Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko amikset missään parempia kuin lukiolaiset?

Vierailija
22.06.2020 |

Kun olin itse yläasteella, niin amikseen menivät lähinnä kaikki ne koulun pahimmat tupakoivat häiriköt ja muut luuserit. Nyt nämä samat tyypit sitten mm. rakentavat meidän talomme ja jälki on usein myös sen näköistä. Itse menin lukioon ja jopa teknisissä töissä olin parempi kuin yksikään näistä.

Miten saataisiin yhteiskunta muutettua niin, että myös huonompiin hommiin hakeutuisi motivoituneita ja fiksuja ihmisiä? Olisi hienoa, jos DI:n tason älykkyydellä varustetut ihmiset olisivat niitä, jotka asentaisivat pesukoneita (viimeksi piti kone lopulta asentaa itse usean vuodon jälkeen) ja tekisivät putkitöitä.

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ylioppilaat syö ilman amiksia?

Kasviksia

Vierailija
82/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne lukiolaiset jotka eivät mene yliopistoon, vaan ammattikorkeakouluun?

Mitä arvoa lukiolla enää sitten on?

Mielestäni lukion pitäisi silti olla pakollinen sivistyksen vuoksi kaikille ja jokaisen tulisi suorittaa myös tiedekorkeakouluopintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat. Ihmiset on erilaisia ja heillä on erilaisia vahvuuksia. Yleisesti ottaen amikset ovat usein parempia käytännön asioissa (ruumiilliset työt), kun lukioon menevät pärjäävät paremmin teoreettisissa asioissa (ajattelutyö). Mieheni on amis ja osaa tehdä käsillään vaikka mitä. Minä opiskelen yliopistossa ja osaan paremmin lukea ja kirjoittaa, yhdistelen asioita toisiinsa ja muodostan ja hahmotan paremmin kokonaisuuksia. Täydennämme toisiamme.

Vierailija
84/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikset osaavat ryypätä, kaivaa nenää, rällätä ja viettää kunnon elämänkoulu-elämää.

Vierailija
85/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyy paremmin ja nopeemmin ja monet tienaa hitosti rahaa. Oma asunto jne saavutetaan paljon nopeammin.

Vierailija
86/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

amiksilla on koulutus, lukiolaisilla ei ole mitään muodollista pätevyyttä.

Semmoinen pieni ero-.

Se, että on " koulutus" ei nykyisin takaa mitään ammattitaidosta ja osaamisesta.

Siksi se muodollinen. Muodollisuus ei takaa mitään. Ei korkeakoulutetuilla eikä amiksilla.

Täysin kouluttamattomat ykeensä ne kaikkein fiksuimmat kun eivät jaksaneet koulujen institutionalisointia.

Vierailija
87/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä lukion antaneen sinulle kuitenkaan yleissivistystä esim. rakennusalalta. Raksamiehethän rakentavat työmääräysten ja suunnitelmien mukaan, jota pitäisi valvoa työmaanjohto ja tarkastajat, jotka ovat insinöörejä ja DI. Ja työselostukset ja piirustukset ovat arkkitehtien vastuulla, jonka perusteella rakennetaan.

Ja tämä ei ole amiksen tai lukion puolesta eikä vastaan.

Olen yhden uuden asunnon ostanut ja sen rakentamista seurannut. Suuri osa rakennusporukasta vaikuttaa olevan juuri sellaista rööki huulessa kulkevaa amisporukkaa, että heitä ei voisi vähempää mikään kiinnostaa ja vielä kolmen vuoden jälkeenkin tapellaan rakennusyhtiön kanssa kaikenlaisista takuukorjauksista. Kaikesta yritetään mennä rimaa hipoen vailla minkäänlaista kunnianhimoa tai ylpeyttä omasta työstään. Itse en edes kehtaisi näyttää asiakkaalle sellaista paskaa mitä jotkut asiat ovat olleet.

Vierailija
88/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amikset osaavat rällätä mopoilla ja romubemareilla. Laitonta keulimista ja kuminpolttoa. Ympäristöasioiden vähättelyä. Tässä he ovat maailman kärkeä.

Vierailija
89/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistyy paremmin ja nopeemmin ja monet tienaa hitosti rahaa. Oma asunto jne saavutetaan paljon nopeammin.

:D :D :D :D

Kumpaankohan esim. koronapandemia iski pahemmin?

90/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän duunarialojen ihmiset ihan hyvin työnsä tee normaalisti. En usko, että lukion käynyt putkimies osaisi asentaa pesukoneen yhtään sen paremmin kuin amiksen käynyt. Se ammattikoulutus sekä oppiminen työtä tekemällä ratkaisee.

Vierailija
91/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaamisessa. Amiksesta pääsee suoraan hyvä palkkasiin töihin, ei tarvitse käydä edes AMK. Lukiosta työllistyminen vaatii usein 2-3 jatkokoulutusta, mihin helposti menee +10v.

Enpä tiedä tuosta. Itse ainakin vedän sen verran kovaa palkkaa DI:ksi valmistumisen jälkeen että eiköhän siinä ole jo vedetty muutaman vuoden ero kiinni. Lisäksi työllisyys on ollut 100% siitä asti kun valmistuin. Korona-aikana olin vain kotona töitä tekemässä.

Vierailija
92/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se huvittaa kun Jessica Janinat viettävät lukion jälkeen välivuotta ja miettivät, että hakisko oikikseen, lääkikseen, tekniseen yliopistoon vai mihin!?

Ja sitten päädytään sinne minne huolitaan. Joku päätyy lähihoitajaksi vaikka piti tulla neuropsykologi.

Näkyy olevan kaupankassoilla ja pizzan paistossa nämä viisaat jotka aiko lähtee Aalto-yliopistoon. Pienillä paikkakunnilla lukiolaiset ovat rikkaiden perheiden lapsia, voivat loisia lukion jälkeen kotona elätettävinä.

Vierailija
93/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennemuutoksesta kaikki lähtisi. Niin kauan kuin viljellään sitä, että amis huono, lukio hyvä, niin tuskin muutosta tapahtuu.

Kysymys on referenssipisteen asettamisesta.

Laita verrokiksi elämäm kova koulu, niin johan on amis hyvä asia.

Vierailija
94/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amiskalaiset pärjää keskimäärin paremmin todellisessa elämässä ja sen kyllä huomaa.

Kuminpoltosta ja muusta riehumisesta?

Vierailija
95/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ylioppilaat syö ilman amiksia?

Parempia ja terveellisempiä omia eväitä.

Eli ne käy keräämässä villikasviksia tai kasvattaa itse ruokansa?

Ei paha

Katsos kun meijerityöntekijä on amis, leipuri on amis, lihanleikkaaja on amis, rekkamies joka kuskaa leivän kauppaan on amis, varastotyöntekijä on amis, se maitotölkin tekijä on amis.

Ja se joka tuottaa maidon meijeriin, lihan teurastamoon, viljan leipomoon, voi olla amis, yo, peruskoulun käynyt tai yhä useammin yliopistosta valmistunut agronomi.

Minne unoihtui amkista valmistuneet agrologit?

Olivat esimerkkejä. En maininnut myöskään uimakandidaatteja enkä esikoulun keskeyttäneitä.

En tiennytkään, että uimakoulu ja esikoulu antavat pätevyyden maanviljelijäksi, joiden koulutuksia luettelit.

Vierailija
96/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkimies osaa putkityöt ( lukiolainen ei). Töitä riittää ja opiskeluun nähden hyvä palkka

Tässä nyt varmaankin tarkoitettiin ihmistyyppejä. Totta kai lukiolainenkin menee vielä ammattiin valmistavaan kouluun lukion jälkeen. Lukiolaiset tietysti ovat paljon sivistyneempiä ihmisiä lukion jälkeen. Amislaiset eivät juuri mistään yleissivistyksestä mitään tiedä.

Vierailija
97/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat. Ihmiset on erilaisia ja heillä on erilaisia vahvuuksia. Yleisesti ottaen amikset ovat usein parempia käytännön asioissa (ruumiilliset työt), kun lukioon menevät pärjäävät paremmin teoreettisissa asioissa (ajattelutyö). Mieheni on amis ja osaa tehdä käsillään vaikka mitä. Minä opiskelen yliopistossa ja osaan paremmin lukea ja kirjoittaa, yhdistelen asioita toisiinsa ja muodostan ja hahmotan paremmin kokonaisuuksia. Täydennämme toisiamme.

Mutta kuinka kauan. Mies on uransa huipulla nyt, mutta sinä yhä kehityt.

Vierailija
98/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä akateemisena ihmisenä voisi koskaan seurustella ei-akateemisen kanssa. Ajatusmaailmoissa vaan on aivan liian suuri ero.

Vierailija
99/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaamisessa. Amiksesta pääsee suoraan hyvä palkkasiin töihin, ei tarvitse käydä edes AMK. Lukiosta työllistyminen vaatii usein 2-3 jatkokoulutusta, mihin helposti menee +10v.

Enpä tiedä tuosta. Itse ainakin vedän sen verran kovaa palkkaa DI:ksi valmistumisen jälkeen että eiköhän siinä ole jo vedetty muutaman vuoden ero kiinni. Lisäksi työllisyys on ollut 100% siitä asti kun valmistuin. Korona-aikana olin vain kotona töitä tekemässä.

ei kaikista ole kyyhöttämään tietokoneen ääressä.

Vierailija
100/147 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Eivätköhän duunarialojen ihmiset ihan hyvin työnsä tee normaalisti. En usko, että lukion käynyt putkimies osaisi asentaa pesukoneen yhtään sen paremmin kuin amiksen käynyt. Se ammattikoulutus sekä oppiminen työtä tekemällä ratkaisee.

Toistaalta me olemme saaneet ihan itse asennettua aina sekä astianpesukoneet että pyykkikoneet. Eikä se vesiputkien ja viemärienkään laitto nykysysteemeillä ole mitenkään vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi