Pirkanmaalaisten heinäkuu
Kommentit (31)
Heippa kaikille!
Kovin on saanut suru uutisia lueskella pinoista ja kaikille Teille toivotan jaksamista eteen päin ja uskoa huomiseen!
Ja sitten niihin iloisempiin asioihin. Elikäs olemmeko edelleen sunnuntaina 16.7. tapaamassa Viikinsaaressa klo 14? Jos näin on, onko teillä ollut puhett missä siellä olette, koska näillä näkymin olisin pääsemässä mukaan lasteni kanssa, mutta luultavasti astuisimme remmiin vasta seuraavalla eli klo 15 kuljetuksella. Eli mistä mahtaisin teidät löytää?
Terkuin toinen ei helteistä piittaava =) H-R
Heipä hei kaikille helteen keskeltä... En itsekään ole mikään auringon paistettelija, joten sisällä on ihan hyvä olla.
Mites se ens viikonloppu? Ketkä on tulossa, sanokoon hep :-) Mulla olis ainakin suunnitelmissa saapua paikalle klo:14.00.
Siis tällä hetkellä on tulossa:
H-R
Katariina
?
?
Kivaa päästä piknikille Viikinsaareen :-))
Mun selkä tuli viime viikolla töissä kipeeksi ja on edelleen kipeä. Ja nyt alkanut tuntua kipeitä vihlaisuja alavatsaltä häpyluuhun. Olisko jotain kasvukipuja?
Keskiviikkona on NT-ultra, odotan sitä jo kovasti.
Mites muut jaksaa näin helteellä? Mun olo on muuten ok tuota selkää ja kuumuutta lukuun ottamatta.
Tapaamiseen tulosta en ole vielä ihan varma, mutta ilmoittelen sitten loppu viikosta. Mieli kovasti tekisi, mutta tuo 100km ajomatka kipeän selän kanssa voi olla liikaa.
Ibiza + Himpula ja Vimpula 12+3
Minä olen tulossa sunnuntain tapaamiseen klo 14! Valitettavasti en ole ikuna ollut Viikinsaaressa aikaisemmin, joten en osaa sanoa mitään paikkaa mihin menemme siellä. Tietääkö joku muu? Sovitaanko joku paikka siellä saaressa, missä sitten teidät tavataan tai sitten joku tulee teidät noutamaan valitsemaamme paikkaan?
Pikaisesti sen verran omaa napaa, että huomenna menen taas neuvolaan. Olo on kohtuullinen, vähän jo ruoka maittaa ja ehkä painon putoaminenkin on loppunut. Masu on alkanut pyöristymään menetetyistä kiloista huolimatta, mutta vasta sen verran että näytän vain lihavalta... (olis paljon kivempaa näyttää raskaana olevalta kuin lihavalta...)
Ibizalle toivottelen selkäkipujen pikaista helpottamista, toivottavasti pääset paikalle su!
Nyt unten maille, että jaksaa aamulla nousta ajoissa!
Keinuhepo ja Sitruuna 17+0
Hienoa, että Keinuhepon olo alkaa kohentua :-)) Mullakin on tämän viikonlopun aikana maha pullahtanut ja on entistä turpeampi jopa niin, että ei enää näytä pelkästään lihavalta niin kuin tähän saakka.
Luulisin nuo Ibizan kivut johtuvan pikkuisten kasvamisesta. Kuulostavat juuri sellaisilta...olen siis lukenut asiasta ;) Ja siellähän elelee kaksi pikkuista, jotka kovasti yrittää kasvaa :-) Toivottavasti pääset suna paikalle!
Siispä nyt meitä on kolme varmaa: H-R, Katariina,Keinuhepo ja Ibiza ?
Itsekään en ole käynyt vuosiin Viikinsaaressa, mutta jos joku muut tietää hyvän treffipaikan, josta myöhemmin saapuneet voidaan noutaa, niin kertokaa toki.
Olen niin iloinen tapaamisestamme!
Takana ihana kesäinen viikonloppu, oltiin meren rannalla nauttimassa tuulesta, auringosta ja hiekasta. Kiitokset rohkaisevista sanoista oireiden suhteen, olen nyt itsekin sitä mieltä, että eiköhän tilanne ole ihan hyvin. Huomennahan se sitten selviää illalla.
Vessassa ravaaminen on lisääntynyt, ja jonkin verran tuntemuksia vatsassa. Muuten aikalailla mukavasti meni viime viikko, vointi oli hyvä.
Meillä suurella todennäköisyydellä viikonloppuna reissuamista, joten en taida päästä mukaan piknikille. Taitaa mennä osaltani sitten syksyn puolelle ennen kuin päästään naamatusten..
Ihanaa, pian alkaa loma! Työmotivaatio on aika alhaalla ollut, toivon mukaan syksyllä vähän tulee piristystä siihenkin. Oletteko ajatelleet mennä mammajumppaan/joogaan syksyllä? Itse ajattelin, että jotain täytyis tehdä, ja mammajooga voisi olla hauskaa (en ole joogannut ennen). OM yogalla oli ainakin jotain mainintaa asiasta. Jos on vinkkejä asian suhteen Treen seudulla, niin kertokaahan!
aurinko 13+1
Hautajaiset on vietetty ja olen palannut kotiin lomaa viettämään. Hain aamulla 10 kg mansikoita ja nyt ne ovat jo pakkasessa. Ihmeellistä aktiivisuutta.
Santeri alkoi n. viikko sitten potkimaan napakasti, aluksi istukkaan, mikä tuntui vähän ikävältä, mutta nyt potkut suuntautuvat jo muuallekin. Tänään taidetaan olla poikittain, kun liikkeitä tuntuu molemmin puolin vatsaa. Olen tavattoman onnellinen joka kerta, kun potku nasahtaa, enkä voi vielä kuvitellakaan, että ne voisivat ärsyttää tai väsyttää. Mutta ehkä sekin päivä tulee.
Todennäköisesti en ole tulossa Viikinsaareen sunnuntaina, en ole vielä kamalan varma jaksamisestani. Olen viihtynyt paljon kotosalla ja perheen parissa, ja nyt koetan opetella olemaan yksin ilman, että ajatukset saavat minua epätoivoiseksi. Onneksi se alkaa onnistumaan ja uskallan jo miettiä, että töihin tosiaan voi mennä vielä kuukaudeksi ennen loppujen lomapäivien ja äippäloman alkua.
Mutta toivotan teille hauskaa sunnuntaipäivää ja toivottavasti ei tule eilisen kaltaisia rankkasateita! Minun lakanapyykkini sai uuden huuhtelun narulla, mutta taitaa nyt olla noutamiskelpoista.
-Osse ja Santeri rv 22+6
Meinasi unohtua: kiitos kovasti lämpimistä sanoista. Jokainen lämmittää mieltä ja saa uskomaan siihen, että emme ole yksin tämän surun kanssa. Elämä jatkuu, vaikka välillä tuntuukin kamalalle. Onneksi on tämä kohdussa kasvava rääpäle ja veljenpojat.
Nettipimennosta on selvitty.
Ensiksi osanottoni, Osse. Toivon sulle voimia ja jaksamista suuren surusi kanssa. On vaikea antaa mitään lohdutuksen sanoja, mutta tiedän, että se suurin ja musertavin suru helpottaa ajan kanssa ja muuttuu kaipaukseksi ja hyviksi muistoiksi. Uskon, että Santeri antaa iloa ja voimia jaksaa sinne asti.
Meillä kesän alku on mennyt poikaa ihmetellessä, olimme myös viikon matkoilla (kotimaassa) ja nyt on sitten kotiuduttu ja päästy takaisin koneen ääreen. On ollutkin ikävä teitä kaikkia, ja kova polte on ollut päästä lukemaan uutisianne. Paljon iloa ja surua mahtuu tähänkin ketjuun. Toivon, että meistä voi olla tukea ja apua toisillemme kaikissa elämän mutkissa, minä olen ainakin saanut paljon iloa ja tukea tästä ketjusta ja erityisesti tapaamisista.
Poika alkaa jo vähän kokeilla hymyjä ja silloin tällöin pääseee vahingossa jokeltelua muistuttavia ääniä. Taitaa ressu niitä vielä itsekin säikähtää:) Alun hämmennys ja totuttelu alkaa mennä ohi, univeloista huolimatta elämä tuntuu olevan nyt iloa täynnä.
Synnytyksestä en taida alkaa ihmeemmin kertoileman täällä, mutta lyhyesti... Heti muuttotalkoiden päätteeksi 10.6. alkoi supistella säännöllisesti illalla puoli seitsemän ja poika syntyi sitten aamulla 6.41. Eli taisi olla aika tyypillinen ensisynnyttäjän kesto. Vaikka supistukset tekikin kipeää, jäi minulle synytyksestä hyvä olo. Se oli hieno ja voimakas kokemus, joka antoi minulle paljon. Kätilöksi sattui todella tsemppaava ja mukava henkilö, joka ohjasi ja neuvoi, mutta ei tuputtanut valmiita vaihtoehtoja.
Taysista kyseltiin... synnyttäneiden osastolla en oikein viihtynyt, joten kotiuduimme kahdessa päivässä. On tietysti kiire aika vuodesta, eikä huoneessa ollut omaa rauhaa nukkua tai levätä. Henkilökuna oli mukavaa, mutta olisin kaivannut " perehdyttämistä" . Monista asioista sai tietoa vain toisilta äideiltä tai päivän parin päästä osastolle siirtymisestä. Oli siis todella epävarma olo, eikä hoitohenkilökuntakaan tuntunut tietävän, mitä minulle oli kerrottu tai mitä oli kertomatta. Useimmat ketjulaiset taitavat päästä synnärille vähän vähemmän vilkkaaseen vuodenaikaan.
Nyt kaivataan taas tisua:), mamma lähtee... Ai niin, toivon mukaan pääsen myös minä sinne Viikinsaareen, Lapsen kanssa tai ilman:)
Eilen ultrassa kaikki oli hyvin, lääkäri oli mukava ja asiantunteva. Vaaveli heitti kuperkeikkaa, kun sitä vähän tönittiin hereille!
aurinko 13+3
NT-ultra/lääkäri kuulumiset:
RR 140/90
A) pituus 73mm, vastasi rv 13+5, NT 1,0mm
B) pituus 76mm, vastasi rv 13+6, NT 0,5mm
Kaikki oli siis masuasukkailla loistavasti.
Mulle lääkäri kirjoitti sairaslomaa elokuun loppuun asti. Ei rasiteta selkää turhaan, jotta kestäisi loppuun asti.
Valitettavasti en pääse tulemaan tapaamiseen. Teille toivotan ihanaa tapaamista piknikin merkeissä.
Minun on valitettavasti ilmoitettava, että en pääse vilpittömästä toiveesta huolimatta tapaamiseen :/. Olen jäämässä lomalle ja se tekee nyt jotenkin tiukkaa. Koko viikko on ollut kamala ja joudun menemään sunnuntainakin töihin. Pahoittelen kovasti. Olen tätä kovasti odottanut. Minulla on kuitenkin yli 100 km Tampereelle ja tapaaminen veisi koko päivän ja siihen minulla ei ole nyt mahdollisuutta vaikka yrittäisin asioita järjestellä. Pahoittelen kovasti!
Mä taas kärsin verisestä vuodosta joka
alkoi eilen illalla. Se on niukkaa eikä ole mitään kipuja, joten eiköhän mahda olla vielä normaalia. Kuukausi sitten oli kanssa veristä vuotoa, mutta runsaammin kuin nyt eikä silloinkaan ollut kipuja. Eli odottelen vaan et mene ohi.
Joillainhan tulee alkuraskauden aikana niinkuin kuukautiset vaikka onkin raskaana ja kaikki ok. Aika outoa et kuuluisin noihin, kun normaalisti kuukautiset tulee kun niitä huvittaa.
Ibiza + Himpula ja Vimpula 13+2
Kovasti meinaa kutistua tämä porukka viimemetreillä. Keinuhepo oli tulossa sekä H-R, eikö niin? Olikos muita, huhuu???? Jospa me törmäämme Keinuhevon kanssa Laukontorilla klo 14 ja jos H-R tulet klo 15 laivalla, olemme vastassa. Käykö näin? Jos sulla on kaksi lasta matkassa, emmeköhän tunnista?? Toivottavasti mukaan ilmaantuisi muitakin vielä. Sää taitaa olla aikas kiva huomenna eikä liian kuuma.
En olekaan palstaillut täällä piiiitkään aikaan. Nyt ajattelin kuitenkin tulla laittaan teille vähän kuulumisia. Kesä on kulunut mukavasti töissä, ja kuluu aina heinäkuun loppuun asti. Elokuun alussa aloitan äippäloman varhennettuna koska työsopimukseni päättyy. työmotivaatio on nolla, ei huvita yhtään......
Masuasukas voi hyvin ja touhuilee kovasti. Ens viikolla pitäis mennä ultraan tarkistuttaan onko istukka noussut, oli viime ultrassa vähän alhaalla. Selkä on vähän vaivannut, varsinkin työpäivien jälkeen, istumatyötä kun teen. Muuten vointi on ollut loistava.
Vähän viileämpiä ilmoja odottelen...:)
- nurminata rv 29+4
...huomenna Vegaxin kanssa ennen klo 14 ja tähystellään sitten klo 15 lautalta äitiä ja kahta lasta liittymään seuraamme.
Tervetuloa vaan kaikki, jos joku vielä mielensä muuttaa huomenna ja haluaakin lähteä piknikille Viikin saareen!
Keinuhepo ja Sitruuna 17+6
Kiitos keinuhepo! viikinsaaressa meitä oli eilen siis allekirjoittanut, poju 5 viikkoa ja keinuhepo. Paikka oli tosi kiva, sää suosi ja seura oli mitä parhainta:) Teki tosi hyvää lähteä pojun kanssa kokeilemaan siipiään... Helppoahan tuo oli; kiitos vaan vaunujen työntelijälle. Nyt tää on vaan pikavisiitti koneelle, palaan asiaan ajan kanssa!
Olen vihdoin jäämässä lomille, ja toivottelen kaikille palstalaisille hyvää loppukuuta ja elokuun alkua!
Täällä mennyt ihan mukavasti, lievää pahoinvointisuutta edelleen ilmassa. Muuten kai jo pitää sitten ruveta jännäämään miten töissä suhtaudutaan lomien jälkeen, kun on aika kertoa uutiset! No, eihän sillä nyt loppupeleissä mitään väliä ole, että miten suhtautuvat.
Oletteko mi-ki, Katariina ja Ibiza jo hankkineet jotain mammavaatteita? Itse en ole vielä jotenkin pystynyt hankkimaan mitään, eikä ole ehkä ollut näin kesällä tarvettakaan. Ehkäpä sitten elokuun puolella pitää jo jotain ostaakin..
aurinko 14+2
Aloitetaan uusi pino näin heinäkuun kunniaksi. Yritän linkittää tähän kesäkuun puolivälin pinon.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7602626&p=1&tmode=1&smode…
Pahoitteluni Jornerille!! Iso halaus sinulle näin virtuaalisesti!
Ihanaa Katariina, että kaikki hyvin nt-ultrassa. Samoin myös mi-killä! :)
Palailen myöhemmin kirjoittelemaan enemmän, nyt on pakko lähteä uimaan kun meinaa sulaa tähän tuoliin kiinni... Saisi mun puolesta sataa pari päivää vaihteeksi. (pahanilmanlintu... inhoan hellettä...)
Keinuhepo ja Sitruuna 17+0