Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisessa kerroksessa asuva naapuri käyttää usein hissiä

Vierailija
21.06.2020 |

Naapuri usein astuu ulos hissistä kun olen lähdössä ulos. Menee siis vain yhden kerroksen hissillä. Eikö hissi ole kuitenkin ensisijaisesti tarkoitettu ylemmissä kerroksissa asuville? Turhaan kuluttaa hissiä tuollainen yhden kerroksen mittainen ajelu.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hissin kuluja ei ole vähennetty ensimmäisen kerroksen asukkaiden vastikkeesta niin silloin sitä saa käyttää myös heidän toimestaan.

Opettele suomea ennen kuin alat laukoa viisauksiasi julkisella keskustelupalstalla, suomen kielessä EI käytetä mitään "heidän toimestaan" rakennetta, se on englannin kielestä suoraan käännetty ja kuulostaa todella tönköltä.

Ja jos jokainen osaisi ajatella omaa napaansa pidemmälle, voisi esimerkiksi vastikkeet olla koko talossa alhaisempia. "Kyllä minä saan hissiä käyttää vaikkei ole tarvetta, kyllä minä voin sitä ja tätä, ei ole lailla kielletty, haasta oikeuteen jos haluat, minulla on oikeus" ihmiset on juuri taloyhtiöiden syöpä mitä suurimmissa määrin.

Jo yksi tuollainen saattaa pilata koko yhtiön. Jos vaikka ei ole kiinteistöhuoltoa ollenkaan vaan hoidetaan kiinteistö talkoilla ja joku päättää sitten kieltäytyä niin joko muiden on tehtävä ylimääräinen työ tai kaikille tulee melkoinen lisälasku ulkopuolisen palkkaamisesta.

Vierailija
22/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon niin kärsimätön, että en jaksaisi odottaa hissiä, jos se ei ole just sopivasti odottamassa ja mielellään vielä ovi auki. Paljon nopeampaa ja helpompaa on kävellä portaat. Kävellen olisit jo perillä. ---

- Uusissa asuintaloissa hissit yleensä ohjelmoidaan siten, että ne palaavat katutasoon käytön jälkeen. Tavallaan ihanan luksusta, että hissi on aina kuljettamassa sinut ylöspäin, mutta samalla se tekee ihmisestä tosi laiskan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hissiä saa käyttää ihan kaikki.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan juuri näin. Helppoa :)

Ei tarvi kaikesta hermostua:D

Vierailija
24/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kytätäänkö hissinkäyttöäkin? Se hissi on siinä sitä varten että sitä voi halutessaan käyttää. Ihan kaikki.

Jotkut ilmeisesti kyttäävät aivan kaikkea. Ilmeisesti heillä ei ole muuta tekemistä elämässään.

Vierailija
25/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli iskias 30-vuotiaana. En tiedä kuinka moni naapuri tarkkaili kulkuani, mutta sinä vuonna portaat oli ihan mahdoton ajatus. Jo bussiin kiipeäminen oli kamalaa! Sairaus ei katso ikää eikä ulkonäköä.

Vierailija
26/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, kyttääjien luvattu kansa.

Vierailija
27/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä tai kommentoipa asiaa ihan suoraan sille naapurille. En usko, että saat vastausta tätä kautta. Miksi et ole kysynyt asianosaiselta itseltään?

Vierailija
28/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^jatkoa vielä: ja miksi tuo kiinnostaa edes noin paljon? Onko sulla liikaa aikaa tms.?

Vierailija
29/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankin viimeksi asuntoa, yksi ratkaiseva tekijä oli, onko talossa hissi vai ei. Hissitalo oli ehdoton valinta. Vaikka asuntoni on vain toisessa kerroksessa, käytän hissiä ainakin ylös mennessä, mutta usein myös alas mennessäni. Miksikö? Siksi, että pahat kulumat polvissa vaikeuttavat portaissa ramppaamista, samoin selkävika. Onneksi meidän talossa ei ole tuollaisia kyyliä. Ap:n asuintalon hississäkö lukee, että yhden kerrosvälin ajaminen hissillä on kielletty?

Vierailija
30/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun 1. kerroksessa, asuntooni on tasan 18 porrasta. Joskus otan hissin ihan vain sen takia että olen niin poikki raskaan työpäivän jälkeen. Liikun paljon vapaa-ajallani mutta joskus vaan olen laiska. Maksan yhtä paljon yhtiövastiketta kuin muutkin joten saan käyttää hissiä ihan niin paljon kuin huvittaa. Piste. Aloittajalle antaisin tasan yhden neuvon: jos sinulla ei ole muuta ongelmia kuin naapurin hissin käytön aiheuttama stressi niin sinulla on asiat aika hyvin. Yritä edes nauttia elämästäsi.

Vierailija
31/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hirveää asua köyhien kanssa kerrostalossa, näköjään kyttäävät toisten hissinkäytönkin. Voi luoja! Onneksi on varaa asua omakotitalossa isolla tontilla ja hyvin lähellä keskustan palveluita. Sopivan lähellä, ei häiritse mutta olen hetkessä keskustassa jos sinne haluan. Usein en halua, en ainakaan nyt Koronan jyllätessä.

Menetkö hissillä sinne keskustaan?

No en, mutta hyvä huomio.

Kerroin, koska heti olisi joku tullut vinkumaan, että kerrostalossa on pakko asua koska keskusta. Minulle on tärkeää asua mukavasti ja ilman kerrostalokyylien kyttäystä kuin ihan ydinkeskustassa. Taksit kulkee, ei tarvita hissiä keskustaan pääsemiseen.

Kiitos kun kysyit.

Vierailija
32/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi, kyttääjien luvattu kansa.

Suomi on maa, suomalaiset on sen kansa.

Vierailija
33/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hissiä käytetään alemmissa kerroksissa niin vähän, ei niitä pitäisi sinne rakentaa ollenkaan.

Mitenkäs muutot?

Vierailija
34/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne alimmissa kerroksissa asuvat maksavat osansa esim. hissin remontoinnista, kunnossapidosta, sähköstäm siivoiksesta.  Siitäkin huolimatta, vaikka asuisivat maan tasalla, eivätkä käyttäisi hissiä lainkaan.. Asuinneliöidensä mukaan maksavat.

Nimenomaan näin! Jokainen sen käytöstä maksaa, niin kukin myös käyttäköön tarpeensa mukaan. Ap ei tiedä naapurinsa sairaushistoriaa, joten ei voi tietää, vaikka olisi joku oikea syykin käyttää hissiä. 

Esim. itselläni oli joskus hiusmurtuma jalkapohjassa. Portaiden nousu onnistui, mutta alaspäin meno oli aivan äärettömän hidasta ja tuskallista. Tädilläni taas on monenlaisia polvivaivoja, hän myös menee aina hissillä vähintäänkin alaspäin, koska portaiden laskeutuminen ottaa polviin erityisesti. Ylöspäin saattaa kävellä portaat tai ottaa hissin. 

Vierailija
35/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hissin kuluja ei ole vähennetty ensimmäisen kerroksen asukkaiden vastikkeesta niin silloin sitä saa käyttää myös heidän toimestaan.

Opettele suomea ennen kuin alat laukoa viisauksiasi julkisella keskustelupalstalla, suomen kielessä EI käytetä mitään "heidän toimestaan" rakennetta, se on englannin kielestä suoraan käännetty ja kuulostaa todella tönköltä.

Ja jos jokainen osaisi ajatella omaa napaansa pidemmälle, voisi esimerkiksi vastikkeet olla koko talossa alhaisempia. "Kyllä minä saan hissiä käyttää vaikkei ole tarvetta, kyllä minä voin sitä ja tätä, ei ole lailla kielletty, haasta oikeuteen jos haluat, minulla on oikeus" ihmiset on juuri taloyhtiöiden syöpä mitä suurimmissa määrin.

Jo yksi tuollainen saattaa pilata koko yhtiön. Jos vaikka ei ole kiinteistöhuoltoa ollenkaan vaan hoidetaan kiinteistö talkoilla ja joku päättää sitten kieltäytyä niin joko muiden on tehtävä ylimääräinen työ tai kaikille tulee melkoinen lisälasku ulkopuolisen palkkaamisesta.

Köyhälle on hankalaa asua näköjään jopa kerrostalossa. Kuka hullu suostuu talkoisiin, en minä ainakaan. Ne, jos mitkä, ovat kaikkien riitojen alkuperä.

Työt teetetään vieraalla ja siitä maksetaan, ei tarvitse riidellä, muuta sinä pois, kun ei talous kestä asumisen normaaleja kuluja.

Vierailija
36/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, kyllä ihmiset on outoja, heidät saa, sopivasti provosoimalla, jopa puolustelemaan hissin käyttöään.

Hullua sakkia.

Vierailija
37/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa kukaan ei itseni lisäksi käytä rappusia koskaan, paitsi lehdenjakaja. En ainakaan koskaan ole sellaista nähnyt tai kuullut ja asun ekassa kerroksessa. Rappuja ei sen takia koskaan siivoojan tarvitse siivota. No säästyypä siinäkin rahaa. Ei ihme jos ylipaino ja vaivat lisääntyvät. Tuskin meidän talossa pelkkiä reumapotilaitakaan asuu. En tiedä miten pystyisivät elämään, jos hissi hajoaisi tai tulisi hissiremontti.

Vierailija
38/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hissiä käytetään alemmissa kerroksissa niin vähän, ei niitä pitäisi sinne rakentaa ollenkaan.

Tämä on aivan loistava! Ajatelkaas jos hissi rakennettaisiin vaikka niin, että se olisi vasta 3 kerroksesta lähtien. Mikä huuto ja itku siitä syntyisikään. Miten maan tasalla oleva 1 kerroksen jsaato  2 kerroksen väki tulisi liikuntahaittoineen toimeen. Pitäisi ensin kiivetä portaita, jotta pääsisi hissille.

Mutta jo tuo ajatus on niin upea ja kertoo kaiken tarvittavan. Jos se on laitettu ironialla, on upea. Mutta jos tosissaan, mikään ei  ole niin hienoa, kuin valvoa muita ja estää minkäänlaisen helppouden muiden elämässä.

Vierailija
39/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla asenteella elämän on pakko olla äärimmäisen raskasta.

Vierailija
40/41 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen vinkki kielipoliisille: myös oman tekstin virkerakenteet ja yhdyssanat kannattaa tarkastaa ennen muita solvaavan kommentin julkaisua. Lolz. Missä opit kirjoittamaan noin pitkiä, pilkuttomia, virkkeitä?

-ulkopuolinen (ylioppilas)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan