Outo kipu jalkapohjan sisällä, usein sisäsyrjän kohdalla
Mitä ihmeen kipua on alkanut äkisti tuntumaan? Olen 45v, vähän ylipainoa, kävelen joka päivä 7-10km ja näin on ollut jo vuosia eikä tästä ole koskaan tullut rasitusvammoja. Ei ole uusia kenkiä, ei ole muuttunut alusta, siis kaikki ennallaan.
Nyt sitten jalan SISÄLLÄ, siis ei pinnassa vaan jalan jossain sisäosissa, on tullut pistäviä kipukohtia. Molemmissa jaloissa, 1-2kpl, vähän aina kohta saattaa vaihdella.
Mistä tällainen voi johtua? Lekuriin olen menossa mutta ei-kiire-asia eli meni aika muutaman viikon päähän. Kipu on siis kova, ei nyt särkylääkettä tarvi mutta tuntuu ja vaivaa.
Kommentit (24)
Sinulla on tavallista korkeampi jalkakaari ja kävelet paljon. kenkiä vaihtamalla tuskin paranee koska ne on kaikki tehty standard jalalla jota sinulla ei ole.
Hanki sen sijaan sisä mitä se on suomeksi sula.. kenkä pohja.. joka muotoutu sun jalan mukaan. Maksaa pari kymppiä teettää noita. Ostat sitten parikymmentä samalla leppä on tulevaisuuden kenkiin. Itse monistus hintaan parissa eurossa kun malli on tehty.
Mulla oli sama vaiva puolisen vuotta sitten . Ikää yli 50 v, kävelen paljon ja vähän ylipainoa. Kipu tuntui erityisesti levossa, ei kävellessä.
Jalkahoitaja suositteli voidetta, jossa on magnesiumia ( hänellä oli sitä myynnissä). Ostin voiteen ja voitelin sillä jalat iltaisin ja aamuisin. Kipu lähti ja ollut jo puoli vuotta poissa. En tiedä johtuiko voiteesta, mutta mitään muuta muutosta ei elämässä ollut.
Plantaarifaskiitti veikkaan. Pallolla voi hieroa ja netistä löytynee lisää jumppa- ja venytysohjeita. Vaiva on ikävä, mutta ei vaarallinen.