Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin vuosi sitten katsoa koska meidät pyydetään kylään...

Vierailija
20.06.2020 |

Päätin että kos ei kertaakaan, niin en pidä yhteyttä niihin ihmisiin enää.
Vuosi kulunut ja kertaakaan ei ole pyydetty kylään.
Tähän loppui nyt useampi ns ”ystävyys”. Pitäkää tunkkinne.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh....

Vierailija
2/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseisen "vierailupaikan" väki edes tietoinen, että voisit haluta tulla vieraisille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse vain yhdestä paikasta vaan neljästä. Meille kelpaa kyllä tulla syömään ja juomaan, mutta vastakutsuja ei illa ikinä saatu.

Ap

Vierailija
4/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireinen perheenäiti ehdotti josko nähtäisiin yli vuosi sitten varmaan...

Eipä ole ilmoitanut milloin hänellä olisi sitä aikaa. Facebookin mukaan suhannut ympäriinsä. En viitsi häiritä. Muutaman kerran ollut niin passiivisaggressiivinen minua kohtaan.

Vierailija
5/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse vain yhdestä paikasta vaan neljästä. Meille kelpaa kyllä tulla syömään ja juomaan, mutta vastakutsuja ei illa ikinä saatu.

Ap

Pyydätkö vai tulevatko kutsumatta?

Vierailija
6/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettäessä kaikki tulevat intopinkeenä.

Ap

Vierailija
7/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon - tänä keväänä korona on sotkenut sosiaalisen elämän. Meillä käy normaalisti paljon vieraita, mutta tänä keväänä näimme ystäviä vain lenkkipolulla. Heinäkuulle olemme nyt sopineet jokusen illanvieton.

Vierailija
8/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin? Ei kannata pyytää jos ei halua vietaita.

Vierailija
9/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyse on vastavuoroisuudesta ei siitä etteikö haluttais vieraita.

Ap

Vierailija
10/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä heitä vielä kirvestä kaivoon - tänä keväänä korona on sotkenut sosiaalisen elämän. Meillä käy normaalisti paljon vieraita, mutta tänä keväänä näimme ystäviä vain lenkkipolulla. Heinäkuulle olemme nyt sopineet jokusen illanvieton.

Korona sotki kuviot maaliskuusta alkaen. Eli aikaa vastavierailulke olis ollut heinäkuu 2019 - helmikuu 2020.

Ap

Vierailija
11/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyse on vastavuoroisuudesta ei siitä etteikö haluttais vieraita.

Ap

Sitten kerrot ystäville että odotat vastavuoroisuutta. "En kutsu sinua kylään ennen kuin olen saanut kutsun vastavuoroisesti".

Vierailija
12/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikutat melko rasittavalta ihmiseltä. Mitä jos vieraasi eivät ole vuodessa toipuneet viime tapaamisesta, vaan tarvitsevat useamman vuoden tauon.

Muutenkin joka asian laskeminen ja tasaaminen, kaiken kaikkiaan, on ahdistavaa.

Vierailija
13/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Ilmoita toki niille kavereillesikin.

Vierailija
14/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa passiivis-aggressiivisuutta.

Vierailija
15/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kertoisitko minulle, kuinka minun tulisi menetellä ihmisenä, joka ei erityisemmin halua järjestää mitään kutsuja, mutta joskus saa kutsuja toisten kotiin?

Näen ystäviä monesti muuten kuin kenenkään kotona, esim. niin, että käymme ravintolassa, teatterissa, mutten vain kaupungilla tai yhteisillä matkoilla. Joskus myös joku kutsuu käymään, ja usein olen mennyt, mutta nyt tämän luettuani aloin kyllä epäröimään, pitäisikö jatkossa enää mennä.

Jos en kuitenkaan itse aio kutsua, niin pitäisikö aina kieltäytyä, jos joku ystäväporukasta kutsuu kotiinsa? Ilmoitanko kieltäytyessäni, että en tule, koska en itse aio järjestää kutsuja? Vai valehtelenko kieltäytymisen syyn?

Voinko muuten pitää ystävyyssuhteen elossa, vai onko tuo tilanne, kun kutsu esitetään minulle valinnan paikka, jossa joko ystävyys loppuu tai minunkin on pakko jossain vaiheessa esittää kutsu omaan kotiini?

Vierailija
16/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kertoisitko minulle, kuinka minun tulisi menetellä ihmisenä, joka ei erityisemmin halua järjestää mitään kutsuja, mutta joskus saa kutsuja toisten kotiin?

Näen ystäviä monesti muuten kuin kenenkään kotona, esim. niin, että käymme ravintolassa, teatterissa, mutten vain kaupungilla tai yhteisillä matkoilla. Joskus myös joku kutsuu käymään, ja usein olen mennyt, mutta nyt tämän luettuani aloin kyllä epäröimään, pitäisikö jatkossa enää mennä.

Jos en kuitenkaan itse aio kutsua, niin pitäisikö aina kieltäytyä, jos joku ystäväporukasta kutsuu kotiinsa? Ilmoitanko kieltäytyessäni, että en tule, koska en itse aio järjestää kutsuja? Vai valehtelenko kieltäytymisen syyn?

Voinko muuten pitää ystävyyssuhteen elossa, vai onko tuo tilanne, kun kutsu esitetään minulle valinnan paikka, jossa joko ystävyys loppuu tai minunkin on pakko jossain vaiheessa esittää kutsu omaan kotiini?

Kohteliasta olisi esittää vastakutsu, mutta jos todellakaan et aio näin tehdä, vie ainakin hyvät tuliaiset. Vieraiden kestitseminen on kyllä mukavaa, mutta valitettavasti kaikkea muuta kuin ilmaista. Lisäksi siivoaminen, kokkaaminen, leipominen ym. edeltävä työ on oma vaivansa, joka vieraan on hyvä "palkita" joko vastavuoroisuuden periaatteen mukaisesti tai ainakin tuliaisten merkeissä.

Vierailija
17/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin tietää. Mielummin tapaan myös jossain ihan muualla.

Vierailija
18/46 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu lähes koskaan ketään meille, mutta jos olen pakotettu menemään kekkereille, vien aina runsaasti ruokaa ja lahjoja. Arvostan emäntiä ja isäntiä jotka jaksavat järkkäillä, itse en vain jaksa.

Vierailija
19/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin ihmisten kutsumisen, kun tarpeeksi monta kertaa kuulin sitä vinkumista, miten ei jaksa kun ei se ahteri meinannut millään nousta sieltä sohvalta. Autottomat pahimpia, niitä olisi aina saanut kuskailla edes takaisin. Olen mielummin itse vieraana, koska kotiovesta poistuminen ei ole mulle mikään suuri ponnistus.

Vierailija
20/46 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outoa kyllä?? Mutta, ehkä he eivät vaan pidä sinusta. Itse alkaisin kyllä vähän jo epäilemään että mikä minussa on vikana, kun ei kylään kutsuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi