Miksi vielä 10 vuotta sitten ei loukkaannuttu joka ikisestä asiasta?
Vuosikymmeniä oli mahdollista tehdä pilaa kaikesta mahdollisesta, joten mistä on tullut tämä loukkaantumisen kulttuuri?
Miksi ihmiset ei nykyään kestä enää minkäänlaista huumoria?
Aivan käsittämättömän herkkähipiäisiä kaikki nykyään, eikä kukaan enää osaa nauraa itselleen tai tehdä itsestään pilaa. Kaikki on niin vakavaa koko ajan.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Heti joku vihervasuri loukkaantui ja piti poistaa viesti. Miksi vihervasurilla on oikeus loukkaantua minun sanoistani, mutta minulla ei ole samaa oikeutta loukkaantua vihervasurin sanoista?
Laitetaanpa viesti uudestaan:
Minua loukkaa vihervasurien valehtelu ja asiaton mölinä. Voinko pyytää niitä kantamaan sananvastuunsa ja pitämään turpansa kiinni?
Kylläpä olet tyhmä.
Tässä puhtaan kaikista ihmisistä. Ei nuo ole kaikkia. Vai onko?
Sinä ainakin olet selkeästi loukkaantunut. Nykyaikaa aloittajan mielestä. Rutinaa.
Luuletteko te ettei ennen loukkaannuttu?
Kyllä suomalaiset osaa sen. Ei vaan ole julistettu asiaa.
En tiedä, mutta nyt vuonna 2020 tälle on keksitty oivallinen ratkaisu ainakin viihteen puolella. Ohjelman eteen varoitus, että ohjelma sisältää loukkaavaa sisältöä, ja sen jälkeen ohjelma voidaan näyttää sensuroimatta mitään. Aika ovelaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti joku vihervasuri loukkaantui ja piti poistaa viesti. Miksi vihervasurilla on oikeus loukkaantua minun sanoistani, mutta minulla ei ole samaa oikeutta loukkaantua vihervasurin sanoista?
Laitetaanpa viesti uudestaan:
Minua loukkaa vihervasurien valehtelu ja asiaton mölinä. Voinko pyytää niitä kantamaan sananvastuunsa ja pitämään turpansa kiinni?Kylläpä olet tyhmä.
Tässä puhtaan kaikista ihmisistä. Ei nuo ole kaikkia. Vai onko?
Sinä ainakin olet selkeästi loukkaantunut. Nykyaikaa aloittajan mielestä. Rutinaa.
Luuletteko te ettei ennen loukkaannuttu?
Kyllä suomalaiset osaa sen. Ei vaan ole julistettu asiaa.
Itse olet oikea umpitollo. Mene pösilö pois internetistä, kun et mitään mistään tajua.
Ihmiset ovat AINA loukkaantuneet yhtä herkästi. Loukkaantumista vain ei ole saanut näyttää.
Intersektionaalinen marxilainen feminismi ei ollut muotia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi sellainen näkemys tähän kysymykseen että tässä on kysymyksessä eräänlainen harha. Jos kelataan taaksepäin vain noin sata vuotta sitten 1800-1900 lukujen vaihteeseen, niin silloin ihmiset olivat todella herkkiä loukkaantumaan! Ihmisen kunnia oli ennen kaikki kaikessa ja jos ihmisen kunniaa loukattiin niin se oli todella vakava paikka. Jos menneen siitä vielä sata vuotta taaksepäin, 1700-luvulle, niin silloin vielä kaksintaistelut olivat aatelismiesten kesken yleisiä, jopa odotettuja ja naisen kunnian loukkaaminen oli aivan ennenkuulumatonta! Mielestäni nykyään ollaan itse asiassa mietoja henkilökohtaisen loukkaamattomuuden ja kunnian suhteen.
Ssshh! Älä pilaa historiallisilla faktoillasi valkoisen heteromiehen uhriutumistarinaa! Vaikka tottahan tuo on, että nykyään kuka tahansa pitäisi liioitteluna haastaa suunsoittaja kaksintaisteluun.
Intersektionalismin vaikutusta. Mustien naisten luoma ajattelusuuntaus, jolla kritisoitiin feminismiä mustien naisten sorron ignooraamisesta, mutta sittemmin alkanut kattaa yhä useampia näkymättömän systeemisen sorron ja migroaggressioiden uhreja.
Intersektionalismi perustuu käsitykseen näkymättömästä sortojärjestelmästä, jonka perusteella muodostuu uhrien hierarkia. Tavoitteena on saada sorretut uhrit valtaan ja hiljentää (kuvitellut) sortajat. Kaikkein eniten kärsivillä siis on enemmän sananvaltaa, koska heille on muodostunut sortonsa takia syvempi käsitys maailmasta ja yhteiskunnan ongelmista.
Mitä enemmän olet kerännyt kärsimyspisteitä, sitä arvokkaampi ääni olet. Kannattaa siis valittaa ja loukkaantua, koska kärsivät saavat paremmin äänensä kuuluviin ja myös poliittista valtaa. Jos itselläsi ei ole hyviä kärsimyspiirteitä, niin voit kerätä pisteitä loukkaantumalla muiden puolesta (call out & cancel). Silloin olet woke, moraalinen hyvä soturi.
Vierailija kirjoitti:
Intersektionalismin vaikutusta. Mustien naisten luoma ajattelusuuntaus, jolla kritisoitiin feminismiä mustien naisten sorron ignooraamisesta, mutta sittemmin alkanut kattaa yhä useampia näkymättömän systeemisen sorron ja migroaggressioiden uhreja.
Intersektionalismi perustuu käsitykseen näkymättömästä sortojärjestelmästä, jonka perusteella muodostuu uhrien hierarkia. Tavoitteena on saada sorretut uhrit valtaan ja hiljentää (kuvitellut) sortajat. Kaikkein eniten kärsivillä siis on enemmän sananvaltaa, koska heille on muodostunut sortonsa takia syvempi käsitys maailmasta ja yhteiskunnan ongelmista.
Mitä enemmän olet kerännyt kärsimyspisteitä, sitä arvokkaampi ääni olet. Kannattaa siis valittaa ja loukkaantua, koska kärsivät saavat paremmin äänensä kuuluviin ja myös poliittista valtaa. Jos itselläsi ei ole hyviä kärsimyspiirteitä, niin voit kerätä pisteitä loukkaantumalla muiden puolesta (call out & cancel). Silloin olet woke, moraalinen hyvä soturi.
Tästä hyvä esimerkki on Evergreen State Collegen tapaus. Tuo selvästi esiin, mistä ilmiöstä on kyse:
1.
2.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaisia asioita pitää puida vielä vuonna 2020?
10 vuotta sitten oli 10 vuotta sitten. Nyt on nyt.
Loukkaannuin aloituksesta.
Eikä nykyään tunnuta tapahtuneista asioista otettavan opiksi. Hakataan vaan päätä seinään ja toistellaan "menneet on menneitä, ei se enää 2020 päde." Ei tää maailma niin paljoo ole muuttunu, ollaan vaan sokaistuttu realismille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi sellainen näkemys tähän kysymykseen että tässä on kysymyksessä eräänlainen harha. Jos kelataan taaksepäin vain noin sata vuotta sitten 1800-1900 lukujen vaihteeseen, niin silloin ihmiset olivat todella herkkiä loukkaantumaan! Ihmisen kunnia oli ennen kaikki kaikessa ja jos ihmisen kunniaa loukattiin niin se oli todella vakava paikka. Jos menneen siitä vielä sata vuotta taaksepäin, 1700-luvulle, niin silloin vielä kaksintaistelut olivat aatelismiesten kesken yleisiä, jopa odotettuja ja naisen kunnian loukkaaminen oli aivan ennenkuulumatonta! Mielestäni nykyään ollaan itse asiassa mietoja henkilökohtaisen loukkaamattomuuden ja kunnian suhteen.
Ssshh! Älä pilaa historiallisilla faktoillasi valkoisen heteromiehen uhriutumistarinaa! Vaikka tottahan tuo on, että nykyään kuka tahansa pitäisi liioitteluna haastaa suunsoittaja kaksintaisteluun.
Et ole sitten aamuyöstä grilli/taksijonossa seisoskellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä hyvä esimerkki on Evergreen State Collegen tapaus. Tuo selvästi esiin, mistä ilmiöstä on kyse:
1.
2.
Osuvasti yksi tuolla kommenteissa kuvaillut, että ihan kuin jakso Black Mirrorista.
Sitten et ole tehnyt läksyjäsi, mikä tietysti kuuluu uliuliuhrautujan profiiliin.