Oletko koskaan ajautunut/jäänyt parisuhteeseen järjestä etkä rakkaudesta?
Olen alkanut havahtua, että minun kohdallani taitaa olla niin.
Ensin olin kyllä rakastunut, mutta rakkaus katosi lähes kokonaan huomattuani, että olemme aivan erilaisia. Turha eritellä, koska tämä erilaisuus näkyy kaikessa, niin arjessa kuin juhlassa.
Olen kuitenkin jäänyt järkisyistä. Olen matalapalkkaisella alalla kun taas mies tienaa. On omakotitaloa ja mökkiä ja mitä-vielä, ja elintasoni on kymmenen kertaa parempi kuin mitä se olisi jos olisin yksin tai ”samantasoisen” miehen kanssa.
Saa tuomita, tiedän että tämä on tyhmää, vaikka kutsunkin tätä järkisyyksi.
Kumpi siis voittaa, raha vai rakkaus? Minut voitti puolelleen lopulta raha, ja toistaiseksi kärsin syyllisyydestä.
Erilaisia ajatuksia tai kokemuksia?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Onko mies siis ruma (kuten sinäkin) ja siksi et olisi tyytynyt häneen, jos hän ei kustantaisi sinulle luksuselämää?
Kuten sanoin, rakastuin häneen ja rakkaus oli läsnä alussa, ulkonäöstä viis.
Paremman näköinen se ainakin on kuin minä.
Ap
En yhdistä rahoja ja tai taloutta seurustelukumppaneideni kanssa, niin ei koskaan tarvitse tehdä tuota valintaa. Olen toisen kanssa vain koska haluan, en ikinä siksi, että pitäisi.
Kyllä. Lasten takia tässä. Suhde väljähtynyt kaverilliseksi. En kiinnosta etsiä uutta kumppania ja lasten näkökulmasta on parempi, että vanhemmat on yhdessä kuin että elintaso laskee ja perhe hajoaa, jos eroaisin ja olisin yksin.
Sama juttu kuin aloittajalla, ollaan liian erilaisia. Mies on huumorintajuton tuppisuu, kuolen tylsyyteen tässä suhteessa. Ajattelen, että tämä suhde on sopiva tähän elämänvaiheeseen, mies on hyvä ”talkkari” tässä omakotitalossa asuessa. Joskus lähtee talo myyntiin ja silloin viimeistään lähtee mies vaihtoon, etsin sellaisen joka on mukavaa matkaseuraa, huumorintajuinen, hauska ja puhelias.
En ole. Erosin erittäin varakkaasta miehestä, mutta onneksi on itsellä hyvät tulot ja pärjään hyvin. Enkä jäisi vaikka ei olisi hyvät tulot. Kerran täällä vain eletään.
Onko mies siis ruma (kuten sinäkin) ja siksi et olisi tyytynyt häneen, jos hän ei kustantaisi sinulle luksuselämää?