Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos YLE! Loistava idea näyttää vanhaa laatuviihdettä!

Vierailija
19.06.2020 |

Olen koronakaranteenissa kotona yksin työmatkan jälkeen. joten ihanaa katsoa VELIPUOLIKUU-, ILTALYPSY-, HYMYHUULET- viihdeohjelmia. Olen nauranut ääneen. Miksi nykyään ei pystytä tekemään poliittistasatiiria.

Kommentit (129)

Vierailija
121/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aki ja Turo oli parhaita, autstikstikstiks.

Kun Aki ja Turo ilmestyivät ruutuun, mieheni totesi välittömästi: Nuori Sorjonen.

Vierailija
122/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urauurtavia aikanaan.

Eri asia nykyään.

Ei naurattanut edes aikanaan, vaikka olin silloin jo aikuinen. 

Monia nauratti.

Niin no, onhan nämä Putoukset ynnä muutkin tietyn tyyppisistä ihmisistä hauskoja. 

Putoukset tulivat vuosikymmenten jälkeen eivätkä niille naura ne, jotka nauroivat Peteliuksen & co sketseille.

Mä nauran molemmille. Eilen hihitin sille Peteliuksen pösilölle meteorologille vedet silmissä.

Se perustui tosielämän meteorologiin Erkki Nysteniin.

Ehkä se noissa tuntui tyhmimmältä, että tunnetuista hahmoista saa niin halvalla hauskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko saksittu sitten kovalla kädellä kun noissakin oli paljon "arveluttavaa" sisältöä?

Varmasti oli YLEllä tehty tarkkaa ennakkoharkintaa, että mitä jaksoja näytetään ja mitä ei. Yritettiin näyttää varmasti kesäisiä juhannusjaksoja joissa ei olisi mitään ras*stista tai arveluttavaa sisältöä. Kun eihän nykyajan tollot katsojat osaa nähdä sitä että aika ja maailma oli tuolloin ihan eri vaan ohjelmia katsotaan "tämän päivän" laseilla ja peilataan siihen mikä tänään on ras*stista ja arveluttavaa.

Varmasti sen takia harvoin uusitaan näitä vanhempia ohjelmia.

Katselitko itse noita ollenkaan? Ihan oikeasti välillä tuntui siltä, että joku oli (oli motiivi sitten mikä tahansa) nimenomaan hakenut jaksoja, joissa oli mahdollisimman arveluttavaa sisältöä.

Katso vaikka VPK putkeen. Jokaisessa jaksossa on "arveluttavaa sisältöä". Milloin ketäkin kohtaan.

Myös Hymyhuulien Billy Carson ja Pham Tan Kiet, saahan nekin ihmetellä suomalaisia. 

Vierailija
124/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko saksittu sitten kovalla kädellä kun noissakin oli paljon "arveluttavaa" sisältöä?

Varmasti oli YLEllä tehty tarkkaa ennakkoharkintaa, että mitä jaksoja näytetään ja mitä ei. Yritettiin näyttää varmasti kesäisiä juhannusjaksoja joissa ei olisi mitään ras*stista tai arveluttavaa sisältöä. Kun eihän nykyajan tollot katsojat osaa nähdä sitä että aika ja maailma oli tuolloin ihan eri vaan ohjelmia katsotaan "tämän päivän" laseilla ja peilataan siihen mikä tänään on ras*stista ja arveluttavaa.

Katselitko itse noita ollenkaan? Ihan oikeasti välillä tuntui siltä, että joku oli (oli motiivi sitten mikä tahansa) nimenomaan hakenut jaksoja, joissa oli mahdollisimman arveluttavaa sisältöä.

Ei mielestäni, muistan hyvin alkuperäiset.

Suomessa esim n-sana ei ollut haukkumasana, koska kohteita ei täällä asunut. Se oli vähän junttimaista vain.

Ajan kuva.

En minä n-sanaa tarkoittanut, vaikka varmasti olisi löytynyt lukemattomia jaksoja ilman yhtään n-sanan mainintaa. Mutta mielestäni oli erikoista, että jokaisessa esitetyssä sarjassa oli jotain mistä taatusti joku vetää herneen nenään, Nyhjää tyhjästä -sarjan arabian kielen pilkasta Studio Julmahuvin eskimosketsiin... monissa oli useampia tuollaisia. Olen katsellut montaa noista sarjoista ihan viime aikoina, eikä todellakaan joka ikinen jakso ollut samalla tapaa arveluttava nykypäivän mittapuulla.

Ei minua entisaikojen huumori yleisesti ottaen vaivaa, ihmettelin vain, kuka jaksot oli valinnut.

Vierailija
125/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä Talonpojanrallissa tilojen lapset joutuivat istumaan juontajaukon hiveltävänä polvella. Oli varmaan viatonta mutta nosti traumat pintaan.

Muistan just omasta lapsuudesta 80-90-luvuilla kuinka ällöä oli joutua istumaan aina kenenkin setämiehen sylissä:( ja omat vanhemmat vain naureskelivat.

Vierailija
126/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mielestäni, muistan hyvin alkuperäiset.

Suomessa esim n-sana ei ollut haukkumasana, koska kohteita ei täällä asunut. Se oli vähän junttimaista vain.

Ajan kuva.

En minä n-sanaa tarkoittanut, vaikka varmasti olisi löytynyt lukemattomia jaksoja ilman yhtään n-sanan mainintaa. Mutta mielestäni oli erikoista, että jokaisessa esitetyssä sarjassa oli jotain mistä taatusti joku vetää herneen nenään, Nyhjää tyhjästä -sarjan arabian kielen pilkasta Studio Julmahuvin eskimosketsiin... monissa oli useampia tuollaisia. Olen katsellut montaa noista sarjoista ihan viime aikoina, eikä todellakaan joka ikinen jakso ollut samalla tapaa arveluttava nykypäivän mittapuulla.

Ei minua entisaikojen huumori yleisesti ottaen vaivaa, ihmettelin vain, kuka jaksot oli valinnut.

Eskimot olivat mukana muistaakseni jokaisessa Studio Julmahuvin jaksossa. Tuo osa 2 oli valittu siksi, että siinä oli Roudasta rospuuttoon, joka on jossain äänestyksessä valittu kaikkien aikojen parhaaksi suomenkieliseksi sketsiksi.

Vierailija
127/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urauurtavia aikanaan.

Eri asia nykyään.

Monia nauratti.

Niin no, onhan nämä Putoukset ynnä muutkin tietyn tyyppisistä ihmisistä hauskoja. 

Putoukset tulivat vuosikymmenten jälkeen eivätkä niille naura ne, jotka nauroivat Peteliuksen & co sketseille.

Mä nauran molemmille. Eilen hihitin sille Peteliuksen pösilölle meteorologille vedet silmissä.

Ehkä se noissa tuntui tyhmimmältä, että tunnetuista hahmoista saa niin halvalla hauskaa.

Tunnettuja hahmoja, tai ainakin heidän maneerejaan, on pilkattu maailman sivu, kaikkialla. En jaksa nyt googlata satiirin historiaa, mutta se on pitkä.

Vierailija
128/129 |
20.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urauurtavia aikanaan.

Eri asia nykyään.

Monia nauratti.

Tunnettuja hahmoja, tai ainakin heidän maneerejaan, on pilkattu maailman sivu, kaikkialla. En jaksa nyt googlata satiirin historiaa, mutta se on pitkä.

Ehkä se on siis jokin muu, joka sai sketsit vaikuttamaan halvoilta?

Joka tapauksessa on eri asia tehdä pilaa poliitikosta kuin meteorologista.

Vierailija
129/129 |
21.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urauurtavia aikanaan.

Eri asia nykyään.

Monia nauratti.

Ehkä se on siis jokin muu, joka sai sketsit vaikuttamaan halvoilta?

Joka tapauksessa on eri asia tehdä pilaa poliitikosta kuin meteorologista.

"Ehkä se on siis jokin muu, joka sai sketsit vaikuttamaan halvoilta?" No olisiko kenties niiden ikä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan