Onko mulla ahmimishäiriö kun en laihdu? 36kg ylipainoa
Eikä laihdutus onnistu, aamulla alkaa laihdutus, illalla on jo kalorit 3000...
Kerran olin 3 päivää 1800 kalorin dieetillä, sitten repsahdin ja syöminen jatkuu.
Miten te ihmiset onnistutte laihtumaan?? Ihmettelen kaikkia monen kymmenen kilon laihdutus onnistumis tarinoita, ei vaan onnistu mulla.
Kommentit (17)
Olet mitä syöt kirjoitti:
Hae apua : ahmimiseen on joku syy
Vääränlainen ruoka.
Ainoa häiriö AP:lla on itsehillinnän ja -hallinnan häiriö. Siihen ei valitettavasti mitään poppakonsteja tai pillereitä ole, vaan sinun on vain otettava todellinen vastuu itsestäsi, niin kauhealta kuin se kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa häiriö AP:lla on itsehillinnän ja -hallinnan häiriö. Siihen ei valitettavasti mitään poppakonsteja tai pillereitä ole, vaan sinun on vain otettava todellinen vastuu itsestäsi, niin kauhealta kuin se kuulostaakin.
Otan vastuun ja aloitan monta kertaa viikossa laihdutuksen. Mutta kun se ei pidä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan vastuun ja aloitan monta kertaa viikossa laihdutuksen. Mutta kun se ei pidä.
Ap
Jospa alat syömään sellaista ruokaa, joka pitää nälkää eikä aiheuta ylensyöntiä.
Ei se ole syömishäiriö jos syö liikaa. Muotitermi jota kaikki käyttää tekosyynä!
Olen nyt laihtunut lähes 5 kg syömällä vähemmän kuin kulutan. Silti herkuttelen, saatan ottaa lasin viiniäkin. Mutta asettamaani kalorirajaa en ylitä. Pyrin säätämään päivän syömiset siten että illalle jää vähän naposteluvaraa kaiken varalta. Proteiinin saannista pitää pitää huolta eikä ruoka saa olla täysin rasvatonta
Juotko alkoholia? Se lihottaa yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole syömishäiriö jos syö liikaa. Muotitermi jota kaikki käyttää tekosyynä!
Olen nyt laihtunut lähes 5 kg syömällä vähemmän kuin kulutan. Silti herkuttelen, saatan ottaa lasin viiniäkin. Mutta asettamaani kalorirajaa en ylitä. Pyrin säätämään päivän syömiset siten että illalle jää vähän naposteluvaraa kaiken varalta. Proteiinin saannista pitää pitää huolta eikä ruoka saa olla täysin rasvatonta
Ai että liikaa syöminen ei olisi syömishäiriö? No sehän todellakin on:
Ahmintahäiriö eli BED
BED eli ahmintahäiriö on vähemmän tunnettu syömishäiriön muoto. Ahmintahäiriössä ei esiinny bulimiaan liittyviä tyhjentämisrituaaleja ja seurauksena on on voimakas painonnousu. Häiriössä ihminen syö suuria ruokamääriä lyhyessä ajassa, vaikka hänellä ei ole nälkä. Bulimiasta poiketen, ahmintahäiriöinen ei kuitenkaan oksenna pois. Ahmiminen tapahtuu pitkin päivää ja yksin ollessa, koska henkilöä häpeää suuria ruokamääriään.
Laitapas esimerkkejä muutaman päivän syömisistäsi, niin me kerrotaan mistä kiikastaa.
Veikkaan jo liikaa hiilaria, ja minimaalisesti proteiinia.
Hyvä,että kerroit rehellisesti 3000kcal. Muuten olisin epäillyt imeytymishäiriötä, jota palstalla joka toinen ja jokikinen suklaakeksejä ostoshihnalle mättävä lihava tuntuu järestään potevan.
Jos sun ahminta on pakkomielteistä ja muuten elämä haittaava, niin oikea apu on psykiatri. En sano vttuillakseen, olen itse saanut apua ja lääkityksen bediin/bulimiaan, jonka kierteessä oli mennyt 15-vuotta, onneksi vihdoin uskalsin hakea sitä ja vaatia hoitoa koska se toimi ja olin väsynyt.
Sillä on eroa tykkäätkö vaan syödä/juoda vai onko se pakko.
Kirjoita meille ruokapäiväkirjaasi.
Kyllä ahmimishäiriö ja muut syömishäiriöt on ihan todellisia, eikä siihen aina auta mikään "otat itseäsi nyt vaan niskasta kiinni". Tottakai vastuu on loppujen lopuksi itsellä, mutta sitä vastuun ottamista on sekin, että pyytää ongelmaan apua vaikka terapeutilta.
Tsemppia, ap!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ahmimishäiriö ja muut syömishäiriöt on ihan todellisia, eikä siihen aina auta mikään "otat itseäsi nyt vaan niskasta kiinni". Tottakai vastuu on loppujen lopuksi itsellä, mutta sitä vastuun ottamista on sekin, että pyytää ongelmaan apua vaikka terapeutilta.
Tsemppia, ap!
Mistä sitä apua pyydetään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppia, ap!
Mistä sitä apua pyydetään?
Mt-puolelta, tai jos sinne ei pääse suoraan, niin terveyskeskuslääkäriltä. Syömishäiriöt ovat mielenterveyden häiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJospa alat syömään sellaista ruokaa, joka pitää nälkää eikä aiheuta ylensyöntiä.
Ahmimishäiriöinen syö vaikkei olisi nälkä. Sitä ruokaa katsos syödään johonkin ihan muuhun tunteeseen.
Mene ravintoterapeutille ja psykologille.