Miksi jotkut miehet jää junnaamaan suhteissa seurustelutasolle?
Eli eivät näe parisuhdetta esimerkiksi perheeksi tai avioliitoksi kehittyvänä asiana. Yhteenmuutto on pisin, minne päästään ja sen jälkeen alkaa alamäki. Sitten eron jälkeen aletaan kiikaroimaan huomattavasti nuorempia naisia, joille tämä ikuinen seurustelulooppi on vielä uusi ja kiehtova kokemus.
Kommentit (292)
Miehillä on ollut kova hinku muuttaa yhteen. Ovat myös haaveilleet lapsista. Mä asun mieluummin yksin. Siisti ja käytännöllinen omistuskämppä hyvällä sijainnilla Helsingissä. Ei ole mitään tarvetta rempata tai vaihtaa kalusteita jatkuvasti. Typerää tuhlausta sellainen.
Mulle sopisi mies, jonka kanssa voisin lähteä kalastamaan tai vaikkapa Kanadaan eräilemään. Olen asunut pariin otteeseen avoliitossa. Ei kiitos. Mä pidän siisteydestä sekä kunnon ruuasta. Harva mies viitsii kokata illallista enkä mä halua kenenkään kotikokiksi. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista katkerille miesvihaajille, kun ketju ei lähtenytkään heidän mieleiseensä suuntaan.
Totuus ottaa helvetin koville.
Luen vauva-palstaa lähinnä sen takia, että saan jonkunlaisen kuvan siitä millaista parisuhde-elämä mahdollisesti on ja millaisia asioita ihmiset tuo esille liittyen parisuhteisiin ja "yhteiseen tulevaisuuteen".
Nämä ketjut saavat minut varsin tyytyväiseksi ikisinkkuuteeni. Mikä vika siinä on, että ei halua jatkuvasti kehittyä ja suorittaa elämää mahdollisimman tehokkaasti ja kaavamaisesti, eikö elämän pääpointti ole olla onnellinen mikä nyt itse kenetkin onnelliseksi tekee? Fakta on se, että suurin osa miehistä tulee onnelliseksi mieslapseilemalla ja ei sen pitäisi olla naisten ongelma millään tavalla. Kuulun itse tähän kastiin.
Jos joskus päädyn parisuhteeseen naisen kanssa, niin en todellakaan aio kaikesta minut onnelliseksi tekevästä (kuten tyhjänpäiväisestä moottoripyöräilystä, päivien kuluttamisesta sohvalla makoiluun tietokoneen äärellä tai muuta vastaavaa) sen takia, että joku nainen on sitä mieltä, että parisuhteessa kuuluu jatkuvasti kehittyä taso tasolta eteenpäin ja kasvaa ihmisenä. Mielestäni elämän kuuluu olla mielekästä kokonaisuutena, eikä johonkin tiettyyn muottiin tähtäävää suorittamista.
Jäänkö ikisinkuksi kuten tähänkin asti?
Jos ymmärrät tasosi, et. Vastaava nainen on kaiken aikansa somettamiseen ja shoppailuun käyttävä siideripissis. Viinimamma vanhempana.
Mulle tuo kuvaus ei ole "suoritus" vaan normaali elämään kuuluva asia siinä missä vaikkapa liikunta, josta saa itsessään nautintoa ja samalla kehittyy.
Kaikki kasvaa ja kehittyy, kun on tarpeeksi ravinteita ja tilaa kasvaa. Sitä ihmettelenkin, mikseivät miehet kasva?
Kasva mihin? Naisen kynnysmatoksi?
-eri
Missä maailmassa 50/50 vastuun jakaminen on kynnysmattoutta? Toki jos nämä asiat eivät kiinnosta, uhraus on kohtuuton. Mutta siinä tapauksessa ei ole mitään asiaa 90% naisista elämäänkään ja loput 10% laskuttavat ajastaan.
Minkä vastuun?
Suomalainen nainen ei enää edes synnytä. Eli mistä ihmeen vastuusta puhut?
Siitä että sinä päätät koska imuroidaan? Ei kiitos, panosuhde riittää eri osoitteissa.
Ja naisethan jakaa itseään auliisti Tinderissäkin
Vastuun puitteista, viihtyisästä elämästä, lasten elämästä ja tulevaisuudesta, omaata ja läheisten terveydestä, yhteiskunnasta, oman alan kehityksestä, mitä näitä nyt aikuisilla yleensä on.
Kun et sinä edelleenkän edes synnytä suomalaisena naisena.
Miehet tätä yhteiskuntaa rakentaa, pyörittää ja rahoittaa jo ihan ilman naisia muutenkin.
Mikä se sinun panoksesi siis on miehen elämässä? Se että pääset miehen lompakolle?
Sinun pitääkin maksaa siitä että saat olla naisen seurassa kun ei tommosen kanssa kukaan muuten jaksa olla tai halua olla
Hyi Vttu. Tämnöisiä on miehet, jotka ovat vapaana. Oksettavaa
Vierailija kirjoitti:
Siksi, koska avioliitto ja perheellistyminen on nykyään monen miehen, varsinkin menestyvän miehen kannalta huono diili.
Naisen kannalta se on vielä huonompi diili. Tästä syystä meillä on syntyvyys romahtanut ja tulee romahtamaan
Vierailija kirjoitti:
On myös niin, että joku voi olla sitä mieltä, että tämä riittää ja että näin on hyvä. Missään laissa kun ei säädetä, että on pakko mennä avioliittoon tai asioiden pitäisi jotenkin niin sanotusti edetä. Jatkuva kehittyminen ja eteneminen ei kiinnosta kaikkia.
Voisiko joku kertoa, kuinka naimisiin meno edistää elämää tai henkistä kasvua? "Ei junnata paikoillaan", ok mutta mikä muuttuu? Jos naimisiin meno on etenemistä, onko uudelleen naimisiin meno vielä edistyksellisempää? Kaikista valaistunein ja kehittynein on tyyppi, jolla on 5+ avioliittoa takana? Jos ei ole kypsä ellei ole aviossa, onko kypsä ennenkuin on ollut monta kertaa? Ei pidä jämähtää olemiseen. Jokuhan puhui tuolla uusista näkymistäkin jne.
Ja sitoutumisesta on turha puhua, olen naimattomana ollut pidemmissä suhteissa kuin monet naimisissa keskenään. Avioliitto ei vanhentuneena instituutiona kiinnosta. Joku kommentoi, että saisitte sitten häälahjoja, mieti! Joo ostan itse mitä tarvitsen, enkä niin hirveästi tarvitse mitään muutenkaan.
Ihan oma vika jos ei tee heti alussa selväksi mihin asioiden haluaa etenevän.
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät miehet aloittaja seurustelemaan muuttaako naisen kanssa yhteen tai perustaksi perhettä kun se on kamalaa teistä kerta on. Ihan oikeasti -säästäkäö itsenne ja naiset tältä kauheudelta
Ketjun aloittaja on kylläkin selvästi nainen.
Mutta miesten vastaukset saavat teissä naisissa vain raivoa aikaan. Olisiko aika teidän naisten katsoa sinne peiliin, viimeinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutista katkerille miesvihaajille, kun ketju ei lähtenytkään heidän mieleiseensä suuntaan.
Luen vauva-palstaa lähinnä sen takia, että saan jonkunlaisen kuvan siitä millaista parisuhde-elämä mahdollisesti on ja millaisia asioita ihmiset tuo esille liittyen parisuhteisiin ja "yhteiseen tulevaisuuteen".
Nämä ketjut saavat minut varsin tyytyväiseksi ikisinkkuuteeni. Mikä vika siinä on, että ei halua jatkuvasti kehittyä ja suorittaa elämää mahdollisimman tehokkaasti ja kaavamaisesti, eikö elämän pääpointti ole olla onnellinen mikä nyt itse kenetkin onnelliseksi tekee? Fakta on se, että suurin osa miehistä tulee onnelliseksi mieslapseilemalla ja ei sen pitäisi olla naisten ongelma millään tavalla. Kuulun itse tähän kastiin.
Jos joskus päädyn parisuhteeseen naisen kanssa, niin en todellakaan aio kaikesta minut onnelliseksi tekevästä (kuten tyhjänpäiväisestä moottoripyöräilystä, päivien kuluttamisesta sohvalla makoiluun tietokoneen äärellä tai muuta vastaavaa) sen takia, että joku nainen on sitä mieltä, että parisuhteessa kuuluu jatkuvasti kehittyä taso tasolta eteenpäin ja kasvaa ihmisenä. Mielestäni elämän kuuluu olla mielekästä kokonaisuutena, eikä johonkin tiettyyn muottiin tähtäävää suorittamista.
Jos ymmärrät tasosi, et. Vastaava nainen on kaiken aikansa somettamiseen ja shoppailuun käyttävä siideripissis. Viinimamma vanhempana.
Mulle tuo kuvaus ei ole "suoritus" vaan normaali elämään kuuluva asia siinä missä vaikkapa liikunta, josta saa itsessään nautintoa ja samalla kehittyy.
Kaikki kasvaa ja kehittyy, kun on tarpeeksi ravinteita ja tilaa kasvaa. Sitä ihmettelenkin, mikseivät miehet kasva?
-eri
Missä maailmassa 50/50 vastuun jakaminen on kynnysmattoutta? Toki jos nämä asiat eivät kiinnosta, uhraus on kohtuuton. Mutta siinä tapauksessa ei ole mitään asiaa 90% naisista elämäänkään ja loput 10% laskuttavat ajastaan.
Minkä vastuun?
Siitä että sinä päätät koska imuroidaan? Ei kiitos, panosuhde riittää eri osoitteissa.
Vastuun puitteista, viihtyisästä elämästä, lasten elämästä ja tulevaisuudesta, omaata ja läheisten terveydestä, yhteiskunnasta, oman alan kehityksestä, mitä näitä nyt aikuisilla yleensä on.
Miehet tätä yhteiskuntaa rakentaa, pyörittää ja rahoittaa jo ihan ilman naisia muutenkin.
Mikä se sinun panoksesi siis on miehen elämässä? Se että pääset miehen lompakolle?
Huoh. Taas täällä tämä katkera vänisijö, jonka vaimo on jättänyt kun tämä on tämmöinen ksipää. Ja nyt se vinkuu ja vonkuu täällä että vaimo jätti sen kun se ei tienannut tarpeeksi. Helpompi kestää ero kun voi syyttää vaimoa lompakkoloiseksi kun tunnustaa se tosiasia että on itse kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää hyvät miehet aloittaja seurustelemaan muuttaako naisen kanssa yhteen tai perustaksi perhettä kun se on kamalaa teistä kerta on. Ihan oikeasti -säästäkäö itsenne ja naiset tältä kauheudelta
Mutta miesten vastaukset saavat teissä naisissa vain raivoa aikaan. Olisiko aika teidän naisten katsoa sinne peiliin, viimeinkin?
Joo on katsottu ja todettu että mikä elämässä mättää-miehet . Nyt kun yhdestä turhasta painoladtista pääsin eroon niin uutta en vaivoikseni ota. Miehillä ei tee mitään. Suosittelen muillekin. Elämönlastuni nousi 100 prosenttia
Minulla ei ole mitään kiinnostusta parisuhteeseen tai yhteen muuttamiseen yhdenkään miehen kanssa ja samaa mieltä on moni Ystäväni. Että voitte miehet tehdä tai olla tekemättä , tulla tai olla tulematta
Ei tarvitse pelätä sitoutumista, perhettä , vaatimuksia , kysymyksiä tai pyytämisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä edelleen- miksi ylipäätään seurustelette tai muutatte asumaan naisen kanssa tai perustatte perheen jos naiset on näin kamalia ja parisuhde ja perhe-elämä hirveää? Ei teitä kukaan siihen pakota , eikä teitä siihen vaadita. Olette aikuisia ihmisiä ja teillä on vapaus valita. En ymmärrä.Pitää Vttu ihmisen olla tyhmä ja yksinkertainen jos kerta joku asia on helvetistä niin sitä vaan tekee vaikka ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minkä vastuun?
Huoh. Taas täällä tämä katkera vänisijö, jonka vaimo on jättänyt kun tämä on tämmöinen ksipää. Ja nyt se vinkuu ja vonkuu täällä että vaimo jätti sen kun se ei tienannut tarpeeksi. Helpompi kestää ero kun voi syyttää vaimoa lompakkoloiseksi kun tunnustaa se tosiasia että on itse kusipää.
Ihanko oikeasti kuvittelet, että te naiset olette miesten maapallon keskipiste?
Olet todella ummehtunut ihminen, kaikin puolin
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että hauskanpitoa ei kannata lopettaa, sillä silloin ei enää ole hauskaa.
Luin ensimmäisen sivun ja tämä viesti oli lähimpänä totuutta ja loput lähinnä turhaa lätinää ja aivan käsittämättömiä perusteluita varsin yksinkertaiseen aiheeseen. Varsinkin näiden säälittävien naisvihaajalassukoiden katkerat kommetit voi jättää ihan omaan arvoonsa.
Itse olen jo yli viiskymppinen yksin asuva mies ja voin kertoa, että baanalla on oltu ja paljon. Eli selkänojaa on aivan riittävästi kertomaan, mistä kenkä puristaa, jos puristaa.
Minulla siis parasta ennen päiväys on mennyt jo ajat sitten ja sauhuamisetkin jo taakse jäänyttä elämää. Voin siis täysin rehellisesti tilittää mennyttä elämääni.
Ensinnäkin tämä ongelmahan on ainoastaan niillä miehillä, joilla on menekkiä naismaailmassa. Ne vähän ujommat ja ei niin kiinnostavat (tätä sitten voi ap ja muut kaltaisensa kysellä itseltään hiljaa mielessään, että miksi juuri he ovat vähemmän kiinnostavia) olisivat kyllä heti valmiita sitoutumaan, mutta kun naisia ei taas heikäläiset kiinnosta. Heitä kiinnostaa meikäläiset hieman "syntiset" ja jännittävät miehet, joissa on särmää ja rosoa, eli miehisyyttä, mutta ei halua sitoutua. Ongelmahan meillä on juuri siinä, että emme vaan kykene pysähtymään, kun kulman takana on vielä jotain uutta ja ennen kokematonta tarjolla ja ennen kaikkea mahdollisuuksia niihin uusiin seikkailuihin. Näin se elämää pikkuhiljaa kulkee kulkuaan, kunnes huomaamme, että me emme enää kulukaan siihen parhaaseen A-ryhmään, joita naiset haluavat. Jotkut jää vielä roikkumaan, minä en jäänyt, vaan hyppäsin kerralla kelkasta ja se oli siinä.
En sanoisi kuitenkaan katuvani, tai olevani katkera, kun nyt yksinäisenä katselen muiden perheonnea. Tämä oli minun kohtaloni, enkä olisi voinut valita toisin, tai en ainakaan olisi niin tehnyt, vaikka saisin vielä uudelleen päättää. Minä elin tällaisen elämän.
Eli tiivistetysti: Meillä miehellä on kyltymätön halu päästä kokemaan aina uutta ja mielenkiintoista varsinkin mitä tulee naisiin. Mitä enemmän sinulla on menekkiä, sitä todennäköisemmin painat menemään päätyyn saakka ja jotkut vielä siitä ylikin. Minä lopetin hieman ennen päätyä ja olen päätökseeni tyytyväinen.
-M52 entinen naistenmies ja vapaaehtoisesti kärrynpyörästä pois hypännyt nykyinen erakko-
Katsokaa naiset peiliin. Ja lopettakaa tämä raivoaminen, kun miesten vastaukset eivät miellytä. Olette lapsellisia. Miehiltä kysyttiin ja he vastaavat. Lopettakaa tarve kontrolloida miehiä ja muuttaa heitä mieleiseksenne.
Olen nainen eikä minulla ole mitään tarvetta mennä kihloihin, naimisiin yms. Ainakaan missään tapauksessa kiirehtien. Miksi tuon pitäisi olla jokaisen tavoite? Oma tavoitteeni on olla vain onnellinen, ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynpä edelleen- miksi ylipäätään seurustelette tai muutatte asumaan naisen kanssa tai perustatte perheen jos naiset on näin kamalia ja parisuhde ja perhe-elämä hirveää? Ei teitä kukaan siihen pakota , eikä teitä siihen vaadita. Olette aikuisia ihmisiä ja teillä on vapaus valita. En ymmärrä.Pitää Vttu ihmisen olla tyhmä ja yksinkertainen jos kerta joku asia on helvetistä niin sitä vaan tekee vaikka ei ole pakko.
Ketjussa on moneen kertaan sanottu, että seurustelu tai yhdessä asuminen riittää varmaan kaikille miehille, jos ei sitten suostu naisen painostukseen perheen leikkimisestä.
Miehelle naimisiin meneminen ja perheen perustaminen on pelkkä riippakivi ja rahareikä.
Mitä tästä et tajunnut aiemmista vastauksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo on katsottu ja todettu että mikä elämässä mättää-miehet . Nyt kun yhdestä turhasta painoladtista pääsin eroon niin uutta en vaivoikseni ota. Miehillä ei tee mitään. Suosittelen muillekin. Elämönlastuni nousi 100 prosenttia
Ja silti pitää vetää viinaa maanantainakin, vaikka elämäsi on niin onnellista?
Kyllä on stana huvittava ketju. J@mämiehet vnkuu ja valittaa parisuhteesta, kun niillä ei ole edes mitään mahdollisuutta saada parisuhdetta. Kuka nainen haluaisi olla missään suhteessa tämmöisen vinkuvien katkerien naisvihaajia kanssa. Pitäähän sitä pllunpuutteen Tuomas katkeruutta päästä jonnekin purkamaan ja onhan se tämäkin edes jonkinlainen naiskontakti.
Reppanoita nämä lassukat täällä on. Lähinnä käy sääliksi, kun näkee jo ihan täällä että ei ole eikä tule olemaan minkäänlaisia edellytyksiä pärjätä minkälaisessa suhteessa. Ei minkäänlaisia. Emotionaalinen kehitys on lähinnä uhmaiköisen lapsen tasolla ja sosiaaliset taidot olemattomat
Vierailija kirjoitti:
Ihan oma vika jos ei tee heti alussa selväksi mihin asioiden haluaa etenevän.
Nimenomaan! Aloittaja on nainen, joka valittaa, koska kuvitteli - keskustelematta asiasta - miesystävänsä haluavan samoja asioita samassa aikataulussa kuin hän, eli avioliittoa ja lapsia.
Hänelle ovat pääasiassa vastanneet miehet, jotka eivät halua avioliittoa tai lapsia. Kevyt seurustelusuhde riittää.
Näitä miehiä ovat haukkuneet naiset, jotka kuvittelevat kaikkien miehien haluavan avioliittoa ja lapsia.
Eli keskustelussa puhutaan toistemme ohi eikä mitenkään ymmärretä toista osapuolta.