Mitä tehdä kun oma taso ei riitä haluamaansa kumppaniin?
Niin, sitä olen nyt pohtinut tässä viimeiset viikot...onko se teidän mielestänne kovin epäreilua jos vain alan olemaan jonkun "ookoon" kanssa, edelleen haaveillen muista? Luulisi että se ainakin yksinäisyyden voittaa...ja voihan olla että tuossa se toinen saa sen ihannekumppaninsa.
Parempi toiselle, kuin ei kummallekaan?
Kommentit (395)
Ensimmäiseksi kannattaa muistuttaa itselleen, ettei ole olemassa mitään tasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen miettinyt tätä asiaa jo pitkään mutta mulla on vielä lisävaikeutena se että en saa edes niitä naisia jotka olisi ihan ok vaan saan vain niitä naisia jossa on suuria puutteita esim ulkonäön ja/tai iän suhteen. Tyytyisin mielelläni ihan ok naiseen, mutta heiltäkin tulee pakit.
Ne naiset taas jotka ovat pullukoita tai itseäni vanhempia iältään ovat innokkaan oloisesti pyytämässä treffejä.
Miltäpä itse näytät? Mitä kertoo peili?
Peilistä katsoo kolmekymppinen mies joka on naamalta ihan tavis mutta kropaltaan atleettinen.
Olen saanut treffeille söpöjäkin naisia useita ja niidenkin kanssa useammat treffit mutta aina sieltä tulee lopulta se ei kipinää/kemiaa/ihastumista.
Mulle kelpaisi hyvin 25-34v hoikka sporttinen mukava nainen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen miettinyt tätä asiaa jo pitkään mutta mulla on vielä lisävaikeutena se että en saa edes niitä naisia jotka olisi ihan ok vaan saan vain niitä naisia jossa on suuria puutteita esim ulkonäön ja/tai iän suhteen. Tyytyisin mielelläni ihan ok naiseen, mutta heiltäkin tulee pakit.
Ne naiset taas jotka ovat pullukoita tai itseäni vanhempia iältään ovat innokkaan oloisesti pyytämässä treffejä.
Missä pull`ukat pyytävät sinua innoissaan treffeille? Minulle ainakaan ei edes juuri näytetä heitä Tinderissä.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sanonta on, että jos et saa sitä, jota rakastat, niin rakasta sitä, jonka saat. Realismia!
Eli pitää realismin mukaan ottaa se epämiellyttävä jonka saa, ja yrittää oppia pitämään tästä?
Ei pidä ottaa epämiellyttävää tietenkään, tuskin se epämiellyttäväkään haluaisi katsella hapanta naamaasi... Ei ole pakko ottaa ketään. Jos kovasti jonkun haluaa ja pitää sitä tärkeänä, jostain vaatimuksista voi varmaankin joustaa.
En minä ainakaan voisi olla kuin sellaisen kanssa, johon olen ihastunut. Mistään tasoista en tiedä. Vasta ollessani 39 -vuotias on mies oma-aloitteisesti ilmaissut kiinnostuksen. Kaksi haluamaani miestä olen suhteeseen saanut ihan vain ilmoittamalla kiinnostuksen ja siitä on miehen mielenkiinto herännyt.
Olen pitänyt itseäni aina vähän heikompitasoisena ulkonäön suhteen, vaikka hyvin on suhteet syntyneet. Ihastun kyllä miehiin, jotka ei ole ns naisten mieleen yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pull`ukat pyytävät sinua innoissaan treffeille? Minulle ainakaan ei edes juuri näytetä heitä Tinderissä.
M31
Jodelin kautta kävin viimeksi sokkotreffeillä ja se pullukkà pyysi näkemään uudestaan 5 kertaa. Olisipa hoikat ok näköiset yhtä kiinnostuneita.
Eli mene jodeliin, siellä ne púllukat on.
Miten miehenä voisi nostaa omaa tasoa?
Kroppa on jo kunnossa ja komeakin olen, sekä ihan sosiaalinen sekä hauska
Vierailija kirjoitti:
Paranna tasoasi tietenkin. Liiku, osta siistejä, tyylikkäitä vaatteita, opiskele (myös koulun jälkeen! ), hanki parempi työpaikka, hoida hampaat kuntoon, sivistä itseäsi, harrasta, harjoittele keskustelutaitoja, opettele ihmissuhdetaitoja. Kiinnostu elämästä, maailmasta ja muista ihmisistä, opettele optimistiksi (ihan oikeasti kukaan ei halua nurkassa inisijää) . Saat paljon, jos sinulla on myös antaa paljon.
Tässä on myös hyviä vinkkejä, jos haluat oikein panostaa. Parastahan on, jos itse voit hyvin ja olet onnellinen, niin et niin helposti ripustaudu toiseen, jos/kun sopiva löytyy. Se nimim. Realisti.
Toinen vaihtoehto on se em. omien odotusten mukauttaminen. Mutta tietysti olen sitä mieltä, että onhan se tärkeää, että tykkää paljon toisesta, pelkkä neutraalius ei riitä rakkaussuhteeseen!
Riippuu varmaan myös esim. iästäsi, toivotko lapsia eli vaikuttaako ns. biologinen kello. Jos ei ole sen suhteen väliä, niin katsele ympärillesi, tutustu erilaisiin ihmisiin, nauti elämästäsi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltäpä itse näytät? Mitä kertoo peili?
Mitä merkitystä sillä on siihen millaisen haluaa?
Epäilen kyllä, että kirjoittaja jolle vastasit on ihan ok/tavallisen näköinen ja tuskin mikään kovin pullukkakaan. Ikärajauskin on ihan ymmärrettävä asia.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Jodelin kautta kävin viimeksi sokkotreffeillä ja se pullukkà pyysi näkemään uudestaan 5 kertaa. Olisipa hoikat ok näköiset yhtä kiinnostuneita.
Eli mene jodeliin, siellä ne púllukat on.
Oletko käynyt paljonkin treffeillä Jodelin kautta?
M31
Taso ei riitä? Käy ensin yläasteesi loppuun niin siitä se taso nousee kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Niin se valitettavasti toisinaan menee, että sitä mitä haluaa ei aina saa syystä tai toisesta... Itse olen ihan tarkoituksellisesti näin jälkikäteen miettien jo lähes elämän ohi lipumisen nähneenä asettanut asian suhteen tavoitteet juuri sen verran epärealistisiksi ettei asian eteen ole edes kannattanut nähdä vaivaa, koska lopputulos on olisi ollut niin ilmeinen. Se olisinko ollut onnellinen jonkun ihan ookoon kanssa, varmasti sitenkin olisi elämään löytynyt sisältöä, mutta toisaalta ei se elämä nyt niin kurjaa ole ollut vaikka ei ole suostunut tekemään kompromissejä itsensä kanssa asian suhteen. Voisin myös olettaa että jos olisin saavuttanut sen epärealistisena pitämäni "outolinnun" elämä olisi ollut myös erittäin hankalaa, koska silloin minä olisin saattanut olisinkin ollut olla se ihan ookoo miinus ja itse olisin joutunut ehkä ponnistelemaan asioissa jotka eivät ole minulle luontaisia tai mieluisia ja itseni tuntien ei olisi ollut mitään riemukulkua kumpaisellekaan. En tiedä onko mitään oikeita ratkaisuja olet vain lehti elämän laineilla ja virta vie minne vie miten kutakin
Siis ethän sinä voi olla tosissasi tuolla elämänkokemuksella. Puhut kuin teini, vaikka asia on tärkeä ja luulisi edes jotenkin iän tuovan seesteisyyttä ja objektivisuutta siihen. Eli et ymmärrä, että parisuhde on pelkkiä kompromisseja ja sitä "twinflame:a" tai täyttä 10:ä ei koskaan tulekaan, vaan sekin on tavallinen ärsyttävä, pierevä, loukkaava ja tyhmä tyyppi välillä. Ymmärrän, että nämä nuoret vielä jaksaa olla rinkeleita ja haaveilla satumaailman onnellisuudesta, mutta onni lähtee itsestä ja kummpani on alkuhuuman ( jos silloinkaan ) jälkeen rakas, mutta myös todellakin vain tavallinen tyyppi. Eli vaaleanpunaiset imago-lasit on riisutaan alkuhuuman jälkeen, minkä ei pitäisi tarkottaa eroa, vaan arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä yksin olemisessa pelottaa?
Ei kai siinä välttämättä mikään pelota, mutta ei kaikki ihmiset vaan halua elää loppuikäänsä yksin. Moni haluaisi myös lapsia ja heille vakaan isän ja äidin parisuhteen kasvualustaksi. Se on kummallista, että tällaisista ihmiselle varsin tavanomaisista kaipuista on nykyään tehty ikään kuin joku sairaus tai psyykkisen rikkinäisyyden merkki.
Kysehän oli siitä onko tyytyväinen ja onnellinen sellaisen kumppanin kanssa joka ei nyt ole aivan sitä mitä alunperin toivoi. Aloittaja kertoi jatkavansa haikailua. Ei hyvä. On myös ihmisiä jotka ovat oikeasti aivan hukassa jos joutuvat olemaan hetkenkin yksin. Kyllä se jostain kielii.
Hankala juttu perhetoiveiden kanssa koska sen kanssa jonka kanssa hankit lapset joudut kuitenkin olemaan tavalla tai toisella tekemisissä vaikka liitto päätyisi karille. Siispä ei ihan ketä vain voi kumppaniksi kelpuuttaa.
Mä otin. Mut vaihdettiin sitten myöhemmin toiseen "joka arvosti ja rakasti häntä enemmän". Että kai se toinen jotenkin vaistosi, että tyydyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole aika kohtuutonta vaatia ihmistä elämään yksin loppuelämä?
Vaiko jotakin muuta olemaan Plan B kun toisella ei siihen ykköseen paukut riitä? Se se vasta kohtuutonta onkin!
Näin. Jollekin muulle se toinen voisi olla se plan A.
Ei ole tasoja, on kemiaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Paranna tasoasi tietenkin. Liiku, osta siistejä, tyylikkäitä vaatteita, opiskele (myös koulun jälkeen! ), hanki parempi työpaikka, hoida hampaat kuntoon, sivistä itseäsi, harrasta, harjoittele keskustelutaitoja, opettele ihmissuhdetaitoja. Kiinnostu elämästä, maailmasta ja muista ihmisistä, opettele optimistiksi (ihan oikeasti kukaan ei halua nurkassa inisijää) . Saat paljon, jos sinulla on myös antaa paljon.
Ääh, liikaa vaivaa. Nurkassa ininä on paljon helpompaa.
Ei nyt millään pahalla, mutta ihanko tosissasi kuvittelet, ettei ihminen huomaa jos kelpaa vaan toiselle paremman puutteessa? Sori, kyllä sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten miehenä voisi nostaa omaa tasoa?
Kroppa on jo kunnossa ja komeakin olen, sekä ihan sosiaalinen sekä hauska
Miten tyyli ja pukeutuminen? Niillä helppo erottautua edukseen.
Eli pitää realismin mukaan ottaa se epämiellyttävä jonka saa, ja yrittää oppia pitämään tästä?