Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön näin ja painan 120kg

Vierailija
20.06.2020 |

Aamulla kuppi kahvia maidolla, päivällä salaattia, 3 perunaa, sisäfilettä ja yksi makkara. N kello 16 kahvia kupillinen ja pari karjalanpiirakkaa. Illalla riisipuuroa ja marjakiisseliä. Miksi siis olen läski? Muuten juon vettä, enkä herkkujakaan syö.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisipiirakoita, riisipuuroa... täysin turhaa valkaistua hiilaria. Mieti miten saisit lisättyä kasviksia- vaikka sitten soseina tms jos hampaat ei kestä. Liha on turhaa, ja varsinkin makkarat suolassa ja nitriiteissä uitettu. Jauhoa jauhoa jauhoa ja huonoja rasvoja.

Miksi liha on laihduttajalle turhaa? Miten sinä saat vastaavat välttämättömät aminohapot, vitamiinit ja hivenaineet kuin lihasta, pienemmillä kaloreilla? 

Alapeukkuja sataa, mutta kukaan ei osaa vastata. Onko yksikään alapeukuttajista koskaan edes pysähtynyt miettimään, että miksi liha muka on laihduttajalle turhaa vai tuleeko tuo väite vain ihan automaattisesti jostain aivopestystä pääkopasta?

No en minä alapeukuttanut vastaustasi siksi, että en osaisi vastata, vaan en viitsinyt, kun viestisi oli niin typerä. Kun et näemmä mistään mitään tiedä ilman, että joku sinulle kertoo, niin avataanpa nyt sitten. Liha voi olla turhaa, proteiini ei. On paljon muita proteiinin lähteitä kuin liha. Kala pesee ravitsemuksellisesti lihan mennen tullen. Rasvaisessa kalassa on toki enemmän kaloreita kuin esim. vähärasvaisessa naudan lihassa, mutta kala on taatusti terveellisempää kuin kaloreiltaan alhainen nauta. Palkokasveista saa aminohappoja, vitamiineja, kuituja, proteiinia jne. pienemmillä kaloreilla kuin lihasta. Eli vaihtoehtoja lihalle kyllä löytyy.

Selvyyden vuoksi, en ole itse kasvissyöjä. Syön vähärasvaista nautaa, riistaa silloin harvoin kuin sitä on tarjolla, kanaa, kalaa ja erilaisia lihankorvikkeita, härkistä, soijarouhetta jne. Punaista lihaa pyrin syömään korkeintaan kerran viikossa, kanaa toisen kerran ja loput päivät kalaa ja palkokasveja tms.

Oma viestisi on typerä. Liha on vähäkalorista täyttä ravintoa. Esimerkiksi palkokasveista et saa niitä kaikkia samoja tarpeellisia aminohappoja, etkä samoja vitamiineja ja hivenaineita kuin lihasta. Paljonko jotain papua sinun pitää syödä, että saat saman määrän vaikkapa hemirautaa tai B12-vitamiinia kuin sadan gramman naudanlihapihvistä? Paljonko tulee kaloreita siitä papumäärästä? Onko sellaista papumäärää edes mahdollista syödä yhdellä aterialla? Saatko ylipäänsä samoja ravintoaineita niistä sinun pavuistasi? Miksi valehtelet noin törkeästi?

Vierailija
102/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riisipiirakoita, riisipuuroa... täysin turhaa valkaistua hiilaria. Mieti miten saisit lisättyä kasviksia- vaikka sitten soseina tms jos hampaat ei kestä. Liha on turhaa, ja varsinkin makkarat suolassa ja nitriiteissä uitettu. Jauhoa jauhoa jauhoa ja huonoja rasvoja.

Miksi liha on laihduttajalle turhaa? Miten sinä saat vastaavat välttämättömät aminohapot, vitamiinit ja hivenaineet kuin lihasta, pienemmillä kaloreilla? 

Alapeukkuja sataa, mutta kukaan ei osaa vastata. Onko yksikään alapeukuttajista koskaan edes pysähtynyt miettimään, että miksi liha muka on laihduttajalle turhaa vai tuleeko tuo väite vain ihan automaattisesti jostain aivopestystä pääkopasta?

No en minä alapeukuttanut vastaustasi siksi, että en osaisi vastata, vaan en viitsinyt, kun viestisi oli niin typerä. Kun et näemmä mistään mitään tiedä ilman, että joku sinulle kertoo, niin avataanpa nyt sitten. Liha voi olla turhaa, proteiini ei. On paljon muita proteiinin lähteitä kuin liha. Kala pesee ravitsemuksellisesti lihan mennen tullen. Rasvaisessa kalassa on toki enemmän kaloreita kuin esim. vähärasvaisessa naudan lihassa, mutta kala on taatusti terveellisempää kuin kaloreiltaan alhainen nauta. Palkokasveista saa aminohappoja, vitamiineja, kuituja, proteiinia jne. pienemmillä kaloreilla kuin lihasta. Eli vaihtoehtoja lihalle kyllä löytyy.

Selvyyden vuoksi, en ole itse kasvissyöjä. Syön vähärasvaista nautaa, riistaa silloin harvoin kuin sitä on tarjolla, kanaa, kalaa ja erilaisia lihankorvikkeita, härkistä, soijarouhetta jne. Punaista lihaa pyrin syömään korkeintaan kerran viikossa, kanaa toisen kerran ja loput päivät kalaa ja palkokasveja tms.

Saahan sitä syödä vaikka mitä lihan tilalla, mutta kun ihminen tarvitsee ne lihan ja rasvan ravinteet. Ei niitä mistään pavuista saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jengi täällä ylöspeukuttaa säästöliekkiä ja jotain kilpirauhasjuttuja, mutta alaspeukuttaa niitä, joissa tehdään ilmi ylensyönti ja valheellinen aloitus mitä tulee kalorimääriin :D

Miksi on noin kivaa kuvitella ettei itse voi vaikuttaa omaan painoonsa :D

Vierailija
104/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hage kirjoitti:

Mä oon syöny aamulla kaurapuuron ja kupin kahvia. Lounaalla kaalilaatikkoa ja salaatin. Välipalalla voisilmäpullan ja kahvi. Päivälliseksi tonnikalapastaa ja salaattia. Kohta teen iltapalaksi kupillisen vihreetä teetä ja ruisvoileivän juustolla ja tomaatilla. Painan 45 ja olen 154 pitkä.

Olet ylipainoinen! Syöt liikaa.

t. 165 cm 47 kg

Vierailija
105/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma viestisi on typerä. Liha on vähäkalorista täyttä ravintoa. Esimerkiksi palkokasveista et saa niitä kaikkia samoja tarpeellisia aminohappoja, etkä samoja vitamiineja ja hivenaineita kuin lihasta. Paljonko jotain papua sinun pitää syödä, että saat saman määrän vaikkapa hemirautaa tai B12-vitamiinia kuin sadan gramman naudanlihapihvistä? Paljonko tulee kaloreita siitä papumäärästä? Onko sellaista papumäärää edes mahdollista syödä yhdellä aterialla? Saatko ylipäänsä samoja ravintoaineita niistä sinun pavuistasi? Miksi valehtelet noin törkeästi?

Just joo. Eli ilman lihaa ei voi laihduttaa? Kuinak joku kehtaa nykypäivänä vielä viljellä tällaista?! Ai joo, jotkut karppaajajuntit kyllä kehtaa.

Vierailija
106/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et liiku tarpeeksi.

Vierailija
107/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jengi täällä ylöspeukuttaa säästöliekkiä ja jotain kilpirauhasjuttuja, mutta alaspeukuttaa niitä, joissa tehdään ilmi ylensyönti ja valheellinen aloitus mitä tulee kalorimääriin :D

Koska naisille on tyypillistä etsiä syyllinen muualta kuin omasta käytöksestä.

eka syytetään miehen huomio ja ferritiinit yms ja sitte etsitään tekosyyt ettei voi edes liikkua ja miksi ei kannata edes liikkua.

viimeisenä katsotaan käsilaukusta ne fazerin siniset ja muut välipalat.

Vierailija
108/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Eli ilman lihaa ei voi laihduttaa? Kuinak joku kehtaa nykypäivänä vielä viljellä tällaista?! Ai joo, jotkut karppaajajuntit kyllä kehtaa.

Tietenkin voi laihduttaa ilman lihaa, mutta siitähän ei ollut kyse, vaan lihan ravinteista. Älä keksi omiasi. Miten karppaajat tähän liittyy?

Vierailija
109/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä kehtaat julkisesti julistaa omaa kehnoa lukutaitoasi?

Vierailija
110/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naisille on tyypillistä etsiä syyllinen muualta kuin omasta käytöksestä.

eka syytetään miehen huomio ja ferritiinit yms ja sitte etsitään tekosyyt ettei voi edes liikkua ja miksi ei kannata edes liikkua.

viimeisenä katsotaan käsilaukusta ne fazerin siniset ja muut välipalat.

En voi ymmärtää tätä vaikka itselläni on ferritiinin nosto käynnistä ja hyvin todennäköisesti kilpparin vajis.

Silleen okei, jos nyt on vaikka 6-10 kg ylipainon puolella ja on vaihdevuosi-ikäinen, niin joo, ehkä nää aineenvaihdunta-asiat ja muut on relevantteja.

Mutta kun oikeasti ihan lihavat (eli ei ylipainoiset) käyttää niitä tekosyinä. Siis nää jolla on 15-40 kg ekstraa.

t. N27 105 kg 180 cm ja en jaksa panostaa hyvin syömiseen + herkuttelen liikaa

Vierailija
111/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on 2metrinen lihaksikas mies

Vierailija
112/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Jokin sulla on sitten hurjasti vialla aineenvaihdunnassa. Kippari? Lääkkeet?

Itse ylitin vähän aikaa sitten 110 kilon rajapyykin ja se määrä suklaata, karkkia ja jäätelöä jonka vedin oli hurja ja jokapäiväinen.

Nyt laihtumassa, sain itseäni niskasta kiinni.

Sitä olenkin selvittämässä mikä on vikana kun useamman vuoden ajan olen näin syönyt ja aina pysyn läskinä. Muu perhe on kyllä hoikka.

Kokeile vähentää hiilihydraatteja, minulla se auttoi ja painoa lähti hiljalleen pois. Suolisto vain ei kestänyt joten jouduin lisäämään hh:ja ja paino lakkasi putoamasta. Mulla on kilpirauhasarvo, jokin niistä, ylärajalla. Lääkärin mielestä sillä ei ole mitään merkitystä painon kannalta. Miten  pääset ravintoterapeutille? Minua ei sinne päästetty vaan käskettiin tekemään pieniä muutoksia. Olen nyt vuosikausia tehnyt isoja muutoksia, mutta paino vain on ja pysyy.

Vierailija
113/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 171 ja paino 56-57. On yllättävän vähän, mitä minun päivän kalorikulutus keskimäärin on ilman erityistä liikuntaa. Noin 1300 - 1400. Ratsastuspäivinä (3 - 4/viikko) kulutus on noin 1700 - 1800. Näillä kaloreilla paino pysyy samassa. Jos pitäisi laihduttaa, niin tosi alhaiseksi pitäisi vetää. 

Ap:lla varmaan, kuten moni todennutkin, ongelmana on kalorien laskeminen. Siihen kannattaisi panostaa. 

Niin ja itse pudottanut painoa yläasteikäisenä yli 25 kg, joten jotain tietoa siitäkin on. 

F

Vierailija
114/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuo kuulostaa aika vähältä, niin kaloreita tulee ehkä 1300-1600, riippuu perunoiden koosta, makkaran laadusta, oliko salaatissa kastiketta, oliko piirakoiden päällä voita tai juustoa, minkä verran kahvissa oli maitoa ja oliko se rasvatonta vai täysmaitoa. Kuulostaa ihan mitättömältä, mutta noista itselleni kertyi kiloja. Kun laittaa leivälle päivittäin 2 viipaletta juustoa, lisää salattiin kastikkeen, syö 3 perunaa kahden sijaan yms. noista jutuista tulee helposti 500 kaloria/päivä "huomaamatta.

Vierailija
115/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihava ei kuluta juurikaan enempää kuin laihakaan. Todennäköisesti syöt sen verran kuin kulutatkin joten et lihoo etkä laihdu. Silloin kun lihosit tuohon painoon söit enemmän.

Ihan turhaa väittää että lihavat syövät paljon. Laiha joka syö paljon, lihoaa pikkuhiljaa.

Tämä. Ehkä olet jossakin elämäsi vaiheessa syönyt liikaa tai epäterveellisesti ja kilot ovat jääneet kiinni? Kilpirauhasen vajaatoiminta tai joidenkin lääkkeiden sivuoireet voivat myös aiheuttaa sitä, että laihtuminen tuntuu mahdottomalta.

Vierailija
116/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuo kuulostaa aika vähältä, niin kaloreita tulee ehkä 1300-1600, riippuu perunoiden koosta, makkaran laadusta, oliko salaatissa kastiketta, oliko piirakoiden päällä voita tai juustoa, minkä verran kahvissa oli maitoa ja oliko se rasvatonta vai täysmaitoa. Kuulostaa ihan mitättömältä, mutta noista itselleni kertyi kiloja. Kun laittaa leivälle päivittäin 2 viipaletta juustoa, lisää salattiin kastikkeen, syö 3 perunaa kahden sijaan yms. noista jutuista tulee helposti 500 kaloria/päivä "huomaamatta.

Jep. Lopetin urheiluharrastuksen, ja tuolla 1600 kcal päivittäisellä saannilla lihoin 10 kiloa. PT:llä käytyäni minulle selvisi, että lepokulutukseni on vain 1200 kcal. Tuntuu ikävällä laskea jopa paistamiseen käytettyä rasvaa, mutta muutoin paino nousee.

N163cm, 57 kg

Vierailija
117/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 171 ja paino 56-57. On yllättävän vähän, mitä minun päivän kalorikulutus keskimäärin on ilman erityistä liikuntaa. Noin 1300 - 1400. Ratsastuspäivinä (3 - 4/viikko) kulutus on noin 1700 - 1800. Näillä kaloreilla paino pysyy samassa. Jos pitäisi laihduttaa, niin tosi alhaiseksi pitäisi vetää. 

Ap:lla varmaan, kuten moni todennutkin, ongelmana on kalorien laskeminen. Siihen kannattaisi panostaa. 

Niin ja itse pudottanut painoa yläasteikäisenä yli 25 kg, joten jotain tietoa siitäkin on. 

F

Voiko oikeasti olla noin alhainen kalorikulutus? Oletkohan itse laskenut väärin? Ehkä sulla jokin terveydellinen ongelma. Kilpirauhanen? 

Vierailija
118/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän, epäterveellisesti ja epäsäännöllisesti. Liikutko yhtään? 

Vierailija
119/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman mitään liikuntaa minun energian tarve on n. 1500kcal. Kun urheilen kunnolla, energian kulutus menee yli 2000.

168cm ja 66kg

Ja joo, pitäisi tiputtaa ainakin nuo 6kg, työn alla.

Joten kyllä aika vähillä kilokaloreilla aikuisen naisen on mentävä, ellei urheile rankasti ja lähes päivittäin.

Vierailija
120/121 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua, söin aamupalaksi yhden wilhelm makkaran ja pari sandelssia. Kohta menee grilliin muutama broitsun koipi. Hyvin pysyy näillä eväillä ruoto kunnossa.