Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillakin on varaa ostaa talo, kesämökki, vene, auto jne?

Vierailija
19.06.2020 |

Nyt kyse siis ihan keskituloisista, ei mistään miljonääreistä. Itse oon kuntoutustuella elävä ja rahaa on vähän. Välillä kadehdin ihmisiä, joilla on varaa ostaa omakotitalo, kesämökkikin siihen kaupan päälle, auto ja vaikka mitä muuta. Enkä siis myöskään puhu nyt mistään velka ongelmissa elävistä. Vaan ihan tavallisista ihmisistä, joilla on edellä mainitut asiat ja rahaa jää kuitenkin normi elämiseen.

Miks jotku onnistuu?? Hävettää olla näin luuseri.

Kommentit (332)

Vierailija
1/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa reilusti.

Vierailija
2/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettu velkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainalla suurin osa ostaa ja sitten näyttelee ulospäin niin varakasta vaikka on pelkkää velkaa.

Vierailija
4/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talolaina

Autolaina

Remonttilaina

Kulutusluottoja

Peruskamaa.

Vierailija
5/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ihan perkeleesti suvun varallisuutta. Mutta ollaan hiljaa kuin kusi sukassa. Kel onni on, se onnen kätkeköön. Varsinkin kasvualueilla (=pks) eläneet vetävät perintöinäkin niin valtavia omaisuuksia, että perus palkkatulot ovat ihan vain mukava lisä siihen.

Vierailija
6/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista joudut miettimään, en yhtään ihmettele että jäät itse paitsi...

Vierailija
7/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näkee ketkä on näitä velkamiljonäärejä. Kauhea kehuskelu joka paikassa ja on niin olevinaan parempia kuin muut. Näytetään kalliita kelloja, vaatteita, koruja ja ollaan niin olevinaan. Todellisia rikkaita ei juurikaan erota taviksista jos vaikka kadulla näkee.

Vierailija
8/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainalla. Kuuntelin juuri tuttavan suunnittelevan 500-600k ökyasunnon ostamista itselleen. Olen itse myös nyt asuntokaupoilla, joten kysyin mites noi raha-asiat. Sillä oli alle kuudesosa tuosta säästössä. Itse olen ostamassa 130-150k välin asuntoa 40k säästöillä, eli 90-110k laina. Tuohon verrattuna tuttava suunnitteli siis jopa puolen miljoonan lainaa (saa nähdä mitä pankki tuosta tuumaa...)

Auton ajattelin hankkia käytettynä, parin tonnin ritsan. Vene, mökki, yms. ei onnistu uran alkupäässä olevan sinkun tuloilla, niitä en haluaisi edes riesakseni.

Vierailija
9/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä?

Vierailija
10/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallani on talo, joka maksoi 2 milj.€

Mersu ja BMW.

Eikä penniäkään velkaa.

Sijoitti osingot viisaasti. Myi osan ja niillä rahoilla osti talon ja uudet autot.

Vierailija
11/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistähän ne maksuhäiriöiset ihmiset tulee. Halutaan vaikka mitä, maksetaan seinistä. Sellasta elämää en haluaisi koskaan.

Vierailija
12/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä asuntolainojakaan nykysin saa kovin suuria.

Vierailija
13/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainalla. Kuuntelin juuri tuttavan suunnittelevan 500-600k ökyasunnon ostamista itselleen. Olen itse myös nyt asuntokaupoilla, joten kysyin mites noi raha-asiat. Sillä oli alle kuudesosa tuosta säästössä. Itse olen ostamassa 130-150k välin asuntoa 40k säästöillä, eli 90-110k laina. Tuohon verrattuna tuttava suunnitteli siis jopa puolen miljoonan lainaa (saa nähdä mitä pankki tuosta tuumaa...)

Auton ajattelin hankkia käytettynä, parin tonnin ritsan. Vene, mökki, yms. ei onnistu uran alkupäässä olevan sinkun tuloilla, niitä en haluaisi edes riesakseni.

Missä ajassa oot saanut herrajumala 40k säästettyä? :O

- 10 vuotta säästetty, asp-tilillä 15k... Tulot 27k/vuosi olleet jo pitkään, rahaa ei jää mihinkään ylimääräiseen. 

Vierailija
14/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, koska oon ite eläny suurimman osan aikuiselämästäni kuntoutustuella. En ymmärrä mitään laina asioita, en oo ikinä pystyny ottamaan lainaa taloon tai mihinkään.

Tunnen itteni ihan säälittäväksi, enkä tarkoita että maailman tärkein asia on saada lainaa, mutta ainakin oman talon haluaisin.

Niin en tajua, että joillakin on hienot talot, kesämökit, autot ja kaikki. Ja vaikka sitä lainaa onkin, niin ei kaikki kuitenkaan missään ns. kusessa ole sen lainan takia. 

AP

Vierailija
15/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on ihan perkeleesti suvun varallisuutta. Mutta ollaan hiljaa kuin kusi sukassa. Kel onni on, se onnen kätkeköön. Varsinkin kasvualueilla (=pks) eläneet vetävät perintöinäkin niin valtavia omaisuuksia, että perus palkkatulot ovat ihan vain mukava lisä siihen.

Siinähän ne tulikin. Lainaraha tai perinnöt. Tiedän kourallisen perheitä, joiden lapset tulevat saamaan miljoonaluokan perintöjä, jos vanhemmat polvet eivät tuhlaile rahojaan. 

Tiedän myös perheitä, joissa on asuntolainaa, autolainaa ja lähes kaikki isompi rahoitettu lainarahalla. Mitoitettu kuitenkin niin, että pystyvät maksamaan lainansa takaisin. Hyvät palkat.

Tiedän myöskin perheitä, jotka elävät vuokralla. Kyllä ihan kaikkea löytyy. 

Vierailija
16/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyvyt ja taidot

Zinc

Siinäpä ne tärkeimmät syyt.

Vierailija
17/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas tyhjäntoimittajat ulisemassa lainoista. No totta vitu*sa niihin otetaan lainoja ei kai nyt kenellakään tavallisella työntekijällä sellaisia säästöjä ole mahdollista kerätä, mutta kun pariskunnan yhteiset tulot lasketaan useammassa tonnissa per kuukausi, niin mikä siinä on niitä lainoja pikkuhiljaa maksella pois.

Vierailija
18/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tuhlaa turhaan. Kateellisia kiukuttaa.

Vierailija
19/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojallani on talo, joka maksoi 2 milj.€

Mersu ja BMW.

Eikä penniäkään velkaa.
Sijoitti osingot viisaasti. Myi osan ja niillä rahoilla osti talon ja uudet autot.

Kerrotko meille muillekin, ihan oikeille sijoittajille, että miten OSINKOJA myydään ja kelle? ja miten niitä OSINKOJA sijoitetaan, jos ei ole jo sijoittanut aikaisemmin...

Vierailija
20/332 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ajassa oot saanut herrajumala 40k säästettyä? :O

- 10 vuotta säästetty, asp-tilillä 15k... Tulot 27k/vuosi olleet jo pitkään, rahaa ei jää mihinkään ylimääräiseen. 

Eihän tuohon välttämättä mene kauankaan. Minä olen tänävuonna laittanut jo 35 000 euroa osakkeisiin, vaikka säästössä ei ole ollut ylimääräistä rahaa.