Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka laittaa 300-600 euroa älykelloon ja MIKSI?

Vierailija
20.06.2020 |

Kysyn, koska harkitsen vakavasti älykellon ostamista. Haluamani kello maksaa 379 € ja se on mielestäni ihan liikaa.

Mutta haluan silti. Puhukaa minut ympäri myötä- tai vastapäivään.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laittaa tavalliseen kelloon 300-600 euroa? Vastaus: melko moni

Vierailija
2/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun muillakin on älykelloja. Eihän sille kai muuta syytä ole? Itse tykkään tavallisista kelloista, koska ne ovat esteettisempiä ja kestävät huomattavasti kauemmin, vuosikymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee niitä ominaisuuksia? Hyvä, omiin tarpeisiin sopiva kello on iso ilo. Esim. minä urheilen paljon ja käytän kelloa ja sen appia harjoituspäiväkirjana: voin tarkastella jälkikäteen matkoja, intensiteettiä, harjoitusten kestoja, sykkeitä, reittejä...

Mittaan kellon avulla välimatkoja esim. järvessä uusien uintireittien suunnittelua varten.

Katson kellosta ajan ja tarkistan päivämäärän.

Kuuntelen kellon avulla musiikkia ja tarkistan saapuneet whatsapp-viestit tarvitsematta kaivaa puhelinta esiin.

Hyvä kello on hintansa arvoinen, jos sen ominaisuuksille on itsellä käyttöä. Jos haluaa vain nähdä ajan, mikä tahansa laite käy.

Vierailija
4/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin aktiivisuusrannekeen, mutta niiden yksipuolisuus (ovat vain sitä), ärsytti. Halusin, että sitä tulee pidettyä AINA (silloinkin, kun aktiivisuuden seuranta EI KIINNOSTA, koska silloin siitä olisi monesti eniten hyötyä!)

Sitten ajattelin, että ei olisi pahitteeksi, jos sen käyttöjärjestelmä ei tyhmyydellään ja epäloogisuudellaan aiheuttaisi säännöllistä ketutusta Ja että olisihan se nyt ihan kiva (joskaan ei mulle tärkeä kriteeri), että saisin siihen viestit ja sähköpostit (joskus jotain voi odottaa).

Ja apple watchia kehuttiin eniten.

Siispä päätin ostaa sen. Jouduin ostamaan sen takia myös elämäni ensimmäisen älypuhelimen (viime elokuussa siis) ja ostin iPhonen, koska watch ei toimi ilman sitä. Puhelimesta viis, mutta kello on ihana!

Se on pysynyt ranteessa joka päivä, katson siitä nykyisin, paljonko ulkona on lämmintä, ajastan kaikkeen, kokatessa, muistutuksina, siivoamiseen.... sitten se on tosi kätevä, kun siinä on aina mukana oleva sanelin, se mittaa askeleet, sillä voi maksaa lähimaksuna rajattoman suuruisia ostoja (niin voi toki puhelimellakin) kassalla, tosi kätevä korona-aikaan.... ja mitähän kaikkea... on vain aivan superihana hankinta ollut!

Vierailija
5/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ratkaisevaa oli, kun eräs ihminen kertoi, että saa kelloonsa tiedot siitä, kun hänen lapsensa mittaa verensokerin (pieni diabeetikko) ja muutenkin kehui, miten hyvin pystyy pitämään sillä yhteyttä lasten kanssa työpäivän ajan. Kun moni (minä myös) on ammatissa, jossa ei voi katsoa juuri puhelinta. Oma lapseni ei ole sairas, mutta siis se vaan kuulosti niin hienolta ja edistyneeltä toiminnolta, että halusin olla mukana löytämässä kellosta omia yhtä mullistavia ”apuja” arkeen. Ja löytyihän niitä. Aiemmin minulla ei ollut autossa mahdollisuutta vaihtaa Spotifyn kappaleita auton kojelaudalta. Minulla oli autossa erilliset kaiuttimet ja spotify tuli tabletilta. Niin kellolla pystyi vaihtamaan kappaleita. Tai itseasiassa se tottelee kai vain puhelinta, mutta siinä oli Apple music, jonka sai ilmaiseksi kokeiluun 3kk uudelle puhelimelle (ja lisää 3kk kellolla!) joten kuuntelin sitä, ennen kuin ostin myös uudemman auton.

5

Vierailija
6/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie. Jotta köyhät ja kippeet vois katteellisina ihimetellä.

Vierailija
7/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sitä miksi ihmiset ylipäätään haluavat olla "naimisissa" minkään sortin älylaitteen kanssa? En omista älypuhelinta enkä tosiaan aio hankkia mitään "älyllistä" ranneketta enkä korua enkä vaatetta tai muutakaan ellei se ole olemassaolon kannalta täysin välttämätöntä.

Eikö teitä ahdista, kun teitä tilastoidaan, mitataan ja kytätään joka hetki?

Vierailija
8/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen sitä miksi ihmiset ylipäätään haluavat olla "naimisissa" minkään sortin älylaitteen kanssa? En omista älypuhelinta enkä tosiaan aio hankkia mitään "älyllistä" ranneketta enkä korua enkä vaatetta tai muutakaan ellei se ole olemassaolon kannalta täysin välttämätöntä.

Ei mua ainakaan ahdista. Itsellehän ne tiedot tulee, ei muille. Millälailla älylaitteen kanssa ollaan naimisissa?

Vierailija
9/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee TÖITÄ niin voi ostaa itselleen kaikkea kivaa.

Ei välttämättä voi. Riippuu ihan työstä ja myös minkä verran tekee.

Vierailija
10/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua ainakaan ahdista. Itsellehän ne tiedot tulee, ei muille. Millälailla älylaitteen kanssa ollaan naimisissa?

Et siis tiedä, että kaikki tallentuu sekalaisten firmojen tietokantoihin? Ja valtiolliset toimijat siihen päälle.

Vierailija
11/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että jossain muussa maassa, varmaan jenkeissä älykello soitti ambulanssin kun mies pökertyi. Onko mahdollista suomessa? Silloin kiinnostaisi kun yksin asun niin kukaan ei minua pelastaisi jos saisin vaikka aivoinfarktin ollessani kotona. Tarkkaileeko ne esimerkiksi yöllä hengitysä ja vastaavaa?

Vierailija
12/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat kehittyä niin se on oiva peli siihen mutta halvemmallakin saa hyviä. Tuon hintasessa taitaa olla se navigointi systeemit jos senkin koet hyödylliseksi ni miksi ei!

Vierailija
13/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sellainen ihminen jolla ei ole pikkurahasta puutetta, arvostaa statusta ja haluaa näyttää sen. Joku toinen saattaisi hankkia koska rahat riittää ja arvioi kellosta saamansa hyödyn olevan sen arvoinen. Lisääkin voi keksiä.

Vierailija
14/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska halusin.

Vierailija
15/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin että jossain muussa maassa, varmaan jenkeissä älykello soitti ambulanssin kun mies pökertyi. Onko mahdollista suomessa? Silloin kiinnostaisi kun yksin asun niin kukaan ei minua pelastaisi jos saisin vaikka aivoinfarktin ollessani kotona. Tarkkaileeko ne esimerkiksi yöllä hengitysä ja vastaavaa?

Siihen ei tarvitse älykelloa. Turvarannekkeita oli olemassa jo ennen niitä.

Vierailija
16/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jenkkeissä on kyllä joku älykello joka hälyyttää ambalampsit jos saa sydärin. Sääli ettei sitä ole suomessa saatavilla.

Mun vaarilla on joku stella älykello jolla voi hälyttää apua. Siinä on gps ja oma simkortti. Oli kyllä siitä kerran hyötyä siitä kun hän kaatui ja mursi jalkansa ollessaan yksin. Mutta riesa se myös kun usein se aktivoituu kun hän laittaa takin päälle. Followmee äppsi+kännykkä ajaa melkein saman asian.

Kokeile googlettaa fall detection smart watch. Ainakin apple watchilla on se. Varmaan samsung active 2 myös.

Vierailija
17/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huawei Watch GT 2 myös aivan kelpo laite ja hinta 199. Otapa harkintaan riittäisikö ominaisuudet itsellesi.

Vierailija
18/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on kaikki muut tekosyyt käytetty lihomiseen,niin sitte vedotaan ettei älykello laihduta jos liian halpa.

Vierailija
19/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Ostakoot jonkun 3000e kellon. Ne on sieltä halvimmasta päästä jos haluaa käsintehdyn designkellon. Mutta ihan kuin älykellot niin ovat täysin turhia. Kukaan ei oikeasti moista tarvitse.

Vierailija
20/22 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis tiedä, että kaikki tallentuu sekalaisten firmojen tietokantoihin? Ja valtiolliset toimijat siihen päälle.

Olen aina miettinyt että vaikka tallentuisikin, MITÄ VÄLIÄ? Ketä kiinnostaa?