toimittamaan maksamaani tavaraa (arvo lähes 100€) no, olin ymmärtäväinen ja annoin aikaa. Parin viikon päästä kyselin että joko onnistuisi, niin ei kun oli joutunut sairaalaan raskausmyrkytyksen takia. No, olin ymmärtäväinen ja annoin aikaa.

Kului melkein kuukausi enkä saanut tätä ihmistä kiinni. Sitten sain viestin, että hän on juuri matkalla synnyttämään. No, olin ymmärtäväinen ja annoin aikaa. Pari viikkoa kului ja kysyin taas. Vastasi kiukkuisena että vähän ymmärrystä nyt, hän on juuri synnyttänyt.

No, en enää ollut ymmärtäväinen ja sanoin että jollain tapaa se tuote on nyt toimitettava perille, että voinko hakea sen vaikka sopimuksessa luki että hän toimittaa postitse. Ei kuulemma uskaltanut antaa osoitettaan "näin aggressiiviselle henkilölle. Kerroin että teen rikosilmoituksen jos hän ei palauta rahoja. Kului pari viikkoa ja sain vihdoin rahat tililleni.

Huoh, ei enää ikinä!

Vierailija
24/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansia kauppoja Huuto.netissä takana eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
25/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan huutonetistä vain sen hintaisia tuotteita, ettei pahasti kirpaise, vaikka jäisi tavara tulematta. Pari kertaa on myyjä turvautunut tuohon sairaalastooriin! Olen kuitenkin sitten saanut ostamani tavaran myöhemmin. Vain yhden kerran on käynyt niin, että myyjä oli jo vahingossa toisella kanavalla myynyt tuotteen, mutta kertoi sen nopeasti ja palautti rahat.

Vierailija
26/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huijareista kannattaisi tehdä rikosilmoitus? Luultavasti kun huijaavat montaa ihmistä samoihin aikoikin.

Vierailija
27/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on näppärä tapa saada rahaa lainaksi ilman mitään kuluja. "Myyjä" saa pariksi viikoksi ostajalta rahat ja juuri kun ostaja on tekemässä rikosilmoitusta, palauttaa rahat. Poliisiakaan ei kiinnosta, kun lopulta ostaja kuitenkin saa rahansa takaisin. 

Vierailija
28/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta työskennellessäni työkkärissä huomasin että kunnallinen hammalääkäritoiminta on erittäin vilkasta tietyissä kaupunginosissa!

Todella usea asiakas joutui perumaan sitä-ja-tätä koska oli juurikin silloin hammaslääkäri.

Alettiin sitten vaan sanomaan että otappa siellä käynnilläsi paikalta paperilla todistus että olit paikalla, niin asia on sillä selvä.

Toinen erittäin vahva perinne tietyissä kaupunginosissa asuvilla on, että heidän pitää matkustaa ristijäisiin juurikin samaan aikaan. Todella yllättävän monella on ristijöisiä pitkin ja piikin suomea. Tämä kerrotaan tuohtuneena ja samalla suuresti halveksien tuövoimatoimistoa joka edes kehtaa tällaisesta kysellä , pienen lapsen kastetilaisuus sentään!

Vierailija
29/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Omalla kohdalla kävi niin, että lupasin yrittää postittaa paketin saman päivänä kun raha näkyi tilillä (iltapäivästä). En sitten päässyt kun iski flunssa ja seuraava päivä oli pyhä ja viikonloppu.

Koronan vuoksi ei onnistunutkaan postitus lähipisteessä vaan piti mennä kauemmas ja, koska kuljen taksilla niin vein paketin kun kävin siellä asioilla muutenkin.

Paketti oli alle kahdessa viikossa maksusta ostajalla siitäkin huolimatta, että rakas poikani puukotettiin ja oli aidosti henki kyseessä. Joutui ryöstön uhriksi.

Mutta kaikesta huolimatta ostaja oli jo maksusta kahden päivän kuluttua uhannut tehdä rikosilmoituksen ja ilmoittaa ylläpitoon ym. Ei kysynyt, että mikä on tilanne tmv. ensin vaan samaan hengenvetoon oli nuo uhkaukset.

Nuo uhkaukset vaan eivät ollut tavoittanut minua kun oli mennyt roskapostiin ja toisaalta onneksi en nähnyt niitä sen painajaisen keskellä kun olin niin pois tolaltani. Jos ostaja olisi asiallisena kysynyt tuotteen perään esim puhelimitse niin olisin tietenkin vastannut.

En ole verkkokauppa ja on sitä tullut odotettua kauan itsekin rahoja tuotteesta mille oli kysyntää aivan kamalasti, mutta en voinut myydä kun tää silloinen ostaja väitti sen ensin maksaneensa ja sitten maksavansa niin en voinut tietää oliko raha jo matkalla, joten kuukausi meni siinä, että aina vain ystävällisesti kysyin haluaako hän vielä ostaa tuotteen vai miten on asian laita.

Poikani selvisi hengissä, mutta on yhä toipilas ja toinen keuhkoista ei ole vielä ennallaan eikä tietoa saadaanko kuntoon.

Myin tuotteen oman taloudellisen tiukan tilanteen vuoksi niin ostaja kiukkuni minulle kuultuaan miksi lähetys viipyi, ettei omasta mielestään käyttäytynyt mitenkään ikävästi uhkailuillaan vaan oli pahoillaan koettelemuksestani, mutta kuinka minun pitää ymmärtää miten iso säästö tuotteen ostoon oli mennyt ja iso raha hänelle.

Kyseessä muutama kymppi ja tosiaan sen vuoksi myinkin ja maksoin vielä ison osan postikuluista itse kun paketin lähetys olikin kalliimpi. Siitä ei tietenkään puhettakaan, että maksaisi tai olisi raha tai mikään.

Eli kyllä tätä on ostajissa ja varmasti myös myyjissä.

Minusta 2 viikkoa on kohtuullinen aika odottaa ja lain mukaan myös ok aika, eri jos tuotetta ei kuukauteen näy eikä mitään kuulu toisesta niin voisin uhata jo ilmoituksella ja silti toivoen ettei pahaa ole tapahtunut. Me emme voi kukaan tietää mitä on ja onko totta.

Vierailija
30/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no. Omalla kohdalla kävi niin, että lupasin yrittää postittaa paketin saman päivänä kun raha näkyi tilillä (iltapäivästä). En sitten päässyt kun iski flunssa ja seuraava päivä oli pyhä ja viikonloppu.

Koronan vuoksi ei onnistunutkaan postitus lähipisteessä vaan piti mennä kauemmas ja, koska kuljen taksilla niin vein paketin kun kävin siellä asioilla muutenkin.

Paketti oli alle kahdessa viikossa maksusta ostajalla siitäkin huolimatta, että rakas poikani puukotettiin ja oli aidosti henki kyseessä. Joutui ryöstön uhriksi.

Mutta kaikesta huolimatta ostaja oli jo maksusta kahden päivän kuluttua uhannut tehdä rikosilmoituksen ja ilmoittaa ylläpitoon ym. Ei kysynyt, että mikä on tilanne tmv. ensin vaan samaan hengenvetoon oli nuo uhkaukset.

Nuo uhkaukset vaan eivät ollut tavoittanut minua kun oli mennyt roskapostiin ja toisaalta onneksi en nähnyt niitä sen painajaisen keskellä kun olin niin pois tolaltani. Jos ostaja olisi asiallisena kysynyt tuotteen perään esim puhelimitse niin olisin tietenkin vastannut.

En ole verkkokauppa ja on sitä tullut odotettua kauan itsekin rahoja tuotteesta mille oli kysyntää aivan kamalasti, mutta en voinut myydä kun tää silloinen ostaja väitti sen ensin maksaneensa ja sitten maksavansa niin en voinut tietää oliko raha jo matkalla, joten kuukausi meni siinä, että aina vain ystävällisesti kysyin haluaako hän vielä ostaa tuotteen vai miten on asian laita.

Poikani selvisi hengissä, mutta on yhä toipilas ja toinen keuhkoista ei ole vielä ennallaan eikä tietoa saadaanko kuntoon.

Myin tuotteen oman taloudellisen tiukan tilanteen vuoksi niin ostaja kiukkuni minulle kuultuaan miksi lähetys viipyi, ettei omasta mielestään käyttäytynyt mitenkään ikävästi uhkailuillaan vaan oli pahoillaan koettelemuksestani, mutta kuinka minun pitää ymmärtää miten iso säästö tuotteen ostoon oli mennyt ja iso raha hänelle.

Kyseessä muutama kymppi ja tosiaan sen vuoksi myinkin ja maksoin vielä ison osan postikuluista itse kun paketin lähetys olikin kalliimpi. Siitä ei tietenkään puhettakaan, että maksaisi tai olisi raha tai mikään.

Minusta 2 viikkoa on kohtuullinen aika odottaa ja lain mukaan myös ok aika, eri jos tuotetta ei kuukauteen näy eikä mitään kuulu toisesta niin voisin uhata jo ilmoituksella ja silti toivoen ettei pahaa ole tapahtunut. Me emme voi kukaan tietää mitä on ja onko totta.

Joopajoo. Ei tuollaisia ryöstöpuukotuksia tapahdu Suomessa monta per kevät. Että täällä oikeasti paljastaisit oman ja poikasi henkilöllisyyden?

Vierailija
31/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tuotteet noutamalla. Niin on varmempaa.

Tosin myyjänä törmään joskus varailijoihin, jotka roikottavat varaustaan parikin viikkoa. 

En ole mikään lässy, vaan patistelen päättämään noutopäivän ja missä tavataan. LAitan takarajat, jolloin kauppoja on niin purettukin. Nyt säästelen yhtä tavaraa jo kolmatta viikkoa. Ostaja vaikuttaa vilpittömältä, mutta ilmeisesti täys adhd. Haluaa tuotteen ja lupasin jopa viedä tavaran hänen kotikulmilleen, joten jännätään nyt saako hän  keskitettyä ajatuksensa tapaamiseemme.  Perseaukiselta vaikuttaa, mutta myyn hänen keräilykohdettaan ja mietin laulaako hän katujen kulmissa keräämässä hynät niin. Olemme paljon kirjoitelleet ja tutustuneet toisiimme noin muuten. 

Vierailija
32/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ropekauppatapaamiset kyl aina onnistunu jossain kaupan puoliskoiden välimaastosta. Toisaalta tuotteet ovat standardeja ja kilohinta 30e luokkaa.

Vierailija
33/37 |
24.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että olet joutunut niin rankkojen vastoinkäymisten vuoksi kestämään kaikenlaista. Ymmärrän sen, että osa meistä menettää täysin elämänhallinnan ja moni asia jää roikkumaan sen vuoksi. Osa taas ei menetä elämänhallintaansa,vaikka pää lähtisi, joten siinä mielessä et voi oikein olettaa ihmisten osaavan selvännäkemistä ilman ettet jotakin viestiä ostajalle laittaisi. 

Meille kaikille käy kaikenlaista yllättävää ikävää elämässä, kuten minullekin on käynyt. Niinpä en lutraa sellaisten asioiden parissa, jotka imevät minusta turhaa energiaa niin kuin kirppiskaupittelu tai kirppisostelu, Kaikki turha h, mikä sitoo, pitää jättää pois. Niinpä kaupan voi aina perua ja laittaa rahan takaisin. Se ei ole kovin vaativaa ja aina voi pyytää apua, jos oma pää on aivan sekaisin ja summan siirtäminen toisen tilille on silloin liian vaikeaa(ei jaksa keskittyä). Niin minäkin tein ensi alkuun, kun en jaksanut.

Vastoinkäymiset ovat myös asioita, joista pitää selvitä. Muuten ei jaksa elää.

Kaksi viikkoa on erittäin kohtuuton aika odotuttaa tavaraa ja toivon, että mietit suostutko itsekään sellaiseen. Harva suostuu. Kyse on kaupasta, eikä mistään suhdetoiminnasta.

Vierailija
34/37 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että olet joutunut niin rankkojen vastoinkäymisten vuoksi kestämään kaikenlaista. Ymmärrän sen, että osa meistä menettää täysin elämänhallinnan ja moni asia jää roikkumaan sen vuoksi. Osa taas ei menetä elämänhallintaansa,vaikka pää lähtisi, joten siinä mielessä et voi oikein olettaa ihmisten osaavan selvännäkemistä ilman ettet jotakin viestiä ostajalle laittaisi. 

Meille kaikille käy kaikenlaista yllättävää ikävää elämässä, kuten minullekin on käynyt. Niinpä en lutraa sellaisten asioiden parissa, jotka imevät minusta turhaa energiaa niin kuin kirppiskaupittelu tai kirppisostelu, Kaikki turha h, mikä sitoo, pitää jättää pois. Niinpä kaupan voi aina perua ja laittaa rahan takaisin. Se ei ole kovin vaativaa ja aina voi pyytää apua, jos oma pää on aivan sekaisin ja summan siirtäminen toisen tilille on silloin liian vaikeaa(ei jaksa keskittyä). Niin minäkin tein ensi alkuun, kun en jaksanut.

Vastoinkäymiset ovat myös asioita, joista pitää selvitä. Muuten ei jaksa elää.

Kaksi viikkoa on erittäin kohtuuton aika odotuttaa tavaraa ja toivon, että mietit suostutko itsekään sellaiseen. Harva suostuu. Kyse on kaupasta, eikä mistään suhdetoiminnasta.

Kirjoittaessa tulee helposti väärinkäsityksiä, kuten nyt tuli. Minun mielestä se on ok aika, nimittäin jos laittaa maksun juuri ennen pyhää ja on kaikki kiinni niin ei pääse ja tosiaan eka kerta meni huti kun en saanutkaan ensimmäisellä pisteellä pakettia lähtemään.

Käytännössä hän odotti 5 arkipäivää ja pyhät päälle sekä sen mitä nyt postilla kesti ja mikä ei ole itsestäni kiinni.

Kaikilla ei ole mahdollisuuksia valita. Ei ole ketään kuka auttaisi eikä vahinko tule kello kaulassa. On meinaan melko harvinaista, kuten joku jo sanoikin.

Suomen lain mukaan kaksi viikkoa on kuitenkin kohtuus ja sitä tarkoitin enkä minä ole sitä lakiin kirjoittanut.

Tätä ennen ei paljon poliisiakaan kiinnosta.

Halusin tuoda vain esille sen miten jotkut olettaa, että paketti kulkee kahdessa päivässä, pyhänä ja Koronan aikaan ja uhkaa ei siis seuraavana päivänä maksusta vaan sitä seuraavana poliisilla.

Olisin toki maksanut takaisin tuotteen jos olisin tiennyt ostajan mulle laittaneen meiliä. Ei käynyt todellakaan mielessä, että hän toisena päivänä olisi ollut minuun yhteydessä uhkaillen. Hänen numeroaan en saanut ja tosiaan nuo meilit oli menneet roskapostiin, kenties vaihtoi osoitetta mistä viestit lähetti. Ei olisi mennyt kauan eikä mennyt kun otin yhteyttä ja ilmoitin myös paketin lähteneen. Tietenkin olisin maksanut tuotteen takaisin jos olisi halunnut. Se olisi ollut se helpoin vaihtoehto minulle. Maksaa ei kuitenkaan voi jos ei saa tilinumeroa.

Olen tehnyt tori kauppoja satoja ellen tuhansia (sekä huutonetissä) ja tiedän mistä puhun, noin käyttäytyy aniharva.

Kyllä olen parissa yllättävissä tilanteessa ollut ostajaan yhteydessä ja kertonut asian ja kysynyt miten toivoo asian etenevän niin on halunnut odottaa.

Se miten käyttäydyn stressitilanteissa on jo toinen juttu. Stressaavampaa elämää kun saa hakea ja sitä on joutunut kuolemankielissä hoitamaan vaikka ja mitä.

Silti olen aina selvinnyt ja vienyt lapseni eteenpäin ja enempää tästä ei edes tarvitse mainita.

Poikani koettelemuksessa oli myös asioita joita piti huolehtia ihan kotonaan olevasta kissasta alkaen.

Se meni kaiken edelle, miten hän selviää. Tämä asia ei ole ollut millään tapaa julkisuudessa, vain yhdessä ohileikkaavassa pienessä tilastossa. Kun sinne julkisuuteen tulee ensin huudella, että ne sinne menee, eikä tälläisiä asioita sinne automaattisesti osaston kanslisti soita.

Ei. Ei kävisi mielessä to maksaa ja jo lauantaina kirjoittaa kamalat uhkailut poliiseilla kysymättä edes mikä on tilanne.

Eikä siltikään. Jotain käytöstapoja pitää olla. Ei mikään posti edes olisi ehtinyt silloin toimittaa tuossa ajassa mitään kenellekään.

Ja kyllä, olen odottanut, kuten jo kerroin niin maksua, että pakettia. Paljon kauemmin.

Verkkokaupoillakin on toimitusaika ja tavallisena tallaajana on riittävä kun paketti kulkisi edes vastaavassa ajassa.

Jos on niin kärsimätön ettei kykene ymmärtämään ettei kyseessä ole verkkokauppa vaan yksittäisen ihmisen lähettämä tuote ja kaikenlaista voi tapahtua niin suosittelisin ennemmin putsaamaan ne toriostojen tekemiset elämästään pois ja ostamaan kaupasta.

Vierailija
35/37 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta multa, postitan aina nopeasti ja hyvin pakattuna.

Vierailija
36/37 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia tehnyt kauppaa etupäässä Torin kautta. Mitään ongelmia ei ole ollut. Muutaman kerran tavaran hakija jättänyt tulematta, mutta niistä ei mitään haittaa tullut.

Vierailija
37/37 |
25.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi täsmälleen noin. Jouduin suolistotulehduksen takia teho-osastolle, kun paketti olisi pitänyt saada postiin. Mun mies sitten lähetti sen, koska olin niin kamalissa paineissa asian takia. Uskomatonta, mutta täysin totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi