Pahinta olisi pitkään elävät vanhemmat ettei perinnöstä ehtisi enää nauttia
Itselläni onneksi oli vanhemmat, jotka eivät eläneet liian vanhoiksi vaan ehdin hyvin nauttia perintörahoista. Joka vuosi teen kuusi ulkomaanmatkaa ja majoitun silloin sviittiin. Kaikki tämä on mahdollista perintörahoin, jotka sain, kun olin vielä 40-vuotias. Antaa muiden kärvistellä, minä nautin.
Kommentit (31)
Aktiivinen 80v isäni on paremmassa kunnossa kuin löysä 16 v pleikkateinini.
Surkeaa, jos ei ole tuon ikäisenä itsellä varaa moiseen. Ei kovin kummoisia rahoja tuohon tarvita.
Ei, vaan pahinta olisi jos sinä eläisit pitkään, eikä jälkeentulevat ehtisi nauttia sinun perinnöstäsi.
Valtio ainakin on osille tulossa ellei muita ole.
Sosiopaatit keskuudessamme, osa XXXVIII
Heh, tein lapseni niin nuorena että hyvässä lykyssä ollaan samaan aikaan vanhainkodissa. Siellä on vanhuksia 70-90 ja me menemme hyvin tuohon väliin saamaan aikaan😊
Siis 70-90 vuotiaita vanhuksia ja me mahduimme lasten kanssa tuohon ikähaitariin samaan aikaan.
Joo se ois paha. Onneksi oli velkaa jättävät nuorina kuolleet vanhemmat niin ei tarvitse tuollaista harmitella.
Onpa mukavaa, että menetit vanhempasi jo keski-ikäisenä.
Teillä oli varmaan rakastava perhe ja hyvin läheiset provovälit.
Parempi, että vanhemmat ehtivät itse nauttia elämästään koko rahalla. Sanon näin, vaikka itselleni oli merkittävää apua pienestä perintoerästä juuri nelikymppisenä.
Itse perin ensimmäisen vanhemman parikymppisenä ja toisen kolmekymppisenä (olivat eronneet jo mun lapsuudessa ja olin ainoa lapsi molemmille). Seuraavaksi perin sitten isovanhemmat, joita en oikeastaan edes mitenkään tunne. Saattaa olla myös muita perittäviä sukulaisia, joista en edes tiedä mitään.
En siis oikeasti tunne näistä ketään. Meillä on äärimmäisen etäinen suku ja kaikki olleet aina sitkeästi riidoissa keskenään, lisäksi hyvin viinaanmeneviä ja juoneet itsensä hengiltä. Omaisuutta kuitenkin keränneet ihan kiitettävästi, että mikäs tässä lähes ainokaisena hengissä säilyneenä vesana nostella perintöjä. Koittaa kunnon jouluaatto aina noin kymmenen vuoden välein.
Itse olen 42 ja omat vanhempani suunnittelevat juuri ennakkoperinnön jakamista lapsille. Pääsen nauttimaan rahoista ja lisäksi omien vanhempien seurasta.
Olen ap kanssasi eri mieltä ja toivon vanhempieni elävän vielä pitkään.
Monet odottavat saavansa perinnön, mutta turhaan. Vanhukseilta ehtii "hoivakoti" viimeisinä vuosina viedä tuhkatkin pesästä.
Minun saivat 18 vuotiaana, joten odotus on että 70 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Monet odottavat saavansa perinnön, mutta turhaan. Vanhukseilta ehtii "hoivakoti" viimeisinä vuosina viedä tuhkatkin pesästä.
Tähän on keinot saattaa rahat turvaan ettei syö perintövaroja.
AP
Vierailija kirjoitti:
Minun saivat 18 vuotiaana, joten odotus on että 70 vuotiaana.
Aivan kauhua.
AP
Perintöverot ja hoivakodit hoitaa perinnön ja huolella kerättyä varallisuutta ei monasti tahdota luovuttaa typerään humputteluun.
No niinhän sitä luulisi. Äitini kuoli kun olin 23v ja hänellä oli velkaa satoja tuhansia, ei tullut perintönä kuin mitä nyt asumassaan kaksiossa oli, 80-luvulta olevat vanhat kalusteet ja muutama vaate. Isäni oli Nokialla aikoinaan töissä ja sai sieltä potkut, sen jälkeen ei ole kelvannut kuin pätkätöihin. Ulosotossa on, joten ei ole sieltäkään luvassa perintöä vaikka isäpappa ryyppääkin itseään ennenaikaiseen hautaan. Vaikka provohan tämä tietty on, niin on paljon ihmisiä jotka ihan oikeasti ajattelee noin.
Jotkut ovat tuollaisia kermaperseitä. Toiset taas tienaavat ihan itse rahansa.
Samaa toivon minäkin. Olen 45v vaan elossa ovat.