Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin vuosi sitten katsoa koska meidät pyydetään kylään...

Vierailija
20.06.2020 |

Päätin että kos ei kertaakaan, niin en pidä yhteyttä niihin ihmisiin enää.
Vuosi kulunut ja kertaakaan ei ole pyydetty kylään.
Tähän loppui nyt useampi ns ”ystävyys”. Pitäkää tunkkinne.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä ystäviä vaikka ravintolaan/terassille/puistopiknikille/museoon tms., jos kokee kestitsemisen raskaaksi. Ja jos kutsuu ihmisiä kotiinsa, voi ihan hyvin pitää ne nyyttärityylillä ja pyytää jotakin tuomaan alkuruoan ja toista jälkiruoan. Älkää tehkö asioista liian hankalia. Voi olla monia syitä, ettei ihmiset halua pitää illanviettoja omassa kodissaan. Me esimerkiksi asutaan pienessä kerrostaloasunnossa, jossa ei mun mielestä ole kovin viihtyisää istua iltaa. Mieluummin lähden ulos tapaamaan ystäviä.

Vierailija
42/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän ajatella, että järjestön niitä illanistujaisia omaksi ilokseni.

Kyllä se silti vähän närästi, kun kaveri hehkutti somessa tupaantuliaisiaan. Oltiin mekin oltu muutossa apuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kertoisitko minulle, kuinka minun tulisi menetellä ihmisenä, joka ei erityisemmin halua järjestää mitään kutsuja, mutta joskus saa kutsuja toisten kotiin?

Näen ystäviä monesti muuten kuin kenenkään kotona, esim. niin, että käymme ravintolassa, teatterissa, mutten vain kaupungilla tai yhteisillä matkoilla. Joskus myös joku kutsuu käymään, ja usein olen mennyt, mutta nyt tämän luettuani aloin kyllä epäröimään, pitäisikö jatkossa enää mennä.

Jos en kuitenkaan itse aio kutsua, niin pitäisikö aina kieltäytyä, jos joku ystäväporukasta kutsuu kotiinsa? Ilmoitanko kieltäytyessäni, että en tule, koska en itse aio järjestää kutsuja? Vai valehtelenko kieltäytymisen syyn?

Voinko muuten pitää ystävyyssuhteen elossa, vai onko tuo tilanne, kun kutsu esitetään minulle valinnan paikka, jossa joko ystävyys loppuu tai minunkin on pakko jossain vaiheessa esittää kutsu omaan kotiini?

Mun mielestä on vähän "moukkamaista" käydä kahvittelemassa muiden luona, ilman että esittää koskaan vastakutsua. Jos et halua pyytää kotiin, voit vaikka pyytää pihaan tai lähipuistoon piknikille, niin että hommaat vuorostasi tarjoilut. Pakkoa mihinkään tämmöiseen vastakutsuun ei tietenkään ole, vaan vapaasti saat toimia miten haluat. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä, jos joku päivä sitä toistakaan vaan ei enää huvita. Tai jos käyt usein toisen luona, niin voisit siellä olla se, joka vie kahvipaketin ja leipomukset, keittää kahvin jne. Miksi et halua pyytää ketään kylään?

Minusta on yhtä moukkamaista pyytää kylään uudestaan ja uudestaan vastakutsun toivossa. Ei niihin kutsuihinkaan aina huvita myöntävästi vastata, mutta kohteliaana ihmisenä olen mennyt. Älä kutsu, jos et oikeasti halua kutsua!

No enpä ole aina kutsunutkaan, vaan toinen kutsuu itse itsensä, ilman että pyytäisi koskaan heille. Niin kuin jo sanoin, niin vastavuoroiset kahvit voi järjestää muullakin tavalla, kuin kotonaan. Järjestää esim. päiväkahvihetken ulos tai jos ollaan aina toisen luona, niin tuodaan sinne tarjoilut.

Vierailija
44/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kertoisitko minulle, kuinka minun tulisi menetellä ihmisenä, joka ei erityisemmin halua järjestää mitään kutsuja, mutta joskus saa kutsuja toisten kotiin?

Näen ystäviä monesti muuten kuin kenenkään kotona, esim. niin, että käymme ravintolassa, teatterissa, mutten vain kaupungilla tai yhteisillä matkoilla. Joskus myös joku kutsuu käymään, ja usein olen mennyt, mutta nyt tämän luettuani aloin kyllä epäröimään, pitäisikö jatkossa enää mennä.

Jos en kuitenkaan itse aio kutsua, niin pitäisikö aina kieltäytyä, jos joku ystäväporukasta kutsuu kotiinsa? Ilmoitanko kieltäytyessäni, että en tule, koska en itse aio järjestää kutsuja? Vai valehtelenko kieltäytymisen syyn?

Voinko muuten pitää ystävyyssuhteen elossa, vai onko tuo tilanne, kun kutsu esitetään minulle valinnan paikka, jossa joko ystävyys loppuu tai minunkin on pakko jossain vaiheessa esittää kutsu omaan kotiini?

Mun mielestä on vähän "moukkamaista" käydä kahvittelemassa muiden luona, ilman että esittää koskaan vastakutsua. Jos et halua pyytää kotiin, voit vaikka pyytää pihaan tai lähipuistoon piknikille, niin että hommaat vuorostasi tarjoilut. Pakkoa mihinkään tämmöiseen vastakutsuun ei tietenkään ole, vaan vapaasti saat toimia miten haluat. Ei kuitenkaan kannata ihmetellä, jos joku päivä sitä toistakaan vaan ei enää huvita. Tai jos käyt usein toisen luona, niin voisit siellä olla se, joka vie kahvipaketin ja leipomukset, keittää kahvin jne. Miksi et halua pyytää ketään kylään?

Minusta on yhtä moukkamaista pyytää kylään uudestaan ja uudestaan vastakutsun toivossa. Ei niihin kutsuihinkaan aina huvita myöntävästi vastata, mutta kohteliaana ihmisenä olen mennyt. Älä kutsu, jos et oikeasti halua kutsua!

No enpä ole aina kutsunutkaan, vaan toinen kutsuu itse itsensä, ilman että pyytäisi koskaan heille. Niin kuin jo sanoin, niin vastavuoroiset kahvit voi järjestää muullakin tavalla, kuin kotonaan. Järjestää esim. päiväkahvihetken ulos tai jos ollaan aina toisen luona, niin tuodaan sinne tarjoilut.

Anna ap olla. Täällä paikalla on tosi monta ihmistä, jotka puolustavat hyväksikäyttäjiä koska samastuvat heihin enemmän kuin oikeaa vastavuoroisuutta odottaviin ja harjoittaviin ihmisiin.

Vierailija
45/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritän ajatella, että järjestön niitä illanistujaisia omaksi ilokseni.

Kyllä se silti vähän närästi, kun kaveri hehkutti somessa tupaantuliaisiaan. Oltiin mekin oltu muutossa apuna.

Näinhän se menee. Kaverit kelpaa vain muuttoavuksi, ystävien kanssa sitten juhlitaan.

Vierailija
46/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna ap olla. Täällä paikalla on tosi monta ihmistä, jotka puolustavat hyväksikäyttäjiä koska samastuvat heihin enemmän kuin oikeaa vastavuoroisuutta odottaviin ja harjoittaviin ihmisiin.

Ahaa, nyt olen hyväksikäyttäjä, kun vastaakoisesti suostun uhraamaan lauantai-illan kaverin kemuihin, vaikka olisi muutakin tekemistä. Säälistä menen mukaan, kun tuo jatkuvasti ruikuttaa, että "ketään ei tunnu kiinnostavan, tulisit edes sinä". Seuraavalla kerralla osaan vastata, että kiitos ei, paikalle tuleminen ilman mitään vaivojesi korvaamiseksi suunniteltua vastaavaa tilaisuutta on hyväksikäyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi