Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2+3 -malli käyttöön työpaikalla

Vierailija
21.06.2020 |

2 päivää toimistolla, 3 päivää etänä. Näillä mennään ensi syksy, mahdollisesti myös kevät. Mitä mieltä, toimiiko teidän työpaikalla?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähipäivät vain tarpeen mukaan. Tarvetta on ehkä 3-4 päivänä kuussa. Näin on ollut jo ennen tätä covid19sta.

Vierailija
2/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lähipäivät vain tarpeen mukaan. Tarvetta on ehkä 3-4 päivänä kuussa. Näin on ollut jo ennen tätä covid19sta.

Eli siis kerran viikossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu käytäntö. Avokonttorilla sairauspoissaolot romahtivat heti, kun valtaosa siirtyi etätöihin.

Vierailija
4/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti meillekin käyttöön.

Vierailija
5/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan oman mielen mukaan mahdollista kaikki vaihtoehdot 5 päivästä työpaikalla aina 5 päivään etänä. MInä jatkan etänä, näin olen tehnyt töitä jo 4 vuotta.

Vierailija
6/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi olisipa ihanaa päästä etätyöhön. Mitä ammatteja teillä on?

Vierailija
7/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ns menkkavapaat jääneet täysin pois etätyön myötä.

Pane mietittämään...

Jos on vaikka kipuja, niin onhan kotona nyt mukavampi olla, kun voi käydä rauhassa vessassa ja olla jossain kivoissa olovaatteissa.

Vierailija
8/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen koronaa tein viikossa 3 toimistolla ja 2

etänä. Nyt tehnyt yli 3 kk kokonaan etänä. Kun toimistolle palataan, niin alan tehdä 2 toimistolla ja 3 etänä -viikkoa. Sitä en tiedä milloin palataan. Moni on jo palannut (ei olla ol-seudulla, mutta melko lähellä). Itse katselen vielä miten tilanne kehittyy. Aikaisintaan elokuussa, koska välissä on kohta lomatkin.

Vierailija
9/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ol-seutu = pk-seutu

Vierailija
10/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En solvaisi toisten kipuja.

Tiedän naisia, jotka makaavat kolme päivää lattialla kuukautisten aikana, kärsivät hirvittävistä kivuista, itkevät ja oksentavat.

Olen ollut onnekas ja minulla on ollut hankalia kuukautiskipuja alle kymmenen kertaa. Vaikea endometrioosi selvisi vasta alaselkäkipujen myötä. 

Vierailija
11/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä tuosta on korona aikaan, jos osa viikosta ollaan kotona töissä? Vai vaihtuuko teillä samana päivänä niiden työpaikalla olijoiden kanssa niin että vuorellen on ryhmä a ja ryhmä b? Jos sikin sokin ihmiset paikalla niin altistuminen on todennäköisempää jos tartuntoja työpaikalla. Jos taas a ja b ryhmät (tai c ja d lisäksi) jotka eei aikoihin paikalla niin yhden ryhmän altistuessa muut ryhmät ovat edelleen ns. puhtaita.

Vierailija
12/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis kerran viikossa?

Ei kun 3-4 kertaa kuussa. Joskus on kaikki samalla viikolla joskus kerta viikkoon....  Joskus tosin voi tulla useampanakin päivänä kuussa oltua konttorilla, joskus taas ei kertaakaan.  Tyypillisesti tuo 3-4 päivää kuussa kuitenkin.

Vierailija
13/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne on vielä epäselvä, vielä ollaan etätöissä kesän yli. Avokonttoreissa saa käyttää syksyllä vain joka toista paikkaa, eikä istua vastapäätä toista. Miten meidän kahden hengen huoneissa työskentelevien kanssa menetellään, on vielä epäselvää, varsinkin kun minun huonekaverini ei suostu tekemään ollenkaan etätöitä, on ollut nytkin joka päivä toimistolla, vaikka meidät kaikki käskettiin etätöihin. Itse olen riskiryhmäläinen, joten ei oikein innostaisi mennä sen pöpöpesän kanssa samaan huoneessen moneksi tunniksi.

Vierailija
14/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ns menkkavapaat jääneet täysin pois etätyön myötä.

Pane mietittämään...

Googlaa naisten migreeni (tunnetaan myös kuukautismigreeninä ja hormonaalisena migreeninä). Eli ennen kuukautisia kun estrogeenitaso laskee, laukaisee se osalle naisia migreenin. Ihan Duodecim sivuilta sinulle selviää, että tämä on yksi vaikeimmista migreeneistä hoitaa. Itselläni on tämä puhjennut raskauksien myötä. Minulla on migreeniä onneksi vain yhtenä päivänä. Mutta olen jo aikaisemmin todennut, että etätöissä voin tehdä pari tuntia töitä ja sen jälkeen lepään. Näin teen töitä noin 3-6 tuntia migreenipäivänä. Olen ihan miespuolisen esimiehen kanssa tästä jutellut. Ja hänenkin mielestä parempi että teen näin. Saan jotain töitä tehtyä, mutta samalla levättyä. Olen kotoa käsin kuukautismigreenipäivänä huomattavasti tehokkaampi kuin toimistolla istuen.

Vierailija
15/30 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikaan etätyössä on miljoona kertaa helpompi olla kuin toimistolla!

Kotona voi tosiaan olla mukavissa vaatteissa, vessaan ei tarvitse jonottaa, välillä voi pitää pienen tauon, esim. kävellä ympäriinsä, voi istua ja pitää esimerkiksi lämmintä kauratyynä alavatsalla. Ei nämä tällaiset onnistu toimistolla. Eli kynnys jäädä sairauslomalle on paljon pienempi kuin jos pitäisi mennä toimistolle.

Vierailija
16/30 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/30 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä porukka on jaettu kahtia. Omalla viikolla saa mennä konttorille, mutta ei ole pakko, kun saa vapaasti olla etätöissä. Asiakkaita saa alkaa vähitellen tavata, mutta harkinnan mukaan.

Myyntipäällikkö Hki

Vierailija
18/30 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mennä ohi aiheen, mutta omiin menkkaoireisiin kuuluu mm. suolen toiminnan häiriöt. Ripulia, ummetusta kaikki on mahdollista. Toki myös kehon toisen puolen kattava kipu, joka ei aina taltu lääkkeillä. Huomattavasti mukavampaa kaikille, että kärsin kotona ja käyn omassa vessassa.

Vierailija
19/30 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tuo 3 päivää etänä ja 2 toimistolla käytäntö ennen koronaa. Käytännössä toimistopäivät meni pelkkiin palavereihin, lounas ja kahvitunteihin. Toimistolla (avokonttori) ei saa tehtyä yhtikäs mitään järkevää koska koko ajan joku keskeyttää tavalla tai toisella.

Vierailija
20/30 |
22.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kanssa 2+3. Kaksi päivää töissä, kolme saikulla.